3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-131-132 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 130-131-132. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çarpma işlemini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri matematiksel olarak çözmeyi kolaylaştırır ve mantıklı düşünme yeteneklerini güçlendirir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-131-132 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Çarpma İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130, 131, 132 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-131-132


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru : Zehra Hanım, pastaneden tanesi 12 TL olan pastalardan 6 tane, tanesi 15 TL olan pastalardan 10 tane aldı. Zehra Hanım’ın aldıkları toplam kaç TL tutar?


Cevap :

  • 12 x 6 = 72
  • 15 x 10 = 150
  • 150 + 72 = 222 lira tutar.

Konu Değerlendirme


1. Ahmet Amca, her birinde 145 tane yumurta bulunan 4 sepet yumurtanın 426 tanesini sattı. Satılacak kaç yumurta kaldı?


Cevap :

  • 145 x 4 = 580 yumurta vardır.
  • 580 – 426 = 154 tane yumurta kalır.

2. Cansu, aldığı kitabın 25 sayfasını okudu. Kitabın kalan sayfalarını günde 15 sayfa okursa bir haftada bitirebilir. Cansu’nun okuduğu kitap kaç sayfadır?


Cevap :

  • 15 x 7 = 105
  • 105 + 25 = 120 Cansu’nun okuduğu kitap sayfası

3. Bir bakkal, her kutusunda 30 paket bulunan 12 kutu çay almıştır. Bir ay sonra 125 paket çay kaldığını gören bakkal, bir ayda kaç paket çay satmıştır?


Cevap :

  • 30 x 12 = 360
  • 360 – 125 = 235 paket çay satılmıştır.

4. Ertuğrul’un bilyelerinin sayısı, Fatih’in bilyelerinin sayısının 5 katı kadardır. Fatih’in 27 bilyesi olduğuna göre ikisinin toplam kaç bilyesi vardır?


Cevap :

  • 27 x 5 = 135 Ertuğrul’un bilye sayısı
  • 135 + 27 = 162 toplam bilye sayısı

5. Yandaki resmi ve aşağıdaki sayıları kullanarak çarpma işlemi ile ilgili bir problem kurup çözünüz. 


Cevap :

Problem : Bir sütçü 18 litre süt alan kaplardan günde 5 tane süt üretmektedir. 65 litre süt sattığına göre satacağı kaç litre süt kalıyor?

Çözüm :

  • 18 x 5 = 90
  • 90 – 65 = 25


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128-129 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde Çarpanların Arttırılıp Azaltılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 127-128-129. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çarpma işleminde çarpanları arttırıp azaltma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, çarpma işlemlerini daha esnek ve hızlı yapmayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128-129 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Çarpma İşleminde Çarpanların Arttırılıp Azaltılması Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127, 128, 129 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde Çarpanların Arttırılıp Azaltılması Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128-129


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Konu Değerlendirme


Soru : Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Diğer tablolarda boş bırakılan yerleri örnekteki gibi doldurunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 125-126 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 10 ve 100 İle Kısa Yoldan Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 125-126. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin 10 ve 100 ile kısa yoldan çarpma işlemini öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çarpma işlemlerini hızlandırmayı ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi kolaylaştırır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 125-126 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite 10 ve 100 İle Kısa Yoldan Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 125, 126 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı 10 ve 100 İle Kısa Yoldan Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 125-126


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

a) 75 x 10 = 750

b) 98 x 10 = 980

c) 85 x 10 = 850

ç) 65 x 10 = 650


2. Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

a) 4 x 100 = 400

b) 5 x 100 = 500

c) 8 x 100 = 800

ç) 1 x 100 = 100



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121-122-123-124 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 121-122-123-124. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin doğal sayılarla çarpma işlemini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çarpma işlemlerini doğru yapmayı ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi kolaylaştırır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121-122-123-124 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 121-122-123-124


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a) 24 x 8 = 192
  • b ) 32 x 9 = 288
  • c ) 18 x 25 = 450
  • ç ) 24 x 16 = 388

2. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a ) 218 x 4 = 872
  • b ) 361 x 2 = 722
  • c ) 135 x 6 = 810

3. Aşağıdaki çarpma işlemlerini sonuçlarıyla eleştiriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları”

4. Aşağıda verilen işlemleri inceleyiniz Doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önüne “Y” yazınız.


Cevap :

(Doğru) 45 x 13 = 585

(Yanlış) 138 x 6 = 818

(Doğru) 12 x 15 = 180

(Yanlış) 16 x 34 = 744


5. Zeynep Hanım, 4 taksitle mutfak robotu aldı. Zeynep Hanım, her ay 225 TL taksit ödeyeceğine göre mutfak robotunun fiyatı kaç TL’dir?


