Ana Sayfa > 3. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ > 3. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 112-116-117-118-119-120-121 MEB Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

Forum S─▒n─▒f Kitab─▒ Sayfa ─░çerikleri ;

3. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Eskiden ─░nsanlar Zaman─▒ Nas─▒l ├ľl├žerdi? Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Eskiden ─░nsanlar Zaman─▒ Nas─▒l ├ľl├žerdi? Metni Etkinlik Cevaplar─▒


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 112-116-117-118-119-120-121


“3. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 112-116-117-118-119-120-121 MEB Yay─▒nlar─▒”


Soru : G├╝n i├žinde, hangi saatlerde neler yapt─▒─č─▒n─▒z─▒ a┼ča─č─▒daki saat g├Ârseli ├╝zerinde uygun yerlere yaz─▒n─▒z.


Cevap :

01:00 = uyku

02:00 = uyku

03:00 = uyku

04:00 = uyku

05:00 = uyku

06:00 = uyku

07:00 = kalkma , okul i├žin haz─▒rlanma, kahvalt─▒, okula gitme

08:00 = okula gelme

09:00 = okulda derslerde ders yapmak

10:00 = kantinden veya evden getirdiklerimizle ara ├Â─č├╝n yapmak

11:00 = okulda derslerde ders yapmak

12:00 = okul aras─▒ , yemek yeme


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 113 Cevaplar─▒


Bir G├╝n├╝m

Bir an i├žin ├ževrenizde hi├ž saat olmad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝n. Ne kol saatiniz ne masa saatiniz ne de duvar saatiniz. Yatma zaman─▒n─▒, okula gidi┼č zaman─▒n─▒ bilemezdiniz de─čil mi? ┼×imdi de ├žok ama ├žok uzun y─▒llar ├Âncesine uzanal─▒m. ─░nsanlar, bug├╝n kulland─▒─č─▒m─▒z saatler hen├╝z icat edilmemi┼čken zaman─▒ nas─▒l ├Âl├ž├╝yorlard─▒?

Tarih ├Âncesi ├ža─člarda ya┼čayan insanlar, zaman─▒ yaln─▒zca iki b├Âl├╝me ay─▒r─▒rlard─▒: g├╝nd├╝z ve gece. Daha sonra nesnelerin g├Âlge boylar─▒n─▒n g├╝n i├žinde de─či┼čti─čini fark ettiler. Bunu fark etmeleriyle birlikte topra─ča saplad─▒klar─▒ b├«r ├žubu─čun g├Âlge boyunu ve y├Ân├╝n├╝ izleyerek zaman─▒ ├Âl├žmeye ├žal─▒┼čt─▒lar. Bunlar g├╝ne┼č saatinin ilk ├Ârnekleriydi. Eski M─▒s─▒rl─▒lar, g├╝ne┼č saatlerini geli┼čtirdiler ve zaman─▒ daha hassas bir ┼čekilde ├Âl├žebildiler. ├çinliler, Romal─▒lar ve Yunanl─▒lar da farkl─▒ g├╝ne┼č saatleri geli┼čtirerek bunlar─▒ kulland─▒lar.

Soru : G├╝ne┼č saati nas─▒l bir saattir? Tahmininizi a┼ča─č─▒da verilen bo┼člu─ča ├žiziniz ve ├žiziminizi boyay─▒n─▒z.


Cevap :

G├╝ne┼č saatinde ,dikey olarak yerle┼čtirilmi┼č bir ├žubu─čun g├Âlgesi, yatay yerle┼čtirilmi┼č bir y├╝zeyde g├╝n├╝n saatlerini g├Âsteren kadrana d├╝┼čer ve bu ┼čekilde hesaplama yap─▒l─▒r. G├╝ne┼č g├Âky├╝z├╝nde ilerledik├že ├žubu─čun ucunun saat ├╝zerinde b─▒rakt─▒─č─▒ g├Âlge, ile saatler belirlenir. G├╝ne┼č saati bu ┼čekilde eskiden kullan─▒lmaktayd─▒.


