4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


Öğrencilerin Romen rakamlarını öğrenmeleri için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, Romen rakamlarının nasıl yazıldığını ve okunduğunu anlamaya yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğrencilerin soruları doğru çözmesini ve konuyu pekiştirmesini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları”, Romen rakamlarının günlük yaşamda ve matematik problemlerinde kullanımını öğretir. Bunun yanı sıra “3. Sınıf Matematik Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri eksiksiz tamamlamalarına ve öğrendiklerini kontrol etmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru : “Güneş doğdu.” veya “Güneş battı.” sözlerini duymuşsunuzdur. Bu sözler ile anlatılmak istenen nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu sözlerle, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucu gündüz ve gece oluştuğu anlatılmak istenir.


Soru : Görsel 1.29 ve 1.30’da aynı yer, hem aydınlık hem karanlık şekilde görülmektedir. Görseller günün hangi zaman dilimlerine ait olabilir?


Cevap : Aydınlık olan gündüz vaktine aitken, karanlık olan gece vaktine ait olduğunu ifade edebiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Şimdi gece ve gündüzün oluşumunu bir etkinlik yaparak model ile gösterelim. 

GECE VE GÜNDÜZ 

Kullanılacak Malzemeler
■ Işık kaynağı ■ Yerküre modeli
Etkinliği Yapalım
▲ Etkinlik öncesi ortamın karanlık olmasını sağlayınız.
▲ Yerküre modelini masaya koyunuz.
▲ Bir arkadaşınızdan ışık kaynağı ile yerküre modelini aydınlatmasını isteyiniz.
▲ Başka bir arkadaşınızdan yerküre modelini yavaş yavaş çevirmesini isteyiniz.
▲ Yerküre üzerinde hangi yerlerin ışık kaynağı ile aydınlandığını dikkatlice gözlemleyiniz.


● Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı neyi modellemektedir?


Cevap : Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı, Güneş’i modellemektedir.


● Sizce yerküre modelinin ışık aldığı ve almadığı bölgelerde günün hangi zaman dilimleri yaşanıyor olabilir?


Cevap : Yerküre modelinin ışık aldığı bölgelerde gündüz, ışık almayan bölgelerde gece yaşanmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru :  Aşağıdaki noktalı yerlere görselin ait olduğu mevsimin özelliklerini kısaca yazınız. 


Cevap :

İlkbahar Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava ılımandır
  • Bitkiler çiçek açar
  • Ağaçlar yapraklanır
  • Kuşlar yuva yapar
  • Yağmur yağışı artar
  • Günler uzamaya başlar

Yaz Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava sıcak olur
  • Güneşli günler fazladır
  • İnsanlar tatil yapar
  • Meyve ve sebzeler olgunlaşır
  • Denize girilir
  • Günler uzun olur

Sonbahar Mevsiminin Özellikleri :

  • Yapraklar sararır ve dökülür
  • Hava serinler
  • Hasat yapılır
  • Günler kısalmaya başlar
  • Yağmur artar
  • Hayvanlar kış hazırlığı yapar

Kış Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava soğuk olur
  • Kar yağışı görülür
  • Bitkiler yapraksızdır
  • Hayvanlar kış uykusuna yatar
  • Günler kısa olur
  • İnsanlar kalın giyinir


 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!