Cevap :

  • 225 x 4 = 900 mutfak robotu fiyatı


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 119-120 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpım Tablosu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 113-114-115-116-117-118-119-120. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çarpım tablosunu öğrenmelerine ve çarpma işlemlerini daha hızlı yapmalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların çarpım ilişkilerini kavramayı ve günlük yaşamda kullanmayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Çarpım Tablosu Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpım Tablosu Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. Verilen renklere göre resmi boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 119-120 Cevapları”

2. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. Çiçekleri, verilen renklere göre boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


3. Aşağıda toplam kaç tane balon vardır? 


Cevap :

  • 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 49
  • 7 x 7 = 49

4. Aşağıda toplam kaç tane mum vardır? 


Cevap :

  • 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 25
  • 5 x 5 = 25

5. Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapıp verilen renklere göre resmi boyayınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 110-111-112. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çarpma işleminin kat anlamını öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çarpma işlemlerini günlük yaşamda ve matematik problemlerinde kullanmayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110, 111, 112 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Zeynep Hanım, bahçesinin bir kısmına lahana ekti. Aşağıdaki resmi inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


Resimdeki lahanalar kaç sıra oluşturmuştur?


Cevap : 4 sıra.


Her sırada kaç tane lahana vardır?


Cevap : 3 tane.


Tüm lahanaların sayısını nasıl buluruz?


Cevap : çarpma işlemiyle buluruz. 4 x 3 = 12 tane lahana vardır.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Resimdeki ağaç dallarında toplam kaç baykuş vardır?


Cevap :

  • 3 + 3 + 3 + 3 = 12
  • 4 x 3 = 12

2. Resimdeki tabaklarda toplam kaç tane çilek vardır? 


Cevap :

  • 6 + 6 + 6 + 6 + 6 = 30
  • 6 x 5 = 30

3. Raflarda toplam kaç tane fincan vardır? 


Cevap :

  • 7 + 7  + 7 = 21
  • 3 x 7 = 21

4. Resimde toplam kaç tane çiçek vardır? 


Cevap :

  • 5+ 5 + 5 + 5+ 5+ 5 = 30
  • 6 x 5 = 30


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 105-106-107-108. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin 2. ünite konularını pekiştirmelerine ve öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, toplama, çıkarma, tahmin ve grafik yorumlama gibi konuları tekrar etmeyi kolaylaştırır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


1. Aşağıda verilen toplama işlemlerinden hangisinin sonucu yanlıştır?


A)393 + 424 = 817
B) 694 + 176 = 860
C) 538 + 275 = 813


2. Yandaki toplama işleminde verilmeyen toplanan aşağıdakilerden hangisidir?


A)107 B) 207 C) 210


3. Ömürlerin okulunda 543 öğrenci vardı. Okula yeni kaydolan öğrencilerle okulun mevcudu 768’e ulaştı. Ömürlerin okuluna kaç öğrenci kayıt yaptırmıştır?


A)225 B) 235 C) 240


4. Bir trende 105 kadın, 124 erkek yolcu vardı. İlk durakta trene 12 yolcu daha bindi. Trende toplam kaç yolcu olmuştur?


A) 235 B) 241 C) 248


5. Furkan öykü kitabının 127 sayfasını okudu. 125 sayfa daha okursa kitap bitecek. Furkan’ın öykü kitabı kaç sayfadır?


A)252 B) 246 C) 242


6. Selim 9 yaşındadır. Ablası, Selim’den 7 yaş büyüktür. İki kardeşin yaşlarının toplamı kaçtır?


A)23 B) 24 C) 25


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. Okulda açılan gitar kursuna 125 erkek ve 109 kız öğrenci kayıt yaptırdı. Kursa kayıt yaptıran toplam kaç öğrenci vardır?