“3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 113-114-115 Cevaplar─▒”


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 116┬á Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


Soru : A) A┼ča─č─▒daki kelimeleri g├Ârsellerden hareketle, anlamlar─▒yla ├Ârnekteki gibi e┼čle┼čtiriniz.


Cevap :

“3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 116┬á Cevaplar─▒”


Soru : B) Verilen kelimeleri c├╝mle i├žinde kullan─▒n─▒z.


Cevap :

1. Simge:

  1. Se├žti─čimiz simge bence ├žok anlaml─▒ oldu.
  2. Simgeler ├╝zerinden olay─▒ daha iyi anlamam─▒z m├╝mk├╝n olacakt─▒r.

2. Mum:

  1. Elektrik uzun s├╝re gelmeyince mum bitmi┼čti.
  2. Mumla oynamak tehlikeli olabilir.

3. Hazne:

  1. Su haznesinin hepsini doldurdu.
  2. Haznenin i├žerisinde hi├ž su kalmam─▒┼č ki.

4. Y├Ân:

  1. Bug├╝n okulda y├Ânlerimizi ├Â─črendik.
  2. Sevgiye y├Ânleri nas─▒l bulaca─č─▒n─▒ ├Â─čretiyordum.

5. Y├╝zey:

  1. Y├╝zeyde meydana gelen ├žatlamalar zarar vermi┼č.
  2. Y├╝zeyde ├žizikler var ama motor sa─člam.

3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 117 Cevaplar─▒


2. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki sorulan ÔÇťEskiden ─░nsanlar Zaman─▒ Nas─▒l ├ľl├žerlerdi?ÔÇŁ metninden hareketle cevaplay─▒n─▒z.


1. Tarih ├Âncesi ├ža─člarda, zaman─▒n yaln─▒zca gece ve g├╝nd├╝z olarak ayr─▒lmas─▒n─▒n nedeni nedir?


Cevap :

Tarih ├Âncesi ├ža─člarda, zaman─▒n yaln─▒zca gece ve g├╝nd├╝z olarak ayr─▒lmas─▒n─▒n nedeni teknolojinin geli┼čmemi┼č olmas─▒yd─▒.


2. G├╝ne┼č saatinin ilk ├Ârnekleri nas─▒l yap─▒lm─▒┼čt─▒r?


Cevap :

G├╝ne┼č saatinin ilk ├Ârnekleri topra─ča saplad─▒klar─▒ bir ├žubu─čun g├Âlge boyunu ve y├Ân├╝n├╝ izleyerek yapm─▒┼člard─▒r.


3. Kum saati nas─▒l ├žal─▒┼č─▒r?


Cevap :

Kum saati iki b├Âl├╝ml├╝ bir camdan olu┼čur. Kum a┼ča─č─▒ ak─▒nca belirli bir s├╝re ge├žer. Tamamen ak─▒nca ters ├ževrilir.


4. ─░nsanlar ni├žin zaman─▒ ├Âl├žen bir araca ihtiya├ž duymu┼člard─▒r?


Cevap :

─░nsanlar herkesin ayn─▒ zamanda oldu─čunu bilmek ve i┼člerini eksiksiz yapabilmek i├žin zaman─▒ ├Âl├žen bir araca ihtiya├ž duymu┼člard─▒r.


5. Saatin olmad─▒─č─▒ bir d├╝nyada, zaman─▒ nas─▒l ├Âl├žerdiniz?


Cevap :

Saatin olmad─▒─č─▒ bir d├╝nyada, zaman─▒ eski zamanlarda insanlar─▒n yapt─▒klar─▒ y├Ântemlerle ├Âl├žerdim.


6. Günlük hayatınızda, metinde yer alan saat türlerinden hangilerini kullanıyorsunuz? 


Cevap :

G├╝nl├╝k hayat─▒n─▒zda, metinde yer alan saat t├╝rlerinden kol saati ve pille ├žal─▒┼čan saatleri kullan─▒yoruz.


