5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 145-146-147-148

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Yaşadığımız Yerde Yönetim Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148


Yaşadığımız Yerde Yönetim Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 145 Cevabı

Soru : Evinizde faturaların ödenmesini takip eden, alışveriş listesini hazırlayan, evin iş ve işleyişiyle ilgili kararları alan birileri var mı? Bu kararlar alınıp uygulanmasaydı hayatınız nasıl olurdu? Düşüncelerinizi belirtiniz.


Cevap :
Evimizde faturaların ödenmesini takip eden alışveriş listesine hazırlayan evin iş ve işçi ile ilgili kararları alan tabii ki birileri var.
Bu konularla annem ilgilenmektedir. Annem faturaları takip eder ve onları yatırır. Eğer bu konularda üzerine düşen görevi yapmamış olsaydı ; elektrik su doğalgaz gibi hizmetleri alamazdık bizde rahatımız dan huzurumuz dan olmuş olurduk.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Yaşadığınız yerdeki yöneticileri araştırarak isimlerini aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :
Bu kısmı bulunduğunuz yerleşim yeri yöneticilerine göre yapabilirsiniz.
Yaşadığımız yere göre Bunlar farklılık gösterir yaşadığımız yer ilçe ise Kaymakam bulunur Kaymakam ilçede yaşayan vatandaşların huzur ve refahını dan sorumlu kişidir.
Yaşadığımız yer ilse buranın sorumlu kişisi validir Vali ildeki birçok faaliyetin ve görevin sorumluluğunu taşır yine Belediye Başkanı Muhtar ve azalar da yaşadığımız yerlerdeki diğer yönetici durumundaki kişilerdir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Yaşadığınız yerde bulunan İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün çalışmalarını araştırarak ulaştığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Yaşadığımız yerdeki bulunan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kendisine bağlı olan okul ve kurumlara belli bir plan içerisinde denetleme veya denetlenmesini sağlar.
Eksiklik ve aksaklıkları gidermek için gerekli tedbirleri alır gerektiğinde öğretmen ve diğer personel ile ilgili inceleme soruşturma yapar.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 11-12

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Etkin Bir Vatandaşım Cevapları Sayfa 11, 12


Etkin Bir Vatandaşım Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 11-12 Cevabı

Soru : Geçen yıl tanıştığınız Sosyal Bilgiler dersinde öğrendiğiniz konuların size sağladığı katkılar neler olmuştur? Açıklayınız.


Cevap :

  • Devlet ve millet ilişkilerinin öğrenilmesi konusunda katkı sağladı.
  • Hukuki hakların öğrenilmesi konusunda katkı sağladı.
  • Tarih hakkında bilgi edinmemiz hakkında katkı sağladı.
  • Coğrafya ile ilgili bilgiler kazanmamızı sağladı.
  • Vatandaşlık bilgilerimizi öğrenerek toplum içerisinde nasıl hareket etmemiz hangi haklara sahip olduğumuz hakkında bilgi almış olduk.
  • Sivil toplum hayatının öğrenmesinde ve gerçekleştirilmesi konusunda etkili oldu.
  • Dünya tarihini öğrenmemiz sağladı.
  • Türk milletinin ve Türk milletinin bağımsızlığını sembollerini neden vatanımızı bayrağımızı sevmemiz gerektiğini öğrenmiş ve bu duyguları aşılamış oldu.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Sosyal Bilgiler dersinin, etkin bir vatandaş olarak gelişiminize diğer katkıları nelerdir?
Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Sosyal bilgiler dersi sayesinde vatandaşlık haklarımız öğreniriz.
  • Sosyal bilgiler dersi sayesinde toplumda nasıl yaşamamız gerektiğini öğreniriz.
  • Sosyal bilgiler dersi sayesinde insanlara ve çevreye saygılı olmayı öğreniriz.
  • Sosyal bilgiler dersi sayesinde doğayı korumanın önemi hakkında bilinçlenme iş oluruz.
  • Sosyal bilgiler dersi sayesinde Toplum içinde insanların Fikirlerine ve özgür düşüncelerine nasıl davranmamız gerektiğini öğreniriz.


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 84-85

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık 3. Ünite İnsan ve Çevre Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 84, 85, 86


3. Ünite İnsan ve Çevre Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevabı

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Türkiye fiziki haritasına bakan Serhat incelediği bir bölgenin genelde yeşil renk ve bu rengin tonlarından olduğunu görür.
Buna göre, Serhat’ın incelediği bölge için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Yükseltisi azdır.
B) Yeryüzü şekilleri sadedir.
C) Genel olarak 0–500 metre arası yükseltiye sahiptir.
D) Platolar geniş yer kaplar.


2. Akdeniz ikliminin hâkim olduğu yerlerde yazlar sıcak ve kurak, kışlar ılıman ve yağışlıdır. Kış mevsiminin ılık geçmesine bağlı olarak seracılık faaliyetleri yoğun olarak yapılmaktadır. Yaz mevsimi sıcak geçtiği ve uzun süreli olduğu için yılda birden fazla ürün alınan yerler vardır.

Bu parçada iklimin aşağıdakilerden hangisine olan etkisinden söz edilmiştir?


