Ana Sayfa > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 182-183-184-185 KOZA Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1965
Cevaplar0

5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sal─▒ncak Dinleme Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 182, 183, 184, 185


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sal─▒ncak Dinleme Metni Etkinlik Cevaplar─▒


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 182-183-184-185


Haz─▒rl─▒k


1. Okul i├žindeki m├╝sabakalara kat─▒l─▒r m─▒s─▒n─▒z? Nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Kısa Cevap :

Okul i├žindeki m├╝sabakalara kat─▒l─▒r─▒m. Bence okul i├žerisinde yap─▒lan m├╝sabakalar hem ├žok e─členceli oluyor hem de yar─▒┼čmalar─▒ kazanmam─▒z durumunda bizlere b├╝y├╝k bir keyif ve hediyeler kazand─▒r─▒yor.

Arkada┼člar─▒m─▒zla beraber payla┼čmam─▒za ve beraber ho┼č├ža vakit ge├žirmemize sebep oluyor.

Uzun Cevap :

Okul i├žerisindeki yap─▒lan m├╝sabakalara kat─▒lmak bence her ├Â─črencinin hayali ve ├žok e─členece─či etkinliklerdir.

Okul i├žerisinde yap─▒lan m├╝sabakalar sayesinde yetenekli ├Â─črenciler yeteneklerini ke┼čfeder ve bu konuda kendilerini geli┼čtirmek i├žin ├Âzg├╝ven kazanm─▒┼č olurlar.

Bu yar─▒┼čmalara kat─▒lmak arkada┼člar─▒m─▒za ve ├Â─čretmenlerimizle aram─▒zdaki ba─č kuvvetlendirerek bizleri okula ba─člar.

Ayr─▒ca m├╝sabakalar─▒n yap─▒lm─▒┼č oldu─ču ├Ânemli g├╝nleri sevmemize bir anlamam─▒za ve i├ž huzuru ile ya┼čatmam─▒za yard─▒mc─▒ olur.

Bug├╝nlerin bize vermi┼č oldu─ču anlam ve de─čeri m├╝sabakalar─▒n heyecan─▒ ile daha ├žok anlam─▒┼č Ve beklemi┼č oluruz.


2. Herhangi bir sportif etkinli─če kat─▒lmadan ├Ânce ne t├╝r haz─▒rl─▒klar┬áyapars─▒n─▒z?


Kısa Cevap :

Herhangi bir sportif etkinli─če kat─▒lmadan ├Ânce ailem ve arkada┼člar─▒ma ile bu konuda yetenekli olup olmad─▒─č─▒m─▒ sorar─▒m.

E─čer ba┼čarabilece─čimi d├╝┼č├╝n├╝yorsam veya kat─▒lmak istiyorsan uyku d├╝zenleme bir g├╝l beslenmeme dikkat eder antrenmanlar yapar─▒m.

Uzun Cevap :

Ben bazen becerim olmad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nsem bile e─členmek,┬á ┼čans─▒m─▒ denemek i├žin m├╝sabakalara kat─▒lmay─▒ ├Ânemli buluyorum.

M├╝sabakalar bizleri e─člendirirken ├Âzg├╝ven kazand─▒r─▒r ve fark─▒nda olmad─▒─č─▒m─▒z yeteneklerin a├ž─▒─ča ├ž─▒kmas─▒na yard─▒mc─▒ olur.

Ulan hi├ž biri olmasa bile ├Â─čretmenlerimiz ve arkada┼člar─▒m─▒z ile ho┼č vakit ge├žirmek bir g├╝n yeni arkada┼člar edinmek ve farkl─▒ bir deneyim kazanmak a├ž─▒s─▒ndan bile m├╝sabakalara kat─▒lmay─▒ ├Ânemli buluyorum .

Herhangi bir sportif etkinli─če kat─▒lmadan ├Ânce mutlaka beslenmeme, uyku d├╝zenleme ve spor yapmaya dikkat ediyorum.

