Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 180-183-184-185-186-187 KOZA Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1965
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ D├Ârt B├╝y├╝k ┼×air Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ D├Ârt B├╝y├╝k ┼×air Metni Etkinlik Cevaplar─▒


“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 180-183-184-185-186-187 KOZA Yay─▒nlar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187


Haz─▒rl─▒k


1. S─▒n─▒fa getirdi─činiz ┼čiirlerden birini okuyunuz. Bu ┼čiiri se├žme nedeninizi a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

Çocukluk

“Affan DedeÔÇÖye para sayd─▒m,
Satt─▒ bana ├žocuklu─čumu.
Art─▒k ne ya┼č─▒m var ne ad─▒m;
Bilmiyorum kim oldu─čumu.
Hi├žbir ┼čey sorulmas─▒n benden;
Haberim yok olan bitenden.

Bu bahar havas─▒, bu bah├že;
Havuzda su ┼č─▒r─▒l ┼č─▒r─▒ld─▒r.
U├žurtmam bulutlardan y├╝ce,
Z─▒pz─▒plar─▒m p─▒r─▒l p─▒r─▒ld─▒r.
Ne g├╝zel d├Ân├╝yor ├žemberim;
Hi├ž bitmese horoz ┼čekerim” Cahit S─▒tk─▒ Taranc─▒

Çocuklarıma

Aziz Nesin, ├žocuklar─▒n gelece─či i├žin bir├žok ┼čey yapm─▒┼č bir edebiyat├ž─▒. Kurdu─ču ÔÇśNesin Vakf─▒ÔÇÖ, hala daha ├žal─▒┼čmaya devam ediyor. ├çocuklarla ilgili yazd─▒─č─▒ bu ┼čiirde ise inat├ž─▒ olmak gerekti─činden bahsediyor NesinÔÇŽ

“Dalga m─▒ ge├žiyorsun d├╝┼čler mi kuruyorsun
├ľyle sonsuz s─▒n─▒rs─▒z d├╝┼čler kur ki ├žocu─čum
D├╝┼člerini som somut g├Âr├╝p ┼ča┼čs─▒nlar
B├Âyle bir dalgac─▒ daha d├╝nyaya gelmedi desinler

D├╝nyada yap─▒lmam─▒┼č i┼čler ├žoktur ├žocu─čum
Derlerse ki bu i┼čler bi┼čeye yaramaz
De ki b├╝t├╝n i┼če yarayanlar
─░┼če yaramaz san─▒lanlardan ├ž─▒kar” Aziz Nesin


2. Sizce bir ┼čairde olmas─▒ gereken ├Âzellikler nelerdir?


K─▒sa Cevap : “Sizce bir ┼čairde olmas─▒ gereken ├Âzellikler nelerdir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Madde Madde Bir ┼čairde olmas─▒ gereken ├Âzellikler ┼čunlard─▒r ;

  • G├╝├žl├╝ bir anlat─▒m yetene─či
  • ┼×iir yazma becerisi
  • ─░lham
  • Sanat ve edebiyata yatk─▒n olmak
  • Yetenekli olmak

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 183 Cevaplar─▒


1.Etkinlik


Soru: Metinden al─▒nan a┼ča─č─▒daki kelimeleri bulmacada bulup belirginle┼čtiriniz. Bunlar─▒n anlamlar─▒n─▒ tahmin ediniz. Kelimelerin s├Âzl├╝k anlamlar─▒yla tahminlerinizi kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒n─▒z. Kelimeleri s├Âzl├╝─č├╝n├╝ze yazd─▒ktan sonra birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


(OTURUM-├ťNL-SANAT├çI-├ľD├ťL-D├ľNEM-S├ťRG├ťN-├çA─×DA┼×-USTA-SANAT-H├ťZ├ťN)


Cevap :

usta : bir zanaat─▒ b├╝t├╝n incelikleriyle, gere─či gibi ├Â─črenmi┼č olan ve onu kendi ba┼č─▒na uygulayabilen, yapabilen kimse.

oturum : insanlar─▒n bir araya gelecek olu┼čturduklar─▒ toplant─▒

s├╝rg├╝n : 1.bir bitkiden yeni s├╝rm├╝┼č olan filiz.2. birini, ceza olarak, bulundu─ču yerden bir ba┼čka yere s├╝rme.

