3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıDoğal ve Yapay Çevre Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 162, 163, 164
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevre Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163-164 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163-164
Soru : Yaşadığımız ilde veya yakın bir ilde bulunan bir millî parkı ailemiz ile ziyaret edelim veya genel ağdan bu millî park hakkında bilgi edinelim.
Bu millî park ile ilgili bilgilerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. Doğal anıtlara ve millî parklara başka örnekler verelim.
Kısa Cevap:
Doğalanıtlar : Pamukkale Travertenleri, Nemrut Dağı Milli Parkı, Kapadokya – Göreme Tarihi Milli Parkı
Millî parklar : Abant Gölü Millî Parkı, Ağrı Dağı Millî Parkı
Uzun Cevap:
Doğalanıtlar : Damlataş Mağarası, Cennet ve Cehennem Mağaraları, Tortum Şelalesi, Manavgat Şelalesi, Ölüdeniz, Van Gölü, Cilo Dağı
Millî parklar : Aladağlar Millî Parkı, Altınbeşik Mağarası Millî Parkı, Altındere Vadisi Millî Parkı, Başkomutan Tarihî Millî Parkı, Beydağları Sahil Millî Parkı, Beyşehir Gölü Millî Parkı
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
Soru : Yapay ve doğal çevreye çevremizden başka örnekler verelim.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremi Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 157-158 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 157-158
Soru : Çevre, canlıyı kuşatan ve etkileyen her şeydir. Yukarıdaki görseli inceleyelim. Görselde gördüklerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Salıncakta sallanan ve onu sallayan 2 tane çocuk.
Kaydıraktan kayan 1 tane çocuk.
3 tane çocuğun top oynaması.
1 anne kuş ve onun yavruları
Ağaçlar.
Soru : Her canlının içinde yaşadığı ortam onun çevresidir. O hâlde yaşadığımız ve etkileşim hâlinde olduğumuz çevremizi en iyi tanımlayacak sözcükleri söyleyelim.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıBitkilerin Hayat Döngüsü Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 153, 154
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bitkilerin Hayat Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154
Soru : “Tohumlar fidana / Fidanlar ağaca / Ağaçlar ormana / Dönmeli yurdumda” şeklindeki şarkı sözlerinde bahsedildiği gibi tohumlardan fidan, fidandan ise ağaç meydana gelir. Bitkilerin çoğu tohumun gelişmesiyle meydana gelir. Acaba tohumdan bir bitki nasıl oluşur?
Cevap:
Tohumlar önce fidan, ağaç, ağaçlar bir araya gelince ormana dönüşür.
Deneyelim, Öğrenelim Tohumdan Bitki Oluşuyor
Amaç: Tohumdan bitki oluşum sürecini ve bitkinin büyüme sürecini gözlemlemek
Gerekli Malzemeler: nohut, mercimek, fasulye ve mısır tohumları; boş bir kap, bir miktar pamuk, saksı, toprak, su.
İzlenen Yol
1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım. Çalışma için kullanacağımız tohumu grupça belirleyelim ve Görsel-1’deki gibi gerekli malzemeleri temin edelim.
2. Boş kabın zeminine pamukların bir kısmını koyalım.
3. Pamuğun içine Görsel-2’deki gibi tohumları yerleştirelim.
4. Pamuğun geri kalanını tohumların üzerini kapatacak şekilde yerleştirelim.
5. Pamuğa Görsel-3’teki gibi bir miktar su dökelim.
6. Pamuğu belirli aralıklarla sulayarak pamuğun ıslak kalmasını sağlayalım.
7. Tohumları her gün gözlemleyerek değişiklikleri gün gün defterimize kaydedelim.
8. Tohumlardan yapraklar çıktıktan sonra fide hâline gelen bitkiyi içine toprak koyduğumuz saksıya dikelim.
9. Fideyi belirli aralıklarla sulayalım.
10. Fidedeki gelişmeleri sabırla bekleyelim ve gelişmeleri gün gün defterimize kaydedelim. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları
Soru : • Tohumdan yapraklar ne zaman çıkmaya başladı?
