Ana Sayfa > 6. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 6. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 12-14-15-16-17 MEB Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

6. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ Bu da Benim ├ľyk├╝m Metni Cevaplar─▒ Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


6. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Bu da Benim ├ľyk├╝m Metni Etkinlik Cevaplar─▒


6. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 12-14-15-16-17


HAZIRLIK ├çALI┼×MALARI


1. Kitap okumay─▒ sever misiniz? Ni├žin?


K─▒sa Cevap : “Kitap okumay─▒ sever misiniz? Ni├žin?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Kitap okumay─▒ ├žok severim.

├ç├╝nk├╝ kitap okumak bizi ba┼čka d├╝nyalara g├Ât├╝r├╝yor. Hikayeyi okurken bir sonraki sayfalar─▒ merak ediyoruz ve kendimizi kapt─▒r─▒yoruz.

Hem kelime haznemizi geli┼čtiriyor hem de sanat alan─▒nda geli┼čiyoruz.

Bilgi verici kitaplarsa bir├žok bilgiyi ├Â─črenebiliyoruz.

Bazen ba┼čka bir hayata adapte olarak kendimizi ba┼čka insanlar─▒n yerine koyuyoruz ve bu farkl─▒ hissi ya┼č─▒yoruz.

Kitap okumak kitab─▒n t├╝r├╝ne g├Âre bize bamba┼čka d├╝nyalara g├Ât├╝rebilir.

Bizlere ba┼čka hi├žbir ┼čey ya┼čatmayaca─č─▒ de─či┼čik hisler ya┼čatabilir.

Bu y├╝zden hem ├Â─črenmek, hem kelime haznemizi geli┼čtirmek hem de ba┼čka d├╝nyalara kap─▒ a├žabilmek i├žin kitap okumay─▒ severiz.


2. Hangi t├╝r kitaplar─▒ okumay─▒ seviyorsunuz? Nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Hangi t├╝r kitaplar─▒ okumay─▒ seviyorsunuz? Nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Kitaplar─▒n bir├žok t├╝r├╝ vard─▒r. Baz─▒lar─▒ ┼čunlard─▒r:

  • An─▒
  • Anlat─▒
  • Ara┼čt─▒rma-─░nceleme
  • Bilim
  • Biyografi
  • ├çizgi Roman
  • Deneme
  • Edebiyat
  • E─čitim
  • Felsefe
  • Gen├žlik
  • Gezi
  • Hikaye
  • Hobi
  • ─░nceleme
  • ─░┼č Ekonomi – Hukuk
  • Ki┼čisel Geli┼čim
  • Konu┼čmalar
  • Masal
  • Mektup
  • Mizah
  • ├ľyk├╝
  • Polisiye
  • Psikoloji
  • Resimli ├ľyk├╝
  • Roman
  • Sa─čl─▒k
  • Sanat – Tasar─▒m
  • Sanat- M├╝zik
  • Sinema Tarihi
  • S├Âyle┼či
  • ┼×iir
  • Tarih
  • Yemek Kitaplar─▒

6. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 14 Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


A) Metinde ge├žen anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelime ve kelime gruplar─▒n─▒ belirleyerek bunlar─▒n anlamlar─▒n─▒ tahmin ediniz.


Cevap :

  1. Y─▒─č─▒n,
  2. ─░mrenmek

B) Tahminlerinizin do─črulu─čunu TDK (T├╝rk Dil Kurumu) T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖten kontrol ediniz.


Cevap :

Y─▒─č─▒n: Bir├žok kimsenin veya nesnenin bir araya gelmesiyle olu┼čan kalabal─▒k, k├╝me, kitle

─░mrenmek: Be─čenilen, ho┼član─▒lan bir ┼čeyi edinme veya bir yiyece─či yeme iste─čini duymak


2. ETK─░NL─░K


┬áA┼ča─č─▒daki sorular─▒ okudu─čunuz metinden hareketle cevaplay─▒n─▒z.


1. Yazar, tan─▒┼čt─▒─č─▒ ilk kitaptan neden ÔÇťb├╝y├╝l├╝ kitab─▒mÔÇŁ diye s├Âz etmektedir?


Cevap :

Yazar, tan─▒┼čt─▒─č─▒ ilk kitaptan bu kitapla tan─▒┼čmas─▒ sayesinde kitaplar─▒ olan ├Ân yarg─▒s─▒ndan vazge├žti─či i├žin “b├╝y├╝l├╝ kitab─▒m” diye s├Âz etmektedir.


