3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191 TUNA Yayınları”

6. ÜNİTEDE NELER ÖĞRENDİK?


A. Aşağıdaki sorularda doğru cevabın olduğu seçeneği işaretleyiniz.


1) Doğada yürürken doğru yönü bulabilmek için aşağıdaki önerilerden hangisi yanlıştır?


A) Saate bakarak doğru yön bulunur.
B) Pusula kullanarak doğru yön bulunur.
C) Ağaçların yosunlu kısımlarına bakarak doğru yön bulunur.


2) Görsellerde gördüğünüz meyve ve sebzelerin yetiştirildiği yerlerin adları hangisinde doğru sıralama ile verilmiştir?


A) Bağ-Bahçe-Bostan B) Bostan-Bahçe-Bağ C) Bostan-Bağ-Bahçe


3) Aşağıdakilerden hangileri insanların doğa ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerindendir?


A) Bina yapmak için ormanların yok edilmesi
B) Hayvan koruma barınaklarının yapılması
C) Atık suların arıtılması için su arıtma tesisleri kurulması


4) Aşağıdaki davranışlardan hangileri doğrudur?
■ Hayvanlara zarar vermemek
▲ Ağaçların dallarını kırmamak
● Kış aylarında kuşlara yem vermemek


A) ■, ▲ B) ●, ▲ C) ■, ●


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


5) Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşüme bireysel olarak yapabileceğiniz bir katkıdır?


A) Atıkları çöp kutusuna atmak
B) Atıkları doğaya atmak
C) Atıkları kendileri için ayrılan kutularda toplamak


B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların ise “Y” yazınız.


1) Y Pusulanın renkli kısmı daima batıyı gösterir.
2) D Meyve ve sebze yetiştirmek için toprak, hava, güneş ışığı ve suya ihtiyacımız vardır.
3) D Elektrik üretiminde güneş pilleri ve rüzgâr türbinleri kullanılabilir.
4) Y Koyun, keçi gibi hayvanların yünü yiyecek üretiminde kullanılır.
5) Y Karıncalar yuvalarının güneyine toprak yığar.
6) D Atık kutularında toplanmayan bitmiş piller doğaya zarar verir.


C. Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri kutucuklardaki sözcüklerden-uygun olanlarıyla tamamlayınız.


(batı-kelaynak-TEMA-destek-doğan-zarar-doğu)


1) Nesli tükenmekte olan canlılardan biri ……….kelaynak……………. kuşlarıdır.
2) Geri dönüşüme katkı sağlayarak ülkemizin kalkınmasına ………destek……………… oluruz.
3) Kuzeybatı, kuzeyle ……………batı…………… arasında kalan yöndür.
4) Çevremizde uygun yerlere dikmek için …………….TEMA………………’dan fidanlar alabiliriz.
5) Yüzümüzü ……………..doğan………………… güneşe döndüğümüzde sağ tarafımız güneyi gösterir.
6) Doğanın dengesini korumak için çevremizdeki bitki ve hayvanlara ………….zarar………………………. vermemeliyiz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Geri Dönüşüme Katkı Sağlayalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188, 189


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Geri Dönüşüme Katkı Sağlayalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189 TUNA Yayınları”

Soru: Kullandığımız kâğıt, plastik, cam ve metalden yapılmış ürünleri yıprandığında ne yaparız?


Kısa Cevap : “Kullandığımız kâğıt, plastik, cam ve metalden yapılmış ürünleri yıprandığında ne yaparız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kullanılmış olan kağıt, plastik, cam ve metalden yapılmış ürünleri yıprandığında veya eskidiğinde mutlaka geri dönüşüm kutularını atmalı ayrıştırmalıyız.

Bu ürünleri ayrıştırarak atmak ve geri dönüşüme kazandırmak ülke ekonomisine büyük katkılar sağlar ve ham maddelerimizin korunması için büyük faydalar getirir.

