2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 290-291-292-293 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ünite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 290, 291, 292, 293


2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ünite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 290-291-292-293


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz, Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız, Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız,


Cevap :

  • 1) ( Yanlış ) Santimetreden küçük uzunluk ölçülerini metre ile ölçeriz,
  • 2) ( Yanlış ) Ayran kilogram ile ölçülür,
  • 3) ( Doğru ) Santimetre kısaca “cm” ile gösterilir,
  • 4) ( Doğru ) Bilgilerin nesnelerle ifade edildiği grafik nesne grafiğidir,
  • 5) ( Doğru ) Çetele tablosundaki çizgilerin toplamının sayı olarak gösterilmesiyle sıklık tablosu oluşur,

Soru : Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz,


Cevap :

  • 6) Sınıf tahtamızın uzunluğu, metre ile ölçülür,
  • 7) Kilog ram,  tartma ölçüsü birimidir,
  • 8) Ayak,  standart olmayan ölçü birimlerindendi
  • 9) Santimetre, kısaca cm şeklinde gösterilir,
  • 10) Pirinç, kilogram ile ölçülür,

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 291 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


11) Araştırma sonucunda ulaştığımız bilgilerin beşerli çizgi grupları halinde gösterilmesiyle oluşturulan tablo nedir?


Cevap :  Çetele Tablosu


12) Standart uzunluk ölçü birimleri nelerdir?


Cevap :  Cm – M


13) Kilogram ile satılan iki tane ürün yazınız.


Cevap : Armut – Bulgur


14)Ayaz 36 kg’dır, Kardeşi Poyraz, Ayaz’dan 7 kg daha hafiftir, İki kardeşin kütleleri toplamı kaçtır?


Cevap :

  • 36 – 7 = 29
  • 36  + 29  = 65 kg

15)Yukarıdaki bilgilere göre çocukların kütlelerini az olandan fazla olana doğru sıralayınız,


Cevap : Nalan – Çağdaş – Volkan


16) Pelin, elindeki ipin uzunluğunu önce tahmin etti, Sonra ölçüm yaptı, İpin gerçek uzunluğunun 7 cm olduğunu gördü, Gerçek uzunluğun tahmininden 2 cm eksik olduğunu gördü, Buna göre Pelin, ipin uzunluğunu kaç cm olarak tahmin etmiştir?


Cevap : C Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 292 Cevapları


 17) Bir sınıfta 10 öğrenci voleybol, 7 öğrenci basketbol, 12 öğrenci futbolu sevmektedir, Grafikte her şekil 1 spor dalını göstermektedir, Buna göre grafikte hangi spor dalının gösteriminde hata yapılmıştır?


Cevap :  A Şıkkı


 17) Bir sınıfta 10 öğrenci voleybol, 7 öğrenci basketbol, 12 öğrenci futbolu sevmektedir, Grafikte her şekil 1 spor dalını göstermektedir, Buna göre grafikte hangi spor dalının gösteriminde hata yapılmıştır?


Cevap :  C Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 293 Cevapları


 19) 2/A sınıfında 7 öğrenci hikâye, 10 öğrenci masal, 5 öğrenci şiir kitabı okumayı seviyor.Yukarıdaki bilgilere göre hazırlanan çetele ve sıklık tablosu, hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap : B Şıkkı


 20)Yukarıdaki görsele göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Cevap :  B Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 287-288-289 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tartma Problemlerini Çözelim Metni Cevapları Sayfa 287, 288, 289


2. Sınıf Matematik Kitabı Tartma Problemlerini Çözelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 287-288-289


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Meyvelerin toplamı kaç kilogramdır?


Cevap : 18 + 15 = 33


Sebzelerin toplamı kaç kilogramdır?


Cevap : 19 + 26 = 45


Sebzelerin toplam kütlesi, meyvelerden kaç kilogram fazladır?


Cevap : 45 – 33 = 12


ETKİNLİK SEPETİ


Adım Adım Uygulayalım
Yukarıda baskül ile tartılan üç arkadaşın kütleleri verilmiştir, Buna göre en ağır ve en hafif olan hangisidir?