Antrenmanlar yaparak o sportif etkinli─če haz─▒rlanmaya ├žal─▒┼č─▒yorum .

Bu alanda iyi olan tan─▒d─▒klar─▒m varsa onlardan antreman yapma konusunda yard─▒m istiyorum.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 183 Cevaplar─▒


1. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu tahmin edip yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Metin konusunu piknik ve e─člence olarak tahmin ediyorum.


2. Etkinlik


Soru : Dinledi─činiz metinde ge├žen anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelimeleri defterinize yaz─▒n─▒z. Bu kelimelerin anlamlar─▒n─▒ tahmin ediniz. Ard─▒ndan s├Âzl├╝─če bakarak kelimelerin anlam─▒n─▒ tahminlerinizle kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒n─▒z. Defterinize anlamlar─▒n─▒ yazd─▒ktan sonra kelimeleri birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z. Anlam─▒n─▒ ├Â─črendi─činiz kelimeleri s├Âzl├╝k defterinize eklemeyi unutmay─▒n─▒z.


Cevap :

D├╝nya:

Tahminim: ya┼čad─▒─č─▒m─▒z gezegen

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬á─░nsano─člunun ├╝zerinde ya┼čad─▒─č─▒ toprak ve denizlerin t├╝m├╝; acun, yery├╝z├╝, k├╝re (I), ├ólem, arz (III), cihan, dar─▒d├╝nya, devran, zemin

Ser├že:

Tahminim:┬á bir ku┼č t├╝r├╝

S├Âzl├╝k Anlam─▒: Ser├žegillerden, insanlara yak─▒n yerlerde ya┼čayan, k─▒┼č─▒n g├Â├žmeyen, koyu boz renkli, ├Ât├╝c├╝ k├╝├ž├╝k bir ku┼č (Passer domesticus).

Kafas─▒ kar─▒┼čmak :

Tahminim:┬á ne yapaca─č─▒n─▒ bilememek

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬á olaylar, durumlar, s├Âylenenler kar┼č─▒s─▒nda ger├že─či yakalayamaz duruma d├╝┼čmek, ┼ča┼č─▒r─▒p bocalamak, ne yapaca─č─▒n─▒ bilememek, d├╝┼č├╝nce kar─▒┼č─▒kl─▒─č─▒ ge├žirmek, sa─čl─▒kl─▒ d├╝┼č├╝nememek.


3. Etkinlik


Soru : ÔÇťSal─▒ncakÔÇŁ metnine farkl─▒ bir ba┼čl─▒k belirleyiniz. Bu ba┼čl─▒─č─▒ belirleme nedenlerinizi yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Se├žti─čim ba┼čl─▒k : U├žan Sal─▒ncak
Bu ba┼čl─▒─č─▒ se├žme nedenim : ├ž├╝nk├╝ ┼čiirde sal─▒nca─č─▒n u├žtu─čundan ve duymu┼č oldu─ču heyecandan bahsetmi┼čtir .


4. Etkinlik


Soru : Dinledi─činiz ┼čiirin konusunu ve ana duygusunu yaz─▒n─▒z.


Cevap :

┼×iirin konusu : bir ├žocu─čun sal─▒ncakta sallan─▒rken hissettikleri

┼×iirin ana duygusu : sevin├ž ve ├žocukluk heyecanlari


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 184 Cevaplar─▒


5. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


├çocuk sal─▒ncakta sallan─▒rken neden ┼ča┼č─▒r─▒yor?


Cevap :

├çocuk sal─▒ncakta sallan─▒rken d├Ânen kendisi mi yoksa D├╝nya m─▒ oldu─čunu bilemedi─či i├žin ┼ča┼č─▒r─▒yor.


├çocu─čun sevincinin i├žinden ta┼čmas─▒n─▒n sebebi nedir?


Cevap :

├çocu─čun┬á sevincinin i├žinden ta┼č─▒mas─▒n─▒n sebebi sal─▒ncakta sallanmas─▒, ser├želerin ona e┼člik etmesi ve e─členmesidir.


