Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 148-149-150-151-152-153-154 KOZA Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ K├╝├ž├╝k m├╝y├╝z, B├╝y├╝k m├╝? Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ K├╝├ž├╝k m├╝y├╝z, B├╝y├╝k m├╝? Metni Etkinlik Cevaplar─▒


“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 148-149-150-151-152-153-154 KOZA Yay─▒nlar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 148-149-150-151-152-153-154


Haz─▒rl─▒k


1.Evren ve uzay hakk─▒nda neler biliyorsunuz?


Cevap :

Uzay: D├╝nyan─▒n atmosferi d─▒┼č─▒nda di─čer g├Âk cisimleri aras─▒nda yer alan bo┼čluktur.
Evren: Gezegenler, y─▒ld─▒zlar ve di─čer madde enerjilerinin tamam─▒d─▒r.

Evren uzay─▒da kapsamaktad─▒r.


2.Sizce ya┼čad─▒─č─▒m─▒z gezegenden daha b├╝y├╝k olan gezegenler var m─▒d─▒r?


Cevap :

Bence ya┼čad─▒─č─▒m─▒z gezegenden daha b├╝y├╝k gezegenler vard─▒r.

Gezegenlerin b├╝y├╝kten k├╝├ž├╝─če do─čru s─▒ralamas─▒ ; J├╝piter, Sat├╝rn, Uran├╝s, Nept├╝n, D├╝nya, Ven├╝s, Mars, Merk├╝r ┼čeklindedir. G├Âr├╝ld├╝─č├╝ gibi D├╝nya’ dan b├╝y├╝k olan gezegenler vard─▒r. ┬áBunlar; J├╝piter, Sat├╝rn, Uran├╝s, Nept├╝n’ d├╝r.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 150 Cevaplar─▒


1.Etkinlik


Soru: A┼ča─č─▒daki kelimeler ve kelime grubuyla anlamlar─▒n─▒ e┼čle┼čtiriniz. Anlam─▒n─▒ ├Â─črendi─činiz bu kelimeleri ve kelime grubunu s├Âzl├╝k defterinize yazd─▒ktan sonra bunlar─▒ c├╝mlede kullan─▒n─▒z. Metinlerin i┼členi┼č s├╝recinde yapaca─č─▒n─▒z konu┼čma ve yazma etkinliklerinde anlamlar─▒n─▒ ├Â─črendi─činiz yeni kelimeleri kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz.


Cevap :

G├╝ne┼č ├ževresinde dolanan, ondan ald─▒klar─▒ ─▒┼č─▒─č─▒ yans─▒tan g├Âk cisimleri. 2.gezegen

Yery├╝z├╝ndeki alt─▒ b├╝y├╝k kara par├žas─▒ndan her biri, ana kara.┬á ┬á4.k─▒ta

Uyum. 7.ahenk

Bir ┼čeyin ─▒┼č─▒ldarken sa├žt─▒─č─▒ ─▒┼č─▒k.┬á1.─▒┼č─▒lt─▒

G├Âk varl─▒klar─▒n─▒n b├╝t├╝n├╝, k├óinat, ├ólem, kozmos.┬á9. evren

G├Âk ada.┬á8.galaksi

G├Âk cisimlerinin i├žinde bulundu─ču s─▒n─▒rs─▒z bo┼čluk.┬á5. uzay

Masa tenisi. 6. pinpon

Tah─▒l─▒n tarlaya at─▒ld─▒─č─▒ andan harman┬á oluncaya kadar ald─▒─č─▒ durum.┬á3. ekin


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 151 Cevaplar─▒


2.Etkinlik


Metinde ge├žen ÔÇťgalaksi, pinponÔÇŁ gibi kelimeler dilimize sonradan ba┼čka dillerden ge├žmi┼č kelimelerdir. B├Âyle kelimelerin yerine varsa T├╝rk├želerini kullanmal─▒y─▒z.


a. A┼ča─č─▒daki s├Âzleri okuyunuz. Dilimizin korunmas─▒ hakk─▒ndaki d├╝┼č├╝ncelerinizi payla┼č─▒n─▒z.


