Ana Sayfa > 7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ > 7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yay─▒nlar─▒

Fen Bilimleri Ogretmeni
Y├╝zba┼č─▒
Konular507
Cevaplar0

7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ S├╝rt├╝nme Kuvveti ve Kinetik Enerji Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ S├╝rt├╝nme Kuvveti ve Kinetik Enerji Metni Etkinlik Cevaplar─▒


“7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yay─▒nlar─▒”


7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Sayfa 96-97-98-99-100-101


Soru : Ellerinizi birbirine h─▒zl─▒ bir ┼čekilde g├Ârseldeki gibi s├╝rt├╝n├╝z. Ellerinizdeki s─▒cakl─▒k art─▒┼č─▒n─▒n nedeni ne olabilir?


Cevap :

 


Soru : Kuvvet uygulanan top belli bir s├╝re ilerledikten sonra yava┼člar ve durur. A┼ča─č─▒daki g├Ârsellerde e┼čit kuvvetle itilen ├Âzde┼č toplardan hangi zemindekinin daha s├╝ratli ilerleyece─čini d├╝┼č├╝n├╝n├╝z. D├╝┼č├╝ncelerinizi arkada┼člar─▒n─▒zla tart─▒┼č─▒n─▒z.


Cevap :

 


7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 98 Cevaplar─▒


ETK─░NL─░K-1 S├╝rt├╝nen Y├╝zey Is─▒n─▒r


Malzemeler:
* 1 adet 1,5 m uzunlu─čunda urgan ip
* 1├žift eldiven
* 1,5 m uzunlu─čunda ah┼čap sopa (S├╝p├╝rge sap─▒ vb. kullan─▒labilir.)

* Bu etkinlikteki ama├ž, s├╝rt├╝nme kuvvetinin kinetik enerji ├╝zerindeki etkisini kavramakt─▒r.

Etkinli─čin Yap─▒l─▒┼č─▒

1- ─░pin ve ah┼čap sopan─▒n s─▒cakl─▒─č─▒n─▒ elinizle kontrol ediniz.
2- ─░pi ah┼čap sopaya dolamadan ┼čekildeki gibi bir kez sopan─▒n etraf─▒ndan ge├žiriniz.
3- Eldivenlerinizi giyiniz ve arkada┼č─▒n─▒zdan ah┼čap sopan─▒n iki ucunu s─▒k─▒ca tutmas─▒n─▒ isteyiniz.
4- ─░pin bir ucunu bir elinizle, di─čer ucunu ├Âteki elinizle s─▒k─▒ca tutunuz. Arkada┼č─▒n─▒zdan uzakla┼čarak ipin gergin olmas─▒n─▒ sa─člay─▒n─▒z.
5- ─░pi bir sa─č elinizle bir de sol elinizle ard─▒┼č─▒k olarak s├╝rekli ├žekerek sopaya s├╝rt├╝n├╝z. ─░pi sopan─▒n hep ayn─▒ b├Âlgesine s├╝rt├╝n├╝z.
6- Sopan─▒n d├Ânmedi─činden emin bir ┼čekilde bu hareketi 3 dakika kadar devam ettiriniz.
7- S├╝re dolduktan sonra eldivenlerinizi ├ž─▒kartarak ipin ve ah┼čap sopada s├╝rt├╝nmenin oldu─ču b├Âlgenin s─▒cakl─▒─č─▒n─▒ kontrol ediniz.


Soru : Ah┼čap sopa ve ipin s─▒cakl─▒─č─▒nda nas─▒l bir de─či┼čiklik meydana geldi?


Cevap :

 


Soru : S─▒cakl─▒ktaki de─či┼čimin nedeni ne olabilir?


Cevap :

 


Soru : Etkinlikte bir enerji d├Ân├╝┼č├╝m├╝ meydana geldi mi? Geldiyse bu d├Ân├╝┼č├╝m hangi t├╝r enerjiler aras─▒nda ger├žekle┼čti?


Cevap :

 


7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 99 Cevaplar─▒


Bunları Biliyor musunuz? 


Ku┼č Gagas─▒ ve D├╝nyan─▒n En H─▒zl─▒ Treni

Bir bal─▒k├ž─▒l olan yal─▒├žapk─▒n─▒ ├žok ├Âzel gagas─▒ sayesinde hi├ž su s─▒├žratma sesi ├ž─▒karmadan suya dalar. Japonlar─▒n geli┼čtirdi─či d├╝nyan─▒n en h─▒zl─▒ giden yolcu treninin ├žok rahats─▒z eden g├╝r├╝lt├╝ problemine bu ku┼čun gagas─▒ sayesinde bir ├ž├Âz├╝m bulunmu┼čtur. Trenin burun k─▒sm─▒na bu ku┼čun gagas─▒n─▒n ┼čekli verilince t├╝nelden ├ž─▒karken ├ž─▒kan korkun├ž ses ortadan kalkm─▒┼čt─▒r. Yeni tasar─▒m─▒ sayesinde tren hem daha sessiz hem de daha verimli bir ┼čekilde %10 daha h─▒zl─▒ yol almaktad─▒r.


7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 100 Cevaplar─▒


Model Tasar─▒m─▒ Hava ve Su Direncini Azaltma


 


Gemi tasar─▒mc─▒lar─▒, yunuslar─▒n burun ├ž─▒k─▒nt─▒lar─▒ sayesinde daha az enerji harcayarak suda daha h─▒zl─▒ ilerlediklerini tespit etmi┼čler ve gemileri tasarlarken bu bilgiden yararlanm─▒┼člard─▒r. Yunuslardan esinlenerek haz─▒rlad─▒klar─▒ tasar─▒m sayesinde su direncinin etkisini azaltarak ├Ânemli miktarda enerji tasarrufu sa─člam─▒┼člard─▒r.

Siz de hava veya su direncinin etkisini azaltmaya y├Ânelik bir ara├ž tasarlay─▒n─▒z. Tasar─▒m─▒n─▒z─▒ sayfa 14, 15, 16 ve 17ÔÇÖde verilen bilimsel y├Ântem ve m├╝hendislik tasar─▒m d├Âng├╝s├╝ basamaklar─▒na g├Âre haz─▒rlay─▒n─▒z. Bu basamaklara uygun olarak geli┼čtirdi─činiz tasar─▒m─▒n─▒z─▒ okulunuzda yap─▒lacak olan ÔÇśÔÇÖY─▒l Sonu Bilim ┼×enli─čiÔÇÖÔÇÖnde sunmak i├žin sene sonuna kadar muhafaza ediniz. Projenizin sunumu i├žin etkili bir tan─▒t─▒m (gazete, internet, televizyon reklam─▒ vb.) haz─▒rlay─▒n─▒z.

Tasar─▒m─▒n─▒z─▒, ├Â─čretmen rehberli─činde ve s─▒n─▒f ortam─▒nda haz─▒rlad─▒ktan sonra ├žizimle ortaya koyunuz.


7. S─▒n─▒f Fen Bilimleri MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 101 Cevaplar─▒


Neler ├ľ─črendik?┬á


1- Uzun atlama yapan bir sporcunun bulundu─ču konumlar g├Ârselde numaraland─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r.

Sporcunun bulundu─ču konuma g├Âre sahip oldu─ču potansiyel ve kinetik enerji durumlar─▒n─▒ yorumlay─▒n─▒z.


Cevap :

1. konum :

2. konum :

3. konum :

4. konum :

5. konum :


2- S├╝rt├╝nme kuvvetinin kinetik enerji ├╝zerindeki etkilerini a├ž─▒klay─▒n─▒z?┬á


K─▒sa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!