2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 96-97-98-99

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 96-97-98-99


ÜLKEMİ SEVİYORUM

Altı arkadaş kendi aramızda “Sevgi Çemberi” adlı çok yararlı bir oyun icat ettik. Her hafta birimizin evinde toplanıp seçtiğimiz konu üstüne konuşuyoruz. O haftaki konumuz ülke sevgisiydi. İsmail, ülke sevgisiyle ilgili bir anısını anlattı.

Geçen yaz, ailece sahil bölgelerini kapsayan uzun bir tatile çıkmıştık. Gezimizin son durağı Çanakkale’ydi. Araba vapurunda tanıştığımız
yaşlı bir amca, bize Şehitler Abidesi’ ni gezdirdi. Sorduğumuz her soruya sabırla cevap veriyordu. Bir ara yol kenarında, bir insan heykeline rastladık. Meraklanmıştım: “Amca, bu kimin heykeli?” diye sordum.

Yaşlı adam derin bir iç geçirdikten sonra, “Bu heykel, başka canları yaşatmak için kendi canını feda eden bir kahramana aittir.” dedi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 97 Cevapları


Sonra hikâyeyi anlattı. Heykel, bir orman müdürüne aitmiş. Bölgede çıkan büyük bir orman yangınını söndürmeye çalışırken alevler çevresini sarmış ve kurtulamamış. (…)

Yaşlı amca, öyküyü bitirdikten sonra bana dönüp: “Bu bir sevgi işidir evlat.” dedi. “Bir şeyi çok seversen onun uğruna mücadele edebilirsin.” (…)


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 98 Cevapları


Bir süre sonra çevresinde anıtların yer aldığı bir tepeye ulaştık. Tepenin eteklerinde, yeşillikler içine kurulmuş kocaman bir şehitlik vardı. Yaşlı amca: “İşte burası Bomba Sırtı.” dedi. “Çanakkale savaşlarının en yoğun çarpışmaları burada yaşandı.

Burası, bu toprağı vatan yapan şehitlerimize aittir. (…)” Yaşlı amca, bunları anlatırken duygulanmıştı. Ellerini açıp şehitlerimiz için dua etti. Biz de onunla birlikte “amin” dedik. (…)


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 99 Cevapları


Babamın kolundan tutup: “Baba, insanlar niçin savaşırlar?” diye sordum.
“Kendilerine ait olan toprağı korumak için.” dedi babam. “Peki, kendimize ait olan toprak hangisidir? Bir toprak nasıl kendimize ait olur?” “Emek verip geliştirdiğimiz, üzerinde kendi uygarlığımızı kurduğumuz topraklar bizimdir oğlum…”

O gün vatan sevgisi ve fedakârlıkla ilgili çok şey öğrenmiştim. Ne mutlu bize ki üç tarafı denizlerle çevrili cennet gibi bir ülkemiz var. Bayrağımız özgürce dalgalanıyor. Doğrusu, ülkemi çok seviyorum.”

Üzeyir GÜNDÜZ (Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 67-68

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğumdaki Bayramlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68


2. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğumdaki Bayramlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 67-68


ÇOCUKLUĞUMDAKİ BAYRAMLAR

Bayram öncesi annem bizi terziye götürürdü. Kardeşlerimle bana bayramlık elbise diktirirdi. Babam da bayram tebriği için kartlar hazırlardı. Bayram arifesinde doğduğum için Kurban Bayramı ’nı, Ramazan Bayramı ’ndan birazcık daha fazla severdim.
Perşembe günleri banyo günümüzdü. Arife günleri de tepeden tırnağa yıkanırdık. Babam Kur’ an okurdu sessizce. Bayramlarda güneş doğmadan kalkardık. Uyandığımızda babam, bayram namazına gitmiş olurdu. O döner dönmez bayramlaşma töreni başlardı evde.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 68 Cevapları


Önce babamızın elini öper bayram harçlıklarımızı alırdık. Sonra annemizin, ninemizin ellerini öperdik. Derken ilk misafirler gelirdi. Kahvelerini içer, şekerlerini alıp giderlerdi. (…)

Ben, Şükrü ağabeyin yolunu gözlerdim hep. Bayram yerine o götürürdü beni. Orada atlıkarıncaya biner, Karagöz oyunu seyrederdik. Sonra da sinemada film izlerdik. (…)

Ertesi günkü bayram gezmelerine annemle babam beni de götürürlerdi. Akraba ve tanıdıklarımıza giderdik. (…)

Ülkü TAMER (Düzenlenmiştir.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 38

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgi Bir Kuştur Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgi Bir Kuştur Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 38 Cevapları


SEVGİ BİR KUŞTUR

Dün okulda
Sevgi nedir, diye
Sordu öğretmenimiz.
Parmağımı kaldırıp
Usulca dedim ki:
Sevgi bir kuştur.
Öğretmenim,
Sevgi bir kuştur.
Biz uyuyunca
Yüreğimize konan,
Uyanınca
Maviliklere uçan.