Cevap :

  • En Ağır 36 kg ile Alidir.
  • En Hafif 32 kg ile Melis’tir.

Ali, Aslı’dan kaç kg ağırdır?


Cevap :

  • 36 – 33 = 3 kg ağırdır.

Melis ile Aslı’nın kütleleri toplamı kaçtır?


Cevap :

  • 32 + 33 = 55 kg.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 288 Cevapları


1) Her bir kasada 9 kilogram domates vardır. 3 kasa domatesin 19 kilogramı satıldığına göre kaç kilogram domates kalmıştır?


Cevap :

  • 3 x 9 = 27
  • 27 – 19 = 8 kilogram domates kalmıştır.

2) Annem, çuvalı 5 kilogram olan undan 2 çuval aldı. Aldığı unun 4 kilogramını kullandı. Geriye kaç kilogram un kaldı?


Cevap :

  • 5 x 2 = 10
  • 10 – 4 = 6 kilogram un kaldı.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 289 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki tabloda bir manavdaki meyvelerin tartım sonuçları verilmiştir, İlk üç soruyu tabloda verilenlere göre cevaplayınız,


1) Manavdaki elma, armut ve portakalların toplamı kaç kilogramdır?


Cevap : A Şıkkı


2) Portakal ve muzların toplamı, mandalinaların toplamından kaç kilogram fazladır?


Cevap : C Şıkkı


3) Manav, portakalların 7 kilogramını satarsa kaç kilogram portakal kalır?


Cevap : B Şıkkı


4) Yeşim 24 kilogramdır, Yeliz ise Yeşim’den 6 kilogram eksiktir, İkisi toplam kaç kilogramdır?


Cevap : C Şıkkı


5) 4 tanesi 1 kilogram gelen ayvalardan 4 kilogram alan babam kaç tane ayva almış olur?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Nesneleri Tartalım ve Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286


2. Sınıf Matematik Kitabı Nesneleri Tartalım ve Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Manav, meyve ve sebzeleri tartarken hangi ölçme aracını kullanıyor?


Cevap : Terazi


Kasap, et tartarken hangi ölçme aracını kullanıyor?


Cevap : Terazi


Manav ve kasabın kullandıkları ölçme araçları arasında benzerlik var mı?


Cevap : Evet. Vardır.


Siz de büyüklerinizle pazara gittiğinizde aldığınız meyve ve sebzelerin hangi ölçme aracıyla tartıldığını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Terazi ile tartılmaktadır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 283 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Çantalarımızı Tartalım

Malzemeler: baskül
Adım Adım Uygulayalım
Üçerli gruplar oluşturunuz.
Çantalarınızı sırayla tartınız.
Çantalarınızın kütlelerini ağırdan hafife doğru sıralayınız


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gruplar oluşturarak yapmanız gerekiyor.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 285 Cevapları


1) Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayınız. Cevaplarınızı yanlarındaki boşluklara yazınız.


Kütlesi en fazla olan hayvan hangisidir? 


Cevap : Koyun


Kütlesi en az olan hayvan hangisidir? 


Cevap : Ördek


Köpeğin kütlesi, tavşanın kütlesinden kaç kg ağırdır? Ördeğin kütlesi, kuzunun kütlesinden kaç kg hafiftir?


Cevap : 5 – 3 = 2 kg hafiftir.


Ördeğin kütlesi, kuzunun kütlesinden kaç kg hafiftir?


Cevap : 65 – 2 = 63 kg.


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1)Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ”D” yanlış olanların başına ”Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Nesneleri tartmak için terazi, baskül, kantar gibi ölçme araçlarını kullanırız.
  • ( Yanlış) Süt kilogramla ölçülür.
  • ( Doğru )Kilogram kısaca “kg” ile gösterilir.
  • ( Yanlış) Boyumuzu ölçerken kilogram kullanırız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 286 Cevapları


2) Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı yanlarındaki boşluklara yazınız.


a) Kütlesi en az olan kimdir?  


Cevap : Şule


b) Kütlesi en fazla olan kimdir? 


Cevap : Figen


c) Figen, Burak’tan kaç kg daha ağırdır?