A)240 B) 234 C) 232


8. Yandaki işlemde toplamların küçükten büyüğe doğru sıralanması aşağıdakilerden hangisidir?


A)a < b < c B) c < b < a C) c < a < b


9. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerinden hangisinin sonucu doğrudur?


A) 416 – 358 = 158 B) 602 – 345 = 253 C) 257 – 134 = 123


10. Bir sürüdeki 436 hayvanın 148 tanesi keçi, geri kalanı koyundur. Sürüdeki koyunların sayısı kaçtır?


A)286 B) 288 C) 298


11. Bir simitçi, 450 simidin 145 tanesini sabah, 224 tanesini öğleden sonra sattı. Bu simitçinin geriye kaç simidi kaldı?


A)81 B) 91 C) 101


12. Yandaki tencere, çaydanlıktan kaç TL daha pahalıdır?


A)153 B) 147 C) 137


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


13. Bir otomobil, 538 kilometrelik yolun 224 kilometresini gittikten sonra mola verdi. Moladan sonra 208 kilometre daha gidip tekrar mola verdi. Otomobilin gidecek kaç kilometre yolu kalmıştır?


A) 106 B) 108 C) 110


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Cevapları”

Yukarıdaki nesne grafiğinde, bir çiftlikte bulunan hayvanların sayısı gösterilmiştir. Bu grafiğe göre 14, 15, 16 ve 17. soruları cevaplayınız.


14. Çiftlikte kaç tane tavuk vardır?


A)40 B) 50 C) 60


15. Çiftlikteki ineklerin sayısı koyunların sayısından kaç fazladır?


A)10 B) 20 C) 30


16. Çiftlikte aynı sayıda olan hayvanlar hangileridir?


A) Tavuk – İnek B) At – Koyun C) İnek – At


17. Çiftlikte toplam kaç hayvan vardır?


A)140 B) 150 C) 160


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Cevapları”

Yukarıdaki grafikte bir sınıftaki öğrencilerin yaptıkları spor dalları verilmiştir. 18, 19 ve 20. soruları grafiğe göre cevaplayınız.


18. Öğrencilerin en çok ve en az yaptığı spor dalları hangileridir?


A) Futbol – basketbol
B) Masa tenisi – yüzme
C) Futbol – yüzme


19. Masa tenisi oynayanların sayısı, basketbol oynayanların sayısından kaç fazladır?


A) 1 B) 2 C) 3


20. Bu sınıfta spor yapan kaç öğrenci vardır?


A) 30 B) 29 C) 27



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Tabloları Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 103-104. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin tabloları yorumlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, verileri analiz etmeyi ve sonuç çıkarmayı kolaylaştırır, matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Tabloları Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103, 104 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Tabloları Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine en çok sevdikleri film türleri soruldu. Verilen cevaplara göre aşağıdaki tablo oluşturuldu. Tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


a) En sevilen film türü hangisidir?


Cevap : Komedi.


b) En az sevilen film türü hangisidir?


Cevap : Aksiyon.


c) Komedi filmi sevenlerle aksiyon filmi sevenlerin toplamı kaç kişidir?


Cevap : 75 + 43 = 118


ç) Komedi filmi sevenler, bilim kurgu filmi sevenlerden kaç kişi fazladır?


Cevap : 75 – 65 = 10


d) Okulda 3. sınıfta okuyan kaç öğrenci vardır?


Cevap : 75 + 65 + 43 = 183


2. Aşağıdaki çetele tablosunda bir lokantada bir günde satılan yemeklerin porsiyon sayısı verilmiştir.  Aşağıdaki soruları tabloya göre yanıtlayınız. 


a) Çorba, biber dolmasından kaç porsiyon fazla satılmıştır? 


Cevap :  22 – 8 = 15


b) Köfte ve biber dolması toplam kaç porsiyon satılmıştır? 


Cevap : 18 + 8 = 26


c) Köfte, biber dolmasından kaç porsiyon fazla satılmıştır? 