Gökhan AKÇİÇEK



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


İlkokul öğretim yılınızda siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla Türkçe Öğretmenimiz tarafından “2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık” konusu açılarak siz değerli öğrencilerimizin hizmetine sunulmuştur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık”

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşmak için aşağıda yer alan metin isimlerine veya sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde dilediğiniz cevaplara ulaşarak Türkçe Ders Kitabı cevaplarınızı yapabilirsiniz. “2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Türkçe Ders Kitabı hakkında aklınıza takılan cevaplara ulaşabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Kitabı Cevapları


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


1. TEMA: ERDEMLER


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenlikli Bir Akşam Yemeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17


2. Sınıf Türkçe Kitabı Gerçek Arkadaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


2. Sınıf Türkçe Kitabı Alçak Gönüllü Olmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe Kitabı Paylaş Dedi Babam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgi Bir Kuştur Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38


2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 39, 40


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


2. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


2. Sınıf Türkçe Kitabı 29 Ekim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55


2. Sınıf Türkçe Kitabı Nasrettin Hoca’nın Köyünde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Yurdum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66


2. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğumdaki Bayramlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68


2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 69, 70


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


3. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


2. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklâl Marşı’mız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76


2. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


2. Sınıf Türkçe Kitabı Seyit Onbaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Kitabı Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 100, 101, 102


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


4. TEMA: BİREY VE TOPLUM


2. Sınıf Türkçe Kitabı En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Her Gün Bir Şey Olacağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sihirli Sözcükler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122


2. Sınıf Türkçe Kitabı Konuksever Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tuhaf Köpek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130


2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 131, 132


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


5. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ


2. Sınıf Türkçe Kitabı Çocuk Mu Robot Mu? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


2. Sınıf Türkçe Kitabı Naz’ın Bilgisayar Sevdası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tekerleğin İcadı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilgi Çağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aklımdaki İcatlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 163, 164


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


6. TEMA: SAĞLIK VE SPOR


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kazalardan Korunma ve İlk Yardım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilge Hangi Sporu Yapacak? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184


2. Sınıf Türkçe Kitabı El ve Tırnaklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189


2. Sınıf Türkçe Kitabı Futbolcu Efe Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 195, 196


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


7. TEMA: DOĞA VE EVREN


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Ne Zaman Doğdum? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202


2. Sınıf Türkçe Kitabı Gülibik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 213, 214, 215, 216, 217


2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tarzan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226


2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 227, 228


1. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


8. TEMA: VATANDAŞLIK


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kırmızı Domates’in Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ufacık Vidacık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242


2. Sınıf Türkçe Kitabı Özgür Olmak ya da Olmamak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246, 247


2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bölüşmek Kolay Değildir Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 253, 254


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 255, 256



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 131-132

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 4. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 131, 132


4. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 131 Cevapları

1. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretleri kullanılmamış. Hangi işaretlerin kullanılacağını belirleyip renkli kalemle yazınız.


Cevap :

_Anne bugün bize kim geliyor ?
_Komşularımız Nesrin Hanım, Güler Hanım, Figen Hanım ve çocukları geliyorlar.
_Anneciğim Kaan ile Figen de geliyorlar mı ?
_Onlar da Figenin kardeşi Filiz’de geliyor.
_Yaşasın ! ne güzel.


2. Resimlerde hangi meslekler tanıtılıyor? Adlarını yazınız.


Cevap :

  1. Taksici
  2. Hemşire
  3. Tamirci
  4. Öğretmen

3. Aşağıdaki sihirli sözcüklerle cümleler kurunuz.


Cevap :

  • lütfen : Lütfen bani affet.—- Lütfen bana ne olduğunu anlatır mısın? —Lütfen benimle gel.
  • özür dilerim : Seni incittiğim için özür dilerim.— Senle gelemediğim için özür dilerim
  • günaydın : Günaydın! Herkes için yeni bir gün başladı.— Benim tatlı kızıma günaydın!
  • teşekkür ederim : Beni yanına kabul ettiğin için teşekkür ederim.— Hediyen için teşekkür ederim.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları

4. Soruları, aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


“Alican’ın annesinden izin alması pek de zor olmadı. Arkadaşlarıyla oyun parkına gidebilirdi. Ancak annesi iki şeye dikkat etmesini istemişti. Birincisi trafik kuralları, ikincisi de zamanını doğru kullanmak.
Alican ikisini de yapacağına söz verdi.”