Bu yüzden geri dönüşüm konusunda bilinçlenmeli ve geri dönüşümü önemsemeliyiz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


Soru: Aşağıdaki atıkları uygun geri dönüşüm kutularına ulaştıralım.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189 Cevapları”

Soru: Geri dönüşüme sağladığımız bireysel katkının çevremize ve ülkemize yararlarını söyleyelim.


Kısa Cevap : “Geri dönüşüme sağladığımız bireysel katkının çevremize ve ülkemize yararlarını söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Geri dönüşüme sağladığımız bireysel katkıyı asla küçümsemeliyiz.

Geri dönüşüm çevremize ve ülkemize büyük katkılar getirmektedir.

Geri dönüşümün çevremize katkısı doğal kaynakların azalmasını ciddi oranda önlemesi, enerji tasarrufu sağlaması ve çöp miktarını azaltarak daha temiz bir çevreye sahip olmamızdır.

Çöpler azaldığı için toprağın verimi artar ve temiz bir çevrede Hayat olan ve güzel şekilde devam eder.

Geri dönüşüm sayesinde ağaçların, minerallerin ve su kaynaklarının korunmasına katkıda bulunmuş olur.

Sera gazı emisyonu düşer ve evsel atıklardan meydana gelen maddeler ve gübreler sayesinde toprağın verimi artar.

Geri dönüşüm aynı zamanda ülkemizde de büyük katkılar sağlar.

Geri dönüşümün çöpler içerisinden ayrıştırılmasnda ki zorluklar, zaman ve makine için harcamalar yapılmamış olur.

Başka ülkelerden ithal edilmesi gereken maddelerin azalmasını sağlar ve böylelikle ekonomimize büyük katkı sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 184-185-186 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğayı ve Çevremizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğayı ve Çevremizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 184-185-186


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 184-185-186 TUNA Yayınları”

Soru: Doğayı ve çevreyi korumak için neler yaparız?


Kısa Cevap : “Doğayı ve çevreyi korumak için neler yaparız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğayı ve çevreyi korumak için çevrenin nasıl korunacağı konusunda bilgi edinmelidir.

Çevre kirliliği engellenmeli atıklarımızı ayrıştırarak geri dönüşüme destek olmalıyız.

Geri dönüşüm sayesinde çöp miktarı azalacak ürünler geri dönüşerek ham maddeler korunacaktır.

Gereksiz naylon poşeti ve kağıt havlu kullanımı azaltılmalı su ve elektrik israf edilmemelidir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları


Soru: Aşağıdaki kutucuğa boya kalemlerimizi kullanarak doğa ve çevreyi korumayla ilgili slogan yazalım. Sloganlarımızın çevresini ağaç ve çiçek resimleri ile süsleyelim.


Kısa Cevap : “Doğa ve çevreyi korumayla ilgili slogan yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  • Temiz insan temiz çevre demektir
  • Sen doğayı var edersen dua da seni var eder
  • Çevreyi koruyanın hayatı inşaa eder

Soru: Doğayı ve çevreyi korumak için yardım alabileceğimiz sivil toplum kuruluşlarını söyleyelim.


Kısa Cevap : “Doğayı ve çevreyi korumak için yardım alabileceğimiz sivil toplum kuruluşlarını söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğayı ve çevreyi korumak için yardım alabileceğimiz sivil toplum kuruluşları

  • Türkiye Çevre Sorunları Vakfı
  • Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA)
  • Çevre Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL)
  • Türkiye Ormancılık Derneği

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 184-185-186 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 181-182-183 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İnsanların Doğal Unsurlar Üzerindeki Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İnsanların Doğal Unsurlar Üzerindeki Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 181-182-183


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 181-182-183 TUNA Yayınları”

Soru: Çevremizde gördüğümüz yollar, köprüler, barajlar ve tüneller ne amaçla yapılmış olabilir?