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 118 Cevaplar─▒


3. ETK─░NL─░K


Soru : Gelecekte ├╝retilebilecek saat ├že┼čitlerim d├╝┼č├╝nerek kendi saat tasar─▒m─▒n─▒z─▒ ├žiziniz ve boyay─▒n─▒z. Tasarlad─▒─č─▒n─▒z saatin ├Âzelliklerini yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Gelecekte ┼čeffaf veya deriye yerle┼čtirilebilen saatler yap─▒labilir.


“3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 118 Cevaplar─▒”


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 119 Cevaplar─▒


4. ETK─░NL─░K


Soru : M├╝┼čterilerin bir saat d├╝kk├ón─▒ndan sat─▒n ald─▒─č─▒ saatlerle ilgili bilgileri okuyarak ÔÇťA, B ve CÔÇŁ b├Âl├╝mlerindeki etkinlikleri yap─▒n─▒z.


Cevap :

Sat─▒lan ├ťr├╝n Bilgileri:

Ôם┬áAy┼če, babas─▒na bir masa saati sat─▒n ald─▒.
Ôם┬áArda, karde┼č├« ve kendisi i├žin iki tane kol saati sat─▒n ald─▒.
Ôם┬áMine, bir adet duvar saati ve bir adet kol saati sat─▒n ald─▒.
Ôם┬áErcan, bir adet kum saati, bir adet masa saati sat─▒n ald─▒.


A) A┼ča─č─▒daki bilgilerden do─čru olanlar─▒ ba┼č─▒na (D), yanl─▒┼č olanlar─▒n ba┼č─▒na (Y) yaz─▒n─▒z.


Cevap :


Mine ve Arda birer duvar saati sat─▒n alm─▒┼čt─▒r.┬á(Y)
Mine bir kol saati, bir duvar saati sat─▒n alm─▒┼čt─▒r.┬á(D)
Ercan ve Ay┼če birer adet masa saati alm─▒┼čt─▒r.┬á(D)
Ercan bir duvar saati, bir masa saati sat─▒n alm─▒┼čt─▒r.┬á(Y)


B) Yukar─▒daki bilgilere g├Âre sorulan cevaplay─▒n─▒z.


Cevap :

Kol saati sat─▒n alanlar kimlerdir? (Arda ve Mine)
Hem duvar saati hem de kol saati sat─▒n alan kimdir?(Mine)
Masa saati sat─▒n alanlar kimlerdir?┬á(Ay┼če ve Ercan)


C) Yukar─▒daki bilgilere g├Âre g├Ârseli verilen saat ├že┼čitlerinden ka├ž adet sat─▒ld─▒─č─▒n─▒ yaz─▒n─▒z.


Cevap :

  1. 2 adet
  2. 3 adet
  3. 1 adet
  4. 1 adet

3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 120 Cevaplar─▒


5. ETK─░NL─░K


Soru : A) A┼ča─č─▒daki g├Ârselleri inceleyiniz. ─░ki g├Ârsel aras─▒nda 10 fark bulunmaktad─▒r. Farklar─▒ bularak yuvarlak i├žine al─▒n─▒z.


Cevap :

“3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 120 Cevaplar─▒”


Soru :┬á B) A┼ča─č─▒da giri┼č bol├╝m├╝ verilen hik├óyeyi g├Ârselden hareketle tamamlay─▒n─▒z. Hik├óyenize uygun bir ba┼čl─▒k belirleyiniz ve hik├óyenizi arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.