├Âd├╝l : yapt─▒─č─▒ bir i┼čten, bir davran─▒┼čtan dolay─▒ birine verilen arma─čan

sanat : en genel anlam─▒yla yarat─▒c─▒l─▒─č─▒n ve hayal g├╝c├╝n├╝n ifadesidir.

├╝nl├╝ : herkes├že bilinip tan─▒nan, ├╝n salm─▒┼č olan.

sanat├ž─▒ : g├╝zel sanatlar─▒n herhangi bir dal─▒nda yarat─▒c─▒l─▒─č─▒ olan yap─▒tlar veren (kimse).

h├╝z├╝n : i├žsel duygulan─▒m, g├Ân├╝l ├╝zg├╝nl├╝─č├╝, i├ž kapan─▒kl─▒─č─▒, ├╝z├╝nt├╝.

├ža─čda┼č : yn─▒ ├ža─čda yer alanlardan, olanlardan, ge├ženlerden ya da ya┼čayanlardan her biri.


C├╝mlelerim :


usta :

  1. Ustan─▒n i┼č├žili─čine hayran kald─▒m.
  2. Ustalara bug├╝n yemek pi┼čirece─čim.
  3. Bug├╝n eve usta gelecek.

oturum :

  1. Oturum birazdan ba┼člayacak.
  2. Oturumdan sonra biraz sohbet ettik.
  3. Oturum birazdan bitecekmi┼č.

s├╝rg├╝n :

  1. S├╝rg├╝n├╝n ├╝zerinden tam be┼č y─▒l ge├žmi┼čti.
  2. S├╝rg├╝n hayat─▒nda neler ├žekmi┼čti.
  3. S├╝rg├╝n edilen insanlar─▒n dram─▒ y├╝rek burktu.

├Âd├╝l :

  1. ├ľd├╝l├╝n├╝ hocas─▒ndan ald─▒.
  2. ├ľd├╝l├╝n├╝ ald─▒ktan sonra g├╝zel bir konu┼čma yapt─▒.
  3. ├ľd├╝l├╝ kazanamayan yar─▒┼čmac─▒ g├Âzya┼člar─▒n─▒ tutamad─▒.

sanat :

  1. Sanat bizim temellerimizden bir tanesidir.
  2. Sanat benim en b├╝y├╝k hobilerimdendir.
  3. Hangi sanat dal─▒ ile u─čra┼čmay─▒ seversiniz.

├╝nl├╝ :

  1. ├ťnl├╝ oyuncu b├╝y├╝k bir ├Âd├╝l alm─▒┼čt─▒.
  2. ├ťnl├╝ olmak her ┼čey demek de─čildir.
  3. ├ťnl├╝ olmak benim i├žin ├Ânemli de─čil.

sanat├ž─▒ :

  1. Hat sanat├ž─▒s─▒ b├╝y├╝k eserleri i├žin ├Âd├╝l ald─▒.
  2. Sanat├ž─▒lar─▒n neden hep ├Âld├╝kten sonra k─▒ymetleri bilinir ki.
  3. Sanat├ž─▒lar hikayelerini anlat─▒yorlard─▒.

h├╝z├╝n :

  1. H├╝z├╝nl├╝ g├Âzlerle bakt─▒.
  2. H├╝z├╝n de─čil g├Ânl├╝n mutluluk duysun.
  3. H├╝z├╝nl├╝ bir kalbe dokunmak gibisi yoktur.

├ža─čda┼č :

  1. ├ça─čda┼č bir insan.
  2. ├ça─čda┼č bir insan olmak t├╝m g├Âr├╝┼člere sayg─▒ duymakla olur.
  3. ├ça─čda┼čl─▒k insanlar─▒n hepsine kucak a├žmakt─▒r.