ÔÇťMill├« duygu ile dil aras─▒ndaki ba─č ├žok kuvvetlidir. Dilin mill├« ve zengin olmas─▒, mill├« duygumuzun geli┼čmesinde ba┼čl─▒ca etkendir.ÔÇŁ M. Kemal Atat├╝rk


ÔÇťBir ├╝lkeyi y─▒kmak istiyorsan─▒z dilini tahrip edin.ÔÇŁ Konf├╝├žy├╝s


Cevap :

Dilimiz bizim ortak de─čerimizdir. Bu y├╝zden dilimizi korumal─▒y─▒z. Dilimizi bilmek bizlere tarihimizi bilmeye ve b├Âyleye daha g├╝├žl├╝ olmam─▒za katk─▒da bulunur. Dilimize sahip ├ž─▒karak eski eserlerimizi bile okuyabilir, olan geli┼čmelere sa─čl─▒kl─▒ yorumlar yapabiliriz.


b. Dilimize hen├╝z yerle┼čmemi┼č ama g├╝nl├╝k hayat─▒m─▒zda kulland─▒─č─▒m─▒z a┼ča─č─▒daki kelimelerin T├╝rk├želerini kar┼č─▒lar─▒na yaz─▒n─▒z. ilimizi korumak i├žin g├╝nl├╝k hayat─▒m─▒zda dilimize hen├╝z yerle┼čmemi┼č yabanc─▒ kelimelerin yerine T├╝rk├želerini kullanmaya ├Âzen g├Âstermeliyiz.


Cevap :

exit: ├ž─▒k─▒┼č

star: y─▒ld─▒z
laptop: diz ├╝st├╝ bilgisayar

okey: tamam
trend: e─čilim

spontane: anl─▒k
link:┬á ili┼čim

seans:  oturum


c. Yukar─▒daki yabanc─▒ kelimelerin T├╝rk├želerini birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


Cevap :

  • Hastanenin ├ž─▒k─▒┼č─▒nda anayolda bekliyorum.
  • Bir y─▒ld─▒z do─čuyor desene
  • Annem bana diz ├╝st├╝ bilgisayar alaca─č─▒na s├Âz verdi.
  • Tamam , senin dedi─čin gibi olsun.
  • Bu senenin e─čilimleri bu k─▒yafetler.
  • Anl─▒k geli┼čen bir canl─▒ yay─▒nda kar┼č─▒n─▒zday─▒m.
  • Her bir oturumun ├╝creti bu kadar.

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 152 Cevaplar─▒


3.Etkinlik


Soru: A┼ča─č─▒daki sorular─▒ metne g├Âre s├Âzl├╝ olarak cevaplay─▒n─▒z.┬á


1. Yazar kar┼č─▒la┼čt─▒rma yapmak i├žin hangi hayvanlar─▒ metinde ├Ârnek olarak vermi┼čtir? Yazar─▒n bu y├Ântemle anlat─▒m─▒n─▒ ilgi ├žekici h├óle getirdi─čini d├╝┼č├╝n├╝yor musunuz? Neden?


Cevap :

Yazar kar┼č─▒la┼čt─▒rma yapmak i├žin kar─▒nca, ar─▒, kedi, salyangoz, fil, dinazor ve sine─či metinde ├Ârnek olarak vermi┼čtir. Yazar bu y├Ântemle bence anlat─▒m─▒n─▒ daha ├žekici ve akla yak─▒n hale getirmi┼čtir. Hem akl─▒m─▒zda kal─▒c─▒ hemde d├╝┼č├╝nd├╝r├╝rken e─člendirici olmu┼čtur.


2. Yazar, d├╝nyam─▒z─▒n hem b├╝y├╝k hem de k├╝├ž├╝k olmas─▒n─▒ hayvanlar d─▒┼č─▒nda hangi nesneleri ├Ârnek g├Âstererek kar┼č─▒la┼čt─▒rma yap─▒yor?