A) Turizme B) Sanayiye C) Tarıma D) Hayvancılığa


3. Ova ve plato gibi düz alanlar tarım, sanayi ve ulaşım gibi ekonomik faaliyetleri yapmak için daha uygundur. Örneğin; düz bir alana sahip olan Adana, Konya ve Bursa gibi illerimizin nüfusu fazla iken dağlık ve engebeli arazi üzerine kurulmuş yerleşim birimlerinde nüfus daha azdır.

Buna göre, verilen bilgilerde nüfusun dağılışında etkili olan faktörlerin hangisi vurgulanmıştır?


A) Bitki örtüsü B) İklim şartları C) Yeryüzü şekilleri D) Toprak yapısı


4. Deprem ülkemizde can ve mal kaybına neden olan doğal afetlerden biridir. Halk arasında zelzele olarak da bilinen deprem yer kabuğunun altındaki hareketlere bağlı olarak oluşur.

Aşağıdakilerden hangisi depremin yıkıcı etkisini azaltmak için yapılan çalışmalardan biri değildir?


A) Konutları inşaat yönetmeliklerine uygun yapmak
B) Konutları yumuşak zemin ve fay hatları üzerine yapmak
C) Konut yapımında dayanıklı ve kaliteli malzeme kullanmak
D) Uygun olmayan bölgeleri yerleşime kapatmak


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevabı

5. Barış, ara tatilde ziyaret amacıyla dayısının yaşadığı şehre gitmiştir. Buraya çok kar yağdığını gören Barış, yolculuğu esnasında bazı yerlerde dağların yamaçlarından kayan kar kütlelerinin yolları kapadığına tanık olmuştur.

Buna göre, Barış’ın gittiği yerde aşağıdaki doğal afetlerden hangisi yaşanmaktadır?


A) Sel B) Çığ C) Heyelan D) Deprem


B. Aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadelerin başına “D”, yanlış ise “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.


  1. ( Yanlış ) Ülkemizde denizlerden uzak iç kesimlerde Akdeniz iklimi görülür.
  2. ( Doğru ) Doğal afetler, insanların yaşamlarını olumsuz yönde etkiler.
  3. ( Yanlış ) Ülkemizde nüfusun en fazla olduğu il Ankara’dır.
  4. ( Yanlış ) Ülke, şehir ve ilçe sınırlarını fiziki haritalara bakarak öğrenebiliriz.
  5. ( Doğru ) Doğal afetler engellenemez olsa da alınacak önlemler doğal afetlerin etkilerini azaltabilir.
  6. ( Yanlış ) İklim, bitki örtüsü ve su kaynakları nüfusun dağılışını etkileyen beşerî özellikler arasında yer alır.

C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kavramlardan uygun olanı yazınız.


(iklimovaahşapkarasal iklimedeprem-vadi)


  1. Belirli bir bölgede sıcaklık değerleri, rüzgâr, yağış gibi hava olaylarının uzun yıllardaki ortalamasına iklim denir.
  2. Akarsular tarafından yarılmamış, çevresine göre düz olan yeryüzü şekillerine ova denir.
  3. Karadeniz ikliminin etkili olduğu kırsal yerleşimde konut yapımında daha çok ahşap kullanılır.
  4. Akarsuların yataklarını aşındırması ile oluşan yeryüzü şekillerine deprem denir.
  5. Buğday karasal iklim uyum sağlamış bir tarım ürünüdür.

Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Fiziki haritalarda yükselti basamaklarının gösteriminde hangi renkler kullanılır?


Cevap :
Yeşil :çukur yerleri ve denizden az yüksek yerleri göstermektedir
Açık yeşil: yeşilden sarıya turuncuya ve açık kahverengiye gidildikçe yükseklik biraz artmaktadır
Sarı : Yayla ve ovaların olduğu yerleri göstermektedir
Turuncu: 1000 1500 metre arası yükseklikleri verilen renktir
Açık kahverengi: 1500-2000 yüksekliğinde olan Dağlardır
Kahverengi: 2000-2500 arası Dağlardır
Koyu kahverengi: 2500 üzeri yükseltisi çok olan dağları göstermektedir
Beyaz: buzulları göstermektedir
Mavi: Deniz ve göllerin bulunduğu su birikintilerine göstermektedir
Açık mavi: denizlerin derinliklerini çok olmadığı alanları gösterir
Koyu mavi: derinliğin fazla olduğu yerleri gösterir


2. İklim, insan yaşamını hangi alanlarda etkiler?


Cevap :
İklim insan yaşamını etkilediği gibi ekonomik etkileri de vardır. Tarım ve Endüstri alanının dağılışı iklim koşullarına bağlı olarak Ticaret gelişmesi iklim kontrolü altındadır.
Ayrıca eklemi coğrafi çevrenin şekillenmesini ve insan yaşamına daha çok yakından kontrol altında tutmaktadır. İnsanlar hayatlarını iklime göre şekillendiriciler insanların psikolojisi hareketleri tamamen iklim etkisindedir.
Sıcak bölgenin insanları daha sıcak kanlı dost canlısı iken soğuk bölgenin insanları daha mesafeli ve soğuk davranışlar içerisinde bulunur. Ayrıca sıcak bölgede insanlar daha az daha ince giysiler giyerken soğuk bölgede yaşayan insanlar daha kalın giysiler giymektedir


3. İnsanların doğal ortamı değiştirmeleri ile ilgili beş örnek veriniz.


