Ana Sayfa > 8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 176-180-181-182-183 Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1965
Cevaplar0

8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Birey-Toplumsall─▒k┬á Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Birey-Toplumsall─▒k┬á Metni Etkinlik Cevaplar─▒


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 176-180-181-182-183


HAZIRLIK ├çALI┼×MASI


Soru : S─▒n─▒f─▒n─▒zda birey toplum ili┼čkisi konusunda bir tart─▒┼čma ortam─▒ olu┼čturunuz. Tart─▒┼čma sonucunda ula┼č─▒lan sonu├žlar─▒n do─čru oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yor musunuz? Nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap :

Birey toplumun en k├╝├ž├╝k yap─▒ ta┼č─▒d─▒r ve tek bir ki┼čiyi ifade eder.

Bireylerin birle┼čimi ile toplumlar meydana gelir.

Toplum bireylerin bir arada ya┼čad─▒─č─▒ sosyal ortama denir.

─░nsan gerek yemek, i├žmek sa─čl─▒k gibi fiziksel ihtiya├žlar─▒n─▒ gerek sevmek, sevilmek, aile ili┼čkileri kurmak bir g├╝n arkada┼čl─▒k ili┼čkileri gibi psikolojik ihtiya├žlar─▒ i├žin ba┼čka insanlara ihtiya├ž duyar.

Bu y├╝zden insanlar toplum i├žerisinde Ya┼čar. Birey toplumun i├žerisinde varl─▒─č─▒n─▒ s├╝rd├╝rmek i├žin topluma uyum sa─člamaya ├žal─▒┼č─▒r.

Uzun Cevap :

─░nsan tarihsel s├╝recin i├žerisinde her zaman bir topluma ihtiya├ž duymu┼č ve ihtiya├žlar─▒n─▒ bu ┼čekilde kar┼č─▒lam─▒┼čt─▒r.

Biri toplumun en k├╝├ž├╝k yap─▒ ta┼č─▒ olan bir ki┼čiyi ifade eder.

Bireylerin birle┼čiminden meydana gelen toplum ise bireylerin bir arada ya┼čam─▒┼č oldu─ču sosyal ortamlard─▒r.

─░├žinde bulunmu┼č oldu─ču toplumda benzer ya da ayn─▒ ama├žlar i├žin bir araya gelen topluluklar─▒ ise grup denmektedir.

Ki┼činin i├žinde ya┼čam─▒┼č oldu─ču topluma aile denir.

Gruplar ise basketbol ligi futbol tak─▒mlar─▒ gibi tak─▒mlar ├Ârnek olarak g├Âsterilebilir.

Bireyler gerek psikolojik gerek psikolojik ihtiya├žlar─▒ ihtiya├žlar─▒ i├žin ba┼čka insanlara ihtiya├ž duyar ki bu da toplumsal var olman─▒n ├Ânemini ifade eder.

─░nsanlar ihtiya├žlar─▒ i├žin birbirine muhta├ž oldu─čundan dolay─▒ toplum i├žerisinde ya┼čarlar.

Bireylerin davran─▒┼člar─▒ toplumu etkiledi─či gibi toplumun genel davran─▒┼č anlay─▒┼č─▒ da bireyleri etkiler.

Bireyler her insan─▒n sahip oldu─ču ya┼čama, sa─čl─▒k gibi bir├žok hakka sahip olmakla beraber ayn─▒ zamanda toplumun kurallar─▒na da kabullenmek i├žin uyar.