Cevap : 25 – 20 = 5 kg


d) Şule, Ayhan’dan kaç kg daha hafiftir?


Cevap : 21 – 19 = 2 kg


3) Aşağıdaki meyvelerden en hafif olanı işaretleyiniz.


Cevap : A Şıkkı


4) Aşağıdaki tabloda verilenlerin en ağırdan en hafife doğru sırala hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap : C Şıkkı


5) Aşağıdakilerden hangisi tartma araçlarından biri değildir?


Cevap : B Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 278-279-280-281 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçüleri İle Problem Çözelim Metni Cevapları Sayfa 278, 279, 280, 281


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçüleri İle Problem Çözelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 278-279-280-281


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Berkan’ın 3 yaşındaki boyunun uzunluğu ile 5 yaşındaki boyunun uzunluğu arasındaki fark kaçtır?


Cevap : 85 – 70 = 15


Berkan, bebekliğinden itibaren kaç cm uzamıştır?


Cevap : 85 – 55 = 30


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 280 Cevapları


1) Öğretmenimiz grup etkinliği için 6 m uzunluğundaki kurdeleyi 3 gruba eşit şekilde paylaştırdı. Her grubun kurdelesinin uzunluğu kaç metredir?


Cevap :

  • 6 ÷ 3 = 2 metredir.

2) Bir karışının uzunluğu 13 cm olan Emir, bilgisayarının uzunluğunun 3 karış olduğunu söyledi. Emir’in bilgisayarının uzunluğu kaç cm’dir?


Cevap :

  • 3 x 13 = 39 cm’dir.

3) Zülal’in bir adımının uzunluğu 28 santimetredir. Zehra’nın bir adımının uzunluğu 30 santimetredir. Hangisinin adımı daha uzundur? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 30 – 28 = 2 metre Zehra’nın daha uzundur.

4) 2/A sınıfı, Orman Haftası etkinliği için bahçeye 45 cm uzunluğunda fidan dikti. Öğrenciler, iki ay sonra fidanın boyunu ölçtüklerinde uzunluğunun 62 cm olduğunu gördüler. İki ayda fidan kaç cm uzamıştır?


Cevap :

  • 62 – 45 = 17 cm  İki ayda fidan uzamıştır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 281 Cevapları


1) Yasin’in boyu 98 cm’dir. Kardeşinin boyu ise Yasinden 16 cm kısadır. Buna göre Yasinin kardeşinin boyu kaç cm’dir?


Cevap : B Şıkkı


2) Yavru köpeğimizin boyu 20 cm’dir. Yavru kedimizin boyu ise köpeğimizin boyunun yarısı kadardır. Yavru kedimizin boyu kaç cm’dir?


Cevap : A Şıkkı


3)Yukarıdaki görselde mavi çubuk, kırmızı çubuktan kaç cm daha uzundur?


Cevap : B Şıkkı


4) Uzunlukları onar cm olan 5 kâğıt şeridi uç uca eklediğimizde oluşan şeridin uzunluğu kaç cm olur?


Cevap : B Şıkkı


5) Gülfem Hanım’ın evi ile market arası 42 m’dir. Gülfem Hanım evinden markete gidip dönerek kaç m yürümüş olur?


Cevap : C  Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 273-274-275-276-277 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 273, 274, 275, 276, 277


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 273-274-275-276-277


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Pati, koltuğun uzunluğunu nasıl ölçebilir?


Cevap : Metre ile ölçülebilir.


Siz koltuklarınızın uzunluklarını neler kullanarak ölçebilirsiniz?


Cevap : Metre kullanarak ölçebiliriz.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 274 Cevapları


Malzemeler: A4 kâğıdı, cetvel, makas, renkli karton, yapıştırıcı
Adım Adım Uygulayalım
A4 kâğıdınızın üzerine cetvelinizi koyarak 10 santimetrelik uzunluk çiziniz.
Çizdiğiniz uzunluğun üzerine birer santimetrelik aralıklarla işaret koyunuz.
İşaretlediğiniz yerlere sıfırdan başlayarak sırasıyla sayıları yazınız. Oluşturduğunuz model bir sayı doğrusudur. Cetveliniz ile sayı doğrunuz arasındaki benzerliği fark ettiniz mi?


