4. Sınıf Türkçe Kitabı 27-30-31-32-33-34-35. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 27-28-29-30-31-32-33-34-35 Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki etkinlikleri daha iyi anlamalarını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, her etkinliğe uygun doğru yanıtları içerir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 27-30-31-32-33-34-35. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlamalarını ve soruları doğru cevaplamalarını kolaylaştırır. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Sayfa Cevapları, derslerin verimli geçmesine katkıda bulunur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Haydi Uçurtma Yapalım Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34-35


1. Daha önce hiç uçurtma uçurdunuz mu? 


Cevap : Evet, daha önce uçurtma uçurdum ve bunu yaparken çok eğlendim.


2. Uçurtmanın nasıl uçtuğunu biliyor musunuz? Açıklayınız. 


Cevap :  Uçurtma, rüzgâr sayesinde havalanır; ipi tutarak yönünü kontrol eder ve rüzgârın gücüyle uçar.


3. Aşağıda görselleri verilen uçurtmalardan en çok hangisini beğendiniz? Nedenleriyle birlikte söyleyiniz.


Cevap : Hepsi birbirinden güzel ama ben en çok gökkuşağı renklerinde olan 3. resimdeki uçurtmayı beğendim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinden alınan ve görselleri verilen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından kelimeleri birer cümlede kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

Kelimeler ve anlamları:

Makara: İp veya tel gibi şeylerin sarıldığı yuvarlak alet.
Cümle: Uçurtmamın ipini makaraya sardım.

Uçurtma: Rüzgârın yardımıyla havada uçurulan renkli kağıt veya bezden yapılan oyuncak.
Cümle: Parkta uçurtmamı uçurmak çok eğlenceliydi.

Merkez: Bir şeyin ortası veya en önemli yeri.
Cümle: Sınıfın merkezinde büyük bir masa vardı.

Çıta: Uçurtma veya benzeri şeyleri yapmakta kullanılan ince tahta parçası.
Cümle: Uçurtmamın iskeletini çıtalardan yaptım.

Kap: İçine bir şey konulan, genellikle kapaklı eşya.
Cümle: Boyaları kap içinde saklıyorum.

Tutkal: Bir şeyleri birbirine yapıştırmakta kullanılan yapışkan madde.
Cümle: Kağıtları birbirine tutkal ile yapıştırdım.

Çivi: Tahta veya başka bir şeyi sabitlemek için kullanılan ince metal parça.
Cümle: Uçurtmanın çıtalarını çivi ile sabitledim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu söyleyiniz. Ardından metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Uçurtmanın yapım aşamalarını sırasıyla göstermek.

Metni beğendim çünkü: Görsellerle desteklenmiş ve adım adım anlatıldığı için uçurtma yapmak kolaylaşıyor.

Metni beğenmedim çünkü: Bazı kısımlar biraz uzun ve karışık; dikkat etmezsek yanlış yapabiliriz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1) Uçurtma yapımı için gerekli olan malzemeler nelerdir?


Cevap : Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.


2) Uçurtma yapımı kaç aşamada anlatılmıştır?


Cevap : Uçurtma yapımı üç aşamada anlatılmıştır: iskeletin hazırlanması, kâğıdın yapıştırılması ve ip ile kuyruk bağlanması.


3) İkinci aşamada uçurtma yapımıyla ilgili hangi bilgiler verilmiştir?


Cevap : İkinci aşamada kâğıdın uçurtma iskeletine nasıl yapıştırılacağı, kesiklerin açılması ve kâğıdın kenarlarının düzgün yerleştirilmesi anlatılmıştır.


4) Uçurtmanın en son yapılan kısmı neresidir?


Cevap : Uçurtmanın en son yapılan kısmı kuyruk ve ip makarasının bağlanmasıdır.


5) Uçurtmanın uçabilmesi için nasıl bir alana ihtiyacı vardır? Neden? 


Cevap : Uçurtmanın uçabilmesi için rüzgâr alan, açık ve geniş bir alana ihtiyacı vardır; çünkü dar veya kapalı alanlarda uçurtma rüzgârı alamaz ve sağlıklı şekilde uçamaz.


4. ETKİNLİK 


Soru : Haydi Uçurtma Yapalım” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz. İki metin arasındaki farklar hakkında konuşunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : “Haydi Uçurtma Yapalım” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini daha önce görüp görmediğinizi düşününüz. Ardından bu işaretlerin adlarını söyleyiniz.


Cevap :

“Üstelik yapımı da çok kolay… Haydi başlayalım!”
“Malzemeler:
Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.”

Cümlelerde kullanılan noktalama işaretleri nokta (.), virgül (,), üç nokta (…), iki nokta (:) ve ünlemdir (!). Nokta ve virgülün görevlerini öğrendiniz.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Uçurtma yaparken takip ettiğiniz aşamaları, aşamalarda yaptığınız işlemleri, karşılaştığınız sorunları nasıl çözdüğünüzü aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ve noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz.


Cevap :

UÇURTMA YAPARKEN İZLEDİĞİM AŞAMALAR

  • Renkli kağıt ve çıtaları hazırladım.
  • Çıtaları uçurtmanın şekline göre kestim ve birleştirdim.
  • Kağıdı çıtalara yapıştırdım.
  • İpi makaraya sardım ve uçurtmayı kontrol ettim.

KARŞILAŞTIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARIM

  • Kağıt çıtalara tam yapışmadı → Tutkalı biraz daha dikkatli sürdüm ve uçurtmayı sabitledim.
  • İp dolandı → İpi açarak makaraya düzgün bir şekilde sardım.
  • Uçurtma dengede durmadı → Çıtaların yerini düzelttim ve hafifçe ayarladım.

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Aşağıda istenilen bilgileri özelliklerinize uygun olacak şekilde doldurunuz.


Cevap :

Nelerden hoşlanırım: Kitap okumaktan, resim yapmaktan ve arkadaşlarımla oyun oynamaktan hoşlanırım.

Nasıl vakit geçiririm: Boş zamanlarımı oyun oynayarak, ders çalışarak ve dışarıda yürüyüş yaparak geçiririm.

En sevdiğim oyun: En sevdiğim oyun saklambaçtır.

Yeteneklerim: Resim yapmak, problem çözmek ve hızlı okumak gibi yeteneklerim var.

Çocuk olmayı çok seviyorum çünkü: Oyun oynayabiliyorum, öğrenebiliyorum ve her gün yeni şeyler keşfedebiliyorum.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen görseli inceleyerek haberi okuyunuz.


Cevap :

Şebinkarahisar’da Uçurtma Şenliği

Giresun’un Şebinkarahisar ilçesinde düzenlenen Uçurtma Şenliği hem minik öğrencilere hem de velilere unutulmaz bir gün yaşattı.

İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinlik, okul öncesi ve ana sınıfı öğrencileri ile ailelerini bir araya getirerek ilçenin stadında renkli görüntülere sahne oldu.

Gökyüzü, rengârenk uçurtmalarla dolarken katılımcılar için pek çok eğlenceli aktivite de hazırlandı. Müzik eşliğinde oyunlar oynanırken ebru sanatı, yüz ve taş boyama, akılzeka oyunları, duyu masalları ve geleneksel Türk oyunları gibi etkinlikler büyük ilgi gördü.


Soru : a. Bu tür haberlerin gazetelerde yayımlanmasının amacı ne olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap : Bu tür haberler, okullarda ve toplumda yapılan etkinlikleri insanlara duyurmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla gazetelerde yayımlanır. Ayrıca çocukların ve ailelerin sosyal ve kültürel etkinliklerden haberdar olmasını sağlar, eğlenceli ve öğretici etkinliklerin önemini gösterir.


Soru : b. Siz de okulunuzda bir uçurtma şenliği düzenleyiniz. Uçurtma şenliğinin düzenleneceği alan, bu alana nasıl gidileceği ve şenliğe kimlerin katılacağı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Okulumuzda uçurtma şenliğini okul bahçesinde düzenleyebiliriz. Bahçeye sınıflardan ve ana girişten yürüyerek kolayca ulaşabiliriz. Şenliğe tüm öğrenciler, öğretmenler ve veliler katılabilir. Etkinlik sırasında herkes kendi uçurtmasını getirebilir ve birlikte oyunlar oynayabiliriz.


Soru : Aile büyüklerinize çocukluk zamanlarında nasıl vakit geçirdikleri ve hangi oyunları oynadıkları hakkında sorular sorunuz. Edindiğiniz bilgileri bir kâğıda yazarak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Soru: Çocukken en çok hangi oyunları oynardınız?
Cevap: Saklambaç, körebe ve ip atlama oyunlarını oynardım.

2. Soru: Oyunlarınızı genellikle nerede oynardınız?
Cevap: Sokakta ve okul bahçesinde oynardık.

3. Soru: Arkadaşlarınızla oyun oynarken neler yapardınız?
Cevap: Kurallar belirler, sırayla oynar ve çok eğlenirdik.

4. Soru: Çocuklukta en çok sevdiğiniz oyun arkadaşı kimdi?
Cevap: Mahalledeki en yakın arkadaşım benim oyun partnerimdi.

5. Soru: Hangi oyunları ailelerinizle oynardınız?
Cevap: Saklambaç ve masa oyunlarını ailemle oynardım.

6. Soru: Oyun oynarken en çok neyi hissederdiniz?
Cevap: Mutluluk, heyecan ve özgürlük hissederdim.

7. Soru: Çocukken oyunlar için özel malzemeler kullanır mıydınız?
Cevap: Evet, ip, top ve tahta parçaları gibi basit malzemeler kullanırdık.

8. Soru: Oyun oynarken kurallar sizin için önemli miydi?
Cevap: Evet, kurallara uymak oyunların daha eğlenceli olmasını sağlardı.

9. Soru: En sevdiğiniz geleneksel çocuk oyunu hangisiydi?
Cevap: En sevdiğim geleneksel oyun mendil kapmaca idi.

10. Soru: Oyun oynamak çocukluk zamanınızı nasıl etkiledi?
Cevap: Oyun oynamak arkadaşlık kurmamı ve sorumluluk öğrenmemi sağladı.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!