2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 139-143-144-145-146-147

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Naz’ın Bilgisayar Sevdası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


Naz’ın Bilgisayar Sevdası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 139 Cevapları

Soru : Bilgisayarla neler yapılır?


Cevap : Bilgisayarlarla araştırmalar yapılabilir. Video yada film izlenebilir ve arkadaşlarla sohbet edilebilir. Bilgisayar oyunları da çok eğlenceli oluyor, onlarla da ailemiz izin verdiği kadar oyun oynayabiliriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 143 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Cevap :  Okuduğum hikayede Naz’ ın sürekli bilgisayarla vakit geçirmek için hayattan koptuğu  ve bilgisayar bağımlısı haline geldiği anlatılmaktadır. Annesi babasına bu durumu söylemiş babası da Naz’ la konuşmak için odasına gitmişti. Babası Naz’ ı ikna etmek için bir süre konuşuyor, daha sonra ise annesi ile dışarı çıkacaklarını söylüyor. Naz buna dayanamıyor ve beraber dışarı çıkıyorlar.


2. Etkinlik


Soru : Noktalı yerleri, yandaki uygun kelimelerle tamamlayınız.


Cevap :
internet : Uluslararası bilgi iletişim ağı.
bilgisayar :  Bir işi, önceden verilmiş bir programa göre yapan elektronik araç. Elektronik beyin.


Soru : “İnternet” ve “bilgisayar” kelimeleriyle cümle kurup yazınız. 


Cevap :
internet : İnternet oyunları bana çok eğlenceli gelmiyor.
İnternette dikkatli vakit geçirmek ve yabancılardan uzak durmak gerekiyor.
bilgisayar : Babam bana bilgisayar alacağını söyledi.
Dün bilgisayarım arızalandı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 144 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kitle iletişim araçlarıyla adlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 139-143-144-145-146-147”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 145 Cevapları

Soru : “Teknolojinin nimetlerinden yararlansın.” diyen baba, ne söylemek istiyor? Arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.


Cevap : “Teknolojinin nimetlerinden yararlansın.” diyen baba, kızının da bilgisayar gibi yeni çıkan şeylerden yararlanmasını istediğini ve onlarla vakit geçirmenin sakıncası olmadığını söylemek istiyor. Ancak Naz’ ın babası ilk başta kızının bağımlı olduğunu fark edemiyor. Eşinin uyarısı ile odaya gittiği zaman durumu fark ediyor.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız.


Naz, odasında ne yapıyormuş?


Cevap : Naz, odasında bilgisayardan yan komşunun kızı Olcay’ la konuşuyormuş.


Naz, bilgisayarla uğraşmaktan niçin hoşlanıyormuş?


Cevap : Naz, bilgisayarda sohbet edebildiği hemde Kaza geçiren Solmaz belli bir süre yatakta kaloyun oynayabildiği için hoşlanıyormuş.


Kaza geçiren Solmaz neyi özlemiş?


Cevap : Kaza geçiren Solmaz belli bir süre yatakta kaldığı için arkadaşları ile beraber parkta oynamayı ve arkadaşları ile beraber dışarıda vakit geçirmeyi özlemiş.


“Eve hapsolmak” sözüyle ne anlatılmak istenmiş?


Cevap : Eve hapsolmak” sözüyle evden çıkamamak ve eve mahkum kalmak anlatılmak istenmiş.


Naz, ailesiyle dışarıya çıkınca bilgisayara ne olmuş?


Cevap : Naz, ailesiyle dışarıya çıkınca bilgisayar Naz’ ın yokluğunu bile fark etmemiş ve fişi çekilince yok olan dünyasının karanlığına gömülmüş.


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metne başka hangi başlık verilebilir? İki örnek yazınız.


Cevap : Naz’ın Bilgisayarı
Ailem mi Bilgisayar mı?
Bilgisayar Sevdası


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 146 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Naz’a, sürekli bilgisayarla uğraşmasının sakıncalarını anlatır mısınız? Yazınız bitince arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap : Sevgili Naz. Bilgisayar her ne kadar cazip ve dikkat çekici olsa da dikkatli kullanılmalıdır. Sürekli bilgisayarla meşgul olmak başta tatlı gelse de zamanla sıkıcı hale gelir. Ailenden ve arkadaşlarından gittikçe uzaklaştığını ve derslerindeki başarısızlığını fark edersin. Zamanla bu bağımlılık hissi yerini pişmanlığa ve üzüntüye bırakır. Çocukluk zamanları hızla geçiyor ve oynamak için günler bize yetmiyor. Bu günlerin tadını arkadaşınla çıkarmaya bakmalısın.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 147 Cevapları

7. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede geçen soru cümlelerini aşağıya yazınız.


Cevap : Okuduğumuz hikayede geçen soru cümleleri;
– Naz nereye kayboldu? Parka mı gitti?
– Kiminle konuşuyorsun?
– Olcay’la birlikte parka inseniz, orada konuşsanız daha iyi olmaz mı?
– Solmaz’ı anımsıyor musun?
– Arkadaşlarıyla bilgisayarda konuşmuyor muydu?
– Bilgisayarında oyun yok muydu?
– İnsan bilgisayarı varken eve hapsoldum diye üzülür mü? Sen de hapsolmuşsun. Üzülüyor musun?
Sahile yeni bir dondurmacı açılmış. Görmüş müydün?
Babasının bu sabah neyi vardı?
Onu çağırmıyorlardı. Nasıl olurdu?
– Ben niye gelmiyorum?