Bunun i├žin insanlar sorumluluklar─▒n─▒ bilmeli hak ve ├Âzg├╝rl├╝klerini ba┼čkalar─▒n─▒n hak ve ├Âzg├╝rl├╝klerine zarar vermeden kullanmay─▒ ba┼čarmal─▒d─▒rlar.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 180 Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


Soru : Okudu─čunuz metindeki anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelime ya da kelime gruplar─▒n─▒ a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z. Metindeki anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelime ya da kelime gruplar─▒n─▒n anlam─▒n─▒ metnin ba─člam─▒ndan hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin do─črulu─čunu TDK G├╝ncel T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖten kontrol ediniz. Anlam─▒n─▒ ├Â─črendi─činiz yeni kelime/kelime gruplar─▒n─▒ s├Âzl├╝─č├╝n├╝ze yaz─▒n─▒z. ├ľ─črendi─činiz kelimeleri birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu : Birey
S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬á Kendine ├Âzg├╝ nitelikleri yitirmeden b├Âl├╝nemeyen tek varl─▒k; fert

Tahmin├« Anlam─▒ : ki┼čilik
C├╝mlem : Her birey birbirinden farkl─▒ ve de─čerlidir.

Kelime/Kelime Grubu : sorgulamak

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬á Su├ž niteli─činde bulunan bir sorun ├╝zerine ilgili bulunanlara sorular sormak.

Tahminî Anlamı : soru sormak
C├╝mlem : Do─čruyu bulmak i├žin sorgulamak gerekir.

Kelime/Kelime Grubu : ada

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬áDeniz veya g├Âl sular─▒ ile ├ževrili kara par├žas─▒; cezire
Tahmin├« Anlam─▒ : sular─▒ ile ├ževrili kara par├žas─▒
C├╝mlem : T├╝rkiyede yar─▒m ada var m─▒d─▒r?

Kelime/Kelime Grubu : peki┼čtirmek

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬áSertle┼čmek, kat─▒la┼čt─▒rmak, sa─člamla┼čt─▒rmak
Tahmin├« Anlam─▒ : sa─člamla┼čt─▒rmak
C├╝mlem : Bilgilerimizi peki┼čtirmek i├žin tekrar ediyoruz.

 

Kelime/Kelime Grubu : bireyselle┼čtirmek

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬áBir ┼čeyi ayr─▒ olarak, bireysel olarak g├Âz ├Ân├╝ne almak.

Tahmin├« Anlam─▒ : bireysel, ┼čahsi
C├╝mlem :┬á Bireyselle┼čtirmek kavramlar─▒ hakk─▒nda konu┼čmam─▒z devam edecek.

Kelime/Kelime Grubu : aidiyet

S├Âzl├╝k Anlam─▒: aitlik
Tahminî Anlamı : aitlik
C├╝mlem : Aidiyet duygusu ├žocuklar i├žin temel ve ├Ânemli bir duygu.

Kelime/Kelime Grubu : mensubiyet

S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬ámensupluk
Tahminî Anlamı : mensupluk
C├╝mlem : Mensubiyet ve mensup olmak kelimeleri ayn─▒ manaya gelmektedir.


2. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ okudu─čunuz metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


1. Yazara g├Âre insan─▒n bireyselle┼čme yolundaki ├Âzlemleri nelerdir?


Cevap :

Yazara g├Âre insan─▒n bireyselle┼čme yolundaki ├Âzlemleri; ekonomi, d├╝┼č├╝nce , inan├ž ├Âzg├╝rl├╝─č├╝, gezme, konu┼čma , i┼č se├žme ├Âzg├╝rl├╝─č├╝d├╝r.


2. Metne g├Âre ├Âzg├╝rl├╝─č├╝n yolunu a├žan nedir?


Cevap :

Metne g├Âre ├Âzg├╝rl├╝─č├╝n yolunu a├žan ; bireyselle┼čmek ve ├╝retkenlik ve ki┼čiyi ├╝retken yapacak bir e─čitimdir.


3. Ya┼čam sava┼č─▒nda bizi ayakta tutan ┼čey yazara g├Âre nedir?


Cevap :

Ya┼čam sava┼č─▒nda bizi ayakta tutan, toplumun destek vermesi, toplumun kazand─▒rd─▒klar─▒d─▒r.


4. Yazar hangi s├Âzleri adamak─▒ll─▒ s├Âzler olarak nitelendiriyor? Neden?


Cevap :

Yazar ÔÇťvatan borcu, namus borcu, insanl─▒k borcu ,adamak─▒ll─▒ s├Âzler olarak nitendiriyor.