Cevap: 1 hafta sonrasında tohumdan yapraklar çıkmaya başladı.
Soru : • Tohumdan bitki, bitkiden meyve oluşuncaya kadar hangi olayları gözlemledik? Defterimize yazdığımız gözlemlerimizi sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıCanlıların Ortak Özellikleri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlıların Ortak Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152
Deneyelim, Öğrenelim Canlılar ve Cansızlar
Amaç: Çevrede gözlemlenebilen varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırmak
GerekliMalzemeler: defter, kalem.
İzlenen Yol
1. Öğretmenimiz ve arkadaşlarımızla okulumuzun bahçesine çıkalım.
2. Okul bahçesindeki varlıkları inceleyelim (Varlıkları incelerken dikkatli olalım ve etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.).
3. Defterimize aşağıdaki gibi bir tablo hazırlayarak incelediğimiz varlıkların isimlerini tabloya yazalım.
4. Bu varlıkların canlı mı, cansız mı olduğunu nedenleri ile birlikte tablonun uygun bölümlerine yazalım.
➜ Canlıvarlıklar: Kedi, Köpek, Tırtıl, Ağaç
➜ Neden canlı: Hepsi besleniyor ve nefes alıp veriyor.
➜ CansızVarlıklar: Arabalar, Bisikletler, Okul kapısı
➜ Neden Cansız: Çünkü beslenme nefes alma gibi ihtiyaçları yok
Soru : • Tespit ettiğimiz canlı ve cansız varlıklar nelerdir?
Cevap:
Canlı varlıklar: Kedi, Köpek, Tırtıl, Ağaç
Neden canlı: Hepsi besleniyor ve nefes alıp veriyor.
Cansız Varlıklar: Arabalar, Bisikletler, Okul kapısı
Neden Cansız: Çünkü beslenme nefes alma gibi ihtiyaçları yok
Soru : • Canlıların cansızlardan farkı nedir?
Cevap: Beslenme ve nefes almaları farklarıdır.
Soru : • Tablomuz ile arkadaşlarımızın tablolarının ortak yönleri nelerdir?
Cevap: Canlı ve cansız varlıklardan oluşması ,ortak yönleridir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : Görselleri verilen oyuncaklar hareket edebilir. Peki, bu oyuncaklar canlı mıdır? Neden?
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları”
Cevap:
Çünkü cansız varlıkların, canlı varlıklar gibi beslenme, dinlenme ve nefes alıp verme gibi temel ihtiyaçları yoktur.
Soru : Çevremizde gözlemlediğimiz canlı ve cansız varlıklara örnekler verelim.
Kısa Cevap:
Çevremizde gözlemlediğimiz canlı varlıklara örnekler : kuşlar, köpekler, kelebekler
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıCanlı ve Cansız Varlıklar Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 143, 144
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı ve Cansız Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 143-144 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 143-144
Soru : Görsellerde bir doğal anıt, insanlar tarafından yapılan bir akvaryum ve park görmektesiniz. Buralardaki varlıklardan hangileri canlıdır?
Cevap: Akvaryum içindeki ve parkın içerisindeki canlıdır.
Onların canlı olduğunun kanıtı nedir?
Cevap: Beslenme, uyuma, hareket etme ve büyüme kanıtı olarak verilebilir.
Canlıların ortak özellikleri neler olabilir? Arkadaşlarımızla bu soruların cevabını tartışalım.
Cevap: büyüme ve gelişme, duyu ve tepki, üreme özellikleri olabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
Soru : Yukarıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki hangi varlıklar canlı, hangileri cansızdır? Tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Kadın, erkek, çocuk ve kedi canlıdır. Çocuğun kedinin yemesi için döktüğü mama, adamın taşıdığı kutu, kadının yanında kutu oyuncak uçak fil bunlar cansız varlıklardır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 137, 138, 139, 140, 141
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141
A. Aşağıda görselleri verilen varlıkları “doğal ışık kaynağı”, “yapay ışık kaynağı” ve “ışık kaynağı olmayanlar” olarak gruplandırınız. Bunun için varlıkların isimlerini ilgili başlıkların altına yazınız..