Cevap :

Yazar, d├╝nyam─▒z─▒n hem b├╝y├╝k hem de k├╝├ž├╝k olmas─▒n─▒ hayvanlar d─▒┼č─▒nda ,bir ya─čmur tanesini, bir avu├ž suyu, bir ─▒rma─č─▒, bir denizi, okyanuslar─▒, toprak tanesini, bah├ženi, ekin yap─▒lar─▒, tarlalar─▒, k─▒talar─▒ ├Ârnek g├Âstererek kar┼č─▒la┼čt─▒rma yap─▒yor.


3. Yazar, k├╝├ž├╝k ya da b├╝y├╝k sayd─▒─č─▒ varl─▒klardan sonra neyi ├Ânemli buluyor? Yazar─▒n bunu ├Ânemli bulmas─▒n─▒n nedeni nedir? Siz bu konuda yazara kat─▒l─▒yor musunuz? Neden?


Cevap :

Yazar, k├╝├ž├╝k ya da b├╝y├╝k sayd─▒─č─▒ varl─▒klardan sonra kalbin hi├ž k├╝├ž├╝k olmad─▒─č─▒n─▒ ├Ânemli buluyor. Yazar─▒n bunu ├Ânemli bulmas─▒n─▒n nedeni sevginin g├╝c├╝ ve b├╝y├╝kl├╝─č├╝d├╝r. Ben bu konuda yazara kat─▒l─▒yorum. ─░nsan kalbi i├žerisine her┼čeyin sevgisini ve farkl─▒ duygular─▒n─▒ alabilir.


4. Metnin t├╝r├╝ nedir? Bu t├╝r├╝n genel ├Âzelliklerini a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

Metnin t├╝r├╝ sohbettir. Sohbet metninin ├Âzellikleri; yazar─▒n bir konu ├╝zerinden kar┼č─▒s─▒ndaki ki┼či ile konu┼čuyormu┼č gibi bir sohbet ger├žekle┼čtirmesidir.
Konu fazla derinle┼čtirmeden anlat─▒l─▒r.


4.Etkinlik


Soru: Metinde ge├žen a┼ča─č─▒daki kelimelerle kelime grubunu okuyunuz. Bu kelimeleri ve kelime grubunu metinde hangi anlam─▒yla kullan─▒ld─▒─č─▒n─▒ belirleyerek i┼čaretleyiniz.


Cevap :

k─▒┼č Ôćĺ ger├žek

uzayÔćĺ terim

toprak Ôćĺ ger├žek

kalpÔćĺ ger├žek

├ža─čÔćĺ┬áterim

y─▒ld─▒zÔćĺ terim

gezegenÔćĺ┬áterim

├╝lkeÔćĺ ger├žek

d─▒┼č─▒na┬á├ž─▒k Ôćĺ┬ámecaz

devÔćĺ┬ámecaz


5.Etkinlik


Soru: ─░├žinde kitap, dergi, gezegen ve y─▒ld─▒z ad─▒ ge├žen d├Ârt c├╝mle de siz yaz─▒n─▒z.


C├╝mle i├žerisinde insan, ┼čehir, millet vb. adlar─▒n ilk harflerinin her zaman b├╝y├╝k yaz─▒ld─▒─č─▒n─▒ hat─▒rlay─▒n─▒z. Bunun d─▒┼č─▒nda dergi, kitap, gezegen ve y─▒ld─▒z adlar─▒n─▒n ilk harfi de her zaman b├╝y├╝k yaz─▒l─▒r.
Arkada┼č─▒m Sait Faik Abas─▒yan─▒kÔÇÖ─▒n Semaver kitab─▒n─▒ okuyordu.
O s─▒rada babam, kitap├ž─▒ya her ay takip etti─či dergilerden olan Varl─▒kÔÇÖ─▒ sordu.
D├╝nya’m─▒za en yak─▒n gezegen MarsÔÇÖt─▒r.
Geceleri, Kutup Y─▒ld─▒z─▒ÔÇÖna bakarak y├Ân├╝m├╝z├╝ bulabiliriz.