2. Yazar, kitaplarda nas─▒l bir d├╝nya ke┼čfetmi┼čtir? A├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

Yazar, kitaplarda renklerin, seslerin, insanlar─▒n, olaylar─▒n ve bilinmeyenlerle dolu gizemli g├╝zelliklerin oldu─ču d├╝┼čsel bir d├╝nya ke┼čfetmi┼čtir.


3. Kitaplar, yazarda hangi duygular─▒ uyand─▒rm─▒┼čt─▒r?


Cevap :

Kitaplar, yazarda e─člence, korku, ┼ča┼čk─▒nl─▒k duygular─▒n─▒ uyand─▒rm─▒┼čt─▒r.


4. Sizin de b├╝y├╝l├╝ bir kitab─▒n─▒z olsayd─▒ neler anlatmas─▒n─▒ isterdiniz?


K─▒sa Cevap : “Sizin de b├╝y├╝l├╝ bir kitab─▒n─▒z olsayd─▒ neler anlatmas─▒n─▒ isterdiniz?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Benim de b├╝y├╝l├╝ Bir kitab─▒m olsayd─▒ psikoloji kitab─▒ olmas─▒n─▒ isterdim. ├ç├╝nk├╝ psikoloji kitab─▒ bana bir├žok konuda yard─▒mc─▒ oluyor hem bana hem de ├ževremdeki insanlar i├žin yol g├Âsteriyor.

Benim de b├╝y├╝l├╝ bir kitab─▒m olsayd─▒ kitab─▒m─▒n polisiye roman─▒ yani bir su├žu ve ├ž├Âz├╝mlemesini anlatmas─▒n─▒ isterdim. Hem heyecanl─▒ anlar Ya┼čar hem de kitab─▒ hevesle bir sofrada bitirmeye ├žal─▒┼č─▒rd─▒m.

Benim de b├╝y├╝l├╝ Bir kitab─▒m olsayd─▒ tarih kitab─▒ olmas─▒n─▒ ,ya┼čanm─▒┼č olaylar─▒ anlatmas─▒n─▒ isterdim. B├Âylelikle hem bilgi hazinemi geli┼čtirir hem de ge├žmi┼čle ilgili meraklar─▒m─▒ giderirdim.


5. Bir insana kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazand─▒rman─▒n en etkili yolu sizce nedir? D├╝┼č├╝ncelerinizi arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Bir insana kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazand─▒rman─▒n en etkili yolu sizce nedir? D├╝┼č├╝ncelerinizi arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bence bir insana kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazand─▒rman─▒n en etkili yolu ilgisini ├žekece─či kitaplar─▒ beraber okumay─▒ denemektir.

B├Âylelikle birbirimize te┼čvik eder ve kitab─▒ bitirmeye daha hevesli oluruz.

Okullarda te┼čvik edilmesi ince kitaplarla ba┼člamak g├╝nde kendimize okunmas─▒ gereken kitap say─▒s─▒ koymak okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazanmak i├žin etkili y├Ântemlerdendir.

Okudu─čumuz kitaplar hakk─▒nda konu┼čmak ve bize katt─▒klar─▒n─▒ anlatmakta bizi daha ├žok kitap okumaya te┼čvik edecektir.


6. Bir yazarla tan─▒┼čma f─▒rsat─▒n─▒z olsayd─▒ kiminle tan─▒┼čmak ve ona ne sormak isterdiniz? Anlat─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Bir yazarla tan─▒┼čma f─▒rsat─▒n─▒z olsayd─▒ kiminle tan─▒┼čmak ve ona ne sormak isterdiniz? Anlat─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bir yazarak tan─▒┼čma f─▒rsat─▒m olsayd─▒ Orhan Kemal veya Yahya Kemal gibi eski yazarlarla tan─▒┼čmak isterdim.

Onlardan hem bulmu┼č olduklar─▒ g├╝nleri hem de yazd─▒klar─▒n─▒ nas─▒l yazd─▒klar─▒ hakk─▒nda ├Âzel duygular─▒n─▒ dinlemek isterdim.

├ç├╝nk├╝ yazarl─▒k ve ┼čairlik bana ├žok farkl─▒ bir yetenek gibi geliyor ve bunu ┼čair ve yazarlardan duymak ├žok ho┼čuma gidiyor.

Bence ┼čiir ve yaz─▒ bir insan─▒n asla ├Âzel becerisi olmadan zorlayarak yapabilece─či bir sanat bi├žimi de─čildir.

Ve bence bu ├Âzel bir yetenek olup geli┼čtirilebilse bile ├Â─črenilerek kazan─▒lacak bir ┼čey de de─čildir.


6. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 15 Cevaplar─▒


3. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki g├Ârselleri inceleyiniz.