Kısa Cevap : “Çevremizde gördüğümüz yollar, köprüler, barajlar ve tüneller ne amaçla yapılmış olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizde gördüğümüz yollar, köprüler, barajlar ve tüneller insanların hayatını kolaylaştırmak ve ihtiyaçları doğrultusunda hayatlarını daha yaşanılır ve kaliteli hale getirmek için yapılmıştır.

İnsanlar hayatlarını sürdürebilmek, daha kolay hale getirebilmek ticaret gibi bütün yaşamsal faaliyetlerini daha kolay bir şekilde yerine getirebilmek için birçok icat geliştirmiş ve yapı yapmışlardır.

Köprüler, yollar ve tüneller insanların kolaylıkla karşıdan karşıya geçebilmesi, yolculukların kısalması ve kolaylaşması için yapılır.

Barajlar insanların su ve elektrik ihtiyacını karşılamak için yapılır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


Soru: Aşağıdaki alana doğaya yapabileceğimiz olumlu katkılarla ilgili bir poster çalışması yapalım.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 181-182-183 Cevapları”

1. İnsanların doğal çevrede yaptıkları değişiklikler nelerdir? Söyleyelim.


Cevap :

İnsanlar hayatlarını kolaylaştırabilmek ve hayatı daha kaliteli hale getirmek için doğal çevrede evler, yollar, köprüler, fabrikalar, barajlar, tüneller inşa etmişlerdir.


2) Doğal çevremizi korumak için neler yapabiliriz? Anlatalım.


Kısa Cevap : “Doğal çevremizi korumak için neler yapabiliriz? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal çevremizi korumak hem bizlerin hem de diğer canlıların hayatının devam etmesi ve döngünün kusursuz bir şekilde işlemeye devam edebilmesi için önemlidir.

Doğal çevremizi korumak için daha az tüketmeli, yerel olanları tercih etmeliyiz.

Organik gübre kullanılmalı ve daha az kimyasal kullanarak çevremizin kirlenmesinin önüne geçmeliyiz.

Tek kullanımlık ürünler yerine çok kullanılabilir eşyaları tercih etmeli ve geri dönüşümü desteklemeliyiz.

Duanın kirlenmemesi için elimizden geleni yapmalı israftan kaçarak tasarruf yapmalıyız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 181-182-183 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 178-179-180 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönleri Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönleri Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 178-179-180


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 178-179-180 TUNA Yayınları”

Soru: Evinizin bulunduğu yönü nasıl belirtiriz?


Kısa Cevap : “Evinizin bulunduğu yönü nasıl belirtiriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimizin veya herhangi bir yerin yönlerini belirtirken yönleri kullanırız.

Yönler herkes için ortak kabul edilen bir bilgi olduğu için evimiz belirli bir yöndedir ve kişiden kişiye değişmemektedir.

Böylelikle adres verirken kolaylıkla bulunmasını sağlayabiliriz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1) Aşağıda verilen şekildeki noktalı alanlara ilgili ana ve ara yönlerin adlarını yazalım.


 Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 178-179-180 Cevapları”

2) Aşağıda verilen “Yönler” adlı okuma parçasındaki noktalı yerleri anlatıma uygun olarak tamamlayınız.


Hava yavaş yavaş aydınlanırken her zamanki yerinden çıkmaya başlar. Biz bu yöne ……………….. doğu……………….. deriz. öğleye doğru yükselir ve günün sonunda ların ardından batar. Bu yöne ……………bati……………………. adını veririz. ın sıcak estiği yöne ………… güney………………………. soğuk estiği yöne ise ………………………..kuzey……….. deriz.

Ana yönler arasında dört ara yön vardır. Kuzey ve doğu arasına …… kuzeydoğu…….……… güney ve doğu arasına ise ….. güneydoğu…………………………….. deriz. Kuzey ve batı arası ……… kuzeybatı…………; güney ve batı arası ise …………. güneybatı……………………… yönüdür.