Cevap : Evet aradaki benzerliği fark ettik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 275 Cevapları


1) Aşağıdaki şeritler eşit uzunlukta kesilmiş ve uç uca eklenmiştir. Şeritlere uygun sayılar yazarak bir sayı doğrusu oluşturunuz.


Cevap :

  • 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 – 10 olarak sıralayınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 276 Cevapları


2) Cetvelinizden yararlanarak üçer santimetrelik şeritler oluşturunuz. Oluşturduğunuz şeritlerle aşağıdaki kalemlerin uzunluklarını örnekteki gibi ölçüp yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 273-274-275-276-277 MEB Yayınları”

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Sayı doğrularında sayıların arası eşit aralıklı olmalıdır.
  • ( Doğru ) Boyumuzun uzunluğunu metre ile ölçebiliriz.
  • ( Yanlış ) Santimetreyi kısaca “m” olarak gösterebiliriz.
  • ( Doğru ) Sayı doğruları cetvele benzer.

2) Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

  • a) Bir uzunluğu aynı birimin küçük parçalarıyla da ölçtüğümüzde sonuç değişmez.
  • b) Adım standart olmayan ölçü birimlerindendir.
  • c) Metre kısaca m şeklinde gösterilebilir.
  • d) Metreden küçük uzunluklar  santimetre birimi ile ifade edilir.
  • e) Çeşitli birimler kullanarak  sayı doğrusu oluşturabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 277 Cevapları


3) Aşağıdaki sayı doğrusu üzerinde gösterilen şeridin uzunluğu kaç santimetredir?


Cevap : C Şıkkı


4)Yukarıdaki ölçüme göre fırçanın uzunluğu kaç cm’dir?


Cevap : A Şıkkı


5) Aşağıdakilerden hangisi standart uzunluk ölçü birimlerindendir?


Cevap : A Şıkkı


6) Aşağıdaki cetvelde yeşil renk ile gösterilen uzunluk kaç santimetredir?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 270-271-272 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunlukları Tahmin Edelim, Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 270, 271, 272


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunlukları Tahmin Edelim, Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 270-271-272


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Hasan ve Dilek’ in tuttuğu ipin uzunluğunu tahmin ediniz.


Cevap :

  • Tahmini olarak 2 metre olduğunu düşünüyorum.

ETKİNLİK SEPETİ


Tahmin Edip Kontrol Edelim
Malzemeler: cetvel
Adım Adım Uygulayalım
Karışınızın uzunluğunu tahmin ediniz.
Cetveliniz ile karışınızın uzunluğunu ölçünüz. Tahmininiz ile ölçüm sonucunuzu karşılaştırınız.


Cevap :

  • Tahmin : 15 cm
  • Ölçüm : 12 cm

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 272 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kurdelelerin uzunluğunu önce tahmin ediniz. Sonra cetvelinizle ölçünüz. Tahmininiz ile gerçek uzunluk arasındaki farkı bulunuz. Boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 270-271-272 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Ölçü Birimlerini Kullanalım Metni Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269


2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Ölçü Birimlerini Kullanalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Çocuğun boyunu ölçmek için kullandığı araç nedir?


Cevap : Santimetre


Çocuğun boyu ne kadardır?


Cevap : 100 santimetre


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 267 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Metreyi ve Santimetreyi Kullanıyorum
Malzemeler: cetvel, sınıf araç gereçleri Adım Adım Uygulayalım
Sınıfınızda bulunan cetvel ile sıranızın uzunluğunu ölçünüz.
Kendi cetveliniz ile kitabınızın uzunluğunu ölçünüz.
Metre ve santimetre ile ölçülebilen uzunluklara örnekler veriniz.


Cevap :

  • Metre : Tahta, sıra, insan, kapı,
  • Santimetre : Silgi, kalem, defter, kitap

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 268 Cevapları


1) Aşağıdaki uzunlukları cetveliniz ile ölçünüz. Ölçü sayılarla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 269 Cevapları


2) Aşağıda verilen cetvellerin uzunluklarını inceleyiniz. Soruları cevaplayıp yanlarındaki boşluklara yazınız.