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 104 Cevapları

Soru : “Komşuluk ilişkisi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Komşuluk ilişkisi” sözünden komşularımla olan ilişkileri anlıyorum. Komşularımız hem bizim arkadaşlarımız hemde komşularımız olarak yakın ailemiz gibiler. Komşularımız zor zamanlarda yanımızda olan ve bir şeye ihtiyaç hissettiğimiz zaman bize el uzatan kişilerdir. Komşularımızla beraber iyi geçinmeli ve yakın olduğumuz için bir aile gibi olduğumuzu unutmamalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları

Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüğünüz kişileri ve bulundukları ortamı yorumlayınız.


Cevap : Sobalı köy evi gibi tek katlı bir evde ev sahipleri ve onlara hediyelerle gelen misafirler var.


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyede ne anlatılıyor? Konusunu kısaca yazınız.


Cevap : Dinlediği hikayede Burcu’ nun , yarıyıl tatilinde annesi ve kardeşi ile kışın anneannesinin yanına geldiği ve orada yaşadığı mutlu günler anlatılıyor.


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi, olayların oluş sırasına göre anlatınız.


Cevap :
Burcu , yarıyıl tatilinde kardeşi ve annesi ile beraber anneannelerinin yaşadıkları yere gittiler. Karnesini aldıkları diğer gün yola çıktılar. Eve vardıklarında soba yanan güzel sıcacık bir ev gördüler. Anneannesi onlara çeşit çeşit kahvaltılıklar hazırlamıştı ve onları heyecan ve mutlulukla karşıladı. Onları sofraya davet etti.
Öğleden sonra komşular ” hoş geldin” demek  için onların yanına geldiler. Komşu çocukları ile sokakta doyasıya oynadılar. Komşular onlara bir şeyler getirdi. Günleri çok güzel geçiyordu. Gidiş günü gelince ona armağanlar verdiler ve otogara kadar götürdüler .Onlara yolda yemeleri için  yolluk hazırlamışlardı. Güzel bir zamanlar geçiren Burcu , buradan ayrılmak istemediği için ağlayarak evine döndü.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyedeki olayların oluş sırasına uymayan cümleyi bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  • (1) Burcular, yarıyıl tatilinde anneannesine gittiler.
  • (3) Anneannelerinin yaptığı yiyecekler çok güzeldi.
  • (2) Sobanın yanına kurulmuş sofranın başına geçtiler.
  • (4) Öğleye doğru komşular “Hoş geldiniz!” demek için geldiler.
  • (5) Günler çok güzel geçti. Dönüş günü gelmişti. Burcu, ağlamamak için kendini zor tuttu.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz hikâyeye göre cevaplayınız.


Burcular niçin anneannelerine gidiyorlar?
Cevap : Burcular yarıyıl tatilini orada geçirmek için anneannelerine gidiyorlar.


Anneanne nerede oturuyor?
Cevap : Anneanne küçük bir şehirde oturuyor.


Burcu, kimlerle oyun oynadı?
Cevap : Burcu, komşunun çocuklarıyla oyun oynadı.


Sokakta oyun oynanır mı?
Cevap : Arabaların olmadığı güvenli yerlerde oynanabilir. Ancak arabaların geçtiği sokaklarda oyun oynamak tehlikeli olur.


Burcu, anneannesinin komşuluk ilişkilerini görünce ne düşündü?
Cevap :Kendi ilişkilerini düşündü. Hiç böyle içtenlik yoktu.


Burcular niçin sokakta oynadılar?
Cevap : Burcular araba olmadığı ve güvenli olduğu için sokakta oynadılar.


Dönüş günü neler oldu?
Cevap : Dönüş günü çok sevdiği komşuları onlara yolda yemeleri için yolluk hazırlamışlardı. Onları otogara kadar yolcu ettiler ve Burcu buradan ayrılmak istemediği için ağlayarak evine döndü.


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi siz yazsaydınız ona hangi başlıkları verirdiniz? Hikâyenin konusuna uygun iki başlık yazınız.


Cevap : Burcu ‘ nun Yarıyıl Tatili
Sıcacık Bir Tatil


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları

Soru : Dinlediğiniz hikâyede anlatılan komşuluk ilişkileri hoşunuza gitti mi?


Cevap : Evet bu hikayedeki komşuluk ilişkileri çok hoşuma gitti. İnsanların birbirlerine böyle bağlı ve içten olmaları gerçekten çok güzel. Bende böyle bir yerde yaşamak isterdim. Burcu’ nun geçirdiği gibi güzel vakitler geçirmeyi herkes ister. Sokakta rahatça oynamak ve komşuların bizleri sevdiği bir yerde olmak çok harika bir his olmalı.


Soru : Burcuların apartmanında komşular birbirini tanımıyormuş. Sizin komşularınızla ilişkileriniz nasıl? Konu dışına çıkmadan duygu ve düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap : Bizim apartmanımızda annemin görüştüğü birkaç kişi dışında herkesi tanımıyorum. Gördüğümüz zaman birbirimize selam veriyor ve kibar davranıyoruz ancak birbirimizi tanımıyoruz. Burcu ‘ nun anneannesinin yaşadığı gibi bir yerde bende yaşamak isterdim.


