Ana Sayfa > 8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ > 8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Sayfa 85-86-87-88-89-90 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k

Fen Bilimleri Ogretmeni
Y├╝zba┼č─▒
Konular759
Cevaplar0

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri Katı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90


8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Kat─▒ Bas─▒nc─▒ Metni Etkinlik Cevaplar─▒


“8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Sayfa 85-86-87-88-89-90 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k”


8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ Sayfa 85-86-87-88-89-90


Soru : Neden baz─▒ ara├žlar─▒n tekerlek say─▒lar─▒ di─čer ara├žlara g├Âre daha fazlad─▒r?


Cevap :

  • Baz─▒ ara├žlar─▒n ta┼č─▒d─▒klar─▒ y├╝kler ve arazi ┼čartlar─▒ nedeniyle tekerlek say─▒lar─▒ daha fazlad─▒r.

Soru : Barajlar duvarlar─▒n─▒n alt k─▒s─▒mlar─▒ ├╝st k─▒s─▒mlar─▒na g├Âre daha kal─▒n olacak ┼čekilde yap─▒l─▒r. Bunun sebebi nedir?


Cevap :

  • Barajlar duvarlar─▒n─▒n alt k─▒s─▒mlar─▒ ├╝st k─▒s─▒mlar─▒na g├Âre daha kal─▒n olacak ┼čekilde yap─▒lmas─▒n─▒n temel nedeni, su bas─▒nc─▒n─▒n alt tarafta daha fazla olmas─▒ndan kaynaklanmaktad─▒r.

8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri ATA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 86 Cevaplar─▒


Soru : Tahtaya bir ├živiyi ├žakarken, ├žekici ├živinin geni┼č k─▒sm─▒na vururuz (G├Ârsel 3.1). ├çiviyi ters ├ževirirsek, geni┼č k─▒sm─▒n─▒ tahtaya yaslay─▒p ├živinin sivri k─▒sm─▒na ├žeki├žle vurursak sonu├ž ne olur? Tahmin edelim.


Cevap :

  • ├çivi tahtaya ge├žemez ve e─čirilerek b├╝k├╝l├╝r.

Soru : G├Ârsel 3.4ÔÇÖte anne ve ├žocu─čun sahilde y├╝r├╝rken kumsala b─▒rakt─▒─č─▒ ayak izleri g├Âr├╝lmektedir. ├çocu─čun ve annenin kumsalda b─▒rakt─▒─č─▒ izlerin farkl─▒ derinlikte olmas─▒n─▒n sebebi kumsala uygulad─▒klar─▒ bas─▒n├žlar─▒n farkl─▒ olmas─▒d─▒r. O h├ólde kat─▒ bas─▒nc─▒ nelere ba─čl─▒d─▒r? Tahmin edelim.


Cevap :

  • Kat─▒ bas─▒nc─▒, y├╝zeye uygulanan kuvvetin y├╝zey alan─▒na b├Âl├╝nmesi ile hesaplanmaktad─▒r. Kat─▒ bas─▒nc─▒n─▒n, uygulanan kuvvetin b├╝y├╝kl├╝─č├╝ne ve y├╝zey alan─▒na ba─čl─▒d─▒r. Yani ayn─▒ kuvveti daha k├╝├ž├╝k bir alana uygularsan─▒z bas─▒n├ž artar.

8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri ATA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 87 Cevaplar─▒


Etkinlik Zaman─▒ Kat─▒ Bas─▒nc─▒ Nelere Ba─čl─▒d─▒r?


─░htiyac─▒n Olacak┬á┬á├ľzde┼č s├╝nger (2 adet), ayn─▒ kal─▒nl─▒kta kitap (2 adet).

Haydi Ba┼člayal─▒m┬á

1 Kitaplardan birini ├Ânce geni┼č y├╝zeyi alta gelecek ┼čekilde s├╝ngerin ├╝zerine b─▒rakal─▒m (G├Ârsel 1). S├╝ngerdeki ┼čekil de─či┼čikli─čini g├Âzlemleyelim. Ayn─▒ kitab─▒ bu kez dar y├╝zeyi s├╝ngerin ├╝zerine gelecek ┼čekilde b─▒rakal─▒m (G├Ârsel 2). S├╝ngerdeki ┼čekil de─či┼čikli─čini g├Âzlemleyelim.