Alican, nereye gitmek için izin aldı?

Cevap : Alican oyun parkına gitmek için izin aldı.


Annesi nelere dikkat etmesini istedi?

Cevap : Alican’ ın annesi trafik kurallarına ve zamanı doğru kullanmasına dikkat etmesini istedi.


Sizce Alican trafik kurallarına uymasa ne olur?

Cevap : Bence Alican trafik kurallarına uymasa başına tehlikeli şeyler gelebilir. Önüne bir araba veya motor gibi bir taşıt çıkabilir ve bu hayatı için risk oluşturabilir.


Zamanı doğru kullanmak sözünden ne anlıyorsunuz?

Cevap : Zamanı doğru kullanmak sözünden zamanı iyi ayarlamayı anlıyorum. Hangi oyunları yapmayı istediğimi düşünür, ne kadar zamanım olduğunu düşünerek karar veririm. Neleri ne kadar yapmak istediğime karar verdikten sonra oyunumu oynarım. Böylece bir anda zamanım bitmez ve diğer oyunları oynamadığım için üzülmem. Gitme vaktim geldiği zamanda hemen eve gitmiş olurum.


5. Aşağıdaki şiiri yan tarafta verilen bölüme yazınız.


Cevap : Boş alana noktalama işaretlerine dikkat ederek güzel bir şekilde yazınız.

TRAFİK

Yaya ya da sürücü
Uyalım trafiğe,
Kuralları bilince,
Gerek yok hiç paniğe.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 63-64-65-66

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Güzel Yurdum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66


Güzel Yurdum Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 63 Cevapları

Soru : “Yurdumu çok seviyorum. Çünkü…” Bu cümleyi nasıl tamamlarsınız?


Cevap :

“Yurdumu çok seviyorum. Çünkü annem babam burada yaşıyor.”
Yurdumu çok seviyorum. Çünkü ailem ve bütün sevdiklerim burada.
Yurdumu çok seviyorum. Çünkü okulum ve alıştığım insanlar burada.
Yurdumu çok seviyorum. Çünkü aynı dilden konuştuğum insanlar var.
Yurdumu çok seviyorum. Çünkü burada çok mutluyum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 64 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

Şifa Kelime Anlamı : hastalıktan kurtulma, iyileşme

Cümlem : Allah şifa versin.
Şifası olmayan hastalık yoktur.


Tasa Kelime Anlamı : bir işin içinden nasıl çıkılacağını düşünerek üzülme durumu, üzüntü

Cümlem : Bu kadar tasalanma, çözülecektir elbet.
Tasalanman normal ama sakin olmaslısın.


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiirin başlığını yazınız.


Cevap : Okuduğum şiirin başlığı “Güzel Yurdum” dur.


Soru : Bu başlık “Güzel Vatanım” olarak yazılsa anlamı değişir mi?


Cevap : Hayır değişmez. Vatan ve yurt kelimeleri eş anlamlı kelimelerdir. Bu yüzden değiştirilebilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları

Soru : Aşağıdaki kelimelerden hangileri eş anlamlıdır? Bu kelimelerin olduğu çiçekleri aynı renge boyayınız.


Cevap :

  •  Düş = Hayal
  • İsim = Ad
  • Yaşam = Hayat

3. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiirde ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Cevap : Okuduğum şiirde yurt sevgisi anlatılıyor. Yurdun güzellikleri anlatılarak sevgisi ifade ediliyor.


4. Etkinlik


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


Güzel yurdumuz niçin hiçbir yere benzemezmiş?

Cevap : Güzel yurdumuzun dağları çiçek koktuğu için hiçbir yere benzemiyormuş.


Yurdumuzu gezenin tasası niçin kalmıyormuş?

Cevap :Yurdumuzun bir tas suyu bile şifa olduğu için, bu yurdu gezenin tasası kalmıyormuş.