5. Etkinlik


Soru : Komşu çocuklarıyla bahçede hangi oyunlar oynanır? Bu oyunlardan birinin adını ve nasıl oynandığını sırasıyla yazınız.


Cevap :
Körebe :Körebe oynarken ebe olarak seçilen kişinin gözleri birşeyle bağlanır. Diğer çocuklar onu ses gibi şeylerle çağırır ve kaçmaya başlarlar. Ebenin elinin değidiği kişi ebe olur ve onun gözleri bağlanır. Bu defa o diğer çocukları ebelemeye çalışır.
Saklambaç : Bu oyunda  çocuklardan biri ebe olur. Ebe olan bir yer belirler, gözlerini kapatır ve saymaya başlar. Diğer çocuklar saklanır. Ebe olan gözlerini açar ve onları aramaya başlar. Birini görürse “sobe” der ve yerine doğru koşmaya başlarlar. Hangisi önce ebe yerine vurursa o kazanır, geç kalan ebe olur. Bu defa ebe olan kişi saymaya ve çocukları bulmaya başlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tekerlemeyi bir arkadaşınızla karşılıklı okuyup defterinize yazınız.


Cevap :
KOMŞU KOMŞU
– Komşu komşu!
– Hu, hu!
– Oğlun geldi mi?
– Geldi.
– Ne getirdi?
– İnci, boncuk.
– Kime, kime?
– Sana, bana.
– Başka kime?
– Kara kediye.
– Kara kedi nerede?
– Ağaca çıktı.
– Ağaç nerede?
– Balta kesti.
– Balta nerede?
– Suya düştü.
– Su nerede?
– İnek içti.
– İnek nerede?
– Dağa kaçtı.
– Dağ nerede?
– Yandı, bitti kül oldu.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 109-112-113-114-115-116

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Ben Her Gün Bir Şey Olacağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


Ben Her Gün Bir Şey Olacağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 109 Cevapları

Soru : “Büyüyünce ne olacaksın?” diyenlere ne cevap veriyorsunuz?


Cevap : Ben büyüyünce doktor olmak istiyorum . Doktor olup insanlara yardım etmek ve insanların hastalıklarından kurtulmalarına yardım etmek istiyorum. Araştırmalar yapmak ve çözülememiş hastalıklar konusunda yeni buluşlar yapmak istiyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyeye göre,


Ecelerin ailesinde kimler varmış?
Cevap : Ecelerin ailesinde amca, yengeleri ve kuzenleri varmış.


Sizin ailenizde kimler var?
Cevap : Bizim ailemizde annem, babam, kardeşlerim, büyükannem ve büyükbabam ,halalarım , teyzelerim, dayılarım ve amcalarım var.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 113 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime haritasına “aile”nin kimlerden oluştuğunu yazınız. Yakın akrabalarımızın da aileden biri olduğunu unutmayınız.


Cevap :

  1. Anne
  2. Baba
  3. Kardeş
  4. Dede
  5. Babaanne
  6. Anneanne
  7. Dayı
  8. Teyze
  9. Amca
  10. Hala

3. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız.


Uçak kullanmak niçin araba kullanmaktan daha iyiymiş?
Cevap : Uçak kullanmak trafik kuralları ve viraj olmadığı için araba kullanmaktan daha iyiymiş.


Uzaya gitmek isteyen çocuk ne olacağını söylüyor?
Cevap : Uzaya gitmek isteyen çocuk kozmonot olacağını söylüyor.


Yeryüzünde kalmak isteyen diğer çocuk ne olmak istiyor?
Cevap : Yeryüzünde kalmak isteyen çocuk televizyoncu olmak istediğini  istiyor.


Ece, meslek olarak neleri seçti?
Cevap : Ece, meslek olarak otobüsçü olmayı seçti.


Ece niçin gücendi?
Cevap : Ece kardeşleri kendine güldüğü için gücendi ve kendini kötü hissettti.


Ece’nin kardeşleri nasıl davranmalıydı?
Cevap : Ece’ nin kardeşleri gülmeden ve dalga geçmeden onu dinlemeli ve kibarca bu konuda hakkında bilgi vermeliydiler. Bir insanın fikirleri bize mantıklı gelmese de dalga geçmemeli ve böyle davranışlar sergilememeliyiz. Bu kaba davranışlar bunu duyan kişileri incitebilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 114 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Hikâyede geçen meslek adlarıyla resimlerini eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 109-112-113-114-115-116”

Soru : Hazırlık bölümündeki “Büyüyünce ne olacaksınız?” sorusuna ne cevap verdiniz? Niçin bu mesleği seçtiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : “Ben büyüyünce doktor olmak istiyorum . Doktor olup insanlara yardım etmek ve insanların hastalıklarından kurtulmalarına yardım etmek istiyorum. Araştırmalar yapmak ve çözülememiş hastalıklar konusunda yeni buluşlar yapmak istiyorum.” bu cevabı verdim. Salgınlar döneminde insanlar çok zor durumda kaldılar. Bu yüzden doktor olmak ve buna bir çare bulmak istiyorum.