1. Ana yönlerin adlarını söyleyelim.


Cevap :

  1. Doğu
  2. Batı
  3. Kuzey
  4. Güney

2) Doğada karınca yuvalarının ağzı hangi yöne bakar? Belirtelim.


Kısa Cevap : “Doğada karınca yuvalarının ağzı hangi yöne bakar? Belirtelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karıncalar yuvalarını Kumsal hafif topraklarda yaptıkları gibi ormanlar içinde ağaç kabukları içerisinde de yapabilirler.

Karıncalar yuvalarını sıcak olan bölgelere ve duruma göre girişini güneye bakan şeklinde yapmaktadır.

Dünyada Kuzey yarım kürede bulunan bölgelerde karınca yuvalarının girişi güneye bakmakta toprakta olan yerleri ise kuzeye bakmaktadır.

Güneş ışınlarının dik geldiği Ekvator bölgelerinde ise karınca yuvalarının girişi yukarı bakar konumdadır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 178-179-180 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 175-176-177 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Meyve ve Sebzeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Meyve ve Sebzeler Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 175-176-177


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 175-176-177 TUNA Yayınları”

Soru: Meyve ve sebzelerin yetişme koşulları nasıl olabilir? Araştıralım ve arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Meyve ve sebzelerin yetişme koşulları nasıl olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sebze ve meyveler toprakta farklı yerlerde ve farklı şekillerde yetişirler.

Neden sebzelerin bazıları Toprak üstünde bazıları toprak altında bazıları ise ağaçlarda yetişir.

Pancar ve havuç tohumları gibi tohumlar toprağa ekilirken patates, sarımsak ve soğan toprağın içine yerleştirilir.

Pancar Birgül patates, sarımsak ve turp gibi sebzeler toprağın altında yetişirler.

Patlıcan karnabahar gibi ürünlerin fideleri ekilir ve bu ürünler toprağın üzerinde yetişir.

Bazı bitkiler soğuğa dayanıklı olmakla beraber bazıları sıcak havalarda yetişir ve güneşe ihtiyaç duyar.

Her meyve sebzenin ihtiyaç duymuş olduğu güneş, toprak ve gübre ihtiyacı birbirinden farklıdır.

Ama genel olarak şunu söyleyebiliriz ki bitkilerin yaşayabilmesi için toprağa, su, Güneş ve havaya ihtiyaçları vardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


Soru: Aşağıdaki kutucuklara en çok sevdiğimiz meyve ve sebzelerin resimlerini yapıştıralım. Altlarındaki noktalı alanlara hangi koşullarda yetiştirildiklerini yazalım.


Cevap :

Portakal

Portakal-23 ile -3 derecelik yerlerde yetişebilir. Kış meyvesi olsa da aşırı soğuklar gelişimini engeller.

Ekildiği toprakta tuz miktarı düşük olmalıdır.

Karpuz

Karpuz sıcak ve ılıman iklimde yetişir. Soğuğa karşı hassas bir meyvedir. Tohum ekildiği zaman Toprak sıcaklığı 12 derecenin üzerinde olmalı ve nem oranı çok olmamalıdır.

Aşırı sular toprakları sevmezler.

Ağır kilidi topraklarda iyi yetişemezler.

Çilek

Çilek -10 dereceye kadar soğuğa dayanabilir. Çilek kumlu tınlı ve hafif toprakları sever. Kireç oranı yüksek olan topraklarda çilek yetiştirmek zordur. Dikimi ilkbahar bir gün kış, yaz ve sonbahar olarak her mevsimde yapılabilir. Ancak verim almak için Selim ve nemli havalarda çiçek ekimi yapılmalı sıcak havalarda ürün mahsulü alınmalıdır.

Üzüm

Çok fazla yağmur olan bölgelerde iyi yetişmezler.

İyi bir şekilde yetişebilmesi için havanın çok soğuk olmaması gerekir.


