2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisimleri tanımalarını ve günlük yaşamda karşılaştıkları nesnelerle ilişkilendirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasına yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara küp, küre, silindir, koni gibi temel cisimleri öğretir.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, farklı sorular ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik şekilleri ayırt etme ve örneklendirme becerilerini geliştirir. Bu sayfalar sayesinde öğrenciler hem matematik bilgisini pekiştirir hem de çevrelerindeki nesneleri geometrik açıdan tanımayı öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21


 Soru : Kamp görselini inceleyelim. Yönergeleri uygulayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kamp alanındaki yuvarlak nesnelerin ve köşeli nesnelerin adlarını söyleyelim. 


Cevap :  

Köşeli nesneler: Hoparlör, büyük termos, çanta, radyo.

Yuvarlak nesneler: Top, küçük termos, kütük, çadır bağlanan kazık.


• Köşeli nesnelerin yanındaki yuvarlağı turuncuya boyayalım.

• Yuvarlak nesnelerin yanındaki yuvarlağı mora boyayalım.

Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12 Cevapları”

• Termos ve hoparlörün yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Hayır boyamadık. Çünkü termos yuvarlakken, hoparlör ise köşeli bir nesnedir.


• Radyo ve çantanın yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Evet boyadık. Çünkü ikisi de köşeli nesnedir.


 Soru : Çevremizde yuvarlak veya köşeli olan nesnelere örnekler verelim. Bu nesnelerden birer tane sınıfımıza getirelim. Nesnelerin özelliklerini arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap :  

Yuvarlak nesnelere örnek: top, tabak, saat.
Köşeli nesnelere örnek: kitap, kutu, defter.

Top yuvarlanır, köşeli kutunun ise kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenlerin altındaki yuvarlağı aynı renge boyayalım.


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları”

 Soru : Çevremizden biçimsel özellikleri birbirine benzeyen nesneler belirleyip defterimize yazalım.


Cevap : 

Tabak – saat (ikisi de yuvarlaktır).
Kitap – defter (ikisi de dikdörtgen şeklindedir).
Zar – kutu (ikisi de küp şeklindedir).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14 Cevapları


2. Ela, Kerem ve öğretmenlerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.

Çocuklar, masanın üzerine koyduğum nesnelerin biçimsel özellikleriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?


Cevap :  

Öğretmenim, bence zekâ küpü ve süt kutusu köşeli nesnelerdir.

O zaman defter ve hediye kutusu da köşeli nesnelerdir.

Golf topu kenarı ve köşesi yoktur.

Kalemlik yuvarlak bir nesnedir.

Köşesi ve kenarı olmayan nesneler yuvarlak cisimlerdir. Yuvarlak cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Futbol topu, balon, portakal ve karpuz yuvarlak cisimlerdir.

Köşesi ve kenarı olan nesneler köşeli cisimlerdir. Köşeli cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinası ve televizyon köşeli cisimlerdir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


 Soru : Haydi, defterimize yuvarlak ve köşeli cisimlere örnekler yazalım. Cisimlerin biçimsel özelliklerindeki benzerlik ve farklılıkları arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  

Yuvarlak cisimler: top, tabak, saat.
Köşeli cisimler: kitap, kutu, masa.

Yuvarlak cisimlerin kenarı ve köşesi yoktur, köşeli cisimlerin kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 16 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Futbol topu, küp şeker, konserve kutusu, süt kutuları, farklı
büyüklüklerde kutular, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.

Etkinliğe Hazırlık

Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Yukarıdaki malzemelerden getirdiklerimizi sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Sıramızın üzerindeki nesneleri inceleyelim.
• Nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenleri bulalım.
• Nesnelerden köşeleri olanları gruplandıralım. Köşeli nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
• Nesnelerden yuvarlak olanları gruplandıralım. Yuvarlak nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
•Çevremizden yuvarlak nesnelere ve köşeli nesnelere farklı örnekler bulalım. Bulduğumuz ö


Cevap :  

Köşeli nesneler: küp şeker, süt kutusu, farklı büyüklüklerde kutular.
Yuvarlak nesneler: futbol topu, konserve kutusu.

Çevremizden köşeli nesne örnekleri: kitap, masa, dolap.
Çevremizden yuvarlak nesne örnekleri: tabak, saat, araba tekerleği.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 17 Cevapları


3. Görsellerdeki nesneleri inceleyelim. Bu nesnelerin numaralarını benzedikleri geometrik cisimlerin olduğu aşağıdaki kutuların içine yazalım. 


Cevap :  

Dikdörtgen prizma: 1 (süt kutusu), 6 (çamaşır makinesi), 8 (mendil kutusu), 12 (tuğla)
Küre: 2 (futbol topu), 10 (tenis topu)
Üçgen prizma: 4 (çadır), 11 (peynir dilimi)
Silindir: 7 (deodorant), 9 (havlu kâğıt rulosu)
Küp: 3 (kutu), 5 (zar)


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18-19 Cevapları


4. Ela ve Kerem geometrik cisimlerden yararlanarak aşağıdaki yapıyı oluşturdular. Bu yapıyı oluştururken hangi geometrik cisimlerden yararlanmışlardır? Arkadaşlarımızla paylaşalım. Ela ve Kerem’in konuşmalarını okuyalım.


Cevap :  Bu yapıda küp, küre, silindir, dikdörtgen prizma ve üçgen prizma kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20 Cevapları


5. Aşağıdaki numaralı kartlarda geometrik cisimler ve geometrik cisimlere benzeyen nesneler verilmiştir. Kartlardaki geometrik cisimleri ve nesneleri inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  Görselleri inceleyerek sayfa 21’deki soruları cevaplamanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Cevap :  

Soru: Köşeli cisimlerin görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2, 3, 4, 5, 8, 9

Soru: Yuvarlak cisimlerin görsellerine benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 6

Soru: Küp görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :  7

Soru: Kare prizma görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2

Soru: Dikdörtgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   4

Soru: Üçgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   9

Soru: Silindir görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 5

Soru: Küre görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   6



 

Our Score

“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları” için 2 yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin geometrik cisimleri tanıma ve özelliklerini öğrenme becerilerini geliÅŸtirmelerine yardımcı olur; sayfa 12-21’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekiÅŸmesini saÄŸlar.”

  2. İlkokul 2. sınıf matematik kitabının 12–21. sayfalarındaki geometrik cisimler etkinlik cevapları, öğrencilerin küp, dikdörtgen prizma, silindir, koni ve küre gibi temel cisimleri tanıyıp ayırt etmelerini sağlamaya yöneliktir. Bu etkinlikler sayesinde çocuklar geometrik şekilleri günlük yaşam nesneleriyle ilişkilendirir, görsel algı ve dikkat becerileri gelişir, matematiği daha somut ve eğlenceli bir şekilde öğrenir.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!