Cevap :
Fabrika yaparak doğal ortamı kirli etmeleri
Akarsu üzerlerine hidroelektrik santralleri kurmaları
İnsanoğlunun kullandığı araçlar ve Fabrikalardan çıkan gazlar sonucunda ozon tabakasının delinmesi
İnsanların kurdukları barajlarla akarsuların akışlarının değişmesi ve bölgede büyük göletler ve göllerin oluşması
Ormanların yok edilerek tarla yapılması



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 149-150-151-152

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Temel Haklarımız Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152


Temel Haklarımız Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 149 Cevabı

Soru : Temel hak kavramından ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Temel hak kavramından insan hakları insanların doğuştan sahip olduğu evrensel nitelikte olan haklar anlamına gelmektedir. Anayasamızın 12 maddesinin kişiliğe bağlı dokunulmaz devredilmez vazgeçilmez temel hak ve hürriyet sahiptir ifadesi yer alır.


 Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Haberle ilgili soruyu cevaplayınız.


Antalya’da ilk kez hayata geçirilen proje ile 5-13 yaş arasındaki çocuklara çeşitli oyun, resim ve etkinliklerle kendi hakları öğretiliyor (Görsel 6.11). Böylelikle çocukların kendileriyle ilgili konularda doğru karar alma becerileri geliştiriliyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen projeyle çocuklar için bilinçlendirme programı başlatıldı. Bilinçli bir toplum yetiştirmek amacı taşıyan program Büyükşehir Belediyesi Aile Eğitim Merkezlerinde yürütülüyor. Eğitime katılan çocuklar kendi haklarını daha küçükken oyun ve etkinliklerle öğreniyor.
Gazete haberi, 27.10.2015 (Düzenlenmiştir.)


Soru : Böyle bir projede yer alsanız çocuklara öncelikle hangi haklarından bahsedersiniz? Neden?


Cevap :
Böyle bir projede yer alsanız çocuklara öncelikle eğitim ve oyun oynama hakkı haklarından bahsedersiniz.
Çocuk hakları Kanunen veya alaka olarak dünya üzerindeki tüm çocukların doğuştan sahip olduğu eğitim hakkı hakkı sağlıklı yaşam hakkı barınma hakkı fiziksel ve psikolojik haklar veya cinsel sömürgeye karşı korunma gibi haklara sahip olduklarına anlatabiliriz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 150 Cevabı

Soru : Anayasa’mız haklarımızı güvence altına almakla kalmamış, hak ihlaline maruz kaldığımız durumlar olursa bu sorunların çözülebilmesi için mahkemeye başvurabilme hakkımızı da güvence altına almıştır. (T.C. Anayasası Madde 36)

Soru : Hakkımızı ve hak arama yollarını bilmek, sorunlarımızı hukuk kuralları çerçevesinde çözmek neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Haklarımızı bilmemiz haksızlığa uğramamızı engeller.
  • Haksızlık karşısında sus buz Olur veya elimiz kolumuz bağlı durumda kalmamızı engellemiş oluruz.
  • Haklarımızı bildiğimiz için kendimizi koruyabiliriz.
  • Bize yapılmış olan bir haksızlık durumunda hakkımızı savunma biliriz.
  • Haksızlıklar karşısında Adalet sağlanabilir.
  • Toplumsal bilinç oluştuğu için mağduriyetlerin önüne geçilir.
  • Birlik ve beraberlik içinde yaşar toplumun huzuru oluşmuş olur.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 152 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Katılım ve düşünce özgürlüğü hakkının önemini anlatan bir yazı yazınız. Yazdığınız yazıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Katılım ve düşünce özgürlüğü
İnsanlar kendi düşüncelerini özgürce ifade edebilmektedirler. Bu sayede düşüncelerini hür bir şekilde etrafa yaya bilirler düşünme gösteri diğer canlılardan ayırt eden en önemli özelliktir.
Ancak düşünür ve çevremizdeki sorunlara bir çözüm yolu ararsak yaşadığımız dünyada daha güzelleşecektir. Onun yolu da herkesin düşüncesine fikrine saygı göstermekten geçmektedir. Bu nedenle bizler fikir özgürlüğüne saygılı olurken düşüncelerimizde ve gelişime katkıda sağlayabiliriz.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 13-14-15-16

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Olayların Çok Boyutluluğu Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16


Olayların Çok Boyutluluğu Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevabı

Soru : “Herhangi bir olayın ortaya çıkması tek bir nedenle açıklanamaz.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :
Herhangi bir olayın ortaya çıkması tek bir nedenle açıklamasının ifadesinin anlamı şudur ;
Günlük yaşantımız içerisinde Herkül çeşitli olaylar yaşanmaktadır. Bu olayların bazılarına tanık oluruz bazılarını ise kitle iletişim araçlarından öğrenebiliriz.
Olayların birden fazla nedeni ya da sonucu olması çok boyutluluğu anlamına gelmektedir. Olayların etkileri bazen olayın gerçekleştiği anda bazen de zaman içerisinde görülebilmektedir. Mesela yaşadığımız yerde meydana gelen bir dolu fırtınası gibi çeşitli hava olayları eğitim ve öğretimin aksamasına trafik kazalarına tarım alanlarındaki ürünlerin zarar görmesine neden olabilmektedir.
Hava koşullarının kötü olması nedeniyle eğitim ve öğretim faaliyetlerine ara verilmesi bizim okula gitmemize neden olarak etkiler tarım alanlarının zarar görmesi ise üreticinin zarar ettiği gibi tüketicinin bu ürünleri ulaşamadığı için ithal olarak gelmesi durumunda ülkesinde üretilmediği için çok daha pahalıya almasına sebep olmaktadır.


Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Yandaki görseli inceleyerek trafik kazalarının nedenlerini ve sonuçlarını aşağıya yazınız.


Cevap :
Görsel incelediğimiz zaman trafik kazalarının nedenlerini ve sonuçlarını şekilde oluşturabiliriz ;
Nedeni
Trafik kazalarının başlıca sebebi insandır ve de insanların trafikte sürücülük yaparken yaptıkları hatalardır. Ayrıca yaya yolcu yol taşıtın özelliği çevrenin etmenleri trafik yönetim ve denetimine uyulmaması da kazaların nedenlerinden olabilir.
Sonuç
Trafik kazaları son önce maddi ve manevi kayıplar oluşmaktadır. Trafiğin düzeni bozulur insanların psikolojik sorunlar yaşamasına sebep olmaktadır. Kendine güven memeye sorunları ortaya çıkar.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevabı

Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Plastik Torbalar ve Çevre

Plastik torbaların kullanımı, 1990’lı yıllarda yaygınlaşmaya başladı. Ancak bugün onlara el değmemiş doğal alanlarda bile rastlamak olası. Onları yaşamımızın hemen her alanında kullanıyoruz. Plastik torbaların yaygın olarak kullanılması, ucuzluğuna ve üretim sürecinin kolaylığına dayanıyor. Plastik alışveriş torbalarının üretimi, kese kâğıtlarına göre %40 daha az enerji gerektiriyor. Dünyada her yıl bir trilyon kadar plastik alışveriş torbası kullanılıyor.

Çöpe atılan plastik torbaların önemli bir bölümü akarsulara ve denizlere ulaşıyor (Görsel 1.5); kentlere, kentlerin dışındaki kırsal alanlara ve çöp alanlarının çevresine yayılıyor. Sonuç olarak çöpe atılan plastik torbalar hem büyük bir kirlilik oluşturuyor hem de çeşitli canlıların yaşamını tehdit ediyor. Uzmanlara göre çözüm, yeniden kullanılabilir malzemelerden yapılan alışveriş torbalarının yaygınlaştırılması. Çeşitli yollardan çevreye yayılan plastik torbalar İrlanda, Tayvan, Güney Afrika ve Avustralya gibi ülkelerde öyle büyük bir sorun hâline gelmiş ki bu ülkelerin bazılarında plastik torba kullanımı yasaklanmış, bazılarındaysa bu konuda ağır vergiler getirilmiş. İngiltere’de ve ABD’nin kimi bölgelerinde de bu konu ile ilgili çalışmalar yürütülüyor.


1. Plastik torba kullanımının yaygınlaşmasının nedenleri nelerdir?


Cevap :
Plastik torba kullanımının yaygınlaşması 1990’lı yıllarda başlamıştır. Bugün günümüzde plastik olan her şeyi hayatımızın her yerinde kullanmaktayız plastik torbaların yaygın olarak kullanılması ucuzluğun a ve üretim sürecinin kolaylığına dayanmaktadır.
Lastik alışveriş torbalarının üretimi kese kağıtlarına göre %40 daha az enerji enerjiyi ile elde edilebilmektedir. Çöpe atılan plastik torbaların önemli bir bölümü akarsulara ve denizlere karışmaktadır kentlerde kentlerin dışındaki kırsal alanlara çöp alanlarına atılan plastik atıklar kirlilik oluşturmaktadır bu kirlilik sonucunda çeşitli canlılar ve insan yaşamı tehlikeye girmektedir.


2. Plastik torba kullanımının yaygınlaşması diğer canlıların yaşamlarını nasıl etkiler?


Cevap :
Plastik torbaların kullanımı doğada yaşayan tüm canlıları etkilemektedir. Plastik doğadan en zor kaybolan atıktır sularda denizlerde Kara üstünde yaşayan her canlıyı olumsuz olarak etkilemektedir
Özellikle denizlere atılan plastik atıklar balıklar üzerinde olumsuz etkiler yaratmaktadır. Balina ve yunus gibi deniz canlıları plastik torbaları yem olarak algılayıp yutar ve karınlarında biriken bu torbalar ilerleyen zamanlar canlıların ölmesine sebep olmaktadır.


3. Çevre kirliliği sorununa duyarlı davranan insanlar, bu sorunu gidermek için ne gibi çözüm önerileri getirmişlerdir?


Cevap :

  • Çöpleri doğaya atmak yerine Kağıt cam plastik gibi atıkları geri dönüşüme kazandırmak gerekir
  • Ev fabrika araçlardan çıkan egzoz gazlarının hava kirliliğine yol açması
  • Yeşil alanları arttırarak orman tahribatının engellemek
  • Egzoz gazlarının oluşturduğu etki azaltmak için insanları toplu taşımaya yöneltmek
  • Fabrika bacalarından çıkan gazları engellemek için filtre filtre sistemi
  • Poşet kullanımını azaltmak için yeni kanunlar önermek
  • Sanayi bölgelerinde atık su tesisleri kurmak
  • Tıbbi atıkların su ve toprağa karışmayacak şekilde yok etmek

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevabı

Soru : TEMA’nın (Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı) resmî genel ağ adresinden alınan aşağıdaki metni okuyunuz. Metinle ilgili olarak 17. sayfadaki soruları cevaplayınız.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevabı

Soru : TEMA’nın kuruluş amaçları nelerdir?