Cevap:
DoğalIşık Kaynağı Olanlar: Ateş böceği, yıldızlar
Yapay Işık Kaynağı Olanlar: Araba farı, spot lambalar, ampul, meşale
Işık Kaynağı Olmayanlar: Ayna, ağaçlar, Ay
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları
B. Ayşe, ders çalışırken elektrikler kesildi, bir an etrafındaki hiçbir şeyi göremediğini fark etti. Ayşe’nin annesi, hemen cep telefonunun fenerini açtı ve böylece etraf aydınlandı. Ayşe ödevini tamamlayabildi.
Buna göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) Cep telefonu yapay ışık kaynağıdır.
(Doğru) Güneş doğal ışık kaynağıdır.
(Yanlış)Ayşe, kitabını cep telefonunun ışığında lambaya göre daha rahat okuyabilmektedir.
(Doğru) Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışık gereklidir.
C. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
Ç. Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Meşale Yıldızlar Mum Güneş
Yukarıdaki ışık kaynaklarıyla ilgili olarak;
I. Hepsi doğal ışık kaynağıdır, II. Yıldızlar ve Güneş doğal ışık kaynağıdır, III. Meşale ve mum yapay ışık kaynağıdır
ifadelerinden hangisi / hangileri doğrudur?
A) Yalnız III B) II ve IIIC) I, II ve III
2. Zübeyde, Halime ve Mustafa tiyatroya gidiyor. Zübeyde A sırasının 3. koltuğuna, Halime, B sırasının 3. koltuğuna, Mustafa ise C sırasının 3. koltuğuna oturuyor.
Buna göre, Zübeyde, Halime ve Mustafa’nın sahnedeki sesleri duyma şiddetleri arasındaki büyüklük ilişkisi aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) Zübeyde > Halime > Mustafa
B) Halime > Zübeyde > Mustafa
C) Mustafa = Halime = Zübeyde
3. Aşağıda bazı ses kaynakları numaralanarak verilmiştir. Verilenlerden hangileri doğal ses kaynağıdır?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları
4. Elif, aynı radyonun sesini aşağıda gösterildiği gibi 1, 2 ve 3. durumlarda dinliyor.
1. durum 10 metre 2. durum 1 metre 3. durum 2 metre
Buna göre Elif ’in 1, 2 ve 3. durumlarda duyduğu sesin şiddetleri arasındaki ilişki aşağıdaki grafiklerden hangisinde doğru verilmiştir?
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları”
5. Aşağıdaki ifadelerin başındaki kutucuklara ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazılacaktır.
İnsan kulağı her sesi duyabilir. Sesin şiddeti azaldıkça duyulması kolaylaşır. Ses kaynağından uzaklaşıldıkça sesin duyulması zorlaşır.
Buna göre kutucuklara sıra ile hangi harfler yazılmalıdır?
A) D D Y B) Y Y D
C) Y D Y
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
6. Aşağıdaki varlıklardan hangisinin çıkardığı sesin şiddeti, işitme duyusunun zarar görmesine neden olabilir?
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”
7. Gitar Bağlama Keman
Yukarıda görselleri verilen varlıklarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Gitar, bağlama ve keman birer ses kaynağıdır.
B) Bağlama doğal ses kaynağıdır.
C) Keman doğal ses kaynağıdır.
8. Öğretmen: Havada uçan kuşun kanat sesini neden duyamayız?
Yukarıda öğretmenin sorduğu soruya öğrencilerden hangisinin verdiği cevap doğrudur?
A) Ahmet: Kulağımıza gelen kanat sesi şiddetli olduğu için duyamayız. B) Ali: Kuş uzakta olduğu için duyulan sesin şiddeti azalmıştır.
C) Ayşe: İnsan kulağı her sesi duyabilir.