5. Sizce toplumun bireylere kazand─▒rd─▒─č─▒ ahlaki ve k├╝lt├╝rel de─čerler nelerdir?


Cevap :

Bence toplumun bireylere kazand─▒rd─▒─č─▒ ahlaki ve k├╝lt├╝rel de─čerler;┬á yard─▒mla┼čma, i┼č b├Âl├╝m├╝, payla┼čma, birlik beraberlik duygulard─▒r.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 181 Cevaplar─▒


3. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ cevaplayarak okudu─čunuz metnin t├╝r├╝n├╝ belirleyiniz.


1. Metinde anlat─▒lanlar insanlar─▒ ya da toplumu mu ilgilendirmektedir?


Cevap :

Metinde anlat─▒lanlar insanlar─▒ etkilemektedir. ├ç├╝nk├╝ bireyselle┼čmekten bahsetmektedir.


2. Anlat─▒lmak istenen d├╝┼č├╝nce, samimi bir dille mi anlat─▒lm─▒┼čt─▒r?


Cevap :

Anlat─▒lmak istenen d├╝┼č├╝nce samimi bir dille anlat─▒lm─▒┼čt─▒r.


3. Yazar metinde anlatt─▒─č─▒ d├╝┼č├╝ncelerle ilgili kan─▒tlar sunarak anlatt─▒─č─▒ d├╝┼č├╝nceyi ispatlamaya ├žal─▒┼čm─▒┼č m─▒d─▒r?


Cevap:

Yazar metinde anlatt─▒─č─▒ d├╝┼č├╝ncelerle ilgili kan─▒tlar sunarak anlatt─▒─č─▒ d├╝┼č├╝nceyi ispatlamaya ├žal─▒┼čm─▒┼čt─▒r.


4. Yazar kendi d├╝┼č├╝ncelerini mi yoksa ba┼čkas─▒n─▒n d├╝┼č├╝ncelerini mi anlatm─▒┼čt─▒r?


Cevap :

Yazar kendi d├╝┼č├╝ncelerini anlatm─▒┼čt─▒r.


Cevap :

Metnin T├╝r├╝ : Deneme


4. ETK─░NL─░K


Oyunlar─▒ da okundu ama hik├óyeleri kadar be─čenilmedi


Soru : Yukar─▒daki ├Ârnekten yararlanarak okudu─čunuz metinden kar┼č─▒la┼čt─▒rma c├╝mleleri bularak a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


Cevap :

  • ├çocuklu─čumuza, gen├žli─čimize pek de benzemeyen aynadaki g├Âr├╝nt├╝m├╝z
  • Ailesi, yak─▒nlar─▒, el bebek g├╝l bebek g├Âr├╝p g├Âzetmese eli ekme─če eri┼činceye de─čin hangi ├žocuk ya┼čam─▒n─▒ s├╝rd├╝rebilir ki? Yeti┼čkinler de ├Âyle, insan ya┼čam─▒, toplumsal bir ya┼čam. Ar─▒lar─▒nki, kar─▒ncalar─▒nki gibiÔÇŽ
  • Ama bunlar─▒n i├žinde, bireyselle┼čmeye g├Ât├╝ren en ger├žek├ži ├Âzlemi insan─▒n, kan─▒mca ona ├╝retken olabilme onurunu verebilecek, onu ├╝retken k─▒labilecek, e─čitimi, ├Â─črenimi elde edebilme ├Âzlemi, ├Âzg├╝rl├╝─č├╝ olmas─▒ gerekir.
  • ├ťretken toplumlar, ├╝retken bireylerdir ├ža─č─▒m─▒zda, ├Âtekilerden daha ├Âzg├╝r, daha az ba─č─▒ml─▒, daha ├žok sayg─▒n olanlar.

