3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148-149-150-151 MEB Yayınları

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bir Yer Düşünüyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bir Yer Düşünüyorum Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148-149-150-151


“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148-149-150-151 MEB Yayınları”

Soru : A) Nerede ve nasıl bir evde yaşamak isterdiniz? Hayalinizdeki evi ve bu evin çevresini çizerek boyayınız.


Cevap :

Nerede olduğu önemli olmasa da büyük bir odamın, eğlence ve uyum imkanlarımın çok olduğu bir evde yaşamak isterdim.

İmkanların çokluğu ile beraber en önemlisi ailemin yanımda ve huzurlu bir ortamda olmamızdır.


Soru :  B) Hayalinizdeki evin özelliklerini yazınız.


Kısa Cevap : “Hayalinizdeki evin özelliklerini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayalimdeki evin özellikleri teknolojik özelliklere sahip büyük bir ev olmasıdır.

Evimde işlerimizi yapabilecek robotlar bulunmasını isterdim.

Sesimizle veya yüz tanıma gibi yöntemlerle açılabilen kapılar, kendi kendine hazırlanabilen mutfak eşyaları olmasını isterdim.

İstediğim renge boyayabileceğim O da ve geniş oyun alanlarının olmasını isterdim.

Evimizin çok kullanışlı olmasını, büyük bir havuz olmasını ve spor yapabileceğimiz geniş alanlara sahip olmasını isterdim.

Bence böyle bir evde yaşamak hepimiz için çok keyif verici olurdu.

Rahat ve teknolojik bir evin yanı sıra mutlaka ailemin ve sevdiklerimin yanında olmasını ve beraber mutlu bir şekilde yaşayabilmemizi isterdim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


BİR YER DÜŞÜNÜYORUM
Bir yer düşünüyorum, yemyeşil, Bilemem, neresinde yurdun.
Bir ev, günlük güneşlik,
Çiçekler içinde memnun.
Bahçe kapısına varmadan daha, Baygın kokusu ıhlamurun. Gölgesinde bir sıra, der gibi:
— Oturun!
Haydi çocuklar, haydi,
Salıncakları kurun!
Başka dallarsa eğilmiş:
— Yemişlerimizden buyurun!
Rüzgâr esmez, konuşur:
— Uçurtmalar uçun, çamaşırlar kuruyun. Mesut olun, yaşayın,
Ana, baba, evlat, torun…


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları “Bir Yer Düşünüyorum” şiirinden hareketle cevaplayınız.


1. Okuduğunuz şiirin, şairi kimdir? Şairin kurduğu hayaller hangi mevsimde geçiyor olabilir?


Cevap :

Okuduğumuz şiirin şairi Ziya Osman Saba’ dır.

Şair’in kurduğu hayaller bahar mevsiminde geçiyor olabilir.


2. Okuduğunuz şiir kaç kıtadan ve kaç dizeden oluşmaktadır?


Cevap :

Okuduğumuz şiir 4 kıtadan 16 dizeden oluşmaktadır.


3. Şiirin konusu nedir?


Cevap :

Şiirin konusu şairin duygu dolu hayalleridir.


4. Şair, hayalinde nasıl bir ev canlandırıyor?


Cevap :

Şair, hayalinde günlük güneşlik ve çiçekler içerisinde bir ev canlandırıyor.


5. Şiirde rüzgâr ne söylüyor?


Cevap :

Şiirde rüzgar “uçurtmalar uçun, çamaşırlar kuruyun” söylüyor.


2. ETKİNLİK


Soru : “Bir Yer Düşünüyorum” şiirine bir dörtlük ekleyiniz.


Cevap :

“Bir Yer Düşünüyorum” şiirine bir dörtlük

Beraberliğin huzuru

Verdiği o duyguyu

Haydi sizde yaşayın

Bu eşsiz varoluşu…


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki bölüme elinizi koyarak elinizin şeklim çiziniz. Çizdiğiniz şeklin içine uçurtma” kelimesini yazınız. Parmaklarınızın olduğu bölümlere ise “uçurtma” kelimesinin size çağrıştırdığı kelimeleri yazınız. Çizdiğiniz şekli boyayınız.


Cevap :

Uçurtma kelimesi ; özgürlük, gökyüzü, uçmak, huzur gibi kelimeleri çağrıştırmaktadır.


4. ETKİNLİK


Soru : A) “Bir Yer Düşünüyorum” şiirinde, varlıkların niteliklerini belirten kelimeleri bulunuz. Bu kelimelerin geçtiği dizeleri örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Bir ev günlük güneşlik.
Baygın kokusu ıhlamurun.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Soru : B) Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Varlıkların niteliklerini belirten kelimeleri kullanarak her görsel için örnekteki gibi üç tane cümle yazınız.


Cevap :

Çocukların Resmi

  1. Oyun alanı ahşap oyuncaklardan yapılmıştı.
  2. Çocuklar ahşap ev içerisinde çok eğleniyorlardı.
  3. Oyuncak ahşap ev bahçe gibi bir alanda bulunuyordu.

Hayvanların Resmi

  1. Zürafaların boyu zebralara kıyasla çok uzundu.
  2. Zebraların ve zürafaların desenleri kendilerine özgüdür.
  3. Zebralar yiyecek yemeği ile meşguldü.

Balıkların Resmi

  1. Denizin derinliklerinde rengarenk balıklar var.
  2. Palyaço balığı rengi ve deseni ile dikkatleri üzerine çekiyor.
  3. Resimde 3 tane balık görünüyor.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Öğretmen, öğrencilerine en çok hangi hayvanları merak ettiklerini sorarak öğrencilerden gelen cevaplara göre aşağıdaki grafiği oluşturdu. Bu grafiğe göre aşağıdakilerden hangileri söylenemez? İşaretleyiniz.