9. Yapılan bir deneyde üç öğrenci, bir ses kaynağı nın etrafına ikişer metre arayla yanda verilen görseldeki gibi diziliyor. Buna göre deneyle ilgili olarak;
I. Ses kaynağından çıkan ses her yöne yayılır. II. Tüm öğrencilerin duyduğu ses şiddeti eşittir. III. Ses kaynağına yaklaşıldıkça duyulan sesin şiddeti artar.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıSes Şiddetinin İşitme İçin Önemi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 130, 131, 132, 133, 134
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitme İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134
Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki çocuklar hangi varlıkların çıkardığı sesleri duyuyor olabilirler? Söyleyelim.
Cevap:
Kuş sesleri, uçak sesi, su sesi sesleri duyuyor olabilirler.
Soru : Çevremizdeki sesleri kulaklarımızla işitebildiğimizi hatırlayalım. Peki, çevremizdeki her sesi işitebilir miyiz?
Cevap:
Hayır işitmemiz mümkün değil. Sesin şiddeti kulağımızla duyabileceğimiz şiddette olması gerekmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Sesi Dinleyelim
Amaç: İnsan kulağı tarafından her sesin işitilip işitilemeyeceğini belirlemek
İzlenen Yol Uyarı: Etkinlik gerçekleştirilirken sessiz olunmalıdır.
1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
2. İki arkadaşımızdan sınıf tahtasının önüne çıkmasını isteyelim. Bu arkadaşlarımızdan görseldeki gibi fısıldayarak birbirleriyle konuşmalarını isteyelim. Onlar konuşurken onların konuşmalarını işitmeye çalışalım.
3. Şimdi de arkadaşlarımızdan seslerini biraz yükselterek konuşmalarını isteyelim. Onlar konuşurken biz de onların konuşmalarını işitmeye çalışalım.
Soru : • Arkadaşlarımızın konuşmalarını hangi durumda daha iyi işitebildik?
Cevap:
Yüksek sesle konuştuklarında daha iyi işitebildik.
Soru : • İnsan kulağı her sesi işitebilir mi?
Cevap:
Hayır işitemez. Ancak ses şiddeti yüksekse duyabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Yakın ve Uzaktaki Sesler
Amaç: Ses şiddeti ile uzaklık arasında nasıl bir ilişki olduğunu gözlemlemek
Gerekli Malzemeler: masa saati.
İzlenen Yol
Uyarı: Etkinlik gerçekleştirilirken sessiz olunmalıdır.
1. Saati sıramızın üzerine koyalım. Saatin çıkardığı “tik tak” sesini dinleyelim.
2. Yavaş yavaş saatin yanından uzaklaşalım. Bu arada saatin sesini dinlemeye devam edelim.
Soru : • Saatin sesini saate yakınken mi, uzakken mi daha iyi işitebildik? Söyleyelim.
Cevap:
Yakındayken daha iyi işitebildik. Çünkü kulağımızla daha yakınken daha iyi işitebiliriz.
Soru : • Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki var mıdır? Bunu neye dayanarak söyleyebiliriz?
Cevap:
Evet. Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki vardır. Çünkü yakın olduğumuzda sesin şiddetini daha iyi duyabiliriz. Uzaktayken ise, daha az duyabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
Soru : Çevremizden düşük ve yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnek verelim.
Kısa Cevap:
Çevremizden düşük şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : ateş böceği sesi, sivri sinek sesi
Çevremizden yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : siren sesi, korna sesi
Uzun Cevap:
Çevremizden düşük şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : kuş sesi, yılan sesi, kelebek sesi, kuşların kanat sesi,
Çevremizden yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : polis siren sesi, ambulans siren sesi, korna sesi, silah sesi, ezan sesi
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : Aşağıda yer alan farklı ortamlarda bulunduğumuzu ve bu sesleri işittiğimizi hayal edelim.
• Hangi varlıkların ürettiği sesler diğerlerinden daha az şiddetlidir?
Cevap: Uzay aracı, Uçak, Kamyon
• Hangi ortamlarda uzun süre bulunmak işitme kaybına neden olabilir?
Cevap: Çok gürültülü yerlerde uzun süre bulunursak işitme kaybına neden olabilir.