2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 38 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Üçtaş Oynuyoruz Metni Cevapları Sayfa 38


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Üçtaş Oynuyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 38


Soru : Aşağıda anlatılan oyunu kurallarına uygun şekilde oynayınız.


Cevap : Bu oyunu sıra arkadaşlarınızla oynamanız gerekir.

Üçtaş Oyunu

1. Üçtaş oyunu 2 kişi ile oynanır.
2. Her oyuncunun farklı renklerde üçer taşı bulunur.
3. İlk oyuncuyu belirlemek için kura çekilir.
4. Kura sonunda kazanan oyuncu ilk taşı koyarak oyuna başlar. Sonra rakibi bir taş koyar.
5. Oyuncular ellerindeki 3 taşı da oyun alanına bırakmadan oyun alanındaki hiçbir taşı oynatamazlar.
6. Oyuncuların hepsi ellerindeki tüm taşları yerleştirdiğinde sırası gelen oyuncu ilk hamleyi yapar.
7. Oyuncular dokundukları taşı oynamak zorundadırlar.
8. Taşlarını aynı çizgi üzerinde (dikey, yatay, çapraz) ilk sıralayan oyuncu oyunu kazanır.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 36-37 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyun Oynuyoruz Metni Cevapları Sayfa 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyun Oynuyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 36-37


Soru : • Aşağıdaki metni okuyunuz.


Yaşasın Yakan Top

2A sınıfı öğrencileri beden eğitimi ve oyun dersi geldiğinde yakan top oynamaya karar verdiler. Aralarında sayışma yaparak altışar kişilik iki grup oluşturdular. Ali ve arkadaşlarının grubu görev paylaşımı yaptı. Üç kişi sıra ile topu atacak, iki kişi kaçan topları yakalayacak, bir kişi de oyunu takip edecekti. Öğretmenleri oyun kurallarını bir kere daha hatırlattı ve oyunu başlattı. Oyun sonunda karşı takım kazandı.

Ali ile aynı grupta olan Onur, bu durumu kabul etmedi. Karşı takımın haksızlık yaptığını söyledi. Öğretmenleri kazanmak
kadar kaybetmenin de doğal bir durum olduğundan bahsetti. Kuralların öz denetimimiz için önemli olduğunu da söyledi. Bunun üzerine Onur sakinleşmişti. Her iki grup birbirini tebrik etti. Çok eğlenceli bir ders geçirmişlerdi. Ali yakan top, körebe, seksek gibi oyunları çok sevdiğini düşündü. Bu oyunları oynamak için can atıyordu.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Oyunda görev paylaşımı nasıl yapıldı?


Cevap : 3 kişi sırayla topa vurulacak. İki kişi de kaçan topları yakalaması gerekir. Diğer bir kişi de oyunu takip edecektir.


2. Oyunun sonunda yaşanan anlaşmazlık nasıl çözüldü?


Cevap : Öğretmen, Ali ile konuşarak onu sakinleştirdi.


3. Siz oyunlarınızda görev paylaşımını nasıl yapıyorsunuz?


Cevap : Kim hangi konuda başarılıysa ona göre görev paylaşımı yapıyoruz.


4. Oyunlarınızda anlaşmazlık olduğunda siz nasıl çözüm buluyorsunuz?


Cevap : Öğretmen gibi konuşarak sakinleştirir, öz denetimi yaparız.


Soru : Metinde anlatılan oyunun görselini çiziniz, çizdiğiniz görseli boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 36-37 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 35 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyunun Kurallarını Belirliyoruz Metni Cevapları Sayfa 35


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyunun Kurallarını Belirliyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 35


Soru : “Aşağıda görsellerde çocuklar “bezirgânbaşı” oyunu oynamaktadırlar. Görselleri boyayınız ve oyunun kurallarını yazınız.


Cevap :

Oyunun Kuralları 

  1. Oyunda bezirgânbaşı olacak kişi sayışma yaparak belirlenir.
  2. Sayışmayla iki oyuncu ebe seçilir.
  3. Ebe olan oyuncular, kendilerine varlık isimlerinden (meyve, ağaç, çiçek vb.) birer tane seçerler.
  4. Ebeler karşılıklı el ele tutuşurlar. Oyunun ezgisini söylerler.
  5. Diğer oyuncular ebelerin kollarının altından sıralar geçer.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 34 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Etkili Dinliyoruz Metni Cevapları Sayfa 34


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Etkili Dinliyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 34


Soru :  Aşağıdaki cümleleri doğru kelimelerle tamamlayınız. Doğru kelimelerin başındaki harfi, altta yer alan cümledeki boş kutulara sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 34 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Atasözlerimiz Metni Cevapları Sayfa 33


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Atasözlerimiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 33


Soru : “Birlikten kuvvet doğar.” atasözünü yandaki görselden faydalanarak arkadaşınıza açıklayınız.


