2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları durumları bilinçli şekilde değerlendirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara kişisel haklarını bilme, başkalarının sınırlarına saygı duyma ve güvenli davranış geliştirme becerisi kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59 etkinlik cevapları, öğrencilerin kendilerini ifade etme ve güvenli yaşam alışkanlıklarını pekiştirmelerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59


1. “Kişisel alan” denildiğinde ne anlıyorsunuz? 


Cevap :  Kişisel alan, herkesin kendine ait özel eşyaları ve rahat ettiği yerdir.


2. Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görsel hangisidir? Neden? 


Cevap :  2. resimde Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görseldir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 55 Cevapları


1. Görsellerdeki çocuklar, kişisel alan sınırlarını belirlemek ve bu sınırları korumak için neler yapabilirler?


Cevap :  Öğrencilerden, özel alanlarına girerek onları rahatsız eden arkadaşlarına bunu söylemeleri ve uyarıda bulunmaları beklenir.


2. Kişisel alan sınırlarınızı nasıl belirliyorsunuz? 


Cevap :  Bana özel olan yerleri ve eşyaları başkalarıyla paylaşmadığımda sınırlarımı belirlemiş oluyorum.


3. Kişisel alan sınırlarınızı korumak için neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Eşyalarıma izin almadan dokunulduğunda “Rahatsız oluyorum” diyerek kendimi koruyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek olayı ve çocukların bu konuyla ilgili söylediklerini okuyalım. Konu ile ilgili düşüncemizi söyleyelim.

Örnek Olay: Aslı, kermes için sınıf arkadaşlarının ailelerinin telefon listesini oluşturmaya karar verdi. Arkadaşlarından ailelerinin telefon numaralarını istedi.

Hande : Anneme sormadan onun telefon numarasını paylaşamam.

İsmail : Tabii, hemen söylüyorum.

➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Aşağıdaki durumları inceleyelim. Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarını gözetmek için neler yapabileceğimizi grup arkadaşlarımızla paylaşalım.

1. Akif ve Eylül sıra arkadaşlarıdır. Eylül’ün okul araç gereçleri öyle dağınıktır ki neredeyse masanın tamamını kaplar.
2. Fatma, çevrim içi ortamda araştırma yaparken önüne bir sayfa çıktı. Sayfada anne ve babasının adı, işi, adresi ile ilgili bilgiler soruluyordu.
3. Ayşegül, Ahmet ve Enes sitenin parkında birlikte oyun oynuyorlar. Yanlarına biri yaklaşıp fotoğraflarını çekmek istediğini söylüyor.


Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarımızı nasıl koruduğumuzu grup arkadaşlarımızla canlandıralım.


Cevap :  

  1. Sınıf arkadaşımızın eşyalarını karıştırmıyor ve masasında rahat etmesini sağlıyoruz.
  2. İnternette aile bilgilerini paylaşmadan önce ailemizle konuşuyoruz.
  3. Fotoğraf çekilmesini istemediğimizde kibarca izin vermediğimizi söylüyoruz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 59 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek durumları okuyalım. Bu durumlarda yapılması gerekenleri boş bırakılan alanlara yazalım.


1. Çevrim içi ortamda tanıştığımız biri fotoğrafımızı göndermemizi isterse…

Cevap :  İstemediğim bir şeyi asla paylaşmam ve aileme haber veririm.

2. Parkta tanımadığımız biri salıncakta sallanmamıza yardım etmek isterse…

Cevap :  Tanımadığım kişilerle yalnız kalmam ve onlara yaklaşmam.

3. Arkadaşımız kendi seçtiği oyunu oynamazsak bizimle arkadaşlık etmeyeceğini söylerse…

Cevap : Baskı yapan arkadaşın davranışına uymam ve kendi kararımı veririm. 

4. Ablamız saçımızın şekliyle alay edip bize hoşlanmadığımız lakaplar takarsa…

Cevap :  Kendimi üzmesine izin vermem ve aileme durumu anlatırım.

5. Tanımadığımız biri bize oyuncak vermek ister ve reddetmemize rağmen ısrar ederse…

Cevap :  Israra rağmen hayır derim ve güvenli bir yetişkine durumu bildiririm.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru:
    Kişisel alan sınırlarınızı nasıl belirliyorsunuz?

    Cevap:
    Kişisel alan sınırlarımı, rahat hissettiğim mesafeyi koruyarak, izin vermediğimde kimsenin eşyalarıma dokunmamasını isteyerek ve gerektiğinde kibarca uyararak belirliyorum.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!