“Buzdan pınarları var.” dizesine göre yurdumuzun suları nasılmış?

Cevap : “Buzdan pınarları var.” dizesine göre yurdumuzun suları  ;buz gibi içini ferahlatan sularmış.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 66 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, yurt sevgisini anlatan kısa bir şiir yazınız. Şiire, konusuna uygun bir başlık seçiniz.


Cevap : 

YURDUMU SEVERİM BEN

Yurdumu severim ben
Kırlarında koşarım
Her bahar güler bana
Kışında da coşarım

Benim ülkem çok güzel
Herkes burada kalmak ister
Görenleri coşturur
Her memleket ayrı güzel



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 18-21-22-23-24-25-26

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Gerçek Arkadaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Gerçek Arkadaş Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 18. Sayfa Cevapları

Soru : “Arkadaşlık nedir?” sorusuna nasıl cevap verirsiniz?


Cevap :

Arkadaşlık bence kardeş olmasan bile kardeş gibi olmaktır. Arkadaşın bazen kardeş gibi bazen kardeşten öte her zaman yanımızda olur. Sıkıntılı günlerimizde bizlere destek veren, güzel günlerimizde bize eşlik eden ve bizle mutlu olan, başarılarımızda bizi kıskanmayan en yakın insanlardır . Arkadaşlık bazen derdini açabileceğin bazen fikir danışabildiğin insandır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 21 . Sayfa Cevapları

1. Etkinlik


Kitabınızın baş tarafındaki “İçindekiler” bölümünü inceleyiniz.

Soru : Kitaplarda bu bölümün niçin verildiğini arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.


Cevap : Bu bölüm bence kitabın içinde olan sayfalardan istediğini bulabilme ve konular hakkında bilgi sahibi olabilmek için verilmiştir.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki çalışmaları, “İçindekiler” bölümüne göre yapınız.


Türkçe ders kitabında kaç tema var?


Cevap : Türkçe ders kitabında 8 tema var.


“Gerçek Arkadaş” metni hangi temada geçiyor?


Cevap :”Gerçek Arkadaş” metni 1. Tema da geçiyor.


“Gerçek Arkadaş” metninden önce ve sonra gelen metinlerin adını ve bulunduğu sayfa numarasını yazınız.


Cevap :

Önce: Şenlikli Bir Akşam Yemeği: dinleme metni sayfa 14
Sonra: Alçak Gönüllü Olmak sayfa 27


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 23 . Sayfa Cevapları

3. Etkinlik


Soru : “Var” yerine hangi kelimeyi yazarsak cümlenin anlamı değişir?


Cevap : “Var” yerine “yok” yazarsak cümlenin anlamı değişir. Çünkü bunlar zıt anlamlı kelimelerdir.


Soru : Aşağıdaki balonlarda hangi kelimeler yazıyor? Zıt anlamlı olanları aynı renge boyayınız. Açıkta kalan kelimenin zıt anlamını da siz bulunuz.


Cevap :

  • Gitti : Geldi
  • Ver : Al
  • Eğri : Doğru
  • Sert : Yumuşak
  • Çok : Az

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 24 . Sayfa Cevapları

Soru : Okuduğunuz metinde Deniz, başından geçen bir olayı anlatıyor. Siz de arkadaşlarınızla yaşadığınız bir olayı anlatınız.


Cevap :

Bahar gelmiş her yer yaza hazırlanıyordu. Evde sıkılan bizlerde parka çıkmış arkadaşlarımızla doyasıya eğleniyorduk. Arkadaşımızın annesi Semra teyze bizlere doğru geldi.

Kızını eve çağıracağını düşünmüştük ki bizlere poşetten evde yapmış olduğu mis gibi meyveli sütleri çıkardı. Bizlere bardaklarla beraber birde pipet getirmişti. Daha önce de içmiştim ama hiç bu kadar güzel gelmemişti.


4. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metindeki olayların oluş sırasını hatırlayınız. Aşağıdaki cümlelerde, olayların sırası karışmış. Olayları sırasına uygun kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 18-21-22-23-24-25-26”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 25 . Sayfa Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Soruları cevaplayınız.


Murat, topa sertçe vurunca ne oldu?

Cevap : Murat topa sertçe vurunca top bir çocuğun yüzüne çarptı ve çocuk yere düştü.


Murat, öğretmene bu olayı kimin yaptığını söyledi?

Cevap : Murat öğretmene yalan söyleyerek bu olayı Deniz’in yaptığını söyledi.