5. ETK─░NL─░K


Soru : Yazar─▒n metinde a┼ča─č─▒daki d├╝┼č├╝nceyi geli┼čtirme yollar─▒ndan hangilerini kulland─▒─č─▒n─▒ i┼čaretleyiniz. Bu d├╝┼č├╝nceyi geli┼čtirme yolunun kullan─▒ld─▒─č─▒n─▒ nas─▒l anlad─▒n─▒z? A├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

Tan─▒mlama ()

├ľrneklendirme (Ôťô) ─░nsan─▒n bireyselle┼čme ├Âzlemlerine “ekonomik , d├╝┼č├╝nce , inan├ž , gezme, dola┼čma, konu┼čma ├Âzg├╝rl├╝─č├╝, i┼č se├žme ├Âzg├╝rl├╝─č├╝” ├Ârnek olarak verilmi┼čtir.

Tan─▒k g├Âsterme (Ôťô) Yazar┬á Yunus Emre ve SokratesÔÇÖten al─▒nt─▒ yapm─▒┼čt─▒r.

Benzetme (Ôťô) ─░nsan ya┼čam─▒n─▒n toplumsall─▒─č─▒ kar─▒ncalar─▒n, ar─▒lar─▒n hayat─▒na benzetilmi┼čtir.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 182 Cevaplar─▒


6. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki c├╝mleleri okuyunuz. C├╝mlelerin altlar─▒na anlat─▒m bozuklu─čunun nedenini yaz─▒n─▒z. C├╝mlelerdeki anlat─▒m bozukluklar─▒n─▒ d├╝zelterek c├╝mleleri yeniden yaz─▒n─▒z.


ÔÇó Bu dergide hem yanl─▒┼člar var hem de okunacak gibi de─čil.


Cevap :

├ľzne eksikli─či


ÔÇó Babalar ├žocuklar─▒na hep inan─▒r, kolayca ba─č─▒┼člar.


Cevap :

Nesne eksikli─či


ÔÇó ├çocuklar─▒n─▒ yan─▒na ├ža─č─▒rd─▒ ve hediyeler da─č─▒tt─▒.


Cevap :

Dolayl─▒ T├╝mle├ž eksikli─či


ÔÇó Bug├╝nk├╝ s─▒nava ben, yar─▒nkine Emre girecek.


Cevap :

Y├╝klem eksikli─či


ÔÇó Arkada┼člar─▒m ├žok ├žal─▒┼čkan, ama umutlu de─čildi.


Cevap :

Ek-eylem eksikli─či


ÔÇó B├╝t├╝n g├╝n dergi okuma ve televizyon izlemek ├žok ho┼čuma gidiyor.


Cevap :

Fiilimsi yanl─▒┼čl─▒─č─▒


ÔÇó Resim yapmay─▒ senden ├žok severim.


Cevap :

Anlam belirsizli─či


7. ETK─░NL─░K


Soru : S─▒n─▒f─▒n─▒zda ÔÇťg├╝n├╝m├╝zde bireylerin kendileri gibi olmas─▒ ve kendilerini birey gibi ifade etmelerinin ├Ân├╝ndeki engellerin neler oldu─čuÔÇŁ konulu bir konu┼čma yap─▒n─▒z. Konu┼čman─▒zda empati kurma stratejisini uygulay─▒n─▒z. Bu stratejiyi uygulayabilmek i├žin kendinizi ifade engelleri olan bireylerin yerine koyup neler hissettiklerini, ya┼čad─▒klar─▒n─▒, d├╝┼č├╝nd├╝klerini anlatmaya ├žal─▒┼č─▒n─▒z. Konu┼čman─▒z s─▒ras─▒nda beden dilinizi etkili kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz. Beden dilini etkili kullanman─▒n konu┼čmac─▒n─▒n vermek istedi─či s├Âzl├╝ olmayan mesajlar─▒ iletmeyi kolayla┼čt─▒raca─č─▒n─▒ unutmay─▒n─▒z. Konu┼čmalar─▒n─▒zda kelimeleri anlamlar─▒na uygun kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz.


