Ana Sayfa > 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı > 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17 MEB Yayınları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1970
Cevaplar0

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu da Benim Öyküm Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


6. Sınıf Türkçe Kitabı Bu da Benim Öyküm Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Kitap okumayı sever misiniz? Niçin?


Kısa Cevap : “Kitap okumayı sever misiniz? Niçin?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitap okumayı çok severim.

Çünkü kitap okumak bizi başka dünyalara götürüyor. Hikayeyi okurken bir sonraki sayfaları merak ediyoruz ve kendimizi kaptırıyoruz.

Hem kelime haznemizi geliştiriyor hem de sanat alanında gelişiyoruz.

Bilgi verici kitaplarsa birçok bilgiyi öğrenebiliyoruz.

Bazen başka bir hayata adapte olarak kendimizi başka insanların yerine koyuyoruz ve bu farklı hissi yaşıyoruz.

Kitap okumak kitabın türüne göre bize bambaşka dünyalara götürebilir.

Bizlere başka hiçbir şey yaşatmayacağı değişik hisler yaşatabilir.

Bu yüzden hem öğrenmek, hem kelime haznemizi geliştirmek hem de başka dünyalara kapı açabilmek için kitap okumayı severiz.


2. Hangi tür kitapları okumayı seviyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Kısa Cevap : “Hangi tür kitapları okumayı seviyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitapların birçok türü vardır. Bazıları şunlardır:

  • Anı
  • Anlatı
  • Araştırma-İnceleme
  • Bilim
  • Biyografi
  • Çizgi Roman
  • Deneme
  • Edebiyat
  • Eğitim
  • Felsefe
  • Gençlik
  • Gezi
  • Hikaye
  • Hobi
  • İnceleme
  • İş Ekonomi – Hukuk
  • Kişisel Gelişim
  • Konuşmalar
  • Masal
  • Mektup
  • Mizah
  • Öykü
  • Polisiye
  • Psikoloji
  • Resimli Öykü
  • Roman
  • Sağlık
  • Sanat – Tasarım
  • Sanat- Müzik
  • Sinema Tarihi
  • Söyleşi
  • Şiir
  • Tarih
  • Yemek Kitapları

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1. ETKİNLİK


A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

  1. Yığın,
  2. İmrenmek

B) Tahminlerinizin doğruluğunu TDK (Türk Dil Kurumu) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Yığın: Birçok kimsenin veya nesnenin bir araya gelmesiyle oluşan kalabalık, küme, kitle

İmrenmek: Beğenilen, hoşlanılan bir şeyi edinme veya bir yiyeceği yeme isteğini duymak


2. ETKİNLİK


 Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Yazar, tanıştığı ilk kitaptan neden “büyülü kitabım” diye söz etmektedir?


Cevap :

Yazar, tanıştığı ilk kitaptan bu kitapla tanışması sayesinde kitapları olan ön yargısından vazgeçtiği için “büyülü kitabım” diye söz etmektedir.


2. Yazar, kitaplarda nasıl bir dünya keşfetmiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Yazar, kitaplarda renklerin, seslerin, insanların, olayların ve bilinmeyenlerle dolu gizemli güzelliklerin olduğu düşsel bir dünya keşfetmiştir.


3. Kitaplar, yazarda hangi duyguları uyandırmıştır?


Cevap :

Kitaplar, yazarda eğlence, korku, şaşkınlık duygularını uyandırmıştır.


4. Sizin de büyülü bir kitabınız olsaydı neler anlatmasını isterdiniz?


Kısa Cevap : “Sizin de büyülü bir kitabınız olsaydı neler anlatmasını isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Benim de büyülü Bir kitabım olsaydı psikoloji kitabı olmasını isterdim. Çünkü psikoloji kitabı bana birçok konuda yardımcı oluyor hem bana hem de çevremdeki insanlar için yol gösteriyor.

Benim de büyülü bir kitabım olsaydı kitabımın polisiye romanı yani bir suçu ve çözümlemesini anlatmasını isterdim. Hem heyecanlı anlar Yaşar hem de kitabı hevesle bir sofrada bitirmeye çalışırdım.

Benim de büyülü Bir kitabım olsaydı tarih kitabı olmasını ,yaşanmış olayları anlatmasını isterdim. Böylelikle hem bilgi hazinemi geliştirir hem de geçmişle ilgili meraklarımı giderirdim.


5. Bir insana kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın en etkili yolu sizce nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Bir insana kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın en etkili yolu sizce nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence bir insana kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın en etkili yolu ilgisini çekeceği kitapları beraber okumayı denemektir.

Böylelikle birbirimize teşvik eder ve kitabı bitirmeye daha hevesli oluruz.

Okullarda teşvik edilmesi ince kitaplarla başlamak günde kendimize okunması gereken kitap sayısı koymak okuma alışkanlığı kazanmak için etkili yöntemlerdendir.

Okuduğumuz kitaplar hakkında konuşmak ve bize kattıklarını anlatmakta bizi daha çok kitap okumaya teşvik edecektir.