Cevap :

  • Fen Bilimleri Ders Kitab─▒m─▒ evde unutmu┼čum.
  • Trt ├çocuk’ un yeni dergisi ├ž─▒km─▒┼č.
  • G├╝ne┼č’ in bir y─▒ld─▒z oldu─čunu duyunca ├žok ┼ča┼č─▒rd─▒m.
  • ─░leride acaba Mars’ ta hayat olur mu?

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 153 Cevaplar─▒


6.Etkinlik


a. A┼ča─č─▒daki Ay g├Ârselini inceleyerek verilen bilgileri okuyunuz.


Ay, D├╝nya’n─▒n tek do─čal uydusudur. G├╝ne┼č sistemi i├žindeki be┼činci b├╝y├╝k do─čal uydudur. D├╝nya ile Ay aras─▒nda merkezden merkeze uzakl─▒k 384.403 (├╝├ž y├╝z seksen d├Ârt bin d├Ârt y├╝z ├╝├ž) km yani D├╝nya’n─▒n ├žap─▒n─▒n yakla┼č─▒k 30 kat─▒ kadard─▒r. Ay’─▒n D├╝nya’ya uzakl─▒─č─▒: 384.403 kmÔÇÖdir.
Ay’─▒n yar─▒├žap─▒: 1.737 kmÔÇÖdir. Ay’─▒n ya┼č─▒: 4 milyardan fazlad─▒r.


 

b. A┼ča─č─▒daki c├╝mleleri okuyarak c├╝mlelerdeki say─▒lar─▒n yaz─▒l─▒┼člar─▒na dikkat ediniz.


AyÔÇÖ─▒n yar─▒├žap─▒ bin yedi y├╝z otuz yedi kilometredir.
AyÔÇÖ─▒n, D├╝nyaÔÇÖya olan uzakl─▒─č─▒ ├╝├ž y├╝z seksen d├Ârt bin d├Ârt y├╝z ├╝├ž kilometredir.
AyÔÇÖ─▒n ya┼č─▒ 4 milyardan fazlad─▒r.
Say─▒lar─▒n yaz─▒l─▒┼člar─▒nda a┼ča─č─▒daki kurallara uymal─▒y─▒z:

Bir zorunluluk olmad─▒k├ža c├╝mle rakamla ba┼člamaz.
II Birden fazla kelimeden olu┼čan say─▒lar ayr─▒ yaz─▒l─▒r:
├ľrnek: alt─▒ y├╝z, be┼č bin iki y├╝z seksen sekiz, yedi y├╝z elli bir
III D├Ârt veya daha ├žok basamakl─▒ say─▒lar─▒n kolay okunabilmesi amac─▒yla i├žinde ge├žen bin, milyon, milyar ve trilyon s├Âzleri harfle yaz─▒labilir.
├ľrnek: 5 milyar, 7 trilyon, 10 bin
IV Romen rakamlar─▒ tarih├« olaylarda, y├╝zy─▒llarda, h├╝k├╝mdar adlar─▒nda, tarihlerde, aylar─▒n yaz─▒l─▒┼č─▒nda, kitap ve dergi ciltlerinde, kitaplar─▒n as─▒l b├Âl├╝mlerinden ├Ânceki sayfalar─▒n numaraland─▒r─▒lmas─▒nda, maddelerin s─▒raland─▒r─▒lmas─▒nda kullan─▒l─▒r.
├ľrnek: II. D├╝nya Sava┼č─▒; XX. y├╝zy─▒l; III. Selim, II. Murat, I. Cilt


c. A┼ča─č─▒daki say─▒lar─▒n okunu┼člar─▒n─▒ kar┼č─▒lar─▒na yaz─▒n─▒z.


Cevap :

1.325 : Bin ├╝├ž y├╝z yirmi be┼č
2.965 : ─░ki bin dokuz y├╝z altm─▒┼č be┼č
4.654 : d├Ârt bin alt─▒ y├╝z elli d├Ârt
200 : iki y├╝z
358 : ├╝├ž y├╝z elli sekiz


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 154 Cevaplar─▒


7.Etkinlik


Soru: Metinde ge├žen a┼ča─č─▒daki kelimelerle kelime grubunu okuyunuz. Bu kelimeleri ve kelime grubunu metinde hangi anlam─▒yla kullan─▒ld─▒─č─▒n─▒ belirleyerek i┼čaretleyiniz.