K─▒sa Cevap :

K─▒ymeti dinleyenler,

Ben g├╝n├╝m├╝zde bireylerin kendileri gibi olmas─▒ ve kendilerine birey gibi ifade etmelerin ├Ân├╝ndeki engellerin en b├╝y├╝─č├╝n├╝n akran yani arkada┼č zorbal─▒─č─▒ ve toplum bask─▒s─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum.

Bireyler toplumun kurallar─▒na uyup kimseyi incitmeyerek de kendileri olmay─▒ ba┼čarabilmelidirler.

Bireyler kendileri gibi olmak isterken etkiye tepki olarak veya bunu yanl─▒┼č anlayarak yapm─▒┼č olduklar─▒ davran─▒┼člardan dolay─▒ engellenebilir veya tenkit edilebilirler.

Bunu yerine yumu┼čak huylulukla ki┼či birey olmay─▒ ba┼čarmal─▒ ayn─▒ zamanda ortal─▒─č─▒ yak─▒p d├Âkmeden veya kimseyi k─▒rmadan, incitmeden bunun kendisinin birey olmak isimden dolay─▒ kaynakland─▒─č─▒n─▒ yumu┼čak huylulukla ifade etmeye ├žal─▒┼čmal─▒d─▒r.

Uzun Cevap :

De─čerli ├Â─čretmen ve sevgili arkada┼člar─▒m

Ben g├╝n├╝m├╝zde bireylerin kendileri gibi olmas─▒ ve kendilerini bire gibi ifade etmelerinin ├Ân├╝ndeki engellerin ├žocukluktan ba┼člayan ve bizlere ├žok normal gelen zorla bir ┼čeyler yapt─▒rmadan dolay─▒ kaynakland─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum.

Elbette kurallar olmal─▒d─▒r ve kurallar ├žocu─čun geli┼čimi i├žin ├žok ├Ânemli ve yerindedir.

Ancak konulan kurallar isabetli ve s├╝rd├╝r├╝lebilir kurallar de─čildi bilakis ebeveynlerin sadece kendi istekleri i├žin konuluyorsa ve burada ├žocu─čun hak ve g├Âzetilmiyorsa bu bir haks─▒zl─▒kt─▒r.

Normalde kendisine belirli saatlerde ekran verilen ├žocuk misafir gelece─či zaman veya bir yere gidildi─či zaman s─▒n─▒rs─▒z izleyebiliyor ancak di─čer g├╝nler kesinlikle elinden al─▒n─▒yorsa bu ├žocuk kurallar konusunda s─▒k─▒nt─▒ ya┼čayacakt─▒r.

Zorla yemek yedirilen ├žocuk, uyku saati g├Âzetilmeden uyutulmaya ├žal─▒┼č─▒lan veya kendi duygular─▒n─▒ ifade etmek yerine annesi, babas─▒ ve bak─▒c─▒s─▒ gibi hissedilmesi gerekti─či ifade edilerek b├╝y├╝t├╝len ├žocuk duygular─▒n─▒ ifade edemez.

├çocuk itiraz etti─činde dinlenmeli hakl─▒ olan yanlar─▒ anla┼č─▒lmaya ├žal─▒┼čmal─▒ e─čer Bu psikolojide olan iktidar m├╝cadele istese tabii ki gerekli kurallar ve mahrumiyetler yap─▒lmal─▒d─▒r.

├çocuk kurallarla beraber ayn─▒ zamanda duygular─▒n─▒ ifade edebilen bilgi d├╝┼č├╝ncelerini s├Âyleyebilen ve farkl─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝ zaman tenkit edilmeyen bir ki┼čiye olarak b├╝y├╝t├╝lmelidir.