Kısa Cevap : “”Birlikten kuvvet doğar.” atasözünü yandaki görselden faydalanarak arkadaşınıza açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tek başımıza yapacağımız işleri, başkalarının yardımıyla daha kolay bir şekilde yapabileceğimiz anlamına gelen bir atasözüdür.

“Birlikten kuvvet doğar.” atasözü bizlere bir kişinin yapacağı işi, birden fazla kişinin daha iyi ve daha kolay yapabileceği anlamına gelen bir atasözü olarak ifade etmektedir.


Soru : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünün görselini aşağıdaki boşluğa çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları”

Soru : Aşağıda verilen soruları atasözlerine dikkat ederek açıklayınız.


1. Bu atasözlerinde hangi değerler yer almaktadır?


Cevap :

  • Birlik ve beraberlik değerleri yer almaktır.

2. Grup çalışmaları yaparken bu değerlere sahip olmak neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Grup çalışmaları yaparken bu değerlere sahip olmak neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Grup çalışmalara yaparken bu değerler grubun birlik ve dayanışma içerisinde olması gerektiği hakkında bilgi vermektedir.

Bu sayede insanların grup içerisinde daha ii bir şekilde işlerini yapmakta ve işler en iyi şekilde olmaktadır. Bu da grup içerisinde dayanışmanın sağlanarak işlerin en iyi şekilde olmasını sağlamaktadır.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 32 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Değerlerimiz Metni Cevapları Sayfa 32


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Değerlerimiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 31


Soru : Aşağıda değerlerimizle ilgili kavramların harfleri karışık olarak verilmiştir. Harfleri düzenleyerek bulduğunuz kavramları kutuların altlarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 32 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 31 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sınıfımızın Düzeni Metni Cevapları Sayfa 31


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sınıfımızın Düzeni Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 31


Soru : Görseldeki sınıf ile kendi sınıfınızın durumunu karşılaştırınız. Eşyaların kullanımına ilişkin benzer ve farklı yönleri yazınız.


Cevap :

Benzer Yönleri:

  • Sıralar
  • Masalar
  • Pencereler
  • Kapı
  • Panolar

Farklı Yönleri:

  • Akıllı tahta


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 30 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kaynaklarımızı Verimli Kullanmanın Önemi Metni Cevapları Sayfa 30


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kaynaklarımızı Verimli Kullanmanın Önemi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 30


Soru : Aşağıdaki durumları okuyunuz. Bunun sonucunda ne olacağını yazınız.


Cevap :

Sınıfımızın lambalarını gereksiz yakmamalıyız. Böylece :  elektrikten tasarruf etmiş oluruz.

Kitaplarımızı her zaman özenli kullanırız. Böylece : işimiz bittiğinde zaman onları geri dönüşüme vermeliyiz.

Sıralarımızı ve masalarımızı temiz tutarız ve onlara zarar vermeyiz. Böylece : bizden sonra gelecek olan arkadaşlarımızın yeni sıraya ihtiyacı olmaz.

Kalorifer yanarken pencereyi ve kapıyı kapalı tutarız. Böylece : sınıfımız daha sıcak olur.

Defterimizden gereksiz yere sayfa koparmayız. Böylece : kağıt israfı önlenmiş olur.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okul Kaynaklarımızı Tasarruflu Kullanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 28, 29


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okul Kaynaklarımızı Tasarruflu Kullanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 28-29


Soru : Tablolarda benzer özelliklere sahip Atatürk ve Cumhuriyet İlkokullarının kaynak kullanımları verilmiştir. Resimli tabloları inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları”

1. Atatürk İlkokulu hangi kaynağı daha az kullanmıştır? 


Cevap :

Atatürk İlkokulu Isıma kaynağı kaynağı daha az kullanmıştır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


2. Cumhuriyet İlkokulu hangi kaynağı daha fazla kullanmıştır?


Cevap :

Cumhuriyet İlkokulu elektrik kaynağı daha fazla kullanmıştır.


Soru : Aşağıdaki soruları tablolara göre cevaplayınız.


1. Hangi okul daha fazla elektrik faturası öder? 


Cevap :

  • Atatürk İlkokulu

2. Hangi okul su faturasını daha az öder? 


Cevap :

  • Cumhuriyet İlkokulu

3. Hangi okul ısınma giderlerinde tasarruf sağlamıştır?


Cevap :

  • Cumhuriyet İlkokulu


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 27 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okul Kaynaklarımızı Doğru Kullanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 27


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okul Kaynaklarımızı Doğru Kullanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 27


Soru : Aşağıdaki görsellerde okul kaynaklarımızın kullanımı ile ilgili yanlış davranışları bulunuz. Altındaki boşluğa davranışın doğrusunu örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Kalorifer yanarken camları ve kapıları kapalı tutarız.
  2. Peçeteleri çöp kutusuna atarak, temiz tutmalıyız.
  3. Gündüzleri, ışıkları açmamalıyız.
  4. Boş yere suları açık bırakmamalıyız.


 

Our Score
error: Content is protected !!