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde hangi noktalama işaretleri kullanılmış? Örnek cümleleri inceleyiniz.

Ecelerin ailesi çok kalabalıktı.
O gece yine amcalar, yengeler ve kuzenler bir aradaydı.
– Ben öğretmen olacağım!
– Uçak, araba kullanmaktan daha iyi değil mi?
– Hoppala!


Cevap : Nokta, virgül, ünlem işareti, konuşma çizgisi gibi noktalama işaretleri kullanılmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları

Soru : Hangi cümleler bir konuşmayı belirtiyor? Bunların konuşma cümlesi olduğunu nasıl anladınız?


Cevap : Başında konuşma çizgisi ve ardından bir konuşma cümlesi geldiği için konuşma cümleleri belli. Buradan anladım.


Soru : Cümlelerin sonunda niçin farklı noktalama işaretleri kullanılmış olabilir? Daha önce öğrendiklerinizden yararlanarak açıklayınız.


Cevap : Noktalama işaretleri soru sorma, konuşma , gibi farklı farklı nedenlerle farklı yerlerde kullanılırlar. Cümle sonuna nokta, birşeyler sıralanırken virgül, konuşma olacaksa konuşma çizgisi gibi noktalama işaretleri konulması gerekir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretleri kullanılmamıştır. Nerede, hangi işaretin kullanılacağını belirleyip renkli kalemle yazınız.


Cevap :

  • Yaşasın! tatilde halamlara gidiyoruz.
  • Alo, kimi aramıştınız?
  • Arkadaşlar ben de gelebilir miyim? Bu oyun üç kişiyle oynanmaz mı?
  • Ali, Funda, Can ve Tuna şiir okuyacaklar Ali’nin okuya cağı şiir çok uzun
  • Bugün kalem silgi ve pastel boya aldım. Ayça’nın sulu boyasından da alacağım.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 148-151-152-153-154-155

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Tekerleğin İcadı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155


Tekerleğin İcadı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 148 Cevapları

Soru : Tekerlek icat edilmeseydi ulaşım nasıl yapılırdı? Aşağıdaki resimleri inceleyiniz.


Cevap : Tekerlek icat edilmeden önce kütüklerin üzerinde kaydırma işlemleri yapılıyordu. Bu gibi şeylerle veya hayvan ve insan güçleri ile taşımakla anca ulaşım yapılırdı. İnsanlar yürümek zorunda kalır . Çok uzun günler süren yolculuklar yapılmak zorunda kalınırdı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 151 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Tekerlek icat edilmeseydi neler olurdu?


Cevap :  Tekerlek icat edilmeden önce kütüklerin üzerinde kaydırma işlemleri yapılıyordu. Bu gibi şeylerle veya hayvan ve insan güçleri ile taşımakla anca ulaşım yapılırdı. İnsanlar yürümek zorunda kalır . Çok uzun günler süren yolculuklar yapılmak zorunda kalınırdı. Uzak yerlere gitmek işkence haline gelirdi.


2. İnsanlar, tekerleği geliştirmeye neden ihtiyaç duymuştur?


Cevap : İnsanlar yük taşıma, yolculuk yapma gibi işlerde çok fazla güç harcıyor ve bunda çok zorlanıyorlardı. Bu işlerinin kolaylaşması için tekerleğin gelişmesine ve bunun kullanılarak rahata ermeleri için ihtiyaç duyulmuştur.


2. Etkinlik


Soru : “Tekerlek”, “çöl” ve “orman” kelimeleriyle birer cümle kurunuz.


Cevap :
Tekerlek : Tekerleğin icadı büyük kolaylıklar getirmiştir.
Tekerlek icat edilmeseydi insanlar bu kadar teknolojide gelişemezlerdi.
Çöl : Çöl sıcakları geliyormuş.
Çölde seraplar görmek normalmiş.
Orman :Orman yangınlarında hayvanlar evsiz kalmış.
Ormanlar bizim ciğerlerimizdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 152 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki taşıtları inceleyip adlarını yazınız. Bunlardan hangileri metinde geçiyor? İşaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 148-151-152-153-154-155”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 153 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Tekerleğin icadını okuduğunuz metinden de yararlanarak anlatınız.


Cevap :
Metinde de anlatıldığı gibi , insanlar hayvanlarla veya kendi güçleri ile yolculuk ve tarla sürme , buğday öğütme gibi işlerini yapıyor, ancak çok zorlanıyorlardı. Bu zorlukları kolay hale getirmek için ilk önce  eşyaların kütükler üzerinde daha kolay hareket ettiğini gördüler. Kütüklerin içini oydular. En sonunda ise daha hızlı gitmesi için parmaklıklı şekilde yaptılar. Kolaylık sağlandıkça gelişimlerde hızlandı ve bugüne geldi. Teknolojinin ilerlemesi ile beraber ise her makine için uygun tekerlik ve farklı özelliklerde tekerlekler çıkmaya ve her alanda kullanılmaya başladı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 154 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Otomobil, bisiklet gibi taşıt araçlarının dışında başka nerelerde tekerlek kullanılır? Günlük yaşantınızda gördüklerinizden hareketle yazınız.