Olayın sonunda Murat nasıl davranmalıydı?

Cevap : Olayın sonunda Murat, yalan söylememeli ve kimseye iftira atmamalıydı. Arkadaşından özür dilemeliydi.


Yağmur için aşağıdakilerden hangileri söylenebilir? İşaretleyiniz.

Cevap :
(X) Dürüst
() Yalancı
(X) Doğru sözlü
(X) Güvenilir


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 26 . Sayfa Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Karışık olarak verilen kelimelerle cümleler kurunuz. Cümleye büyük harfle başlayınız. Cümlenin sonuna uygun noktalama işareti yazmayı unutmayınız.


çocuk korktum çok bayılınca

Cevap : Çocuk bayılınca çok korktum.


arkadaş gerçek nasıl olur

Cevap : Gerçek arkadaş nasıl olur?


hiçbir gerçek zaman arkadaş sizi yanıltmaz

Cevap : Gerçek arkadaş hiçbir zaman sizi yanıltmaz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 14-15-16-17

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Şenlikli Bir Akşam Yemeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17


Şenlikli Bir Akşam Yemeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 14. Sayfa Cevapları

Soru : Evde, ailenizle hangi işleri yardımlaşarak yapıyorsunuz?


Cevap :

Evde, ailemle yemek yaparken birşeyleri doğramakta, sofra kurarken ve kaldırırken yardım etmekte, ev işlerinde süpürmek, bulaşık gibi yapabildiğim işlerde, babam tamir yaparken eşyalarını getirmekte ve eve alınan sebze meyve gibi şeyleri yerleştirmekte yardımlaşıyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 15. Sayfa Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Sizce bu metnin konusu ne olabilir?


Cevap :  Resme göre metnin konusu, bir akşam yemeğinde ailedeki herkesin yardımlaşması olabilir.


Soru : Metni dinledikten sonra aşağıdaki çalışmayı yapınız.

Metni dinlemeye hazır mısınız? Sıranızda rahat oturarak dikkatinizi dinleyeceğiniz metne yoğunlaştırınız. Arkadaşlarınızın ilgisini dağıtacak hareketler yapmayınız. Anlatılanları zihninizde canlandırarak dinleyiniz.


Cevap :
(X) Tahminim doğru
( ) Tahminim yanlış


2. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz hikâyeye göre cevaplayınız.


Hikâyede anlatılan olay nedir?
Cevap : Hikayede anlatılan olay, çocukların anneleri gelmeden yemeği hazırlamaları ve ona sürpriz yapmalarıdır.


Olay nerede yaşanıyor?
Cevap : Olay evin içerisinde yaşanıyor.


Hikâyede anlatılanlar kimler arasında geçiyor?
Cevap : Hikâyede anlatılanlar anne , baba ve çocuklar arasında geçiyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 16. Sayfa Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleyi okuyunuz.

Yavrucuğum neler yaptın sen? Bak sen şuna! Tüh tüh tüh! Aaa, kızartmış bile! Ama canım, ya bir tarafını yaksaydın?

Soru : Sizce anne, kızına bunları söylerken hangi duyguları hissetmiştir? İşaretleyiniz.


Cevap :

Endişe ve şaşırma


Konuşurken duygularımızı elimizin ve yüzümüzün hareketleriyle yani beden dilimizle belli ederiz.

Soru : Yaşadığınız sevinçli bir olayı arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken beden dilini kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Bir gün dondurma yiyordum. Sevinçle dondurmayı yiyor ve acaba hangisinde bedava çıkacak diye heyecanlanıyorduk. Ablamınkinde bedava çıkmıştı bende hızla yiyor ve sonucu merak ediyordum.

Bende çıkmadığı için çok üzüldüm ve ağladım. Ablam kendisine bedava dondurmasını almaya gitmişti. Onun adına seviniyordum ama yine de bana çıkmadığı için üzgündüm. Ablam eve geldi dondurmasını açtı ve bana uzattı. Şaşkındım. Beraber paylaşarak dondurmayı yedik. Bir de ne görelim. Bedava bir dondurma daha . Böylece gittik bir tane daha aldık ablam onu da bana ikram etti. Doyasıya dondurma yemiştim.


Soru : Dinlediğiniz hikâyede çocuk masayı nasıl hazırladı? Öğretmeniniz, hikâyenin bu bölümünü tekrarlarken siz de sofra hazırlama canlandırmasını yapınız. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak beslenme çantanızdaki tabak, çatal, bardak ve peçeteleri sıranın üzerine yerleştiriniz.