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 184 Cevaplar─▒


2.Etkinlik


Soru: Metinden al─▒nan a┼ča─č─▒daki c├╝mlelerde alt─▒ ├žizili kelimelerin e┼č anlaml─▒lar─▒n─▒ altlar─▒na yaz─▒n─▒z. Bu kelimeleri ayn─▒ c├╝mlede e┼č anlaml─▒s─▒ yerine kullan─▒n─▒z. C├╝mlelerin anlam─▒ de─či┼čti mi? Neden? Metinde ge├žen di─čer e┼č anlaml─▒ kelimeleri belirleyiniz.


┼×iirleri okundu, an─▒lar─▒ tazelendi.


Cevap :

E┼č anlaml─▒s─▒: hat─▒ra
C├╝mlem: Seninle ne g├╝zel hat─▒ralar─▒m─▒z oldu.


├ľb├╝rlerinin adlar─▒n─▒ da bilmeyen yoktur.


Cevap :

E┼č anlaml─▒s─▒: isim
C├╝mlem: ─░smin ne kadar da g├╝zel.


├ľzg├╝rl├╝k ve yurt ┼čairidir o.


Cevap :

E┼č anlaml─▒s─▒: vatan
C├╝mlem: Ben vatan─▒m i├žin can─▒m─▒ bile veririm.


3.Etkinlik


Soru: Okudu─čunuz metinden hareketle ad─▒ ge├žen ┼čairler hakk─▒nda verilen bilgileri uygun yerlere yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Oktay R─▒fat

Ya┼č─▒yor

Beh├žet Necatigil ├ľd├╝l├╝ÔÇÖn├╝ ald─▒.

Namık Kemal 

├ľzg├╝rl├╝k ve yurt ┼čairi

Vatan Yahut Silistre adl─▒ oyununu yazm─▒┼čt─▒r.

Orhan Veli Kan─▒k

┼čakac─▒ bir ┼čair.

Dili de bug├╝nk├╝ dil.

Otuz alt─▒ ya┼č─▒nda ├žok gen├ž ├Âld├╝.

Ahmet Ha┼čim

Yahya KemalÔÇÖle ayn─▒ d├Ânemde ya┼čam─▒┼čt─▒r.

Yaln─▒zl─▒k duygusunu, h├╝z├╝nleri i┼člemi┼čtir.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 185 Cevaplar─▒


4.Etkinlik


Soru: A┼ča─č─▒da verilen kelimelerin z─▒t anlaml─▒lar─▒n─▒ metinde bulunuz. Bunlar─▒ birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


Cevap :

evet zıt anlamlısı: hayır

C├╝mle: Hay─▒r, ┼ču anda gelemem.

a├ž─▒k┬áz─▒t anlaml─▒s─▒: kapal─▒

C├╝mle: Kapal─▒ kap─▒ varsa a├žar m─▒s─▒n?

yok zıt anlamlısı: var

Cümle: Var olanların kıymetini bilmeliyiz.

├Âl├╝m┬áz─▒t anlaml─▒s─▒: canl─▒

C├╝mle:┬áO─člunun canl─▒ oldu─čunu ├Â─črenince sevin├žten havaya u├žtu.

do─čru┬áz─▒t anlaml─▒s─▒: yanl─▒┼č

C├╝mle:┬áYanl─▒┼č yapt─▒─č─▒m sorular─▒ g├Âzden ge├žiriyorum.

g├╝zel┬áz─▒t anlaml─▒s─▒: ├žirkin

Cümle: Çirkin insan yoktur bence.

a─č─▒r┬áz─▒t anlaml─▒s─▒: hafif

C├╝mle:┬áHafif olan po┼četleri ben ta┼č─▒yabilirim.

yakın zıt anlamlısı: uzak

C├╝mle:┬áUzak yerlere yaln─▒z gitmekten pek ho┼članm─▒yorum.


