İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme konusunu öğrenmelerine ve etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin çözümlerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme konusunu sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.
“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni”
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127
1. Görsellerdeki meslekleri inceleyelim. Bu mesleklerde hangi ölçme araç ve birimlerinin kullanıldığını noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
-
Marangoz Osman Bey: Şerit metre, cetvel, metre (m, cm) kullanır.
-
Çocuk Doktoru Candan Hanım: Boy ölçer, mezura, kilogram ve gram için tartı (kg, g) kullanır.
-
Takı Tasarımcısı Sezen Hanım: Hassas terazi, gram (g) ve miligram (mg) kullanır.
-
Manav Rüstem Bey: Terazi, kilogram (kg) ve gram (g) kullanır.
Soru : Standart ölçme araçlarının kullanıldığı farklı meslekler bulalım. Bu mesleklerde kullanılan standart ölçme araçlarını yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap :
-
Terzi: Mezura, cetvel (cm, m).
-
Mühendis: Şerit metre, kumpas, cetvel (cm, m, mm).
-
Aşçı: Mutfak terazisi, ölçü kabı (g, kg, litre).
-
Doktor: Boy ölçer, tartı, tansiyon aleti (cm, kg, mmHg).
-
Manav: Elektronik terazi (kg, g).
-
Marangoz: Åžerit metre, cetvel (m, cm).
-
Saatçi: Hassas kumpas, mikrometre (mm).
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 123 Cevapları
2. Ataşın uzunluğundan yararlanarak nesnelerin uzunluklarını tahmin edelim. Nesnelerin uzunluğunu cetvelimizle ölçerek ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. Tabloyu dolduralım.
Cevap :
| Nesne | Tahminim (cm) | Ölçümüm (cm) | Karşılaştırma |
|---|---|---|---|
| AtaÅŸ | 5 | 5 | eÅŸit |
| Büyüteç | 12 | 12 | eşit |
| Makas | 15 | 14,5 | tahmine yakın |
| Kupa | 10 | 10 | eÅŸit |
| Tenis raketi | 65 | 66 | tahmine yakın |
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 124 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: 30 santimetrelik cetvel, ÅŸerit metre, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Cetvelimizin boyu 30 cm’dir. Buna göre sınıfımızdaki diğer eşyaların uzunluklarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi tabloya yazalım.
• Aynı eşyaları şerit metre ile ölçelim.
• Ölçümlerimizi tabloya yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Tablomuzu sıra arkadaşımızın tablosuyla karşılaştıralım.
Cevap :
| Ölçülecek Uzunluk | Tahmin (cm) | Ölçüm Sonucu (cm) | Karşılaştırma Sonucu |
|---|---|---|---|
| Sıranın uzun kenarı | 120 | 123 | Tahmine yakın |
| Öğretmen masasının kısa kenarı | 70 | 72 | Tahmine yakın |
| Yazı tahtasının uzun kenarı | 200 | 198 | Tahmine yakın |
| Kitabın kısa kenarı | 20 | 21 | Tahmine yakın |
| Resim defterinin uzun kenarı | 30 | 30 | Eşit |
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 125 Cevapları
3. Aşağıdaki sebze ve meyvelerin kütlelerini domatesin kütlesine göre tahmin edelim. Teraziler dengede olduğuna göre sebze ve meyvelerin kütlelerini bulalım. Tabloyu dolduralım.
Cevap :
| Sebze – Meyve | Tahminim (g) | Ölçüm Sonucu (g) | KarşılaÅŸtırma Sonucu |
|---|---|---|---|
| Elma | 80 | 78 | Tahmine yakın |
| Dolmalık biber | 60 | 62 | Tahmine yakın |
| Mısır | 100 | 98 | Tahmine yakın |
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 126 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Hassas terazi, kalem, gözlük, yüzük, flüt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Aşağıdaki tabloda tahminî ağırlıkları ve uzunlukları verilen nesneleri inceleyelim. Uygun olduğunu düşündüğümüz tahmini işaretleyelim.
• Gözlük ve yüzüğü hassas terazi ile tartalım. Kalem ve flütü metre ile ölçelim.
• Aşağıdaki tabloya bulduğumuz sonuçları yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Doldurduğumuz tabloyu arkadaşlarımızın doldurduğu tabloyla karşılaştıralım.
Cevap :
| Nesneler | Tahmini | Ölçüm Aracı | Ölçüm Sonucu | Karşılaştırma |
|---|---|---|---|---|
| Gözlük | 50 g | Hassas terazi | 10 g | Tahminden hafif |
| Kalem | 20 cm | Metre | 20 cm | Tahmine eÅŸit |
| Tektaş Yüzük | 4 g | Hassas terazi | 4 g | Tahmine eşit |
| Flüt | 3 cm | Metre | 33 cm | Tahminden uzun |
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 127 Cevapları
4. Aşağıdaki varlıkların kütlelerini tahmin edelim. Görseldeki varlıklarla bu varlıkların tahminî kütlelerini eşleştirelim.
Cevap :

İlkokul 2. sınıf MEB Yayınları matematik 2. kitabının 122–127. sayfalarındaki uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme etkinlik cevapları, öğrencilerin nesnelerin uzunluk ve ağırlıklarını ölçmeden önce yaklaşık olarak kestirme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu etkinlikler sayesinde çocuklar ölçü birimlerini daha bilinçli kullanmayı öğrenir ve günlük yaşamda pratik tahminler yapma alışkanlığı kazanır.