Cevap :
Topraklarımızı tehdit eden erozyon ve çölleşme tehlikesine karşı dikkat çekmek bu mücadelede devlet politikası haline gelmesini sağlamak
Toprakla birlikte dünya üzerindeki ekosistemi oluşturan su orman biyolojik çeşitlilik gibi tüm doğal varlıkların korunması ve insan kaynaklı iklim değişikliğine dair politikaların ve toplumsal bilinci oluşturmak
Doğal ormanları ağaçları korumak ve ağaçlandırma çalışması yaparak insanlara ağaç sevgisi aşılamak
Tarım alanları çayır ve meraların korumak ve geliştirmek ve bunların amacı dışında kullanılmasını engellemek
Doğal varlıkların korunması ve bunların doğru şekilde yönetilmesi için gerekli yasal düzenlemeleri yapmak için öncülük etmek ve desteklemek


Soru : TEMA’nın çalışmaları, diğer canlı türlerinin yaşamını nasıl etkiler?


Cevap :
TEMA’nın çalışmaları sayesinde birçok mikroorganizma mantar bitki ve hayvan türü yok olmaktan kurtarır olmaktadır.
Bu mikro çeşitliliğin azalması ekosistem döngüsüne zarar verecek ve biz insanların temiz suyu ulaşmasına dahi olumsuz etki yapacaktır. Tema yaptığı ağaçlandırma çalışmaları sayesinde birçok erozyon afetinin önüne geçmektedir. İnsan ne doğadaki diğer canlıların yaşamını korunmasını sağlamaktadır.


Soru : TEMA’nın çalışmaları, insan yaşamını hangi alanlarda etkiler?


Cevap :
Tema insanların yaşamını çok önemli alanlarda etkiler erozyonla mücadele eden ağaçlandırma yapan ve doğayı koruyan bu akıl bizim için önemlidir.
İlk olarak doğal afetlerden biri olan erozyonla mücadele etmektedir. Ayrıca hayvanların hayatını da olumlu yönde etkiler ağaçlandırma yaparak insanlara ve hayvanlara temiz hava sağladığı gibi hayvanlara barınak ve ev sağlamaktadır.


Soru : TEMA’nın  çalışmaları, çevre bilincinin gelişmesi açısından ne gibi sonuçlar doğurur?


Cevap :
TEMA Vakfı’nın sayesinde Türkiye’de bilinçli bir şekilde ağaçlandırmak ve erozyonla mücadele etme etkili bir yöntem izlenmektedir. Bu uğurda gönüllü vatandaşlarla ortak çalışır ve her yıl binlerce ağaç dikerek ülkemizi güzel bir ülke haline getirmeye çalışır. TEMA Vakfı çalışmaları sonucunda insanlara ağaç sevgisini aşılamaktadır.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 88-89

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Teknolojinin Toplum Üzerindeki Etkisi Cevapları Sayfa 88, 89


Teknolojinin Toplum Üzerindeki Etkisi Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevabı

Soru : Sizce teknolojide yaşanan gelişmeler insan ilişkilerini nasıl etkilemiştir?


Cevap :
Teknolojide yaşanan gelişmeler insan yaşamında çok önemli değişimler yaratmaktadır Bunlar yararlı ve zararlı olarak iki gruba ayırabiliriz ;
Yararlı olanlar
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte tüp sektöründe gelişmeler yaşanmıştır. Ameliyatlar tahliller DNA analizleri vücut üzerinde yapılan nakiller gibi birçok imkan sağlanmıştır.
Ayrıca ölümcül birçok hastalığın hastalığın çaresi teknoloji sayesinde bulunmuştur. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte insanlar makinelerden yararlanmışlardır. Uzak olan yerler yakın olmuş istedikleri saatte istedikleri yere gidebilmek çok kolay hale gelmiştir.
Ayrıca uzaktaki insanlarla istediğiniz gibi görüntülü sesli görüşmeleriniz sağlanmış, her türlü haberleşme ve ulaşım ağı teknoloji sayesinde gelişmiştir . Günlük hayatımızın artık teknoloji ile birlikte çok daha kolay ve çok daha konforlu hale gelmiştir.
Zararları
İnsanlar teknoloji ile birlikte konfora ve rahatla alışmalarının sonucunda tembelleşmişlerdir. Artık insanların hareket etmemesinden dolayı aşırı kilolu obezite hastalığı ortaya çıkmıştır.
Ayrıca günümüz teknolojilerinin yaydığı radyasyondan dolayı kanser hastalıkları çoğalmıştır insanlar ellerinde kullandıkları cep telefonları sayesinde sosyal ağlarda istedikleri gibi gezdiği için asosyal bir hayat sürmeye başlamışlardır. İnsan ilişkileri düşmüş sanal ortama taşınmıştır. Ayrıca sakıncalı bilgiler ve de görseller insanların ahlak seviyelerini düşürmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevabı

Soru : Aşağıdaki görseller ve metinden hareketle teknoloji kullanımının sosyalleşmeyi ve toplumsal ilişkileri nasıl etkilediğini verilen bölüme yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Teknoloji hayatımızı kolaylaştırdığı gibi bizi kolaycılığa da alıştırmaktadır. Yani insanlar bayramlarda yılbaşlarında doğum günlerinde Özel günlerde birbirleriyle ilişki kurmak yerine kolay ve basit mesajlarla bu özel günleri geçirmekte tatil günlerine ziyaretlere büyüklerini görmeye gitmek yerine bu teknolojiyi kullanarak ayaküstü kutlamalar yaparak insan ilişkilerini kör etmektedir.
İnsanlar yan yana oldukları halde birbirleriyle konuşmaz birbirlerinden bir haber yaşamaya başlamış durumdadırlar sosyal medyada tanımadığı insanların hayatları daha çok ilgilerini çekmektedir. İnsanlar sosyal medya üzerinden yediklerini içtiklerini gittikleri yeri paylaşmaktadırlar.
İnsanlar sosyal medyada bir şeyleri paylaşmak için bunları yapar olmuş durumdadırlar. Eskiden insanlar bir lokma ekmeği yemeği paylaşırken şimdi ise sadece resimlerini paylaşıp insanların size gıpta ile bak mallarından halk duymaktadırlar. Buda insanlığımızın yozlaştığının büyük göstergesidir.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 153-154-155

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Bizi Biz Yapan Semboller Cevapları Sayfa 153, 154, 155


Bizi Biz Yapan Semboller Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevabı

Soru : “Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım! ” Mehmet Âkif Ersoy tarafından yazılan İstiklâl Marşı’mızın bu dizesinde vurgulanmak istenen düşünce nedir? Yorumlayınız.


Cevap :
Mehmet Akif Ersoy bu cümlesi ile şunu vurgulamak istemiştir. Türk milleti hiçbir zaman Orta Asya’dan Avrupa’ya Anadolu’da hiçbir milletin hiçbir devletin boyunduruğu altında yaşamamıştır. Vatanını hiçbir zaman terk etmemiş her zaman bu uğurda can vermeye hazır olmuştur. Hürriyetine ve özgürlüğüne son derece düşkün olan Türk milleti bağımsızlığı için Gözünü kırpmadan canını Ortaya koymuş ve bu uğurda can vermeye hazır olmuştur.
Öyle ki Türkler birinci Göktürk Devleti yıkıldıktan sonra ikinci Göktürk devletini Çinliler mücadele ederek daha o çağlarda özgürlük ve bağımsızlık uğruna mücadele etmiş ve de kendi devletini yeniden diriltmeye ve kurmayı başarmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevabı

Soru : Anayasa’mızın 7. maddesinde yer alan “Türk Bayrağı Kanunu”nu araştırarak ulaştığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Anayasamızın 7. Maddesinde yer alan Türk bayrağı kanunun amacı Türk bayrağının şekli yapımı ve korunması ile ilgili esas ve usulleri belirtmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 155 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Bayrağımız ya da İstiklâl Marşı’mızın sizde uyandırdığı duyguları aşağıdaki alana şiir ya da düzyazı şeklinde ifade ediniz.


Cevap :
Bayrağımız İstiklal Marşı’mızın bizde uyandırdığı duygular şekildedir. Bayrağımız göklerde salınırken gördüğümüzde duygulanır ve göğsümüz kabarır.
Çünkü bu bayrak şehitlerimizin kanından rengini almıştır. Gökyüzünde dalgalanması bizim bağımsızlığımızı ve hürriyetimizi simgelemektedir. Bu bayrak başımın üstünde dalgalandığı sürece biz bu vatan üstünde özgürce yaşamaya devam edeceğiz anlamına gelmektedir.
Ayrıca İstiklal Marşı’mız şehitlerimize ve Vatanımıza hitabeden bu vatan uğruna can veren tüm kahraman milletimize adanmış bir şiir en çok destandır.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 42-43-44-45-46

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Ülkemizin Güzellikleri Cevapları Sayfa 42, 43 44, 45, 46


Ülkemizin Güzellikleri Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevabı

Soru : Yaşadığınız çevrede yerli ve yabancı turistlerin görmek için geldikleri yerler nerelerdir?


Cevap :
Şehir İstanbul olduğu için birçok turistin geldiği gezdiği bir şehirde bulunmaktayım. Şehrimiz bildiğiniz gibi medeniyetlerin beşiği Bizans’ın ve Osmanlı’nın başkenti ne yapmış büyük bir Metropol İstanbul’da yerli ve yabancı turistlerin gidebileceği birçok turistik yer bulunmaktadır bunları kısaca sayacak olursak ;
Pierre Loti Tepesi Çamlıca Tepesi Haydarpaşa Garı Florya Atatürk Deniz Köşkü Laleli Taşhan Galata Köprüsü Anadolu Kavağı Sultanahmet Meydanı Taksim Meydanı İstiklal Caddesi Bağdat Caddesi Nişantaşı moda Eminönü Kapalıçarşı mısırçarşısı Ayasofya Eyüp Sultan Camii Süleymaniye Camii Sultan Ahmet Camii Aya İrini Kilisesi Belgrad ormanları Gülhane Parkı Emirgan Korusu Fenerbahçe Parkı Sakıp Sabancı Müzesi Rahmi Koç Müzesi Pera Müzesi ürk ve İslam eserleri Müzesi Panorama 1453 Tarih Müzesi Heybeliada Büyükada Burgazada Küçüksu Kasrı Rumeli Hisarı Yıldız Sarayı Dolmabahçe Sarayı Topkapı Sarayı ve de boğazda birçok Yalı bulunmaktadır