5.Etkinlik


Soru: ┼×iire en yak─▒n sanatlardan biri de m├╝ziktir. Baz─▒ ┼čairler, ┼čiirlerini enstr├╝mantal m├╝zik e┼čli─činde okumu┼člard─▒r. Bildi─činiz b├Âyle bir ┼čair var m─▒d─▒r? Varsa, ┼čiirlerini dinlerken neler hissetti─činizi a├ž─▒klay─▒n─▒z. Yoksa bilgi teknolojilerinden yararlanarak ┼čiirlerini seslendiren ve a┼ča─č─▒da g├Ârselleri verilen ┼čairleri ara┼čt─▒r─▒n─▒z. ┼×air olsayd─▒n─▒z ┼čiirlerinizi seslendirerek kay─▒t alt─▒na almak ister miydiniz? Nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z. A├ž─▒klamalar─▒n─▒z─▒ yaparken konu┼čma kurallar─▒na uygun hareket ediniz. Ayn─▒ ┼čekilde arkada┼člar─▒n─▒z konu┼čurken onlar─▒ dikkatlice dinleyerek g├Âz temas─▒ kurunuz.


K─▒sa Cevap :

┼×iirlerini enstr├╝mantal m├╝zik e┼čli─činde okuyan ┼čairlerden bildi─čim A┼č─▒k Veysel vard─▒r.

A┼č─▒k Veysel ┼čiirlerini dinlerken hem h├╝z├╝nlenir hem de s├Âzleri ├╝zerine d├╝┼č├╝n├╝r├╝m.

┼×air olsayd─▒n ben de ┼čiirlerimi seslendirerek kay─▒t alt─▒na al─▒nmas─▒n─▒ isterdim.

B├Âylelikle ben ├Âld├╝kten sonra bile y├╝zy─▒llar boyunca adam─▒ ya┼čatabilir ve eserlerimin hayatta olmas─▒n─▒ sa─člayabilirdim.

Uzun Cevap :

┼×iirlerini enstr├╝mantal m├╝zik e┼čli─činde okuyan bildi─čim halk kazanlar─▒ vard─▒r. Bu ki┼čiler ├é┼č─▒k Alo Do─čan, ├é┼č─▒k Veysel’ dir.

Orhan Veli Kan─▒k

13 Nisan 1914 tarihinde do─čmu┼č 14 Kas─▒m 1950 y─▒l─▒nda vefat etmi┼čtir.

Cumhuriyet d├Âneminde ┼čiir hikaye, deneme, makale ve ├ževiri t├╝rlerinde eserler kaleme alm─▒┼čt─▒r.

Garip ak─▒m─▒n─▒n kurucusudur.

─░stanbul’u Dinliyorum ┼čiir en me┼čhur ┼čiirlerindendir.

Ben bir ┼čair olsayd─▒m kesinlikle ┼čiirlerimi seslendirerek kay─▒t alt─▒na al─▒nmas─▒n─▒ isterdim.

B├Âylelikle ad─▒m─▒ ve eserlerimi sonsuza kadar ya┼čatabilecek ve adam─▒n unutulmas─▒n─▒n ├Ân├╝ne ge├žerim. Bence bu her insan─▒n isteyece─či harika bir duygudur.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 186 Cevaplar─▒


6.Etkinlik


Soru: Enstr├╝mantal m├╝zik yapan Cumhurba┼čkanl─▒─č─▒ Senfoni Orkestras─▒ ile ilgili a┼ča─č─▒daki bilgileri okuyunuz. Orkestran─▒n isminin k─▒saltmas─▒na dikkat ediniz.


CSO (Cumhurba┼čkanl─▒─č─▒ Senfoni Orkestras─▒) d├╝nyada, bug├╝ne kadar kesintisiz ya┼čam─▒n─▒ s├╝rd├╝rebilmi┼č senfoni orkestralar─▒n─▒n en eskilerinden biridir. 1826 y─▒l─▒nda Padi┼čah Sultan II. Mahmut devrinde ba┼člayan Bat─▒l─▒la┼čma hareketleri ile ├╝lkemize giren ├žok sesli m├╝zik, k─▒sa zamanda kurumsalla┼čm─▒┼čt─▒r. T├╝rkiyeÔÇÖnin sanatsal geli┼čim s├╝reci i├žinde CSOÔÇÖnun katk─▒s─▒n─▒ unutmamak gerekir.