En uzun cetvel hangisidir?


Cevap : 1. cetvel


En kısa cetvel hangisidir?


Cevap : 2. cetvel


1. cetvel 2. cetvelden kaç santimetre uzundur?


Cevap :  37 – 18 = 19 santimetre


3) Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayınız. Cevaplarınızı yanlarındaki boşluklara yazınız.


En uzun nesne hangisidir?


Cevap : Defter


En kısa nesne hangisidir?


Cevap : Silgi


Defter, kalemden kaç cm uzundur?


Cevap : 30 – 18 = 12 cm


Silgi, kalemden kaç cm kısadır?


Cevap : 18 – 5 = 13 cm



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 263-264-265-266 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Ölçü Birimlerini Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 263, 264, 265, 266


2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Ölçü Birimlerini Tanıyalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 263-264-265-266


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Duvar üstündeki sincaplar yerden aynı yükseklikte midir?


Cevap :

  • Evet. Yerden yüksektedirler.

Yerden aynı yükseklikte olduklarını nasıl ispatlayabiliriz?


Cevap :

  • Durdukları konumla, yer arasında yer alan farkı ölçerek ispatlayabiliriz.

ETKİNLİK SEPETİ


Cetvel İle Tanışalım
Malzemeler: A4 kâğıdı, cetvel, makas
Adım Adım Uygulayalım
Yandaki görseli inceleyiniz.
Siz de A4 kağıdınızla kendi cetvelinizi oluşturunuz.
Cetvelinizle neleri ölçebileceğinizi söyleyiniz.


Cevap :

  • Kalem, silgi, defter, kitap gibi eşyaları ölçebileceğimize örnek verebiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 265 Cevapları


1) Aşağıda verilen nesneler hangi uzunluk ölçü birimleriyle ölçülür? Eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 263-264-265-266 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 266 Cevapları


2) Aşağıdaki varlıkların uzunluklarını yazınız.


Cevap :

  1. 3 santimetre
  2. 1 santimetre
  3. 6 santimetre


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Olmayan Ölçü Birimleriyle Ölçüm Yapalım Metni Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262


2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Olmayan Ölçü Birimleriyle Ölçüm Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Tüm şeritler eşit uzunlukta mıdır?


Cevap :

  • Evet. Tüm şeritler eşit uzunluktadır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 260 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: A4 kâğıdı, makas, boya kalemleri
Adım Adım Uygulayalım
A4 kâğıdınızı yatay tutarak iki parmak genişliğinde üç şerit kesiniz.
Şeritlerinizin bir tanesini istediğiniz renge boyayınız.
İkinci şeridinizi iki eş parçaya ayırınız, istediğiniz renklere boyayınız.
Üçüncü şeridinizi dört eş parçaya ayırınız, istediğiniz renklere boyayınız. ** Defterinizin üzerine birinci şeridinizi koyarak uzunluğunu işaretleyiniz.
Aynı yere iki parçalı şeridinizi uç uca koyarak uzunluğunu işaretleyiniz.
Aynı yere dört parçalı şeridinizi uç uca koyarak uzunluğunu işaretleyiniz ** İşaretlediğiniz yerler aynı mı? Nedenini söyleyiniz.


Cevap :

  • Evet. Aynıdır. Aynı uzunluktaki cisimler kaç parçaya ayrılırsa ayrılsın, bir araya getirildiğinde aynı uzunlukta olacaktır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 261 Cevapları


1) Standart olmayan ölçü birimlerini görselleri ile eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262 Meb Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 262 Cevapları


2) Aşağıdaki şeridi parmağınızla ölçünüz. Sonucu yazınız.


Cevap :

  • Birinci parça 8 parmak
  • İkinci parça 8 parmak
  • Dördüncü parça 8 parmak

Ölçüm sonuçlarınız değişti mi? Neden? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Hepsi aynı uzunlukta olduğu için ölçüm sonuçları değişmedi.