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Yaşadığınız yerdeki tarihi mekanları araştırarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Ayasofya, Bizans İmparatoru bir Justinyanus tarafından 532 530 yılları arasında yapılmıştır. İstanbul’un tarihi Yarımadası’ndaki eski şehir merkezinde inşa edilmiş olan Bazilika planlı bir Patrik katedrali olup 1453 yılında İstanbul’un fethi ile birlikte Fatih Sultan Mehmet tarafından camiye dönüştürülmüştür.
Saint Pierre Kilisesi veya Aziz Petrus Kilisesi starr ustanın batısına kayalara oyulmuş 13 metre derinliğinde 9 metre genişliğinde ve 7 metre yüksekliğinde bir mağaradan oluşmaktadır. Antakya’daki ilk Hıristiyanların gizli toplantıları için kullandıkları Bu mağara hıristiyanlığın en eski kiliselerinden bir tanesidir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


1. Yaşadığınız çevrenin tarihî eserlerini ve doğal güzelliklerini anlatan bir broşür hazırlayınız.


Cevap : Yaşadığınız çevrenin tarihî eserlerini ve doğal güzelliklerini anlatan bir broşür 

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 42-43-44-45-46”

2. Aşağıdaki tarihî eserlerden ya da doğal varlıklardan çevrenizde bulunanlara “✓” işareti koyup karşılarına isimlerini yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevabı”


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 106-107

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık 4. Ünite Yaşamımızda Bilim ve Teknoloji Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 106, 107, 108


4. Ünite Yaşamımızda Bilim ve Teknoloji Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevabı

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Teknolojinin birçok alanda faydalarının yanı sıra toplumda olumsuz etkileri de vardır.

Aşağıdakilerden hangisi teknolojinin olumsuz etkisine örnek verilebilir?


A) Hastalıkların kısa sürede teşhis ve tedavi edilmesi
B) Teknoloji düşkünlüğü nedeniyle bireyler arasındaki iletişimin zayıflaması
C) Uzaktaki insanlarla tek tuşla görüntülü konuşma imkânının olması
D) Yazı, kâğıt ve matbaanın yaygınlaşmasıyla bilgi birikiminin artması


2. Ülkemizde son on yılda genel ağ kullanımı artmıştır. Buna bağlı olarak siber suçlarda da artış yaşanmıştır. Genel ağ kullanıcılarının bu tür sorunlar yaşamamaları için;

I. bilgisayarlara antivirüs programları yükleme,
II. güvenli olmayan site ve sayfalara girmeme,
III. güvenilir şifre ve parolalar kullanma

unsurlarından hangilerine dikkat etmeleri gerekir?


A) I ve II. B) I ve III. C) II ve III. D) I, II ve III.


3. Elvin’e, öğretmeni “Doğru ve güvenilir bilgi nasıl elde edilir?” konusunu genel ağdan araştırıp gelmesini söyler. Araştırma sonucunda öğretmeni ödevde “bilgi hatalarının çok fazla olduğunu” söyler.

Buna göre Elvin’in yaptığı hata aşağıdakilerden hangisidir?


A) Sanal ortamda karşılaştığı bilgileri sorgulamamıştır.
B) Araştırmasında ansiklopediden yararlanmıştır.
C) Ödevini zamanında teslim etmemiştir.
D) Medya konusunda yeterli bilgiye sahiptir.


4. Bilimsel bilgiye ulaşmak için sistematik olarak çalışan kişilere “bilim insanı” denir. Bilim insanlarında olması gereken bazı özellikler vardır.

Aşağıdakilerden hangisi bilim insanlarında olması gereken özelliklerden değildir?


A) İsim yapma gayreti göstermek
B) Yeniliklere açık olmak
C) Risk almaktan korkmamak
D) Araştırmacı olmak


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevabı

5. Ebru, öğretmenin verdiği ödevi araştırırken yararlandığı tüm kaynakları ödevinin son bölümünde belirtmiştir.

Buna göre, Ebru için aşağıdakilerden hangisi kesin olarak doğrudur?


A) Sınıfta en iyi ödevi hazırlamıştır.
B) Ödevini önemsemeden hazırlamıştır.
C) Kaynakça gösterdiği için yazarın emeğine saygı göstermiştir.
D) Yapılan araştırmadaki bilgilerin güvenilir olduğu söylenemez.


B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kavramlardan uygun olanı yazınız.


(kişiselsosyalleşmemerakkaynakçagüvenilir-içindekiler)


  1. Genel ağ üzerinden bilgiye ulaşılırken güvenilir sayfalar tercih edilmelidir.
  2. Olası bir kimlik hırsızlığına karşı kişisel bilgiler sanal ortam üzerinde paylaşılmamalıdır.
  3. Bilgisayar, tablet, cep telefonu gibi teknolojik araçların bilinçsizce kullanımı özellikle çocukların sosyalleşme sürecini olumsuz yönde etkiler.
  4. Bilim insanlarını araştırmaya yönelten en önemli unsurlardan biri merak duygusudur.
  5. Bilimsel araştırmalarda yararlanılan eserler, çalışmanın sonunda yer alan kaynakça bölümünde gösterilir.

C. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Araştırmalarda yararlanılan eserlerin kaynakça bölümünde gösterilme nedenleri nelerdir?