Cevap :

Duvar Saati

Mustafa amcan─▒n en ├žok sevdi─či ┼čey saatlerdi. D├╝kkan─▒nda bulunan ├že┼čit ├že┼čit saatleri tamir ederdi. Bi┼čr g├╝n, k├╝├ž├╝k bir ├žocuk ve annesi ellerinde bir duvar saatiyle d├╝kkana girdi. Mustafa amca onlar─▒ g├╝ler y├╝zle kar┼č─▒lad─▒ ve ellerindeki saate bakt─▒. Anne duvar saatinin tarihi de─čeri oldu─čunda nesiller boyunca b├╝y├╝klerinden geldi─čini s├Âyledi. Saatin bozuk oldu─čunu ve di─čer tamircilerin yapamad─▒─č─▒ i├žin ona vermek istediklerini s├Âyledi. Mustafa amca saati eline ald─▒ ve i┼č├žili─čine hayran kald─▒. Saati tamir etti. Saati ├žocu─ča uzatt─▒ ancak saati art─▒k ona vermi┼člerdi. Mustafa amca bu hediyeden ├žok memnun kald─▒. Art─▒k onun ba┼č ucu saati oydu.


3. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 121 Cevaplar─▒


6. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki metni okuyunuz.


Cevap :

Meri├ž, her g├╝n oldu─ču gibi bug├╝n de okula ge├ž kalm─▒┼čt─▒, ├Â─čretmeni onun neden s├╝rekli ge├ž kald─▒─č─▒n─▒ anlamak ve ona yard─▒m etmek istiyordu. Meri├ž, ├Â─čretmenine ak┼čamlar─▒ zaman─▒nda uyu- yamad─▒─č─▒n─▒ ve evlerinin okula uzak oldu─čunu s├Âyledi. Ayr─▒ca b├╝t├╝n gece bilgisayar─▒n ba┼č─▒nda zaman ge├žirdi─čini ve bu y├╝zden ge├ž uyudu─čunu s├Âyledi.


A) Yukar─▒daki metinden hareketle, Meri├žÔÇÖin okula ge├ž kalmamas─▒ i├žin ├ž├Âz├╝mler ├╝retiniz. ├ç├Âz├╝m ├Ânerilerinizi a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


Cevap :

├ç├Âz├╝m ├ľnerilerim :

  • Bir program haz─▒rlamak
  • Bilgisayar oyunlar─▒na s─▒n─▒r getirmek

B) S─▒ra arkada┼č─▒n─▒z─▒n yazd─▒─č─▒ ├ž├Âz├╝m ├Ânerilerini okuyunuz. Sizin ├Ânerilerinizden farkl─▒ olan ├Âneriler varsa a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Arkada┼č─▒m─▒n ├ç├Âz├╝m ├ľnerileri :

  • Ailesini okula ├ža─č─▒rarak ├ž├Âz├╝m ├Ânerilerini konu┼čmak
  • Bilgisayar─▒ hafta i├ži yasaklamak

“3. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 112-116-117-118-119-120-121 MEB Yay─▒nlar─▒” konusunu videolu bir ┼čekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒
Bir ├Â─črencinin ba┼čar─▒l─▒ olabilmesi i├žin ve sorumluluklar─▒n─▒ aksatmadan yerine getirmesi i├žin ├Âncelikle planl─▒ bir ya┼čama sahip olmas─▒ gerekir. Planl─▒ bir ya┼čama sahip oldu─čumuz zaman yapabileceklerimizi ne gibi sorumluluklar─▒m─▒z oldu─čunu veya herhangi bir i┼čimizin ne oldu─čunu hem hat─▒rlamak hem de g├╝zel bir ┼čekilde yapmak i├žin zamanlaman─▒n ve planlaman─▒n ├žok ├Ânemli oldu─čunu s├Âyleyebiliriz hem de kendimize zaman ay─▒rmak ve ki┼čisel bak─▒m─▒z─▒ yapmak i├žin bir├žok zaman─▒ planlad─▒─č─▒m─▒z─▒ g├Âr├╝r├╝z. Her zaman planl─▒ bir ┼čekilde ya┼čamak ├žok iyiydi bir ┼čekilde ya┼čad─▒─č─▒n─▒z zaman bir├žok konuda zaman─▒n─▒z─▒n yetti─čini ve de zaman─▒n─▒z─▒ de─čerlendirdi─činizi g├Ârebilirsiniz.
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!