Bir kelimenin, terimin veya ├Âzel ad─▒n, i├žerdi─či harflerden biri veya birka├ž─▒ ile daha k─▒sa olarak ifade edilmesi ve simgele┼čtirilmesine k─▒saltma denir.

K─▒saltmalarla ilgili kurallar ┼čunlard─▒r:

1. Kurulu┼č, ├╝lke, kitap, dergi ve y├Ân adlar─▒n─▒n k─▒saltmalar─▒ her kelimenin ilk harfinin b├╝y├╝k olarak yaz─▒lmas─▒yla yap─▒l─▒r: TBMM (T├╝rkiye B├╝y├╝k Millet Meclisi), TDK (T├╝rk Dil Kurumu), TD (T├╝rk Dili), TK (T├╝rk K├╝lt├╝r├╝) Ancak bazen kelimelerin, ├Âzellikle son kelimenin birka├ž harfinin k─▒saltmaya al─▒nd─▒─č─▒ da g├Âr├╝l├╝r. Bazen de aradaki kelimelerden hi├ž harf al─▒nmad─▒─č─▒ olur. Bu t├╝r k─▒saltmalarda, k─▒saltman─▒n ak─▒lda kalabilmesi i├žin yeni bir kelime olu┼čturma amac─▒ g├╝d├╝l├╝r: BOTA┼× (Boru Hatlar─▒ ile Petrol Ta┼č─▒ma Anonim ┼×irketi)
2. Kurulu┼č, kitap, dergi ve y├Ân adlar─▒yla ├Âl├ž├╝lerin d─▒┼č─▒nda kalan kelime veya kelime gruplar─▒n─▒n k─▒salt─▒lmas─▒nda, ilk harfle birlikte kelimeyi olu┼čturan temel harfler dikkate al─▒n─▒r. K─▒salt─▒lan kelime veya kelime grubu; ├Âzel ad, unvan veya r├╝tbe ise ilk harf b├╝y├╝k; cins isim ise ilk harf k├╝├ž├╝k olur: ─░ng. (─░ngilizce), Atapark Mah. (Atapark Mahallesi), Prof. (Profes├Âr) gibi. Ancak k─▒saltmas─▒ b├╝y├╝k harflerle yap─▒ld─▒─č─▒ h├ólde bir kelime gibi okunan k─▒saltmalara getirilen eklerde k─▒saltman─▒n okunu┼ču esas al─▒n─▒r: ASELSANÔÇÖda, BOTA┼×ÔÇÖ─▒n vb.

Gelenekle┼čmi┼č olan T.C. (T├╝rkiye Cumhuriyeti) ve T. (T├╝rk├že) k─▒saltmalar─▒n─▒n d─▒┼č─▒nda b├╝y├╝k harflerle yap─▒lan k─▒saltmalarda nokta kullan─▒lmaz.

K├╝├ž├╝k harflerle yap─▒lan k─▒saltmalara getirilen eklerde kelimenin okunu┼ču esas al─▒n─▒r: cmÔÇÖyi (santimetreÔÇÖyi) , kgÔÇÖdan (kilogramÔÇÖdan) gibi.


Soru: Defterinize yukar─▒daki ├Ârneklerden farkl─▒ olacak ┼čekilde i├žinde k─▒saltmalar─▒n ge├žti─či be┼č c├╝mle yaz─▒n─▒z.


Cevap :

  1. TSK d├╝┼čmanlara g├Âz daha veriyor ve b├╝y├╝k ba┼čar─▒lar elde ediyordu.
  2. Sizi av. Mehmet bey ile tan─▒┼čt─▒ray─▒m.
  3. ├çev. ├ťnl├╝ ├ževirmen Taha Y─▒ld─▒z’a aittir.
  4. Prof. bize bug├╝n ├ž├Âz├╝m a┼čamalar─▒n─▒ anlatacak.
  5. ─░ng. Kelimelerin dilimize bu kadar yerle┼čmesinden hi├ž ho┼članm─▒yorum.

