2. Sınıf Matematik 2. Kitap 122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme konusunu öğrenmelerine ve etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme konusunu sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127


1. Görsellerdeki meslekleri inceleyelim. Bu mesleklerde hangi ölçme araç ve birimlerinin kullanıldığını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Marangoz Osman Bey: Åžerit metre, cetvel, metre (m, cm) kullanır.

  • Çocuk Doktoru Candan Hanım: Boy ölçer, mezura, kilogram ve gram için tartı (kg, g) kullanır.

  • Takı Tasarımcısı Sezen Hanım: Hassas terazi, gram (g) ve miligram (mg) kullanır.

  • Manav Rüstem Bey: Terazi, kilogram (kg) ve gram (g) kullanır.


Soru : Standart ölçme araçlarının kullanıldığı farklı meslekler bulalım. Bu mesleklerde kullanılan standart ölçme araçlarını yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Terzi: Mezura, cetvel (cm, m).

  • Mühendis: Åžerit metre, kumpas, cetvel (cm, m, mm).

  • Aşçı: Mutfak terazisi, ölçü kabı (g, kg, litre).

  • Doktor: Boy ölçer, tartı, tansiyon aleti (cm, kg, mmHg).

  • Manav: Elektronik terazi (kg, g).

  • Marangoz: Åžerit metre, cetvel (m, cm).

  • Saatçi: Hassas kumpas, mikrometre (mm).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 123 Cevapları


2. Ataşın uzunluğundan yararlanarak nesnelerin uzunluklarını tahmin edelim. Nesnelerin uzunluğunu cetvelimizle ölçerek ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Nesne Tahminim (cm) Ölçümüm (cm) Karşılaştırma
AtaÅŸ 5 5 eÅŸit
Büyüteç 12 12 eşit
Makas 15 14,5 tahmine yakın
Kupa 10 10 eÅŸit
Tenis raketi 65 66 tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 124 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: 30 santimetrelik cetvel, ÅŸerit metre, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Cetvelimizin boyu 30 cm’dir. Buna göre sınıfımızdaki diğer eşyaların uzunluklarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi tabloya yazalım.
• Aynı eşyaları şerit metre ile ölçelim.
• Ölçümlerimizi tabloya yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Tablomuzu sıra arkadaşımızın tablosuyla karşılaştıralım.


Cevap :

Ölçülecek Uzunluk Tahmin (cm) Ölçüm Sonucu (cm) Karşılaştırma Sonucu
Sıranın uzun kenarı 120 123 Tahmine yakın
Öğretmen masasının kısa kenarı 70 72 Tahmine yakın
Yazı tahtasının uzun kenarı 200 198 Tahmine yakın
Kitabın kısa kenarı 20 21 Tahmine yakın
Resim defterinin uzun kenarı 30 30 Eşit

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 125 Cevapları


3. Aşağıdaki sebze ve meyvelerin kütlelerini domatesin kütlesine göre tahmin edelim. Teraziler dengede olduğuna göre sebze ve meyvelerin kütlelerini bulalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Sebze – Meyve Tahminim (g) Ölçüm Sonucu (g) KarşılaÅŸtırma Sonucu
Elma 80 78 Tahmine yakın
Dolmalık biber 60 62 Tahmine yakın
Mısır 100 98 Tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 126 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Hassas terazi, kalem, gözlük, yüzük, flüt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Aşağıdaki tabloda tahminî ağırlıkları ve uzunlukları verilen nesneleri inceleyelim. Uygun olduğunu düşündüğümüz tahmini işaretleyelim.
• Gözlük ve yüzüğü hassas terazi ile tartalım. Kalem ve flütü metre ile ölçelim.
• Aşağıdaki tabloya bulduğumuz sonuçları yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Doldurduğumuz tabloyu arkadaşlarımızın doldurduğu tabloyla karşılaştıralım.


Cevap :

Nesneler Tahmini Ölçüm Aracı Ölçüm Sonucu Karşılaştırma
Gözlük 50 g Hassas terazi 10 g Tahminden hafif
Kalem 20 cm Metre 20 cm Tahmine eÅŸit
Tektaş Yüzük 4 g Hassas terazi 4 g Tahmine eşit
Flüt 3 cm Metre 33 cm Tahminden uzun

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 127 Cevapları


4. Aşağıdaki varlıkların kütlelerini tahmin edelim. Görseldeki varlıklarla bu varlıkların tahminî kütlelerini eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları”


 

Our Score

“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. İlkokul 2. sınıf MEB Yayınları matematik 2. kitabının 122–127. sayfalarındaki uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme etkinlik cevapları, öğrencilerin nesnelerin uzunluk ve ağırlıklarını ölçmeden önce yaklaşık olarak kestirme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu etkinlikler sayesinde çocuklar ölçü birimlerini daha bilinçli kullanmayı öğrenir ve günlük yaşamda pratik tahminler yapma alışkanlığı kazanır.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!