├çocu─čun sallan─▒rken say─▒lardan s├Âz etmesinin sebebi ne olabilir?


Cevap :

├çocu─čun sallan─▒rken say─▒lardan s├Âz etmesinin sebebi sal─▒ncakta bir oraya bir oraya giderken bunlar─▒ saymas─▒ olabilir.


├çocuk, sallan─▒rken hangi duygular i├žerisindedir? B├Âyle olmas─▒nda arkas─▒nda babas─▒n─▒n olmas─▒n─▒n┬ákatk─▒s─▒ var m─▒d─▒r? A├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

├çocuk sallan─▒rken b├╝y├╝k bir mutluluk ve heyecan i├žerisindedir

B├Âyle olmas─▒na bence arkas─▒nda babas─▒n─▒n olmas─▒n─▒ b├╝y├╝k bir katk─▒s─▒ vard─▒r.

Sal─▒ncakta sallanmak ve oyun oynamak her ne kadar e─členceli olsa da bunu sevmi┼č oldu─čun baban, annen ve sevdi─čin biriyle yapt─▒─č─▒n zaman ben ba┼čka bir mana kazan─▒r.

├ç├╝nk├╝ insan sevmi┼č oldu─ču ki┼čilerle beraber bir ┼čeyler yapmaktan b├╝y├╝k keyif al─▒r.


6. Etkinlik


Soru : ┼×iiri bir kez daha dinleyiniz. En be─čendi─činiz b├Âl├╝m├╝ nedenleriyle a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


Kısa Cevap :

┼×iirin en be─čendi─čim b├Âl├╝m├╝ arkas─▒nda babas─▒n─▒n olmas─▒ndan bahsetmesidir. ├ç├╝nk├╝ ki┼činin babas─▒ ile yapt─▒─č─▒ e─člence ve oyun ├žok guzeldir.

Uzun Cevap :

┼×irin en be─čendi─čim b├Âl├╝m├╝ ayaklar─▒n─▒n g├Â─če uzand─▒─č─▒n─▒ s├Âyledi─či ya ve tam g├Âklere ├ž─▒kaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝ zamanda babas─▒n─▒n onun e─člencesine kat─▒larak ” gitme” demesidir.


7. Etkinlik


Soru : Oyun park─▒nda tek ba┼č─▒n─▒za veya arkada┼člar─▒n─▒zla oynarken neler hissediyorsunuz? Arkada┼člar─▒n─▒zla konu┼čunuz. Konu┼čman─▒z─▒n ard─▒ndan kendinizi a┼ča─č─▒daki ├Âl├ž├╝tlere g├Âre de─čerlendiriniz.


Cevap :

Oyun park─▒nda tek ba┼č─▒ma oynad─▒─č─▒m zaman her ne kadar bir s├╝re e─člensem de arkada┼člar─▒nla beraber olmaktan b├╝y├╝k keyif al─▒yorum .

Oyuncaklar─▒mla ve oyun park─▒nda tek ba┼č─▒ma farkl─▒ oyunlar kurabilsem de arkada┼člar─▒mla oldu─čum zaman onlarla oynad─▒─č─▒m─▒z oyun bana ├žok ayr─▒ bir e─člence veriyor.

Tek ba┼č─▒ma olmaktansa insan─▒n sevdikleri ile olmas─▒n─▒n tad─▒ bir ba┼čka.

Konu┼čmaya ba┼člamadan ├Ânce s├Âylemek istediklerimi zihnimde tasarlad─▒m. Evet
Konu d─▒┼č─▒na ├ž─▒kmadan konu┼čtum. Evet
Konu┼čmamda beden dilimi etkili bir ┼čekilde kulland─▒m. Evet
Arkada┼č─▒mla g├Âz temas─▒ kurdum. Evet
─░┼čitilebilir bir ses tonuyla konu┼čtum. Evet
Konu┼čma esnas─▒nda anlam─▒n─▒ yeni ├Â─črendi─čim kelimeleri kulland─▒m. Evet


