İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hacim kavramını anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda katı ve sıvı maddelerin kapladıkları alanın nasıl ölçüldüğünü örneklerle açıklar. Öğrenciler, ölçme araçlarını kullanarak hacim kavramını günlük yaşamla ilişkilendirme fırsatı bulur.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Hacim Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hacim ölçüm etkinlikleri yaparak bilgilerini pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 129, 130, 131, 132 Cevapları ise öğrencilerin deney yapma, gözlemleme ve çıkarım becerilerini geliştirmesine katkı sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hacim Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132
Soru : Peki süt, su veya meyve suyu gibi sıvı bir madde satın alacağımız zaman ürünleri bu maddelerin kütlesine göre mi satın alırız? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : Hayır, sıvı maddeleri kütlelerine göre değil hacimlerine göre satın alırız. Örneğin süt, su ya da meyve suyu litre veya mililitre ölçüsüyle satılır. Marketten bir şişe süt alırken üzerinde “1 litre” ya da “500 mililitre” yazdığını görürüz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 130 Cevapları
Soru : . Peki miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini nasıl ölçebiliriz? Şimdi sıvıların hacmini nasıl ölçebileceğimizi keşfetmeye çalışalım.
Cevap : Miktarını bilmediğimiz bir sıvının hacmini ölçmek için dereceli silindir, ölçü kabı ya da sürahi gibi üzerinde ölçek bulunan kaplar kullanırız. Sıvıyı bu kaba doldurduğumuzda, üzerindeki rakamlar bize sıvının kaç mililitre veya litre olduğunu gösterir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 132 Cevapları
HACİMLERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR
Kullanılacak Malzemeler
■ Dereceli silindir ■ Kap (farklı büyüklükte iki adet) ■ Su (bir miktar) ■ Süt ■ Sıvı yağ (bir miktar) ■ Taş ■ Silgi ■ Meyve suyu (bir miktar)
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın hacimlerini dereceli silindir ile ölçünüz.
▲ Kaplardan küçük olanı büyük kabın içine koyunuz. Küçük kabı ağzına kadar su ile doldurunuz ve kabın içine silgiyi atınız. Silgiyi atınca büyük kap içine taşan su miktarını dereceli silindir ile ölçünüz. Aynı işlemi taş için de uygulayınız.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.
Cevap :
| Maddeler | Hacim (ml) |
|---|---|
| Su | 100 ml |
| Süt | 100 ml |
| Sıvı yağ | 80 ml |
| Meyve suyu | 120 ml |
| Silgi | 40 ml |
| Taş | 60 ml |
● Hacmi en fazla olan madde hangisidir?
Cevap : Hacmi en fazla olan madde: Meyve suyu (120 ml)
● Hacmi en az olan madde hangisidir?
Cevap : Hacmi en az olan madde: Silgi (40 ml)
● Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.
Cevap : Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız: Silgiyi ve taşı su dolu kaba attığımızda taşan su miktarını dereceli silindirle ölçtük. Taşan suyun hacmi, cismin hacmini verir.
● Etkinlikte kullandığınız su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi kaç mililitredir?
Cevap : Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi: 100 ml + 100 ml + 120 ml + 80 ml = 400 ml