1) Bitkilerin büyüyüp gelişmek için nelere ihtiyaçları olduğunu söyleyelim.


Kısa Cevap : “Bitkilerin büyüyüp gelişmek için nelere ihtiyaçları olduğunu söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkilerin büyük büyüyüp gelişmesi için her ne kadar toprağa, suya, güneşe ve havaya ihtiyaçları olsa da bu ihtiyaçlar bitkinin çeşidine göre değişmektedir.

Bazı bitkiler çok fazla güneşe ihtiyaç duyarken bazıları güneşten olumsuz etkilenmektedir.

Bazı bitkiler çok su isterken bazıları çok su gördüğü zaman bozulmakta ve verimi azalmaktadır.

Bunun için bitkinin çeşidine göre su, toprak ve güneş ışığı ihtiyacı karşılanmalıdır.


2) Bahçede yetiştirilen sebzelere örnekler verelim.


Kısa Cevap : “Bahçede yetiştirilen sebzelere örnekler verelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bahçede yetiştirilen sebzelere örnekler

  • Bezelye
  • Pazı
  • Ispanak
  • Lahana
  • Soğan
  • Sarımsak
  • Kırmızı pancar
  • Kereviz
  • Turp
  • Brokoli
  • Tere
  • Roka
  • Bakla
  • Maydanoz
  • Nane
  • Brüksel lahanası
  • Marul
  • Enginar
  • Pırasa
  • Havuç
  • Domates
  • Salatalık

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 175-176-177 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamımızdaki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamımızdaki Önemi Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 TUNA Yayınları”

Soru: Bitkiler ve hayvanlar hayatımızda neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Bitkiler ve hayvanlar hayatımızda neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler ve hayvanlar dünyamızın döngüsünü sağlanması ve daha güzel bir yer olması için vardırlar.

Bitkiler ve hayvanlar insanların besin ihtiyacını karşıladıkları gibi aynı zamanda doğanın döngüsünü sağlayarak insana yaşanabilir bir ortam sağlarlar.

Bitkilerden ağaçlara bakarsak ağaçlar hem insanlar hem de hayvanlar için yiyecek kaynağı aynı zamanda birçok hayvanın yuvasıdır.

Selvi toprak kayması gibi birçok şeyi engellemekle beraber havayı temizlemekte ve yaşam kalitemizi artırmaktadırlar.

Günlük hayatta kullandığımız ve ihtiyacımız olan birçok araç gereç, ilaç bitkilerden elde edilir.

Hayvanlar besin kaynağı olarak kullanılır.

Aynı zamanda bazı hayvanların gücünden yararlanılır.

Dolayısıyla hayvanlar ve bitkiler hayatımızın bir parçasıdır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


1) Aşağıdaki kutucuklara en sevdiğimiz bitkinin ve hayvanın resmini yapalım.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174”

2) Bitkilerden ve hayvanlardan elde edilen ürünlerin adlarını noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Bitkilerden ve hayvanlardan elde edilen ürünlerin adlarını noktalı alana yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkilerden elde edilen ürünler

  • Bitki çayları
  • İlaçlar
  • Çay
  • Baharat
  • Boya
  • Böcek ilacı
  • Reçine
  • Uçucu yağlar
  • Meşrubat
  • Kozmetik
  • Kremler
  • Masa, sandalye gibi ahşap ürünler

Hayvanlardan elde edilen ürünler

  • Et yumurta gibi yiyecekler
  • Süt gibi içecekler
  • Tüylerinden yastık veya ürünler
  • Yün ve Pamuk

Soru: Bitki ve hayvanların hayatımıza katkılarını söyleyelim.


Kısa Cevap : “Bitki ve hayvanların hayatımıza katkılarını söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler ve hayvanları hayatımızı büyük katkılar sağlarlar.

Bitkiler soğuduğumuz havayı temizleyerek oksijen üretir ve böylelikle sağlığımıza büyük faydalar getirirler.