Cevap :

Dinlediğim hikayede çocuk, sekiz kişilik masa hazırlamıştır. Yönergelere göre tabakları, çatalları, bıçakları, kaşıkları ve peçeteleri sofraya yerleştirmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 17. Sayfa Cevapları

4. Etkinlik


Dinlediğiniz hikâyede abla önce sebzeleri yıkadı. Sonra da koca bir tabak salata hazırladı.

Soru : Siz de hazırlayabildiğiniz bir yiyecek ya da içeceğin tarifini yazınız.

  • Yönergeleri, yapılış sırasına göre alt alta yazınız.
  • Tarifinize uygun başlık yazmayı unutmayınız.
  • Yazarken kalemi kâğıdın yüzeyine fazla bastırmayınız.
  • Harf ve kelimeler arasında uygun boşluk bırakınız.

Cevap :

Muzlu Milkshake Tarifi

Ben muzlu süt yapmaya bayılırım. Bazen içerisine çilekte eklerim. Bunun için annem bana robotu verir ve açar.
Muzları ve çilekleri iyice yıkarım.

Muzların kabuklarını soyar, birkaç parçaya ayırır , çileklerinde yeşil saplarını çıkarırım.
Çok fazla doldurmayacak şekilde robota koyar üzerine sütü , balı veya şekeri eklerim.
Robotun çalışma düğmesine basar iyice karışana kadar devam ederim
En sevdiğimiz bardaklarımıza koyar tepside servis ederim.
Soğuk ve vitamin dolu bir içecek olur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Çocuk Mu Robot Mu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


Çocuk Mu Robot Mu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 134 Cevapları

Soru : “Robot” denince aklınıza ne geliyor?


Cevap :

Robot denilince aklıma mekanik yapıda insan şeklinde , insan gibi hareket edebilen makineler geliyor. Evde ailem bazı elektronik aletlere de robot diyor. Mesela mutfakta kullandığı bir eşya var ki herkes ona “mutfak robotu” diyor.

Benim çizgi filmlerde gördüğüm robotlarsa bu şekilde değiller. Ayrıca ev eşyaları da aslında robotmuş. Şekilleri benzemediği için onların robot olabileceğini sanmadım. İlerideki hayatta hayatımızın birçok alanında robotlar olacağı ve bununla insanların işlerinin çok kolaylaşacağı söyleniyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 135 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Dinleme metniyle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüklerinizden yararlanarak konusunu tahmin ediniz. Şiiri dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu değerlendiriniz.


Cevap :

Bu resimde bir tane kadın ve yanında bir tane çocuk var. Bu kadın kızın annesi , ablası veya bir akrabası olabilir .Kıza birşeyler söylemişte sanki şaşırmış gibi bakıyor. Aslında gerçekten ne konuştuklarını ilk başta merak ettim. Belkide o kadın onun annesidir ve ona çok ilginç bilgiler veriyordur.


2. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.


Robotları kim övüyor?


Cevap : Robotları kızın yengesi övüyor. Robotların yararını anlatıyor.


Evdeki robotların hangi özellikleri vurgulanıyor?


Cevap : Evdeki robotların maharetini, sadece bir düğmeye basmakla bulaşığı yıkadığını ve bütün evi temizlediğini vurguluyor.


Çocuk, robotlarda olmayan neleri söylüyor?


Cevap : Çocuk robotlarda yanak ve yürek olmadığını söylüyor. Yani çocuklar kadar değerli olmadıklarını ve çocukların yerini tutamayacaklarını söyleyerek kıskanıyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Şiirdeki çocuk, yengesi robotları övdükçe ne hissetmiş olabilir? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Çocuk, hissettiği duyguyu yüzüyle nasıl belirtmiştir? Çizerek gösteriniz.


Cevap :

Şiirdeki çocuk, yengesi robotları övünce kendini çok işe yaramaz ve değersiz hissetmiş olabilir. Çocuk elini yüzüne götürerek hissettiği duyguyu ifade etmiş. Aslında yengesi ona hakaret etmek için bunu yapmadı ancak bazen böyle durumlarda kendimizi kötü hissederiz. Bazen insanlarla konuşurken bize hakaret etmek istemeseler de kendimiz bazı konuşmalara kırılabiliriz.