A) Yukar─▒daki g├Ârseller aras─▒ndaki farklar─▒ a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

Yukar─▒daki g├Ârseller aras─▒ndaki farklar

  • Birinci resimde ├žocuk 2 resimde sadece yeti┼čkinler vard─▒r.
  • 1 . resimde 4, 2. resimde 3 ki┼či vard─▒r.
  • Koltuklar─▒n rengi birbirinden farkl─▒d─▒r
  • ─░kinci resimde televizyon vard─▒r. 1. resimde ise abajur vard─▒r
  • 1. resimde ki┼čiler kitap okumaktad─▒r. 2. resimde televizyon izlemektedirler.

B) Yukar─▒daki g├Ârsellerden hangisi sizin g├╝nl├╝k ya┼čam─▒n─▒z─▒ yans─▒tmaktad─▒r?


Cevap :

Yukar─▒daki g├Ârsellerden ikincisi g├╝nl├╝k ya┼čam─▒m─▒ yans─▒tmaktad─▒r.


C) Hangi g├Ârseldeki ailenin bir ├╝yesi olmak isterdiniz? Nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

1. g├Ârseldeki ailenin bir ├╝yesi olmak isterdim. ├ç├╝nk├╝ orada insanlara kitap okumakta ve bilgilerini geli┼čtirmektediler.


4. ETK─░NL─░K


Soru : Seneca (Seneka)ÔÇÖn─▒n ÔÇťBir k├╝t├╝phane bin hapishane kapat─▒r.ÔÇŁ s├Âz├╝nden hareketle ├Â─čretmeninizin a├ž─▒klayaca─č─▒ konu┼čma kurallar─▒na uygun bir konu┼čma yap─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Seneca (Seneka)ÔÇÖn─▒n ÔÇťBir k├╝t├╝phane bin hapishane kapat─▒r.ÔÇŁ s├Âz├╝nden hareketle ├Â─čretmeninizin a├ž─▒klayaca─č─▒ konu┼čma kurallar─▒na uygun bir konu┼čma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

De─čerli ├Â─čretmenim ve sevgili arkada┼člar─▒m

Do─čmu┼č oldu─čumuz bu d├╝nyada her insan i├žin bi├žilmi┼č belirli bir s├╝re ├Âm├╝r vard─▒r.

Bu ├Âmr├╝m├╝zde insan olarak hem iyilikler ve g├╝zellikler hem de k├Ât├╝l├╝kler yapmaya meyilliyizdir.

Kitaplar ve e─čitim sayesinde insanlar kendilerini geli┼čtirebilirler.

Her ne kadar okumak ve e─čitim insan─▒ empati yetene─čine ve tamamen olgun insanl─▒k seviyesine ├ž─▒karmasa da ba┼čarabilmesini destekler.

Kitaplar insan─▒n ufkunu a├ž─▒p onu olgunlu─ča ula┼čt─▒r─▒rsa bu insan hayat─▒n─▒n her alan─▒nda farkl─▒ ve g├╝zel bir insan olur.

─░nsan ancak e─čitim ve bu e─čitimi i├žine sindirmesi ile meyilli olmu┼č oldu─ču su├žtan vazge├žer ve do─čru hareketler sergiler.

“Bir k├╝t├╝phane bin hapishane kapat─▒r. “Bu olay─▒ i┼čaret etmektedir

Ger├žekten de e─čitim ve kitaplar insan─▒ ├žok farkl─▒ yerlere getirebilir.


5. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki ifadelerde bo┼č b─▒rak─▒lan yerleri duygu ve d├╝┼č├╝ncelerinize uygun ┼čekilde tamamlay─▒n─▒z.


Cevap :

A) Kitaplar bizlerin dostu gibidir. ├ç├╝nk├╝ bizlere s├╝rekli olarak do─črular─▒ s├Âyler ve bizlere gerekli olan bilgileri vermektedir.

B) Kitaplar hayat─▒m─▒zda ├Ânemli bir yere sahip olmal─▒d─▒r. Ama hayat─▒m─▒z i├žerisinde yer alan g├Ârev ve sorumluluklar─▒m─▒z─▒ aksatmamam─▒z gerekmektedir.

C) Bir yazar olsayd─▒m T├╝rk tarihini konu alan bir kitap yazmak┬á isterdim. Ayr─▒ca┬ábu benzer ┼čekilde T├╝rk tarihini ├Â─čretmen i├žin resimlerle e─členceli hale getirirdim.


6. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 16 Cevaplar─▒


6. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki metni okuyunuz. Metinde varl─▒klar─▒ kar┼č─▒layan kelimeleri belirleyerek yandaki b├Âl├╝me ├Ârnekteki gibi yaz─▒n─▒z.


HAZ─░NE SANDI─×I


Kitap, en b├╝y├╝k hazinedir. ├ç├╝nk├╝ bir kitap sat─▒n ald─▒─č─▒m─▒zda yaln─▒zca yar─▒m kilo k├ó─č─▒t, m├╝rekkep ve tutkal sat─▒n alm─▒┼č olmay─▒z; tamam─▒yla yeni bir ya┼čam─▒ da alm─▒┼č oluruz. Bu nedenle bilgi ve heyecan dolu bir kitab─▒, KarunÔÇÖun hazinelerine bile de─či┼čmem. Benim kitapl─▒─č─▒m ayn─▒ zamanda hazine sand─▒─č─▒md─▒r. Akl─▒m─▒ ve kalbimi bu sand─▒ktaki m├╝cevherlerle doldurur, her kitapta bamba┼čka hayallere ko┼čar─▒m.
Do─ča AYDIN


Cevap :

Hazine, ka─č─▒t, m├╝rekkep, tutkal, ya┼čam, bilgi, heyecan, Karun, hazine, kitapl─▒k, sand─▒k, ak─▒l, kalp, m├╝cevher, hayal.


7. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒da bir k├╝t├╝phanenin okuma salonunda yer alan masalar verilmi┼čtir. Masalardaki oturma d├╝zenini, y├Ânergeler do─črultusunda bulunuz ve sorular─▒ cevaplay─▒n─▒z.


Y├ľNERGELER


1. Kare masada size g├Âre soldaki sandalyede Halil oturmaktad─▒r.


2. Dikd├Ârtgen masada size g├Âre sa─čdaki sandalyede Zeynep oturmaktad─▒r.


3. HalilÔÇÖin oturu┼č y├Ân├╝ne g├Âre soldaki sandalyede Aynur vard─▒r.


4. Zeynep ile s─▒rt s─▒rta oturan ki┼či EmineÔÇÖdir.


5. Yuvarlak masada size g├Âre sa─čdaki sandalyede Mustafa oturmaktad─▒r.


6. AynurÔÇÖun kar┼č─▒s─▒ndaki sandalyede Onur vard─▒r.


7. ZeynepÔÇÖin oturu┼č y├Ân├╝ne g├Âre solunda ─░pek, ─░pekÔÇÖin kar┼č─▒s─▒nda ise ─░lker oturmaktad─▒r.


8. Yuvarlak masada MustafaÔÇÖn─▒n oturu┼č y├Ân├╝ne g├Âre sa─č─▒nda Kemal vard─▒r.


9. ZeynepÔÇÖin kar┼č─▒s─▒nda ├ľzer oturmaktad─▒r.


SORULAR


1. S─▒rt s─▒rta oturan ki┼čileri, size g├Âre soldan sa─ča do─čru s─▒ralay─▒n─▒z.


Cevap : Zeynep ÔÇô Emine, Mustafa ÔÇô Halil


2. Hangi ki┼čilerin kar┼č─▒s─▒ndaki sandalyeler bo┼čtur?


Cevap :  Kemal, Halil


3. A) Hangi masada oturan ki┼či say─▒s─▒ daha fazlad─▒r?


Cevap : Dikd├Ârtgen masada oturan ki┼či say─▒s─▒ daha fazlad─▒r.


B) Bu masadaki ki┼čilerin adlar─▒ alfabetik olarak s─▒raland─▒─č─▒nda sondan ikinci ki┼či kim olur?


Cevap : Onur


“6. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 12-14-15-16-17 MEB Yay─▒nlar─▒”


6. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 17 Cevaplar─▒


8. ETK─░NL─░K


A) A┼ča─č─▒daki metni noktalama i┼čaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Art─▒k, g├╝ne┼č do─čmaya ba┼člad─▒. Biraz sonra da t─▒k─▒rt─▒lar ba┼člar. Ah, i┼čte k├╝├ž├╝k beyimiz de geldi! Ne g├╝zel bir bebek! Han─▒m─▒m da burada. Ne g├╝zel her ┼čey! ┼×u tahtalar─▒m─▒n ├╝zerinde serili olan hal─▒ s─▒cac─▒k tutuyor beni. Pencerelerimdeki dantelli perdeler, han─▒m─▒m─▒n k├╝├ž├╝k beye okudu─ču masal kitaplar─▒ÔÇŽ Ne kadar da mutluyum! Hele ┼ču k─▒┼č g├╝nleri s─▒cac─▒k oluyorum. D─▒┼čar─▒s─▒ buz gibiyken ben s─▒cac─▒─č─▒m.
Her ┼čey ├žok g├╝zeldi. Ta ki o g├╝ne kadar… Ailem gidiyor. Nereye gidiyorlar bilmiyorum. Hal─▒m─▒ ald─▒lar, kitapl─▒─č─▒m─▒ bo┼čaltt─▒lar, perdelerimi ├ž─▒kard─▒lar, bombo┼č kald─▒m. Neden gittiler, b─▒rakt─▒lar beni? G├╝nlerce d├╝┼č├╝nd├╝m. Bulamad─▒m. Yava┼č yava┼č┬á ├žat─▒rdamaya ba┼člad─▒m. S─▒valar─▒m d├Âk├╝l├╝yor, tahtalar─▒m─▒ kurtlar kemiriyor. A─čl─▒yorum hep. Beni ne duyan var ne anlayan. Korkuyorum ├žok. Art─▒k k─▒┼člar─▒ s─▒cak de─čilim. Kitaplar─▒yla beni keyiflendiren, oca─č─▒m─▒ yakan yok. ├çok ├╝┼č├╝yorum. Ailemi istiyorum. Bekliyorum g├╝nlerdir ama onlar gelmiyor.
G├╝nseli ORAL


B) Yukar─▒daki metinde hangi varl─▒k konu┼čturulmu┼čtur?


Cevap : Ev konu┼čturulmu┼čtur.


C) Okul k├╝t├╝phanesindeki bir kitab─▒ konu┼čturarak a┼ča─č─▒ya onun duygular─▒n─▒ anlatan, hik├óye edici bir metin yaz─▒n─▒z. Metninizi yazarken yaz─▒m ve noktalama kurallar─▒na uymay─▒ unutmay─▒n─▒z. Metninize uygun bir ba┼čl─▒k yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Tozlu Kitap

Merhaba ben okul k├╝t├╝phanesinde 4. kat rafta bulunan bir tarih kitab─▒.

San─▒r─▒m tek su├žum tarih kitab─▒ olmak ve insanlar─▒n ilgisini ├žekecek kadar ├žekici olmamak.

Tozlar─▒m─▒ ne yaz─▒k ki toz bezleri siliyor ve┬á insanlar─▒n elinde ├ževrilip eskiyecek kadar ├žok kullan─▒lm─▒yorum

Merakl─▒ g├╝zel kitaplar─▒ ararken ├žok heyecanlan─▒yor beni fark etmeleri i├žin elimden geleni yap─▒yorum.

Bazen bunda ba┼čar─▒l─▒ olsam da ├žo─ču zaman hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒na u─čruyorum.

Ve Zaman ge├žtik├že “tozlu kitap” ismini de galiba kabulleniyorum.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Karamano─člu Mehmet Bey ve onun T├╝rk├žeye katk─▒lar─▒ ile ilgili ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Karamano─člu Mehmet Bey ve onun T├╝rk├žeye katk─▒lar─▒ ile ilgili ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Karamano─člu Mehmet bey beyli─čin kurucusu olan Kerimuddin Karaman Bey’in en b├╝y├╝k o─čludur.

Sel├žuklular devlet i┼člerinde Fars├žay─▒ kullan─▒rlard─▒. Halk ise ├Âz dedi─či olan T├╝rk├žeyi kullanmaktayd─▒. Mehmet bey beraber ya┼čam─▒n─▒ kolayla┼čmas─▒ i├žin dile─činin sa─članmas─▒na ├Ânemli g├Ârm├╝┼č ve Toroslar ├╝zerinde ya┼čayan b├╝t├╝n T├╝rkmen boylar─▒n─▒n ├ževresinde toplayarak bir Ordu olu┼čturmu┼čtur.

13 May─▒s 1277 ‘ de “┼×imden ger├╝ hi├ž gimesne divanda, derg├óhda, berg├óhda, mecliste, meydanda ve dahi her yerde T├╝rk dilinden ├Âzge s├Âz s├Âylemeye.” diye ferman ├ž─▒karm─▒┼čt─▒r.
├çok ge├žmeden Konya vilayeti ve baz─▒ ├ževre iller Karamano─čullar─▒n─▒n himayesine al─▒nd─▒.
Karamano─člu Mehmet bey T├╝rk├žeyi resmi dil olarak ilan eden ferman─▒n─▒ vermi┼čtir.

Bu bilgi T├╝rk dil bilgisi ve dil tarihi a├ž─▒s─▒ndan ├žok ├Ânemlidir.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!