2 Kitaplardan birini geni┼č y├╝zeyi alta gelecek ┼čekilde s├╝ngerin ├╝zerine b─▒rakal─▒m (G├Ârsel 3). Daha sonra ├╝zerine di─čer kitab─▒ koyal─▒m (G├Ârsel 4). Her iki durumda s├╝ngerdeki ┼čekil de─či┼čikli─čini g├Âzlemleyelim.

Sonu├žlar─▒ Yorumlayal─▒m┬á


Soru :┬á ÔŚĆ G├Ârsel 1 ve G├Ârsel 2ÔÇÖde kitab─▒n s├╝ngere etkisinin farkl─▒ olmas─▒n─▒n sebebi nedir? Bu g├Ârsellere bakarak bas─▒nc─▒n neye ba─čl─▒ oldu─čunu s├Âyleyebiliriz?


Cevap :

G├Ârsel 1 ve G├Ârsel 2ÔÇÖdeki farkl─▒ etkiler, kitaplar─▒n s├╝nger y├╝zeyine uygulad─▒klar─▒ bas─▒n├ž fark─▒ndan kaynaklan─▒r.

G├Ârsel 2ÔÇÖdeki kitap, daha dar bir alana bas─▒n├ž uygular, bu nedenle s├╝nger daha fazla s─▒k─▒┼č─▒r ve daha fazla ┼čekil de─či┼čtirir. Bu, bas─▒nc─▒n uyguland─▒─č─▒ y├╝zey alan─▒ ile do─čru orant─▒l─▒ oldu─čunu g├Âsterir.


Soru : ÔŚĆ G├Ârsel 3 ve G├Ârsel 4ÔÇÖte kitab─▒n s├╝ngere etkisinin farkl─▒ olmas─▒n─▒n sebebi nedir? Bu g├Ârsellere bakarak bas─▒nc─▒n neye ba─čl─▒ oldu─čunu s├Âyleyebiliriz?


Cevap :

G├Ârsel 3 ve G├Ârsel 4ÔÇÖteki farkl─▒ etkiler, kitap say─▒s─▒n─▒n artmas─▒n─▒n s├╝nger ├╝zerindeki toplam kuvveti art─▒rmas─▒ndan kaynaklan─▒r.

Daha fazla kitap, daha fazla kuvvet uygular ve bu nedenle s├╝nger daha fazla ┼čekil de─či┼čtirir. Bu, bas─▒nc─▒n uygulanan kuvvet ile do─čru orant─▒l─▒ oldu─čunu g├Âsterir.


8. S─▒n─▒f Fen Bilimleri ATA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 90 Cevaplar─▒


Peki┼čtiren Soru


Eren yapt─▒─č─▒ deneyde ├Âzde┼č balonlar─▒ e┼čit miktarda su ile dolduruyor. Daha sonra tek bir ├živiyi tahta zemine ├žakarak olu┼čturdu─ču I. d├╝zenekte i├ži su dolu balonu tahta zemine b─▒rak─▒yor. Balonun patlad─▒─č─▒n─▒ ve i├žindeki suyun d├Âk├╝ld├╝─č├╝n├╝ g├Âzlemliyor. Eren ├žok say─▒da ├živiyi tahtaya ├žakarak olu┼čturdu─ču II. d├╝zenekte ├Âzde┼č di─čer balonu tahta zemine I. d├╝zeneteki ile ayn─▒ y├╝kseklikten b─▒rak─▒yor. Balonun patlamad─▒─č─▒n─▒ g├Âzlemliyor (D├╝zeneklerdeki ├živiler ├Âzde┼čtir.). Balonlar e┼čit y├╝kseklikten b─▒rak─▒l─▒yor.

Buna g├Âre ErenÔÇÖin yapt─▒─č─▒ deneyle ilgili olarak a┼ča─č─▒daki sorular─▒ cevaplayal─▒m.┬á


1. Balonlar ├Âzde┼č olmas─▒na ra─čmen neden I. d├╝zenekteki balon patlarken II. d├╝zenekteki balon patlamam─▒┼čt─▒r?


Cevap :

  • Y├╝zey alan─▒ artm─▒┼čt─▒r.

2. ErenÔÇÖin yapt─▒─č─▒ deneyde ba─č─▒ms─▒z de─či┼čken nedir?┬á


Cevap :

  • Temas eden y├╝zey alan─▒d─▒r.


 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!