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 185 Cevaplar─▒


8. Etkinlik


Soru : Arkada┼člar─▒n─▒zla birlikte severek oynad─▒─č─▒n─▒z bir oyunun a┼čamalar─▒n─▒ a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z. Yaz─▒n─▒z─▒ yazarken anlam─▒n─▒ yeni ├Â─črendi─činiz kelimeleri kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz. Yaz─▒n─▒z─▒ bitirdikten sonra okuyunuz. G├Ârd├╝─č├╝n├╝z yaz─▒m, anlat─▒m ve noktalama yanl─▒┼člar─▒n─▒ d├╝zeltiniz.


Kısa Cevap :

Arkada┼člar─▒mla oynamay─▒ en sevdi─čim oyunlardan biri “elim sende” oyundur.

Bu oyunda oyuncular aras─▒ndan bir ebe se├žilir. Se├žilen ebe di─čer oyuncular─▒ kovalar ve birine de─čmeyi ba┼čar─▒rsa “elim sende t─▒rnak ┼čart diye ba─č─▒r─▒r b├Âylelikle kurtularak dokunulan ki┼čiye bu olur.

Ebu olan ki┼či yine birinin elini de─čdirmeye ├žal─▒┼č─▒r.

Uzun Cevap :

Arkada┼člar─▒mla oynamaktan ho┼čland─▒─č─▒m oyunlardan en g├╝zeli “tenis” oyunudur

Tenis kar┼č─▒s─▒ i├žin ki┼či veya iki┼čer ki┼čilerden olu┼čan tak─▒mlarla dikd├Ârtgen d├╝z bir alanda oynan─▒r.

Oyuncular ellerinde bulunan tenis raketi ile topa vurarak toplu sahan─▒n ortas─▒ndaki frenin ├╝zerinden rakip tak─▒m─▒n oldu─ču yere ge├žirmeye ├žal─▒┼č─▒rlar.

Topun ikiden fazla sekmesi durumunda say─▒ topa vuran tarafa yaz─▒l─▒r.

E─čer ├žok d─▒┼čar─▒ya d├╝┼čerse say─▒ topu kar┼č─▒lamas─▒ gereken tarafa yaz─▒l─▒r.

Topun fileye ├žarpmas─▒ durumunda ise e─čer ayn─▒ taraf─▒n i├žinde d├╝┼čerse kar┼č─▒ tarafa say─▒ olarak yaz─▒l─▒r.

Servis kullanma esnas─▒nda top filenin ├╝zerine ├žarparak kar┼č─▒ya ge├žerse servis tekrar al─▒r ama oyun esnas─▒nda top filenin ├╝st├╝ne ├žarp─▒p kar┼č─▒ sahaya d├╝┼čerse oyun devam eder.

Tenis ma├žlar─▒ 3 set veya 5 set olarak oynan─▒r.

3 setlik ma├žlarda 2 set alan 5 setlik ma├žlarda ise 3 set alan oyun oyuncu ma├ž─▒ kazan─▒r.

Bir set almak i├žin 6 oyun oynamak gereklidir.


Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k


Soru : Bilim ve bilimin alanlar─▒ hakk─▒nda g├╝venilir kaynaklardan ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.


Cevap :

Bilim; do─čru d├╝┼č├╝nme , varl─▒─č─▒ anlama ve tan─▒mlama ├žabas─▒d─▒r.

Bilim dallar─▒ sosyal bilimler ve fen bilimleri olarak 2ÔÇÖye ayr─▒l─▒r.
Sosyal bilim dallar─▒ aras─▒nda; arkeoloji, antropoloji, tarih, co─črafya, ekoloji, etnoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, hukuk, iktisat, felsefe, sosyoloji gibi bilim dallar─▒ bulunur.

Fen bilimleri aras─▒nda astronomi, biyoloji, fizik, kimya, matematik gibi bilim dallar─▒ vard─▒r.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒
Bu site ├žok iyi­čĄę­čą│ aaaaa oooooo seni seviyorum a┼čk─▒m
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!