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlede noktalı yeri hangi kelimeyle tamamlayabiliriz? Dinlediğiniz şiirden yararlanarak yazınız.


Cevap : Çeşitli işler yaptırılabilen otomatik araçlara ….robot…… denir.


Soru : Şiirde hangi makinelere “robot” deniyor?


Cevap : Şiirde bulaşıkları yıkayan ve evi temizleyen makinelere robot denmektedir. Robotlar aslında birçok makinelere verilen isimdir. Ama şiirde bu şekilde geçmektedir.


Soru : Evlerde otomatik kullanılan başka hangi aletler var?


Cevap : Evlerde otomatik olarak kullanılabilen; klima, pervane, bilgisayar, televizyon, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, mutfak robotu, blender, mikser, mikrodalga , süpürge makinesi gibi makineler bulunmaktadır.


Soru : Dizelerde koyu yazılan kelimelerin anlamlarını sözlükten araştırınız.


“Ne kadar marifetli şu robotlar.”
“Öyle hünerleri var ki…”


Cevap :
Marifet :1. herkesin gösteremeyeceği beceri, beceriklilik, hüner, ustalık.
2.ustalıkla yapılan şey.
Hüner : 1.beceri isteyen ustalık, beceriklilik.
2. ustalığını, becerikliliğini ortaya koymak


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları

Soru : Dinlediğiniz şiirde “yüreği” kelimesi geçiyor. Acaba “yürek” ile aynı anlama gelen başka kelime var mı? Arkadaşlarınızla konuşarak bulunuz.


Cevap : Kalp , gönül  kelimeleri de bu anlama gelmektedir.


Soru : Bu kelimelerle cümleler kurunuz. Oluşturduğunuz sözlüğe yazınız. 


Cevap : Kalbim küt küt atıyordu.
Kalbimden bir parçasın.
Kalbim birkaç gündür çok ağrıyor.
Gönlümün tek sahibi sensin.
Gönlümdeki en güzel yer senin.


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Yorumlayarak arkadaşlarınıza anlatınız. Çocuğun yerinde siz olsanız ne cevap verirdiniz?


Cevap :

Bu resimde robot haddini aşıyor ve insanlara hakaret ediyor. Hakarete uğrayan çocukta onun düğmesini kapatarak, patronun kendisi olduğunu göstermiş oluyor. Robotlar çok işe yarasa da insan yapımı olduklarını unutmamalıdırlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soru cümlelerini okuyunuz.


Yüreği var mı?
Söyler misin
Çocuklar mı,
Robotlar mı?


Cevap : Cümlelerin sonundaki “mı/misin” nasıl yazılmış?
Soru cümlelerindeki “mı, mi, mısın, misin” gibi ekler ayrı yazılır.


Soru : Aşağıdaki cümlelerin yazımında bazı yanlışlar var. Bunları düzelterek alt satıra yazınız.


Oyun oynaya cakmıyız?


Cevap : Oyun oynayacak mıyız?


Burak bugün okula gelmedimi?


Cevap : Burak bugün okula gelmedi mi?


Rüya ile Rengin kardeşmi?


Cevap : Rüya ile Rengin kardeş mi?


7. Etkinlik


Soru : Otomatik hareket edebilen bir oyuncak biliyor musunuz? Bu bir araba, uçak, bebek ya da oyuncak robot olabilir. Bu oyuncakla neler oynanır? Oyuncağın nasıl hareket ettirileceğini sırasıyla tarif ediniz. Yazınıza uygun bir de başlık yazınız.


Cevap :

Uzaktan otomatik olarak hareket ettirilebilen uzaktan kumandalı arabalar var. Bu arabaların altında pilleri ve açma kapama düğmesi var. Pilleri şarj aleti ile şarj ettikten sonra takıyor ve açma düğmesinin açık olduğundan emin oluyorsunuz.

Daha sonra kumandanın pilleri de eğer dolu ve içindeyse ileri geri tuşu ile arabanızı her yere götürebiliyorsunuz. Bu gerçekten çok eğlenceli.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 85-88-89-90-91

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Seyit Onbaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Seyit Onbaşı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 85 Cevapları

Soru : Çanakkale Savaşı ve Seyit Onbaşı adlarıyla ilgili neler biliyorsunuz?