Beslenme ve tedavi maksatlı bitkilerin köklerinden, gövdelerinden, meyvelerinden, çiçeklerinden ve tohumlarından yararlanırız.

Bitkiler yağmurun oluşumuna katkıda bulunur sel, erozyon gibi doğal afetleri engellerler.

Yakıt olarak kullanılmakla beraber masa sandalye gibi ahşap ürünlerin üretilmesini sağlarlar.

Hayvanlara gelince ise hayvanların etleri, sütleri besin olarak kullanılır.

Lise için derileri hammadde olarak kullanılır ve bazılarının derileri ve tüylerinden ürünler elde edilir.

Bazı yerlerde hayvanların güçlerinden faydalanılır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166 TUNA Yayınları”

A. Aşağıdaki sorularda doğru cevabın olduğu seçeneği işaretleyiniz.


1) Aşağıdakilerden hangisinde yerleşim yerleri büyüklük sıralamasına göre doğru vermiştir?
▲ İl
■ İlçe
● Köy


A) ▲, ●, ■ B) ■, ●, ▲ C) ▲, ■, ●


2) Mahalle ve köylerin yönetiminden kimler sorumludur?


A) Kaymakam B) Muhtar C) Vali


3) Aşağıdakilerden hangisi tarihî eserdir?


A) B) C)


4) Anadolu Medeniyetleri Müzesi hangi ilimizdedir?


A) Konya B) Ankara C) İstanbul


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


5) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Cumhuriyet 23 Nisan günü ilan edilmiştir.
B) Kadınlar cumhuriyet yönetimiyle seçme ve seçilme hakkına kavuşmuşlardır.
C) Cumhuriyet yönetimi sayesinde herkes soyadı almıştır.


6) Aşağıdaki çocuklardan hangisi vatandaşlık görevini doğru ifade etmemiştir?


A) Derslerime çalışmak benim vatandaşlık görevimdir.
B) Arkadaşlarımla oyun oynamak benim vatandaşlık görevimdir.
C) Yaşadığım çevreyi temiz tutmak benim vatandaşlık görevimdir.


7) Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde ülkemizin ilk kadın arkeoloğunun adı verilmiştir?


A) Engin Arık B) Nene Hatun C) Jale İnan


8) Aşağıdaki günlerden hangisi ülkemizde Demokrasi ve Millî Birlik Günü olarak kutlanmaktadır?


A) 15 Temmuz B) 23 Nisan C) 19 Mayıs


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların ise “Y” yazınız.


1) D Ülkemizde cumhuriyet 29 Ekim günü ilan edilmiştir.
2) Y İlçeler valiler tarafından yönetilir.
3) D Bazı tarihî eserler müzelerde sergilenir.
4) Y Kalem, kitap gibi araç gereçlerimiz milletimizin ortak malıdır.
5) D Görevini en iyi şekilde ve eksiksiz yapanlar, ülkesini en çok seven kişilerdir.
6) D Ülkemizde yaşayan farklı kültürlerden insanlara Türk misafirperverliğine uygun davranmalıyız.
7) Y Naim Süleymanoğlu dünyaca ünlü Türk şairdir.


C. Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlarıyla tamamlayınız


(kadınlar-çay-kâğıt-göç-bilime-doğal-ders)


1) Ülkemizde cumhuriyet yönetimi sayesinde ……………kadınlar…………………. ve erkekler eşit haklara sahip olmuştur.

2) Atatürk ……………….bilime……………… önem veren bir liderdir.

3) İnsanların yaşadıkları yerlerden ayrılıp daha iyi yaşam koşullarının olduğu yerlere yerleşmesine ……………………göç…………. deriz.

4) Ülkemizin gelişmesi için düzenli …………ders……………………. çalışmak görev ve sorumluluklarımızdan biridir.

5) Soğuksu Millî Parkı ülkemizin ……..doğal……………….. ve turistik yerlerinden biridir.