Cevap :
Araştırmalarda yararlanılan eserlerin kaynakça bölümünde gösterilme nedeni şu sebeptendir ;
Kaynakça eseri hazırlayan kişinin başka eserlerden faydalanması durumunda bunları kendi eserlerinin sonunda belirtmesidir.
Örneğin bir kitabın hazırlanmasında başka kaynaklardan yararlanılır. Bu kaynakların kitabının son sayfasında kaynakça adı altında belirtilerek yazdığı eserinin güvenirliğini artırmaktadır.


2. Bilim insanlarını araştırma ve icat yapmaya iten nedenler nelerdir?


Cevap :
Bilim insanlarının araştırma ve icat yapmaya iten başlıca nedenler meraklı oluşları araştırma yapmayı sevmeleri çok çalışkan olmaları ve bu icadın bir ihtiyacı gidermesidir. Tarihte yapılmış birçok icat ihtiyaçtan doğmuştur. Örneğin tekerlek telefon motor elektrik ampul hepsi insanın hayatını kolaylaştırmaya yarayan icatlardır.


3. Teknolojik gelişmelerin sosyal ilişkiler üzerindeki olumsuz etkilerine örnekler veriniz.


Cevap :
Teknolojik gelişmelerin sosyal ilişkiler üzerinde olumsuz yönleri örnek verecek olursak ; Sosyal medya insanların tembelliğe etmesini ve de insanların bir araya gelerek sohbet etmelerini engellemektedir. Bunun sonucunda asosyal insanlar oluşmaktadır. Ayrıca zararlı içerikler ve daha fazla sosyal medyada vakit kaybetmeye sebep olmaktadır.


4. Genel ağdan yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?


Cevap :
Genel ağda yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bunlar güvenilir telleri kullanmaya özen göstermeli yaşanabilecek herhangi bir saldırı neticesinde başvurabileceğimiz merciinin açık adres ve telefonunun tüketici ile paylaşılması alışveriş yapacağınız site bu şartları barındırmıyorsa oradan alışveriş yapmamayı öneririz güvenli alışveriş siteleri alışveriş esnasında kredi kartı şubenize ihtiyaç duymaz sistem kredi kartı şifrenizi talep eden alışveriş sitelerinden uzak durmanız gerekir.


5. Genel ağda ulaştığınız bir bilginin güvenilirliğini nasıl test edersiniz?


Cevap :
General da ulaştığımız bir bilginin güvenilirliği ne birçok farklı kaynağa bakarak farklı alanlarda bilimsel anlamda yapılmış açıklamalara bakarak ayrıca da resmi sitelerden de bilgi alarak öğrenebiliriz.


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların sonuna “D” yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.


  1. Doğru
  2. Yanlış
  3. Doğru
  4. Doğru


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Geçmişten Geleceğe Armağan: Ortak Miras Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177


Geçmişten Geleceğe Armağan: Ortak Miras Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 170 Cevabı

Soru : Geçmişten kalan ve tüm insanlar için değerli olabilecek unsurlar, neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Geçmişten kalan ve tüm insanlar için değerli olabilecek unsurlar tabii ki insanoğlunun tarih sahnesine çıktığı günden beri düşünce ve sanat edebiyat mimari bilim teknoloji gibi daha sayamadığımız pek çok alanda maddi ve manevi üretimleri bulunmuştur. Bu üretimlerin tamamı insanlar için değerlidir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 172 Cevabı

Soru : Ortak Miras Listesi’nde yer alan eserlerin korunması neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Ortak miras tüm insanların binlerce yıl içinde oluşturduğu birikim ve tek bir ulusa ait olmayan eserlere denilmektedir.
Ortak mirasa katkıda bulunmak ve korumak tüm insanlığın sorumluluğudur. Her insan ve her millet ortak miras ürünlerinden yararlanma hakkına sahiptir. Bu yüzden ortak mirası tüm insanlar korumakla yükümlüdür.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 175 Cevabı

Soru : Dünya Miras Listesi’nde yer alan doğal ve kültürel varlıkları inceleyerek yakın çevrenizde yer alan varlıkları bulunuz. Ulaştığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Dünya miras listesinde bulunan birçok eser ülkemizde bulunmaktadır. Bu eserleri kısaca sayacak olursak ;

  • Kapadokya
  • Ayasofya
  • İzmir Efes
  • Süleymaniye Camisi
  • Aspendos
  • Trabzon Sümela Manastırı
  • Nemrut dağ ve daha birçok yer ülkemizde dünya miras listesinde bulunmaktadır

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 177 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Çevremizdeki tarihî ve doğal güzellikleri nasıl koruyabileceğiniz ve kültürel mirasa duyarlılığı nasıl geliştirebileceğiniz konusunda bir proje geliştiriniz.


Cevap :
Çevremizdeki tarihi ve doğal güzellikleri koruyabilmek için öncelikle bir plan oluşturmamız gerekir. Oluşturduğumuz plana göre şu şekilde hareket etmemiz tarihi ve doğal güzellikleri korumaya yardımcı olacaktır.
Öncelikle çevremizdeki önemli eserleri belirlemeliyiz.
Çevremizde bulunan önemli eserlerin fotoğraflarını çekmek gerekir.
Çevremizde bulunan bu önemli eserler ile ilgili bir albüm veya broşür hazırlanarak insanların bilgilenmesi sağlanmalıdır ve de tarihçesi açıklanmalıdır.
İnsanlarla birlikte ortak çalışmalar yürütmeleri Bunlar yazılı bir eser haline getirilmelidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!