Cevap : Buzdolabı, fırın , dolap gibi birçok makine ve eşyanın kolayca hareket etmesinde veya makinelerin iç düzeneklerinin yapılmasında tekerlek kullanılır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 155 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Yaşantımızı kolaylaştıracak bir icat yapsaydınız bu ne olurdu? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız. İcadınızın resmini de yaparak icadınızı tanıtınız.


Cevap : Yaşantımızı kolaylaştıracak bir icat yapsaydım çamaşırları yıkayan, kurutan ve ütüleyen bir makine yapardım. Ayrıca otomatik cam, koltuk gibi nesneleri silme aletide yapardım. Böylece zahmet çekmeden kolaylıkla bütün evi kısa sürede temizler  işimi bitirirdim.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 117-119-120-121-122

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Sihirli Sözcükler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122


Sihirli Sözcükler Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 117-119-120-121-122. Sayfa Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları

Soru : Size armağan verenlere ne dersiniz?


Cevap : Bana armağan verenlere “teşekkür ederim, çok memnun oldum, gerçekten çok güzel bir hediye” gibi teşekkür ifade eden cümleler kullanırım.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları

Soru : Bu metinde bir olay mı anlatılıyor? Toplumda uyulması gereken kurallarla ilgili bilgi mi veriliyor? Belirleyiniz.


Cevap :  Metinde toplumsal kurallar hakkında bilgiler verilmektedir.


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime gruplarıyla anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :
nazik davranmak =  Başkalarına karşı saygılı, kibar davranmak.
birini incitmek =  Kötü söz ve davranışla birini üzmek.
hoş görmek =  Gücenilecek bir davranışı anlayışla karşılamak, kusur saymamak.
memnun etmek = Bir kimseyi sevindirmek. Onun mutlu olmasını sağlamak.
dikkat çekmeye çalışmak =  Başkalarının farketmesini sağlamak için ilgi toplamaya çalışmak.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resimleri inceleyip aşağıdaki çalışmaları yapınız.


Birinci resimdeki kişiler ne yapıyorlar?
Cevap : Birinci resimdeki kişiler birbirlerine el sallayarak uğurluyorlar:


Bulundukları yer neresi? Bunu, resimdeki hangi ayrıntıdan anladınız?
Cevap : Bulundukları yer bir bakkalın önü. Resimde dükkanın üzerinde bakkal yazısı var. Orada dondurma da satıldığı için oranın bir bakkal olduğu belli.


Sizce çocuk nereye gidiyor?
Cevap : Sırtında çanta olduğu için bence çocuk okula gidiyor veya okuldan eve dönüyor.


Çocuk, büyüklerine ne söylemiş olabilir?
Cevap : Çocuk , büyüklerine “kendinize iyi bakın ,hoşçakal veya güle güle ” demiş olabilir.


Büyükler ona ne söylemişlerdir?
Cevap : Büyükler “sende hoşçakal, Allah’ a emanet, kendine iyi bak yavrum, güle güle evladım” demiş olabilirler.


Birinci resimdeki kişi ve varlıkları yazınız.
Cevap : Birinci resimdeki kişiler; bir çocuk , bir adam, bir kedi ve bir kadındır. Varlıklar ise ; bakkal dükkanı, dondurma difrizi, dondurma şemsiyesi, ağaç ve ev vardır.


İkinci resimdeki olay ne olabilir?
Cevap : İkinci resimde kızın babası veya dayısı, amcası gibi bir akrabası ona hediye vermiş olabilir.


Sizce çocuk niçin sevinçli?
Cevap : Bence çocuk kendisine sürpriz yapıldığı için veya çok istediği birşey alındığı için sevinçli.


Çocuk ne söylemiş olabilir?
Cevap : Çocuk teşekkür ederim, çok mutlu oldum, seni seviyorum demiş olabilir.


Adam, çocuğa ne söylemiştir?
Cevap : Adam çocuğa: “Bak canım sana ne aldım” , “Sana bir sürprizim var” yada “Bu hediye senin için yavrum” demiş olabilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Metinde hangi sözlere “sihirli” deniyor? Yazınız.


Cevap : Metinde herkesçe önemsenen nazik olan sözlere “sihirli” deniyor. Bu sözler “hoşgeldin, güle güle, tabiki efendim ” gibi sözlerdir.


Soru : Bu sözlere başka neler eklenebilir? Arkadaşlarınızla konuşarak bulunuz. Sınıfça belirlenen sözleri de aşağıya yazınız.


Cevap : Bu sözlere iyi akşamlar, günaydın, neden zahmet ettiniz, hoş geldiniz sefa geldiniz, memnuniyetle gibi sözler eklenebilir.


Soru : Sihirli sözcükleri siz de kullanıyor musunuz? Bu sözleri kullandığınız olaylara günlük yaşantınızdan örnekler veriniz.


Cevap : Evet bende sihirli sözcükleri kullanıyorum. Bana biri birşeyler verdiğinde “teşekkür ederim, neden zahmet ettiniz” gibi onu mutlu edecek sözler kullanıyorum.


4. Etkinlik


Soru : Hediye paketine yazılmış kelimeleri okuyunuz. Anlamca birbirinin zıttı olan kelimelerin altını aynı renk kalemle çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 117-119-120-121-122”

Soru : Zıt anlamlısı olmayan kelimeler hangileri?