Be┼čer ki┼čilik gruplara ayr─▒larak ÔÇťSonraki Derse Haz─▒rl─▒kÔÇŁ a┼čamas─▒nda sizden istenen g├Ârselleri s─▒ran─▒z─▒n ├╝zerine yerle┼čtiriniz. G├Ârselleri inceleyerek uzay─▒n ve G├╝ne┼č sisteminin b├╝y├╝kl├╝─č├╝ hakk─▒nda tahminlerde bulununuz. Ard─▒ndan uzayda istedi─či gibi seyahat edebilen bir astronot oldu─čunuzu hayal ediniz. G├╝ne┼č sisteminde bulunan hangi gezegenlere gitmek istedi─činizi nedenleriyle birlikte a├ž─▒klay─▒n─▒z.

Nezaket kurallar─▒na uyarak arkada┼člar─▒n─▒za ve ├Â─čretmeninize kar┼č─▒ uygun hitap ifadelerini kullan─▒n─▒z.
─░┼čitilebilir bir ses tonuyla konu┼čunuz.
Dinleyicilerle g├Âz temas─▒ kurunuz.
Kelimeleri anlam─▒na uygun olacak ┼čekilde do─čru telaffuz ediniz.
Beden dilinizi etkili bir ┼čekilde kullan─▒n─▒z.

Beden dili, konu┼čurken yapt─▒─č─▒m─▒z hareketlerdir. Beden dili genel anlam─▒yla duru┼čumuzun, jest ve mimiklerimizin kar┼č─▒m─▒zdakine iletti─či mesajd─▒r. Y├╝z├╝m├╝z├╝n t├╝m kas hareketleri mimiklerimizi olu┼čtururken, el-kol ve bacak hareketlerimiz jestleri olu┼čturur. E─členceli bir olay─▒ as─▒k suratla anlatmam─▒z ya da ac─▒kl─▒ bir olay─▒ g├╝lerek anlatmam─▒z konunun i├žeri─činin anla┼č─▒lmamas─▒na neden olur. Konu┼čurken gerekenden fazla el ve kol hareketi yapmak dinleyenlerin dikkatini da─č─▒t─▒r.


K─▒sa Cevap :

Uzay─▒n ve G├╝ne┼č sisteminin b├╝y├╝kl├╝─č├╝ resimde ├žok k├╝├ž├╝k g├Âr├╝n├╝yor. Ancak D├╝nya’ n─▒n resmi de ├žok k├╝├ž├╝k ama ne kadar b├╝y├╝k oldu─čunu g├Âr├╝yoruz. Uzayda istedi─či gibi seyahat edebilen bir astronot olsayd─▒m J├╝piter’ e gitmek isterdim. Halkalar─▒ oldu─ču ve ├žok merak etti─čim i├žin oraya gitmek isterim.

Uzun Cevap :

Uzay─▒n ve g├╝ne┼č sisteminin b├╝y├╝kl├╝─č├╝ resimlerden bakt─▒─č─▒m─▒z zaman her ne kadar k├╝├ž├╝c├╝k g├Âr├╝nse de d├╝nyam─▒z─▒n b├╝y├╝kl├╝─č├╝ne k─▒yasla onlar─▒n b├╝y├╝kl├╝─č├╝n├╝ bence tahmin bile edemeyiz.

D├╝nya bize ├žok b├╝y├╝k gelmesine ra─čmen uzayda ve G├╝ne┼č sisteminde D├╝nyada daha b├╝y├╝k cisimler oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝nce ├žok ┼ča┼č─▒r─▒yorum.

Ben uzayda istedi─či gibi seyahat eden bir astronot olsayd─▒m bir├žok gezegeni ziyaret etmek ve oradaki ├žiftler yapmak isterdim.

Uzaya ayr─▒ bir merak─▒m var ve uzay─▒ incelemenin ├žok ilgin├ž olaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum.