Bu ┼čekilde bir yap─▒ya sahip olduktan sonra bu ├žocu─ču g├╝zel konu┼čarak ikna etmek kolay olsa da bu ki┼či kurallara uyumlu bir ki┼či olmakla beraber ayn─▒ zamanda kendisi birbiri olabilen ve d├╝┼č├╝ncelerini ├Âzg├╝venle aktarabilen bir birey olacakt─▒r.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 183 Cevaplar─▒


8. ETK─░NL─░K


Soru : ÔÇťKi┼či; ba┼čkalar─▒ndan iyi bildi─či, iyi yapabildi─či ┼čeyle ├Âzg├╝rd├╝r.ÔÇŁ c├╝mlesi ile ifade edilen g├Âr├╝┼če kat─▒l─▒yor musunuz? Neden? sorular─▒ndan hareketle s─▒n─▒f─▒n─▒zda bir tart─▒┼čma ortam─▒ olu┼čturunuz. Tart─▒┼čma s─▒ras─▒nda okudu─čunuz metinden hareketle ula┼čt─▒─č─▒n─▒z olumlu ya da olumsuz her t├╝rl├╝ d├╝┼č├╝nceyi nezaket kurallar─▒ i├žerisinde ifade ediniz. Tart─▒┼čman─▒n ard─▒ndan a┼ča─č─▒ya konu hakk─▒ndaki d├╝┼č├╝ncelerinizi anlatt─▒─č─▒n─▒z bilgilendirici bir metin yaz─▒n─▒z. Yaz─▒n─▒zda yabanc─▒ dillerden al─▒nm─▒┼č, dilimize hen├╝z yerle┼čmemi┼č kelimelerin T├╝rk├želerini kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz. Metninizi g├Âzden ge├žirirken varsa metninizde yaz─▒m, noktalama hatalar─▒n─▒ ve anlat─▒m bozukluklar─▒n─▒ d├╝zeltiniz. Yazd─▒─č─▒n─▒z metni s─▒n─▒fta arkada┼člar─▒n─▒za okuyunuz.


K─▒sa Cevap :

“Ki┼či; ba┼čkalar─▒ndan iyi bildi─či, iyi yapabildi─či ┼čeyle ├Âzg├╝rd├╝r. “S├Âz├╝ne kat─▒l─▒yorum.

├ç├╝nk├╝ insanlar herkesin olmasa da bir├žok insandan iyi bildi─či ve iyi yapabildi─čini d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝ ┼čey de kendini daha g├╝venli ve rahat hisseder.

Bir ┼čeyler yapabilmenin bilgisine ve yetene─čine sahip oldu─ču i├žin muhte┼čem eserler ve g├╝zel fikirler ortaya ├ž─▒karabilir.

Uzun Cevap :

Sevgili arkada┼člar─▒m bug├╝n “ki┼či; ba┼čkalar─▒ndan iyi bildi─či , iyi yapabildi─či ┼čeyler ├Âzg├╝rd├╝r. “C├╝mlesi ├╝zerinde konu┼čmak istiyorum.

“Ki┼či; ba┼čkalar─▒ndan iyi bildi─či, iyi yapabildi─či ┼čeye ├Âzg├╝rd├╝r. “ifadesine kat─▒lm─▒yorum.

├ç├╝nk├╝ insanlar bir ┼čeyi ba┼čkalar─▒ndan ve herkesten daha iyi bilemedi─či gibi ├žok iyi yapamad─▒─č─▒ i┼člerde de ├ľzg├╝r olabilirler.

Herkesin bu konuda g├Âr├╝┼č├╝ farkl─▒ olabilece─či gibi mesela bir insan herkesten ├žok iyi yemek yap─▒lmasa bile kendi demek damak tad─▒na hitap eden bir yemek yapabiliyorsa bu kimse bunu yapmakta ├Âzg├╝rd├╝r ve herkes gibi yapmak zorunda de─čildir.

Di─čer sanatsal alanlarda da b├Âyledir. Bir kimse o sanat dal─▒ndaki herkesten iyi olmasa bile e─čer bu i┼či yapmaya yetenekli ise ve yapabiliyorsa m├╝kemmeliyeti aramaya gerek yoktur diye d├╝┼č├╝n├╝yorum.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!