Cevap : 18 – 8 = 10



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 101-102 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Grafikleri Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin grafikleri kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, verileri yorumlamayı ve çözüm yolları geliştirmeyi kolaylaştırır, matematiksel düşünme yeteneklerini destekler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Grafikleri Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıdaki grafikte bir parkta bir hafta boyunca yürüyüş yapan insanların sayısı gösterilmiştir. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız. 


a) Cuma günü yürüyüş yapanlar, cumartesi günü yürüyüş yapanlardan kaç kişi eksiktir?


Cevap : 60 – 40 = 20


b) Pazar günü yürüyüş yapanlar, pazartesi günü yürüyüş yapanlardan kaç kişi fazladır?


Cevap : 80 – 20 = 60


2. Aşağıdaki grafikte bir doktorun beş gün boyunca muayene ettiği hasta sayısı verilmiştir. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız. 


a) Doktor, beş gün boyunca kaç tane hasta muayene etmiştir? 


Cevap : 80 + 60 + 50 + 60 + 70 = 320


b) Doktorun en az hasta muayene ettiği gün ile en çok hasta muayene ettiği gün arasında kaç fark vardır?


Cevap : 80 – 50 = 30


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


3. Aşağıdaki grafikte bir otoparktaki arabaların renkleri gösterilmiştir.  Soruları yukarıdaki grafiğe göre cevaplayınız. 


a) Kırmızı araba sayısı, yeşil araba sayısından kaç fazladır?


Cevap : 14 – 10 = 4


b) Mavi ve sarı arabaların toplam sayısı kaçtır?


Cevap : 12 + 6 = 18


c) Otoparkta kaç tane araba vardır?


Cevap : 14 + 12 + 10 + 18 + 6 = 60


4. Sınıfımızdaki öğrencilerin doğduğu mevsimleri tespit edip bir anket düzenledik. Ankete göre yandaki grafiği oluşturduk. Grafiğe göre problem kurup çözünüz. 


Cevap :

Problem : Sonbahar mevsiminde doğanların sayısı yaz ayında doğanlardan kaç fazladır?

Çözüm 10 – 6 = 4



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 92-93-94-95-96. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çetele ve sıklık tablosu oluşturma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, verileri düzenlemeyi ve analiz etmeyi kolaylaştırır, matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 EKOYAY Yayınları”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırmalarda güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çetele ve Sıklık Tablosu Oluşturalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Zehra ile Elif yaşadıkları yerde 1 aylık hava olaylarını gözlemleyerek veri topladılar. Topladıkları verileri aşağıdaki nesne grafiğinde gösterdiler. Nesne grafiğindeki bilgileri sıklık ve çetele tablosunda gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 Cevapları”

2. Aşağıdaki grafikte Mert’in 1 yıl içinde okuduğu kitaplar gösterilmiştir.  Grafikteki bilgileri sıklık ve çetele tablosunda gösteriniz. Grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız


a) Mert en fazla hangi tür kitap okumuştur?


Cevap : Hikaye


b) Mert en az hangi tür kitap okumuştur?


Cevap : Fıkra


c) Mert 1 yıl boyunca toplam kaç tane kitap okumuştur?


Cevap : 24


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


3. Aşağıdaki grafik bir çiftlikte bulunan hayvanların sayısını göstermektedir.  Yukarıdaki grafiğe göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız. 


a) Çiftlikte en çok ve en az hangi hayvan vardır?


Cevap : En çok İnek, En az At vardır.


b) Tavuk ve horozların toplamı koyunlardan kaç fazladır?


Cevap :

30 + 20 = 50

50 – 40 = 10 fazladır.


4. Aşağıdaki grafik, bir ilkokuldaki 3. sınıf öğrencilerinin çaldıkları müzik aletlerine göre oluşturulmuştur.  Aşağıdaki soruları grafiğe göre yanıtlayınız. 


a) En çok çalınan müzik aleti hangisidir? 


Cevap : Flüt (8)


b) Bağlama çalanların sayısı ile gitar çalanların sayısını karşılaştırınız. 


Cevap : Bağlama çalanların sayısı gitar çalanların sayısından  2 fazladır.



 

Our Score
error: Content is protected !!