Cevap :

(X) En çok merak edilen hayvan fildir.

Zürafayı merak edenlerin sayısı, koalayı merak edenlerin sayısın­

(X) En az merak edilen hayvan, koaladır.

Fili merak edenlerin sayısı, pengueni merak edenlerin sayısından azdır.

Koala ile fili merak edenlerin toplamı, pengueni merak edenler ka­dardır.

(X) Zürafa ile pengueni merak edenlerin toplamı, koala ile fili merak edenlerin toplamı kadardır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 148 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : A) Aşağıdaki metni okuyarak verilen sorulan cevaplayınız.


Cevap :

Orhan, kitap okumayı çok seviyormuş. Her kitapla, ayrı bir maceraya sürükleniyor, farklı olaylar yaşıyor, farklı kişiler tanıyormuş. Orhan, farklı kitaplar okuyabilmek için mahallesinde bulunan kütüphaneye gitmiş. Kütüphane görevlisi, Orhan’a kütüphanedeki kitapları okuyabilmesi için üye olması gerektiğini söylemiş. Orhan da üyelik için gerekli olan formu görevliden alarak hemen doldurmuş.


• Orhan kitap okumayı niçin çok seviyormuş?


Cevap :

Orhan her kitapla ayrı bir maceraya sürüklenip, farklı olaylar ve kişiler tanıyıp yaşadığı için kitap okumayı çok seviyormuş.


• Orhan’ın kütüphanedeki kitapları okuyabilmesi için ne yapması gerekiyormuş? 


Cevap :

Orhan’ın kütüphanedeki kitapları okuyabilmesi için üye olması gerekiyormuş.


Soru : B) Siz de kütüphaneye üye olmak istediğinizi düşünerek aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği kendi bilgilerinize göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 149 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen eş anlamlı kelimeleri örnekteki gibi gözlüklerin içindeki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148-149-150-151”

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde büyük harfin kullanımı ile ilgili hatalar yapılmıştır. Yapılan hataları düzelterek cümleleri tekrar yazınız.


öğretmenimiz yapacağımız gezi için millî eğitim müdürlüğünden izin almamız gerektiğini söyledi.

Cevap : Öğretmenimiz yapacağımız gezi için Millî Eğitim Müdürlüğü’nden izin almamız gerektiğini söyledi.

bu yaz ailemle birlikte niğde, nevşehir ve aksaray illerini gezdik.

Cevap : Bu yaz ailemle birlikte Niğde, Nevşehir ve Aksaray illerini gezdik.

gençlik ve spor bakanlığının düzenlediği spor etkinliklerine katılmak istiyorum.

Cevap : Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın düzenlediği spor etkinliklerine katılmak istiyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 150 Cevapları


9. ETKİNLİK


OYUNLA ÖĞRENİYORUM!

(Bu etkinlik için öğretmeninizin size vereceği beyaz kâğıtları kullanınız. Hem oyun oynayacak hem de zıt anlamlı kelimeleri öğreneceksiniz.)
Aşağıdaki yönergeyi takip ederek tuzluk yapımına başlayınız.

TUZLUK YAPIMI AŞAMALARI
► Tuzluk yapabilmek için kâğıdınızı keserek kare şekline getiriniz.
► Kare şeklindeki kâğıdı, çapraz iki köşes üst üste gelecek şekilde üçgen yaparak katlayınız. Sonra açınız (Görsel t).
► Kare şeklindeki kâğıdı diğer çapraz iki köşesi de üst üste gelecek şekilde katlayınız (Görsel 2).
► Katlanan kâğıdı açınız (Görsel 3).
► Kâğıdı ters çevirerek köşeler kâğıdın ortasına gelecek şekilde katlayınız (Görsel 4).


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 151 Cevapları


► Kâğıdın dört köşesini de içe doğru katlayınız (Görsel 5).
► Dört köşesi de içe doğru katlanmış olan kâğıdı, ters çeviriniz (Görsel 6).
► Yine aynı şekilde kâğıdın köşelerin’ içe doğru katlayınız (Görsel 7).
► Kâğıdın alt ve üst kenarlarını üst üste gelecek şekilde katlayınız. Katlanan kâğıdı açarak diğer kenarları da üst üste gelecek şekilde katlayınız. Tekrar açarak ters çeviriniz (Görsel 8).
► Parmaklarınızı takacağınız boşluklar oluşmuştur. Tuzluğunuz hazır (Görsel 9).
NASIL OYNANIR?
► Bu oyun iki kişi ile oynanır.
► Tuzluktaki, parmaklarımızın geçeceği dış bölümlere Tden 4’e kadar numara veriniz.
► Tuzluğun iç kısımlarındaki bölümlere, aşağıdaki kelimeleri yazınız.
Kelimeler
► Tuzluğu iki elinizin baş ve işaret parmaklarına geçiriniz.
► Arkadaşınız Tden 4’e kadar bir sayı söylesin. Sonra 10’a kadar ikinci bir sayı söylesin. (Örneğin: 2’nin 8’i gibi)
► Arkadaşınızın söylediği ikinci sayı kadar tuzluğu açıp kapatınız. (Örneğin 8 kere)
► Arkadaşınızın söylediği sayı gelince durunuz ve kaç numaralı parmağı seçmişse o parmağın içindeki kelimeyi okuyunuz.
► Hepsi bu kadar. Arkadaşınız bu kelimenin zıt anlamını bulmaya çalışacak.
► Sonra sıra, arkadaşınıza geçecek. İYİ EĞLENCELER…


Cevap : Bu etkinlikte yer alan oyunu arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148-149-150-151 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score