Cevap : işitmek, hediye, armağan ve duymak


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki şiirde geçen sihirli sözleri bulunuz. Okuduğunuz metindekinden farklı olan var mı? Varsa 3. etkinlikte arkadaşlarınızla bulduğunuz sözlerin devamına yazınız.


SİHİRLİ SÖZLER
Üç sihirli söz bilirim,
Üç yumuşak, üç tatlı söz.
Onlara önem veririm.
Üçü de birbirinden öz.
Lütfen sözcüğüdür biri,
Yavaştan söylenir.
Ne zaman gelirse yeri,
Adına nezaket denir.
Diğeri rica ederim!
İçten gelir söylenişi.
Sırası geldikçe derim,
Yumuşar işiten kişi.
Özür dilerim öteki,
Sesin derinden gelsin
Başını eğerek de ki:
Seni affettirebilsin.
Unutma lütfen bunları,
Söze başla rica ile.
Eğer olmazsa yararı,
Yavaşçacık özür dile.
Ömer OSMANOV
Balkanlarda Türk Çocuk
Şiiri Antolojisi


Cevap : Lütfen, rica ederim!,  Özür dilerim şiirde geçen sihirli sözleridir. Bunlara teşekkür ederim, rica ederim sözleri sihirli kelimelere örnektir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 100-101-102

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 3. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 100, 101, 102


3. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 100 Cevapları

1. Noktalı yerleri, yandaki kelime ve kelime gruplarından uygun olanıyla tamamlayınız.


Cevap :

  • Atatürk, bin sekiz yüz seksen bir yılında Selanik’te doğdu.
  • Harp Akademisini bitirip subay oldu.
  • O yıllarda yurdumuz işgal edilmişti.
  • Milletimiz, Atatürk’ün önderliğinde Millî Mücadele’yi başlattı.
  • Savaş kazanıldıktan sonra cumhuriyet ilan edildi.
  • Atatürk ilk cumhurbaşkanı seçildi.
  • Atatürk, 10 Kasım bin dokuz yüz otuz sekiz yılında öldü.
  • Şimdi Ankara’daki Anıtkabirde yatmaktadır.

2. Aşağıdaki kelimeleri hecelerine ayırarak yazınız. Hece sayısı en çok olan kelimeyi renkli kalemle çizerek belirtiniz.


Cevap :

  • Çanakkale: Ça-nak-ka-le
  • Fedakârlık: fe-da-kar-lık
  • Kentli: kent-li
  • Vatanseverlik: va-tan-se-ver-lik 5 hecelidir.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 101 Cevapları

3. Aşağıdaki kelimelerle bu kelimelerin zıt anlamlarını eşleştiriniz. Açıkta kalan kelimenin karşıtını da siz bulunuz.


Cevap :

  • Kötü = İyi
  • Büyük  = Küçük
  • Siyah = Beyaz
  • Kalın  = İnce
  • Genç  = Yaşlı
  • Hafif = Ağır

4. Soruları, aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Biraz sonra millî sporcumuz birincilik kürsüsüne çıktı ve İstiklâl Marşı’mız çalınmaya başladı. Babamla birlikte televizyonun önünde ayağa kalkıp saygıyla millî marşımızı dinledik.


Birincilik kürsüsüne kim çıkmış? 

Cevap : Birincilik kürsüsüne milli sporcumuz çıkmış.


İstiklâl Marşı’mız nerede çalmaya başlamış? 

Cevap :İstiklal Marşı ‘ mız televizyonda çalmaya başlamış.


Çocukla babası İstiklâl Marşı’nı nasıl dinlemişler?

Cevap : Çocukla babası, İstiklal Marşı’nı  televizyonun karşısında ayağa kalkıp saygıyla dinlemişler.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 102 Cevapları

5. “15 Temmuz” tarihi size neyi hatırlatıyor? Yazınız.


Cevap :

15 Temmuz tarihi bana devletimize yapılmış olan darbe girişimini ve bunu engellemek için halkımızın mücadelesini anlatıyor. O tarihte çok kötü şeyler yaşandı. Ailem ve herkes çok tedirgin oldu.

Ülkemiz kurtuldu. Daha sonra bizler de gecelerce sokaklarda ülkemiz için bekledik. Şükürler olsun ki daha sonra eski güvenli hayatımıza geri döndük.


6. Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarıyla cümleler kurunuz.


Cevap :

Seyit Onbaşı = Seyit Onbaşı, Kurtuluş Savaşı’ nın en büyük sembollerinden bir tanesidir.

Cumhuriyet = Cumhuriyet bize nice yenilikler getirmiştir.

Kahraman = Kahraman ordumuz bizleri korumak için her zaman hazırdır.

Vatansever = Vatansever insanlar ülkelerini korumak için gerekirse canlarını ortaya koyarlar.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 92-93-94-95

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 92 Cevapları

Soru : “Kahraman” diye kimlere denir?


Cevap :

“Kahraman” diye büyük bir başarı veya cesaret göstermiş insanlara denir. Savaş gibi durumlarda kendi canını ortaya koyarak veya herkesten farklı bir mücadele gösteren kişi veya kişilere kahraman denir. Kurtuluş Savaşı , 15 Temmuz gibi mücadelelerde kahramanlarımızın belli başlı isimleri olsa da tüm mücadele eden halk aslında kahramandır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 93 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Resimde neler görüyorsunuz?