Ben uzayda istedi─či gibi dola┼čan bir astronot olsayd─▒m g├╝ne┼če en yak─▒n gezegen olan Merk├╝r’e gitmek isterdim. G├╝ne┼č sistemindeki en h─▒zl─▒ gezegen oldu─ču i├žin orada ya┼čaman─▒n nas─▒l oldu─čunu merak ediyorum.

Ayr─▒ca ├žap ve k├╝tle bak─▒m─▒ndan en b├╝y├╝k gezegen oldu─ču i├žin J├╝piter’i ziyaret etmek ve halkalar─▒n─▒ nas─▒l g├Âr├╝nd├╝─č├╝n├╝ yak─▒ndan incelemek isterdim.


8.Etkinlik


Soru: ÔÇťKalbin hi├ž k├╝├ž├╝k de─čil. ─░├žine bir evreni s─▒─čd─▒rmaya ├žal─▒┼čmal─▒s─▒n elinden geldi─činceÔÇŽÔÇŁ c├╝mlelerinde yazar, evrendeki her ┼čeyi sevebilece─čimizi belirtiyor. Evrendeki her varl─▒─č─▒ sevmenin ├Ânemi hakk─▒nda defterinize bir yaz─▒ yaz─▒n─▒z.


Yazmaya ba┼člamadan ├Ânce yazmak istedi─činiz konuda akl─▒n─▒za gelenleri not al─▒n─▒z. Gerekirse bunlar─▒ maddeler h├ólinde yaz─▒n─▒z. Ard─▒ndan konuda giri┼č, geli┼čme ve sonu├ž b├Âl├╝mlerini nas─▒l ele alaca─č─▒n─▒z─▒ belirleyiniz. Yaz─▒n─▒z─▒ bitirdikten sonra g├Âzden ge├žirerek yaz─▒m ve noktalama hatalar─▒n─▒z varsa bunlar─▒ d├╝zeltiniz. Yaz─▒n─▒z─▒ s─▒n─▒f i├žinde okuyabilir ya da ├Â─čretmeninizin rehberli─činde s─▒n─▒f panosunda sergileyebilirsiniz.


K─▒sa Cevap : “Evrendeki her varl─▒─č─▒ sevmenin ├Ânemi hakk─▒nda defterinize bir yaz─▒ yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.┬á

Uzun Cevap :

Evrendeki her varl─▒─č─▒ sevmenin ├Ânemi

Sevgi hayvanlar─▒n bile i├žinde olan ve kimsenin kar┼č─▒ koyamayaca─č─▒ en i├žten duygulardan bir tanesidir.

Sevgi b├╝t├╝n canl─▒lar─▒ hayata ba─člayan ve belki de evrenin d├╝zenini sa─člayan en b├╝y├╝k g├╝├žt├╝r.

─░nsanlar hayatlar─▒ boyunca mutlaka bir ┼čeyi severler. Bu sevdikleri ┼čey kendileri olsa bile mutlaka sevgiyi tadarlar.

Sevgiyi tatmak ve bir ┼čey i├žin m├╝cadele etmek ancak sevgiyle m├╝mk├╝n olur.

Sevgi ile kainat varolu┼č ve devam etmektedir.

Sevgi sadece insana ve di─čer canl─▒lara de─čil bence b├╝t├╝n evrene iyi gelmektedir.

├ç├╝nk├╝ insan ancak sevdi─či zaman evrene sayg─▒ duyar ve evreni g├╝zelle┼čtirir.

O halde bize d├╝┼čen sevmek ve doyas─▒yla sevilerek hayat─▒ g├╝zelle┼čtirmektir.


Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k


Soru: Do─ča olaylar─▒n─▒ ara┼čt─▒rarak s─▒n─▒fa konuyla ilgili farkl─▒ g├Ârseller getiriniz.


Cevap :

Do─ča olaylar─▒

  • deprem
  • seller, su ta┼čk─▒nlar─▒
  • toprak kaymalar─▒
  • kaya d├╝┼čmeleri
  • ├ž─▒─č
  • f─▒rt─▒nalar, hortumlar
  • volkanlar
  • yang─▒nlar

“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 148-149-150-151-152-153-154 Cevaplar─▒”



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!