Cevap : Seyit Onbaşı Çanakkale’ nin gidişatını değiştiren en büyük askerlerden bir tanesidir. Seyit Onbaşı yaralı olmasına rağmen , iman gücüyle ağır mermiyi tekbaşına kaldırmış ve düşman gemilerini vurmuştur. Aslında bu kadar ağır bir mermiyi bir insanın tek başına hemde yaralı halde kaldırması mümkün değildir. Ancak insanlar mecbur hissetiklerinde kendilerinde olan iman gücüyle kahramanca bunu başarabilirler. Gemiyi vurması diğer düşman gemilerini de korkutmuş , bu şekilde başarılı olmuşlardır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 88 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Seyit Onbaşı çocukluğuyla ilgili neler anlattı? Resimden de yararlanarak sırasıyla yazınız.


Cevap : Seyit onbaşı çocukken huzurlu ve mutlu bir şekilde köyünde yaşadıklarını, hayvanları güttüğünü, zeytin topladıklarını, kendisininde mert ve cesur bir çocuk olduğunu anlattı.


Soru : Seyit Onbaşı’nın yaptığı gibi siz de kendinizi arkadaşlarınıza tanıtınız. Konuşmanıza, “Sevgili Arkadaşlarım” gibi uygun ifadelerle başlayınız.


Cevap : Bunu sizin yazmanız gerekmektedir.


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap : Okuduğumuz metnin konusu bir halk kahramanı olan Seyit Onbaşı ‘ nın çocukluğu, hayatı ve kahramanlığıdır. Seyit Onbaşı binlerce kahramanımızdan bir tanesidir. Savaşın olduğu günlerde bütün halk kahramanca mücadele etmiştir. Ancak bazı büyüklerin ismi ise unutulmamıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 89 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime kartlarını inceleyiniz. Kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :
tabya =  Bir bölgeyi savunmak için yapılan ve silahla güçlendirilen yapı.
vinç =  Ağır yük kaldırmaya ve taşımaya yarayan araç.
top =  Büyük ateşli silah.
gülle =  Yuvarlak biçimli çok ağır top mermisi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 90 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


Seyit Onbaşı nerede doğmuş?
Cevap : Balıkesir ilinin Havran ilçesinin Çamlık köyünde doğmuş.


Seyit Onbaşı’nın köyünde hangi ürün yetişiyormuş?
Cevap : Seyit Onbaşı’nın köyünde zeytin yetişiyormuş.


Seyit Onbaşı niçin askere yazılmış?
Cevap : Seyit onbaşının köyüne ve vatanına düşmanlar saldırdığı için askere yazılmış.


Arkadaşları Seyit Onbaşı’ya niçin “Koca Seyit” diyormuş?
Cevap : Arkadaşları Seyit Onbaşı’ ya güçlü ve iri bir vücuda sahip olduğu için “Koca Seyit” diyorlarmış.


Düşmanlar niçin Çanakkale Boğazı’nı geçmek istiyormuş?
Cevap : Düşmanlar İstanbul’ a ulaşmak ve orayı ele geçirmek için Çanakkale Boğazı’ nı geçmek istiyormuş.


Seyit Onbaşı ağır mermiyi niçin tek başına kaldırmış?
Cevap : Seyit Onbaşı’ nın bölük arkadaşları hep yaralı halde oldukları için mermiyi tek başına kaldırmış.


Seyit Onbaşı mermiyi ateşleyince ne olmuş?
Cevap : Seyit Onbaşı mermiyi ateşleyince savaş gemisine isabet etmiş ve gemi batmış. Çanakkale Savaşı’ nın sembolü haline gelen bu olay herkes tarafından bilinmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Seyit Onbaşı, top mermisini ateşlemek için neler yapmış? Metinden bu bölümü tekrar okuyunuz. Olayları, oluş sırasına göre yazınız.


Cevap : Seyit Onbaşı’ nın taşımak istediği mermi 215 kg civarında bir mermiydi. Aslında bir insanın tek başına ve yaralı halde bunu kaldırması mümkün değilken , köyünü ve vatanını düşünerek tek hamlede iman gücü ile mermiyi kaldırmış. Mermiyi koymuş ve gemiye isabet edeceğini düşünerek ateşlemeyi yapmış. İşte bu hareket savaşın seyrini değiştirmiş.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 90 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Çanakkale Savaşı’nı anlatan aşağıdaki türküyü sınıfça söyleyiniz. Türkünün sözlerini defterinize yazınız.


Cevap :
ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ
(…)
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah!
Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı, kimimiz evli
Of gençliğim eyvah!
(…)
Anonim



 

Our Score
error: Content is protected !!