Cevap :

Resimde Türk bayrağı etrafında toplanmış ve ucundan tutan insanlar var.

Bu insanlar sanırım bir kutlamada veya 15 Temmuz gecesi gibi mücadele için bekleyen vatansever insanlar. 15 Temmuz gecesinden sonra birkaç gün bir darbe girişiminde daha bulunulmasın diye kahramanca beklediler.


Soru : 15 Temmuz gecesiyle ilgili neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

15 Temmuzda bazı hainler vatanımızı bölmek ve darbe yapmak için insafsızca insanların üzerine yürüdüler ve binaları bastılar. İyiki vatanını seven askerler ve insanlar vardı.

Bu insanlar darbe girişimini engellemek için ellerinden gelen herşeyi yaptılar. Çok sayıda şehit ve gazi verdik ama en sonunda bu vatanı kurtardık. Herkese teşekkür ediyorum. Allah hepsine rahmet etsin.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 94 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : “Gazi” ve “şehit” kelimelerinin anlamlarını sözlükten araştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimelerle cümleler kurunuz.


Cevap :

Gazi Kelimesinin Anlamı : (İslam dinine göre) gazaya katılmış olan (kimse).
2. savaşan ve savaştan sağ ve yengi kazanmış olarak dönen (kimse).

Cümlem : Gazilerimizi saygıyla anıyorum.

Gazilerimiz  bizim için çok değerli insanlardır.


Şehit Kelimesinin Anlamı : kutsal bir ülkü ve inanç, özellikle yurt için savaşırken ölen kimse.

Cümlem :

Şehitlerimiz bizim kıymetlilerimizdir.

Şehitlerimiz bizim için can vermiş insanlardır.


Soru : Aşağıya, içinde “şehit” ve “gazi” kelimelerinin geçtiği bir teşekkür yazısı yazınız.


Cevap :

Sevgili şehit ve gazilerimiz;

Bizler için yaptığımız fedakarlıkların karşılığını vermemiz mümkün değildir. Sizlerin bizler için yaptığı büyük çabalar sonrasında bizler buraya geldik. Sizlerin fedakarlıkları olmasaydı bizler bu kadar rahat edemezdik. Sizlere teşekkürümü sunar saygıyla anarım.


3. Etkinlik


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


Korkusuz kahramanlar, o karanlık gecede neyin haberini almış olabilirler?

Cevap : Korkusuz kahramanlar, o karanlık gecede darbe girişimini ve köprülerin kapatılması gibi kötü haberi aldılar.


Meydanlara koşanlar neler yapmışlar?

Cevap : Meydana koşanlar ellerinde bayrak , dillerinde tekbirlerle vatanı korumuş, yolları açmışlardır. Büyük kahramanlık göstermişlerdir.


Korkusuz kahramanlar ne uğruna şehit ve gazi olmuşlar?

Cevap : Korkusuz kahramanlar Allah, vatan uğruna şehit gazi oldular.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 95 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerde hangi kelimeler zıt anlamlıdır? Renkli kalemle çizerek belirtiniz.


Cevap : Yaşlı = Genç


Soru : Hangi kelimeler zıt anlamlıdır? Eşleştiriniz.


Cevap :

  • Gece = Gündüz
  • Düşman = Dost
  • Verdiler = Aldılar

5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, okuduğunuz şiirin ilk iki bölümünü yazınız.


Cevap :

KORKUSUZ KAHRAMANLAR

O karanlık gecede
Haberi alır almaz
Vedalaşıp herkesle
Meydanlara koştular
Korkusuz kahramanlar.
O gün ölüm bile
Korkutamadı onları
Yaşlısıyla genciyle
Açtılar bütün yolları
Korkusuz kahramanlar



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 72-73-74-75-76

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık İstiklal Marşımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76


İstiklal Marşımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları

Soru : İstiklâl Marşı’nı nasıl dinliyorsunuz?


Cevap :

İstiklal Marşı’ nı saygı duruşu ve konuşmadan ayakta dinliyorum. Anlamını bildiğim kadarıyla anlamaya çalışarak dikkatle dinlemeye çalışıyorum. İstiklal Marşı ülkemiz için çok değerli bir yere sahiptir.

Hem kurtuluş mücadelesini anlatması hemde bizim için ortak ve herkesçe bilinip kabul edilen bir değer olduğu için olmazsa olmazımızdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 73 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin edip yazınız.


Cevap :

Metnin konusu İstiklal Marşı’dır. Bu resimden bu anlaşılıyor.


Soru : Metni, dikkatinizi yoğunlaştırarak iki kez dinleyiniz. Metinde geçen şehirlerin adını defterinize yazınız. Bu şehirlerin yerini sınıfınızdaki haritadan bulunuz.


Cevap :

Metinde geçen şehirlerin isimleri; Samsun, Çanakkale, Ankara, İstanbul’ dur.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metne, konusuna uygun farklı iki başlık yazınız.


Cevap : Milli Marşımız
Şanlı Marşımız
Milli Değerimiz İstiklal Marşımız


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : “İstiklâl” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırıp kelimeyi cümlede kullanınız.