6. Bir yazarla tanışma fırsatınız olsaydı kiminle tanışmak ve ona ne sormak isterdiniz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Bir yazarla tanışma fırsatınız olsaydı kiminle tanışmak ve ona ne sormak isterdiniz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir yazarak tanışma fırsatım olsaydı Orhan Kemal veya Yahya Kemal gibi eski yazarlarla tanışmak isterdim.

Onlardan hem bulmuş oldukları günleri hem de yazdıklarını nasıl yazdıkları hakkında özel duygularını dinlemek isterdim.

Çünkü yazarlık ve şairlik bana çok farklı bir yetenek gibi geliyor ve bunu şair ve yazarlardan duymak çok hoşuma gidiyor.

Bence şiir ve yazı bir insanın asla özel becerisi olmadan zorlayarak yapabileceği bir sanat biçimi değildir.

Ve bence bu özel bir yetenek olup geliştirilebilse bile öğrenilerek kazanılacak bir şey de değildir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.


A) Yukarıdaki görseller arasındaki farkları açıklayınız.


Cevap :

Yukarıdaki görseller arasındaki farklar

  • Birinci resimde çocuk 2 resimde sadece yetişkinler vardır.
  • 1 . resimde 4, 2. resimde 3 kişi vardır.
  • Koltukların rengi birbirinden farklıdır
  • İkinci resimde televizyon vardır. 1. resimde ise abajur vardır
  • 1. resimde kişiler kitap okumaktadır. 2. resimde televizyon izlemektedirler.

B) Yukarıdaki görsellerden hangisi sizin günlük yaşamınızı yansıtmaktadır?


Cevap :

Yukarıdaki görsellerden ikincisi günlük yaşamımı yansıtmaktadır.


C) Hangi görseldeki ailenin bir üyesi olmak isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

1. görseldeki ailenin bir üyesi olmak isterdim. Çünkü orada insanlara kitap okumakta ve bilgilerini geliştirmektediler.


4. ETKİNLİK


Soru : Seneca (Seneka)’nın “Bir kütüphane bin hapishane kapatır.” sözünden hareketle öğretmeninizin açıklayacağı konuşma kurallarına uygun bir konuşma yapınız.


Kısa Cevap : “Seneca (Seneka)’nın “Bir kütüphane bin hapishane kapatır.” sözünden hareketle öğretmeninizin açıklayacağı konuşma kurallarına uygun bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım

Doğmuş olduğumuz bu dünyada her insan için biçilmiş belirli bir süre ömür vardır.

Bu ömrümüzde insan olarak hem iyilikler ve güzellikler hem de kötülükler yapmaya meyilliyizdir.

Kitaplar ve eğitim sayesinde insanlar kendilerini geliştirebilirler.

Her ne kadar okumak ve eğitim insanı empati yeteneğine ve tamamen olgun insanlık seviyesine çıkarmasa da başarabilmesini destekler.

Kitaplar insanın ufkunu açıp onu olgunluğa ulaştırırsa bu insan hayatının her alanında farklı ve güzel bir insan olur.

İnsan ancak eğitim ve bu eğitimi içine sindirmesi ile meyilli olmuş olduğu suçtan vazgeçer ve doğru hareketler sergiler.

“Bir kütüphane bin hapishane kapatır. “Bu olayı işaret etmektedir

Gerçekten de eğitim ve kitaplar insanı çok farklı yerlere getirebilir.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri duygu ve düşüncelerinize uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :

A) Kitaplar bizlerin dostu gibidir. Çünkü bizlere sürekli olarak doğruları söyler ve bizlere gerekli olan bilgileri vermektedir.

B) Kitaplar hayatımızda önemli bir yere sahip olmalıdır. Ama hayatımız içerisinde yer alan görev ve sorumluluklarımızı aksatmamamız gerekmektedir.

C) Bir yazar olsaydım Türk tarihini konu alan bir kitap yazmak  isterdim. Ayrıca bu benzer şekilde Türk tarihini öğretmen için resimlerle eğlenceli hale getirirdim.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde varlıkları karşılayan kelimeleri belirleyerek yandaki bölüme örnekteki gibi yazınız.


HAZİNE SANDIĞI


Kitap, en büyük hazinedir. Çünkü bir kitap satın aldığımızda yalnızca yarım kilo kâğıt, mürekkep ve tutkal satın almış olmayız; tamamıyla yeni bir yaşamı da almış oluruz. Bu nedenle bilgi ve heyecan dolu bir kitabı, Karun’un hazinelerine bile değişmem. Benim kitaplığım aynı zamanda hazine sandığımdır. Aklımı ve kalbimi bu sandıktaki mücevherlerle doldurur, her kitapta bambaşka hayallere koşarım.
Doğa AYDIN


Cevap :

Hazine, kağıt, mürekkep, tutkal, yaşam, bilgi, heyecan, Karun, hazine, kitaplık, sandık, akıl, kalp, mücevher, hayal.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bir kütüphanenin okuma salonunda yer alan masalar verilmiştir. Masalardaki oturma düzenini, yönergeler doğrultusunda bulunuz ve soruları cevaplayınız.