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 187 Cevaplar─▒


7.Etkinlik


Soru: ÔÇťSonraki Derse Haz─▒rl─▒kÔÇŁ a┼čamas─▒nda sizden istenilen ve s─▒n─▒fa getirdi─činiz ┼čiirleri sesli okuyunuz. ┼×iirlerin ana duygusunu s├Âyleyiniz. Bu ┼čiirlerin size hissettirdikleri ve ┼čairlerin sanata yapt─▒klar─▒ katk─▒lar hakk─▒nda konu┼čunuz. Konu┼čman─▒z esnas─▒nda yeni ├Â─črendi─činiz kelimeleri ve dilimize yabanc─▒ dillerden ge├žmi┼č kelimelerin T├╝rk├že kar┼č─▒l─▒klar─▒n─▒ kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz. Konu┼čma ve dinleme kurallar─▒na uyunuz.


Cevap :

Çocuk Olsam Yeniden

“├çocuk Olsam Yeniden

Çocuk olsam yeniden..

Bir tek d├╝┼čt├╝─č├╝m i├žin ac─▒sa i├žim

Ve kalbim; ├žok ko┼čtu─čum i├žin ├žarpsa sadece…” Cemal S├╝reya

┼×iirlerimin ana duygusu ├žocuklu─čun g├╝zelli─či ve ├žocuklu─ča duyulan ├Âzlemdir. Bu ┼čiirler bana ├žok g├╝zel duygular hissettirdi. ─░fadeleri ├žok g├╝zel se├žilmi┼čti. Bu sanat├ž─▒lar sanat d├╝nyas─▒na ├žok g├╝zel eserler kazand─▒rm─▒┼člard─▒r.┬á ├çok yetenekli ┼čairlerdir.


8.Etkinlik


Soru: Konusunu ve ana duygusunu belirleyerek bir ┼čiir yaz─▒n─▒z. ┼×iirinizi yazmadan ├Ânce yazmak istediklerinizi zihninizde tasarlay─▒n─▒z. ┼×iirinizde e┼č sesli ve mecaz anlaml─▒ kelimeleri de kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz. Ayr─▒ca dilimize hen├╝z yerle┼čmemi┼č yabanc─▒ kelimeler yerine T├╝rk├že kar┼č─▒l─▒klar─▒n─▒ kullanmaya dikkat ediniz.


K─▒sa Cevap : “Konusunu ve ana duygusunu belirleyerek bir ┼čiir yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

┼×iirin konusu: sevmenin g├╝zelli─či

Ana duygusu: sevgi

Sevmek ne de g├╝zelsin

Sevmek ne de g├╝zelsin

Senle var olur insan

Do─ča senle in┼ča olur

Y├╝rekler ve g├╝ne┼č ─▒s─▒n─▒r

 

Sevmek ne de g├╝zelsin

Herkesin g├Ânl├╝ne do─čan

Hayat─▒n─▒ ─▒s─▒tan

Yegane ger├žeksin.

 

Sevmek ne de g├╝zelsin

─░yi ki vars─▒n bizde

Bizler senle

Sen bizlerle g├╝zel ve de ├Âzelsin…


Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k


Soru: G├╝venilir kaynaklardan film ele┼čtirileri hakk─▒nda bilgiler edininiz. ─░mk├ónlar─▒n─▒z d├óhilinde s─▒n─▒fa sevdi─činiz bir filmin afi┼čini ya da afi┼čin ├ž─▒kt─▒s─▒n─▒ getiriniz.


Cevap :

Film ele┼čtirisi yap─▒mlar─▒ belirli bir bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ ile izleyerek yorumlamak ile ger├žekle┼čir.

Bunun i├žin ki┼činin filmler hakk─▒nda bilgisi ve yorum becerisi olmas─▒ gerekmektedir.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
G├╝zel ama 8. Etkinli─čin cevab─▒ ├žok k─▒sa┬á Onun d─▒┼č─▒nda ├žok g├╝zel olmu┼č­čĹî­čĄÖ
Profile Photo
Binba┼č─▒
├çok te┼čekk├╝r ederim ya ├çok g┼źzel olmu┼č  
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!