Cevap :

İstiklâl Kelime Anlamı : Bağımsızlık anlamına gelmektedir.

Cümlem :

Büyüklerimiz “Ya İstiklal Ya Ölüm” demişler ve böylece başarılı olmuşlardır.

İstiklal Mücadelesi büyük emeklerle kazanıldı.


Soru : Dinlediğiniz metinden neler öğrendiniz? Arkadaşlarınıza anlatınız. 


Cevap :

İstiklal Marşı’nın yazarı ,Mehmet Akif’in hayatı ,İstiklal marşının önemi, ne zorluklarla yazıldığı hakkında bilgiler edindik.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Can ile Canan misafirlerine niçin İstiklâl Marşı’nı okuyorlar?

Cevap : Can ile Canan İstiklal Marşı’na değer verdikleri için İstiklâl Marşı’nı okuyorlar.


2. Millî Mücadele niçin başlatılmış?

Cevap :  Milli Mücadele vatanı düşmanlardan temizlemek ve yurdu kurtarmak için başlatılmış.


3. Meclis’te ne için yarışma düzenlenmiş?

Cevap : Mecliste verilen mücadelenin karşılığı olarak bağımsızlığın sembolü olarak marş ihtiyacını karşılamak için yarışma düzenlenmiş.


4. Bu yarışmayı kim kazanmış?

Cevap : Bu yarışmayı Mehmet Akif Ersoy kazanmıştır.


5. Günümüzde İstiklâl Marşı nerelerde okunuyor?

Cevap :Günümüzde İstiklâl Marşı Milli müsabakalarda, okullarda , resmi törenlerdeki kutlama yerlerinde okunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları

Soru : Televizyonda ya da sinemada Millî Mücadele konulu filmler izleyiniz. Filmde gördüklerinizi, olayların sırasını bozmadan arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bunu sizin izlemeniz gerekmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Can ile Canan İstiklâl Marşı’nı ezberlemişler. Siz de İstiklâl Marşı’nın ikinci dörtlüğünü aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 76 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Dinî ve millî bayram adlarıyla cümleler kurup aşağıya yazınız.


Cevap :

Ramazan Bayramı : Ramazan Bayramı geldiği zaman çok harçlık topluyorum.

Kurban Bayramı : Kurban Bayramı’ nda çok lezzetli et yemekleri yapılıyor.

23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı : 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı’ nda şiir yarışmasına katılacağım.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı : 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri gerçekten güzel geçti.

30 Ağustos Zafer Bayramı : 30 Ağustos Zafer Bayramı’ nda önemini belirten anlamlı bir konuşma yapıldı.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı : 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’ nda resim yarışmasında derece aldım.

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü : 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü taze yaramızdır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163-164

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 163, 164


5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163 Cevapları

1. Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

İnternet :  Uluslararası iletişim ağı.

bilgisayar :  Elektronik beyin.

icat :  Yeni bir şey bulma, buluş.

robot : Kendisine çeşitli işler yaptırılabilen otomatik araç.


2. Aşağıdaki metinde ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Hiç fotoğraf makinesi gördünüz mü? Peki, 36 pozluk film şeridi diye bir şey duydunuz mu? Duymadınız, görmediniz. Çünkü teknoloji gelişti. Şimdi fotoğraf çeken cep telefonları var. Bu sayede her an, her yerde istediğimiz kadar fotoğraf çekebiliyoruz. Üstelik bunları anında paylaşabiliyoruz.


Cevap :

Yukarıdaki metinde eski fotoğraf makinelerini ve teknolojinin ne kadar geliştiğini, teknoloji geliştiği içinde eski makinelere ihtiyaç duyulmadığını anlatıyor.

Gerçekten de eskiden olan birçok makineyi artık göremiyoruz. Biz daha küçükken var olan telefonları bile ailemiz artık kullanmıyor . Çünkü daha yenileri çıktı. Eskiden olan bazı makinelerden annemler söz ederken yada resimlerini gösterirken şaşırıyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 164 Cevapları

3. Aşağıdaki soru cümlelerinin hangisinde yazım hatası var? Doğrusunu alttaki satıra yazınız.


Cevap :

Teknolojinin yararını biliyor musun? şeklinde yazılması gerekir.


4. Aşağıdaki yazının devamını hayalinize göre tamamlayınız.


Cevap :

Bir bilim insanı olsaydım özellikle çocukların yararlanacağı bir ; ödev yapma makinesi icat ederdim. Ödevlerini yapar aynı zamanda beyinlerine bilgileri yükleyen bir cihaz. O zaman daha kolay öğrenme ve herşeyin unutulmadan akılda kalmasını sağlardım.


5. Aşağıdaki taşıt resimlerini inceleyiniz. Bunlardan hangilerinde tekerlek olmaz? İşaretleyiniz.


Cevap :

2. resmi işaretlemeniz gerekmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumuzun Yeri Metni Cevapları Sayfa 16


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumuzun Yeri Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru: Boşluklara uygun kelimeleri yazınız.


Cevap:
Okulumuz Cumhuriyet Caddesi’ndedir.
Okulumuzun batısında Postane vardır.
Okul, hastanenin Güney yönündedir.
Postane ile kırtasiye arasında Cumhuriyet Caddesi vardır.



 

Our Score
error: Content is protected !!