YÖNERGELER


1. Kare masada size göre soldaki sandalyede Halil oturmaktadır.


2. Dikdörtgen masada size göre sağdaki sandalyede Zeynep oturmaktadır.


3. Halil’in oturuş yönüne göre soldaki sandalyede Aynur vardır.


4. Zeynep ile sırt sırta oturan kişi Emine’dir.


5. Yuvarlak masada size göre sağdaki sandalyede Mustafa oturmaktadır.


6. Aynur’un karşısındaki sandalyede Onur vardır.


7. Zeynep’in oturuş yönüne göre solunda İpek, İpek’in karşısında ise İlker oturmaktadır.


8. Yuvarlak masada Mustafa’nın oturuş yönüne göre sağında Kemal vardır.


9. Zeynep’in karşısında Özer oturmaktadır.


SORULAR


1. Sırt sırta oturan kişileri, size göre soldan sağa doğru sıralayınız.


Cevap : Zeynep – Emine, Mustafa – Halil


2. Hangi kişilerin karşısındaki sandalyeler boştur?


Cevap :  Kemal, Halil


3. A) Hangi masada oturan kişi sayısı daha fazladır?


Cevap : Dikdörtgen masada oturan kişi sayısı daha fazladır.


B) Bu masadaki kişilerin adları alfabetik olarak sıralandığında sondan ikinci kişi kim olur?


Cevap : Onur


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17 MEB Yayınları”


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


8. ETKİNLİK


A) Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Artık, güneş doğmaya başladı. Biraz sonra da tıkırtılar başlar. Ah, işte küçük beyimiz de geldi! Ne güzel bir bebek! Hanımım da burada. Ne güzel her şey! Şu tahtalarımın üzerinde serili olan halı sıcacık tutuyor beni. Pencerelerimdeki dantelli perdeler, hanımımın küçük beye okuduğu masal kitapları… Ne kadar da mutluyum! Hele şu kış günleri sıcacık oluyorum. Dışarısı buz gibiyken ben sıcacığım.
Her şey çok güzeldi. Ta ki o güne kadar… Ailem gidiyor. Nereye gidiyorlar bilmiyorum. Halımı aldılar, kitaplığımı boşalttılar, perdelerimi çıkardılar, bomboş kaldım. Neden gittiler, bıraktılar beni? Günlerce düşündüm. Bulamadım. Yavaş yavaş  çatırdamaya başladım. Sıvalarım dökülüyor, tahtalarımı kurtlar kemiriyor. Ağlıyorum hep. Beni ne duyan var ne anlayan. Korkuyorum çok. Artık kışları sıcak değilim. Kitaplarıyla beni keyiflendiren, ocağımı yakan yok. Çok üşüyorum. Ailemi istiyorum. Bekliyorum günlerdir ama onlar gelmiyor.
Günseli ORAL


B) Yukarıdaki metinde hangi varlık konuşturulmuştur?


Cevap : Ev konuşturulmuştur.


C) Okul kütüphanesindeki bir kitabı konuşturarak aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Tozlu Kitap

Merhaba ben okul kütüphanesinde 4. kat rafta bulunan bir tarih kitabı.

Sanırım tek suçum tarih kitabı olmak ve insanların ilgisini çekecek kadar çekici olmamak.

Tozlarımı ne yazık ki toz bezleri siliyor ve  insanların elinde çevrilip eskiyecek kadar çok kullanılmıyorum

Meraklı güzel kitapları ararken çok heyecanlanıyor beni fark etmeleri için elimden geleni yapıyorum.

Bazen bunda başarılı olsam da çoğu zaman hayal kırıklığına uğruyorum.

Ve Zaman geçtikçe “tozlu kitap” ismini de galiba kabulleniyorum.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Karamanoğlu Mehmet Bey ve onun Türkçeye katkıları ile ilgili araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Karamanoğlu Mehmet Bey ve onun Türkçeye katkıları ile ilgili araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karamanoğlu Mehmet bey beyliğin kurucusu olan Kerimuddin Karaman Bey’in en büyük oğludur.

Selçuklular devlet işlerinde Farsçayı kullanırlardı. Halk ise öz dediği olan Türkçeyi kullanmaktaydı. Mehmet bey beraber yaşamını kolaylaşması için dileğinin sağlanmasına önemli görmüş ve Toroslar üzerinde yaşayan bütün Türkmen boylarının çevresinde toplayarak bir Ordu oluşturmuştur.

13 Mayıs 1277 ‘ de “Şimden gerü hiç gimesne divanda, dergâhda, bergâhda, mecliste, meydanda ve dahi her yerde Türk dilinden özge söz söylemeye.” diye ferman çıkarmıştır.
Çok geçmeden Konya vilayeti ve bazı çevre iller Karamanoğullarının himayesine alındı.
Karamanoğlu Mehmet bey Türkçeyi resmi dil olarak ilan eden fermanını vermiştir.

Bu bilgi Türk dil bilgisi ve dil tarihi açısından çok önemlidir.



 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!