6) Zihni Derin ülkemizde ……………çay………………… tarımının başlamasına öncülük etmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Gelişmesine Katkıda Bulunan Kişilere Minnettarız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Gelişmesine Katkıda Bulunan Kişilere Minnettarız Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163 TUNA Yayınları”

Soru: Ülkemizin gelişimine katkıda bulunan kişilerden kimleri tanıyoruz?


Kısa Cevap : “Ülkemizin gelişimine katkıda bulunan kişilerden kimleri tanıyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizin gelişimine katkıda bulunan kişilerden nene hatun, Ömer Seyfettin, Kara Fatma , Sabiha Gökçen , Şahin Bey’i tanıyorum.

İsmi bilinen ve bilinmeyen birçok kahraman ve ülkemizin Kurtuluş gelişimine katkıda bulunan simli isimsiz birçok kişi vardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Büyüdüğümüzde ülkemizin gelişmesine katkıda bulunmak için neler yapmayı planladığımızı noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Büyüdüğümüzde ülkemizin gelişmesine katkıda bulunmak için neler yapmayı planladığımızı noktalı alana yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüdüğümde yeteneklerimi keşfederek yeteneğim doğrultusunda mesleklerimi seçmeyi ve ülkemi bu konuda en iyi şekilde temsil etmeyi düşünüyorum.

Vatanım ve milletim için gerekli olan bütün çalışmalara katılmayı ülkemin gelişmesi için elimden gelen bütün desteği vermeyi planlıyorum.


2) Ülkemizin gelişmesine katkıda bulunan kişilerden ikisini seçip hayatını araştıralım. Araştıracağımız kişileri bilim, sanat, spor gibi alanlarda çalışmalar yapmış olanlardan seçebiliriz.


Araştırmamızı yaparken şu aşamaları izleyelim:
• Seçtiğimiz kişiler hakkında çeşitli kitaplardan, ansiklopedilerden ve genel ağdan bilgiler toplayalım.
• Bulduğumuz bilgileri bir araya getirelim.
• Araştırmamıza konu olan kişilerin fotoğraflarını bulalım.
• Bulduğumuz fotoğrafları yan sayfadaki fotoğraf kutucuklarına yapıştıralım.
• Edindiğimiz bilgileri fotoğraf kutucuklarının altındaki noktalı alanlara yazalım.
• Çalışmamızı sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Ülkemizin gelişmesine katkıda bulunan kişilerden ikisini seçip hayatını araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Naim Süleymanoğlu

Bulgaristan’da 23 Ocak 1967 tarihinde doğdu.

9 yaşında yeteneği keşfedilince haltere başladı.

15 yaşındayken Brezilya’da düzenlenen gençler şampiyonası’nda ilk dünya şampiyonluğunu elde etti ve “en geç dünya rekortmeni “ünvanını aldı.

1983 büyükler Dünya halter şampiyonası’nda 1. oldu.

1983-1986 yılları arası gençlerde 13,büyüklerde 50 leko kırdı ve dünyada yılın haltercisi seçildi.

Naim süleymanoğlu’na dünya rekoru kırması sebebiyle “Cep Herkülü” lakabı takıldı.

Naim Süleymanoğlu 1984 yılında vücut ağırlığın 3 katını kaldırabilen ikinci halterci olarak dünya tarihine geçti.

Siroza bağlı karaciğer yetmezliğinden dolayı tedavi görmüş ve kendisine karaciğer nakli yapılmıştır.

Nakil sonrası beyin kanamasına bağlı ödem nedeniyle vefat etmiştir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


1) Ülkemizde kâğıt endüstrisinin kurucusu kimdir? Açıklayalım.


Kısa Cevap : “Ülkemizde kâğıt endüstrisinin kurucusu kimdir? Açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde kağıt endüstrisinin kurucu ismi Mehmet Ali Kağıtçı olarak tanınmaktadır.

1899 yılında İstanbul’da doğdu.

