3. Sınıf Türkçe Kitabı 13-14-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merhaba Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Öğrenciler için hazırlanan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13-14-16-17-18-19. Sayfa Cevapları sayesinde derslerde işlenen konular daha anlaşılır hale gelir. Bu çalışma, aynı zamanda 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilerin ödevlerine ve tekrarlarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 13-14-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Merhaba Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarı elde eder. Bunun yanında, 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları öğrencilere hem konu pekiştirmede hem de sınav hazırlığında önemli bir kaynak sunar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Merhaba Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17-18-19


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1) “Oyun” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap :  “Oyun” dendiğinde aklıma eğlence, arkadaşlarla birlikte vakit geçirmek, mutluluk, koşmak, gülmek ve güzel zaman geçirmek geliyor.


2) 1. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Öğrenciler bu temada, oyun oynama alışkanlıklarını inceleyebilir, farklı oyuncakları tanıyabilir, hayal güçlerini besleyen rüyaları keşfedebilir, çeşitli hayvanların özelliklerini öğrenebilir ve kitaplar sayesinde yeni bilgilere ulaşabilirler.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : İçinde “çocuk” ve “oyuncak” geçen bir şiir bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Çocuk ve Oyuncak

Çocuk oynar oyuncakla,
Sevgi dolar her yaprakla.
Gülen yüzü ışık saçar,
Dünya onunla güzelleşir.

Oyuncağı dostu gibi,
Sevincini taşır dile.
Hayal kurar umutlarla,
Çocuk mutlu oyuncakla.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Aşağıdaki örnekte verilen sözcük salkımını inceleyiniz. “Oyuncak” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramlarla salkımı tamamlayıp boyayınız.


Cevap :

Oyuncak sözcüğünün çağrıştırdığı 10 kavram:

  1. Çocuk
  2. Oyun
  3. Eğlence
  4. Mutluluk
  5. Arkadaş
  6. Sevinç
  7. Bebek
  8. Araba
  9. Top
  10. Hayal

2. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamların numaralarını yazarak eşleştiriniz. 


Cevap :

1- Şehir ve kasabaların dışında kalan, geniş yer; dağ, bayır. = Kır

2- Zihinde tasarlanan, canlandırılan şey; imge. = Hayal

3- Bir halkın hâkim olduğu, üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu toprak parçası. = Yurt


3. Altı çizili sözcük gruplarının dizeye kattığı anlamı düşününüz. Bu sözcüklerin yerine aynı anlama gelecek hangi sözcük ya da sözcük gruplarını getirebilirsiniz? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“Merhaba sevgi dolu anneciğim”
“Merhaba canım anneciğim”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Şair, şiirinde hangi konudan bahsetmektedir?


Cevap : Şair, şiirinde çocukluk anılarını, oyuncaklarını, arkadaşlarını, ailesini ve sevdiği şeyleri selamlayarak bahsetmektedir.


2. Şiirin son bölümünde geçen “Ay yıldız” ifadesiyle şair ne anlatmak istemiştir?


Cevap : Şiirde “Ay yıldız” ifadesi geçmemektedir; ancak eğer kastedilen “yüzüne ay konmuş nineciğim” ise, şair nineyi sevgi ve saygıyla, yüzünün parlak ve güzel olduğunu vurgulayarak anlatmak istemiştir.


3. Sizce, şair neler hissetmektedir?


Cevap : Şair, çocukluk anılarını hatırlarken mutluluk, sevgi, özlem ve neşe hissetmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Şiir yazarken dikkat etmeniz gereken özellikleri ve aşamaları arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz. Belirlediğiniz özellikleri ve aşamaları aşağıya yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Şiir yazarken dikkat etmemiz gereken özellikler ve aşamalar şunlardır:

  1. Konu belirlemek.
  2. Duygu ve düşünceleri seçmek.
  3. Uygun başlık koymak.
  4. Kısa ve anlamlı dizeler kurmak.
  5. Uyak (kafiye) ve ahenge dikkat etmek.
  6. Anlam bütünlüğü sağlamak.
  7. Hayal gücünü kullanmak.
  8. Anlatımı sade ve etkili yapmak.
  9. Şiiri tekrar okuyarak düzenlemek.
  10. Okuyucuya duygu ve mesaj vermek.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Yazma aşamalarını dikkate alarak kendi şiirinizi yazınız.


1. Kendinize hangi konuyla ilgili şiir yazmak istediğinizi sorunuz. Aşağıdaki noktalı yere belirlediğiniz konuyu yazınız.


Cevap : Doğa ve çocukların oynadığı oyunlar hakkında bir şiir yazmak istiyorum.


2. Şiirinizde anlatmak istediğiniz duyguya karar veriniz.


Cevap : Mutluluk ve doğaya duyulan sevgi.


3. Şimdi de belirlediğiniz konu ile ilgili şiirinizde kullanmayı düşündüğünüz sözcükleri aşağıdaki kutulara yazınız.


Cevap : Doğa, rüzgar, ağaç, arkadaş, oyun, gökyüzü.


4. Artık, şiirinizi yazmaya hazırsınız. Seçtiğiniz sözcükleri kullanarak belirlediğiniz konuda karar verdiğiniz duyguya göre şiirinizi yazabilirsiniz.


Cevap :

Doğada Oyun

Rüzgar eser gökyüzünde,
Ağaç sallanır dalında.
Arkadaşla oyun başlar,
Neşe dolar her adımda.

Doğa bize dost olunca,
Kalbimiz sevgiyle dolunca.
Çocuklar güler bir ağızdan,
Mutluluk yayılır oyundan.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!