3) Aşağıda verilen nesnelerin uzunluklarını standart olmayan ölçme araçlarıyla ölçünüz. Bulduğunuz sonuçları tabloda noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 259-260-261-262 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 248-254-255-256-257-258 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Veri Toplayalım, Sınıflandıralım, Tablo ve Grafik Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258


2. Sınıf Matematik Kitabı Veri Toplayalım, Sınıflandıralım, Tablo ve Grafik Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 248-254-255-256-257-258


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Kitaplığın yanındaki tablo sizce ne anlatıyor? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Rafta kaç tane hikaye, kaç tane masal kitabı olduğunu anlatıyor.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 249 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: kâğıt, kalem Adım Adım Uygulayalım
İki gruba ayrılınız.
Her grup için, bir grup sözcüsü ve cevapları not edecek bir yazıcı seçiniz. Birinci grubun sorusu, örneğin “En sevdiğiniz renk hangisidir?”, ikinci grubun sorusu ise “En çok hangi spor dalını seviyorsunuz?” olabilir. Sorunuzu diğer gruba sorunuz. Aldığınız cevapları yazınız. Aynı olan cevapları bir kez daha yazmak yerine yanına 3, 4, 5 gibi rakamlar yazınız.
Hangi cevapların daha fazla olduğunu sayınız. Topladığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Daha sonra ikinci grupla aynı yönergeyi uygulayınız.


Cevap :

  • Sınıfta gruplara ayrılarak bu etkinliği sizin yapmanız gerekiyor.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 254 Cevapları


1) Öğretmen, Orman Haftası etkinliği için geziye giden öğrencilerine diktikleri fidanların sayısını sormuştur. Öğrencilerin 11 tanesi çam, 8 tanesi meşe, 7 tanesi de çınar fidanı diktiklerini söylemişlerdir.

Yukarıdaki bilgileri kullanarak çetele ve sıklık tablosu oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 248-254-255-256-257-258 Meb Yayınları”

2) Aşağıdaki tabloda 2/A, 2/B, 2/C sınıflarındaki kız ve erkek öğrencilerin sayıları verilmiştir. Tablodaki bilgilere göre ağaç şemasındaki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 254 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 255 Cevapları


3) Görselin üzerindeki şekillerin kaçar tane olduğunu nesne grafiğinde gösterip boyayınız.


Cevap :

Nesneler

  1. 4
  2. 6
  3. 3 olarak boş kutulara yazınız.

4) İlker’in arkadaşlarının sevdiği içecek türleri ve sayıları aşağıdaki sıklık tablosunda verilmiştir. Tablodaki bilgileri kullanarak aşağıdaki şekil grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 248-254-255-256-257-258 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 256 Cevapları


5) Sınıf arkadaşlarınızın hangi mevsimde doğduklarını öğrenerek aşağıdaki listeye yazınız. Topladığınız bilgilerle şekil grafiği oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 248-254-255-256-257-258”

6) Selma, sınıf arkadaşlarına en çok sevdikleri meyveleri sordu. 10 kişi elma, 6 kişi armut, 11 kişi kiraz, 5 kişi de muz cevabını verdi. Bu bilgilere göre aşağıdaki nesne grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

Meyveler

  1. 10
  2. 6
  3. 11
  4. 5

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 257 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki çetele tablosunda verilen bilgileri, sıklık tablosunda gösteriniz.


Cevap :

  1. 9
  2. 10
  3. 4

2) Bir çiftlikte 11 koyun, 8 inek ve 13 tane de keçi vardır. Bu bilgilere göre aşağıdaki şekil grafiğinde boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. 11
  2. 8
  3. 13

3) Bir sınıftaki öğrencilere sevdikleri oyunlar ile ilgili bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları aşağıdaki tabloda verilmiştir. Tablodaki bilgilere göre ağaç şemasındaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 248-254-255-256-257-258 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 258 Cevapları


4) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı öncesi sınıfımızı süslemek için getirdiğimiz balonları renklerine göre ayırıp saydığımızda 12 mavi, 10 kırmızı ve 7 tane de yeşil balon olduğunu gördük. Buna göre balonların sayısını nesne grafiği ile gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 258 Cevapları”

5) Aşağıdaki sıklık tablosunda verilen bilgileri, çetele tablosunda gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı 248-254-255-256-257-258 MEB Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!