Fen fakültesinde kimya asistanlığına tayin edildi. 1925 yılı sonrasında çalıştığı kurumun izniyle karşılık öğrenmek için Almanya’ya gitti ve Almanya’da selüloz ve kağıt fabrikalarında çalıştı.

1926 yılında Fransa’ya giderek, kağıt ve karton fabrikalarında çalıştı.

Dönemin iş Bankası genel müdürü olan Celal Bayar ile yaptığı görüşmeden sonunda kağıt fabrikasının kurulmasına karar verildi.


2) Engin Arık ülkemizin gelişimine hangi alanda katkı sağlamıştır? Söyleyelim.


Kısa Cevap : “Engin Arık ülkemizin gelişimine hangi alanda katkı sağlamıştır? Söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Engin Arık 1948 yılında doğmuştur. 1969’da İstanbul üniversitesi fizik matematik bölümünden mezun olmuş Pittsburgh üniversitesinde doktora yapmıştır.

Engin Arık Avrupa nükleer araştırma merkezine Türkiye’nin üye olup buradaki temel bilimlerinden, evrenin yaratılış teorisi (Big Bang )yani büyük patlama Türk fizikçilerinin yararlanması için büyük mücadele vermiştir.

Arık deneye katılacak Türk fizikçilerine TAEK’ in maddi destek vermesini sağlamıştır.

Arık Türkiye’nin toryum açısından zengin olduğunu ve toryumla çalışan nükleer reaktörlerin kurulması konusunda çalışmalar yürütmüştür.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Atatürk’ün Kişilik Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Atatürk’ün Kişilik Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159 TUNA Yayınları”

Soru: Atatürk’ü düşündüğümüzde aklımıza gelen kişilik özellikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “Atatürk’ü düşündüğümüzde aklımıza gelen kişilik özellikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün düşündüğümüzde aklımıza birçok iyi yönde kişisel özellikleri gelmektedir.

Bu yönlerden bazıları disiplinli olması, devrimci olması, ileri görüşlü olması, çalışkan ve sabırlı olması, çok yönlü olması, vatanını ve milletini çok sevmesi, idealist olması, sanatsever olması, yöneticilik kabiliyetinin olması ve sorunlara karşı çözümlü olmasıdır.

Mustafa Kemal Atatürk iyi bir asker ve iyi bir liderdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Aşağıdaki özelliklerden iyi bir liderde olması gerekenleri işaretleyelim.


Düşüncelerini açık ve anlaşılır ifade eder.
Ülkesinin çıkarlarına kendi çıkarlarından daha çok önem verir.
Konuşurken insanları etkiler.
Sorunlar karşısında yılmaz, çözüm üretir.
Çabuk öfkelenir.
Çalışkan ve bilgilidir.
Bilime değer verir.
Bilgilerini ve deneyimlerini başkalarıyla paylaşır.
Bilgisiz ve tembeldir.
Olaylar karşısında paniğe kapılır.


2) Atatürk’ün örnek aldığımız özelliklerini noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün örnek aldığımız özelliklerini noktalı alana yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün örnek aldığım birçok özellikleri vardır.

Bu özelliklerden bazıları kararlı olması, vatanını ve milletini çok sevmesi, yapmak istediği işler konusunda kararlı olması, iyi kalpli olması ümitsizliğe yer vermemesi ve ileri görüşlü olmasıdır.

Ben de bu özelliklere sahip bir insan olmak istiyorum.


Soru: Atatürk’ün dünya lideri olmasını sağlayan kişilik özelliklerini söyleyelim.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün dünya lideri olmasını sağlayan kişilik özelliklerini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün dünya lideri olmasını sağlayan kişisel özellikleri vizyona sahip olması, ümitsizliğe yer vermemesi, sabırlı olması ve ileri görüşlü olmasıdır.

Bu ve diğer güzel özellikleri sayesinde Dünya lideri olmuştur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!