Ana Sayfa > 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı > 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 252-253-254 Ferman Yayıncılık

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1970
Cevaplar0

8. Sınıf Türkçe Kitabı Armağan Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254


8. Sınıf Türkçe Kitabı Armağan Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 252-253-254


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


Soru : Yazmayı mı yoksa okumayı mı daha çok seviyorsunuz? Neden?


Kısa Cevap :

Ben en çok okumaktan hoşlanırım. Zaman zaman yazılar veya sözler yazmaktan hoşlansam da okumakta daha iyi olduğumu düşünüyorum.

Okuduğum şeyler de kendimi bulmak ve yeni bilgiler öğrenmek benim için çok daha önemli.

Uzun Cevap :

Okumak insanın hayatında büyük katkılar sağlıyor ve insanlar alıp bambaşka yerlere götürebiliyor.

Okumaktan çok zevk alıp sevsem de ben asıl olarak yazmayı seviyorum.

Duygularımı şiirleri veya yazıların arasına saklamak kendimi bu şekilde ifade etmek bana çok daha eğlenceli geliyor.

Anlamış anlatamadığım bütün duygularımı sanki yazılarıma ve şiirlerime aktarabiliyor oradan da okuyan herkese açılabiliyor.

Bu yüzden okumayı çok sevsem de en çok yazmayı seviyorum yazmaktan hoşlanıyorum.


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız.Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu : kapısını aralamak

Tahminim: birşeyler söylemeye hazırlık yapmak

Sözlük Anlamı: bir konuya giriş yapmak, karşısındakini hazırlamak.

Cümlem :  Başarının kapısını araladım gibi hissediyorum.

 

Kelime/Kelime Grubu : düş gücü

Tahminim: hayal gücü

Sözlük Anlamı: hayal gücü

Cümlem : Düş gücü ile insanlar birçok hayaller kurabilirler.

 

Kelime/Kelime Grubu : serüven

Tahminim: macera

Sözlük Anlamı: macera

Cümlem : Bu kadar serüvenli bir günden sonra sakin kalmak istiyorum.

 

Kelime/Kelime Grubu : us

Tahminim: akıl

Sözlük Anlamı: akıl

Cümlem : İnsan us ile hareket etti mi daha az hata yapar.

 

Kelime/Kelime Grubu : kıpır kıpır

Tahminim: Çok hareketli

Sözlük Anlamı: Çok hareketli, hamarat olan, Yerinde duramayarak, sürekli ve aralıksız kımıldayarak; kımıl kımıl

Cümlem : Ne kadar kıpır kıpır bir çocuk bu böyle.

 

Kelime/Kelime Grubu : duyumsamak

Tahminim: duyularla algılamak

Sözlük Anlamı: Duyular aracılığıyla bir şeyi algılamak

Cümlem : Duyumsama becerimizi geliştirmek bizlere büyük katkılar sağlar.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Yazarlar dünyanın kapısını nasıl aralamıştır?


Cevap :

Yazarlar dünyanın kafasını okurlar için görerek okuyarak ve kaleme alarak aralarlar.


2. Öykü ve romanlar bize neyi anlatırmış?


Cevap :

Öykü ve romanlar bizlere yaşama anlatırmış.


3. İnsan yanımız nasıl gelişmiştir?


Cevap :

İnsan yanımız yazarların yüreklerindekini yoklayıp yazdıkları şiirlerle yaşamın güzelliklerini duyumsayıp içimizin kıpır kıpır olması ile beğenilerimiz incelir ve gelişirmiş.


4. “İnceldi beğenilerimiz.” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?


Cevap :

“İnceldi beğenilerimiz.” Dizesi ile şair okurların şiirler okuyarak beğenilerinin, defterinin daha estetik bir hale geldiği ve daha seçici olduklarını anlatmak istemiştir.


5. Şaire göre yazarlar bize neyi öğretmiş, neyi armağan etmiş?


Cevap :

Şaire göre yazarlar bize sevgiye öğretmiş ve kişiliğimizi armağan etmiş.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya dinlediğiniz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz. Arkadaşlarınızdan aldığınız cevapları soruların altlarına yazınız.


Cevap :

1. Soru : yazarlar bize masal dünyasını nasıl tanıtıyorlar?

Cevap : yazarlar hayal güçlerini zorlayıp olmazları oldurarak bizi serüvenden serüvene koşturur ve masal dünyasını tanıtırlar.

2. Soru : yazarlar sözcüklerle oynuyor derken ne kastediliyor?

Cevap : yazarlar sözcüklerle oynuyor derken sözcüklere yeni anlam değerleri kazandırıyor ve onları imgeli bir şekilde kullandıkları için oynuyorlar diye ifade ediliyor.

3. Soru : yazarlar bize yaşama anlatmak için ne yapmışlar?

Cevap : yazarlar bize yaşama anlatmak için uçlarında ürettiklerini kitaplara geçirerek eserler yazmışlar.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin Konusu : yazarların bizim için yaptıkları ve bizlere kazandırdıkları Siirin Ana Duygusu : yazı sevgisi


5. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap :

Kalemin Gücü

Yazarların Sihirleri


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda insanların neden kitap yazma ihtiyacı duyduklarıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi ifade eden bir konuşma yapınız. Konuşmanızda ikna etme stratejisini uygulayınız. Fikirlerinizin arkadaşlarınız tarafından kabul edilmesini sağlamak için fikirlerinizi destekleyen kaynaklardan, güvenilir delillerden ve verilerden yararlanınız.


Kısa Cevap :

Yazmak insanın konuşarak anlatamayacağını düşündüğü veya açıkça anlatmak istemeyip duygularını satıralarına gizlemek istediği şeyleri anlatabilmesini sağlar.

Bu insanın psikolojik varlığını rahatlatan ve düşüncelerin açığa vurulmasıyla kendisinin rahatlamasına yardımcı olan şeydir.

Ünlü yazarlar ilhamın bir anda geldiğini ve o anda düşünce ve duygularının kaleme bir anda döküldüğünü ifade ederler.

Fransız yazar Sartre”neden yazıyoruz?” Sorusuna okumayı ve yazmayı bir ihtiyaç olarak gördüğünü kitabında ifade etmiştir.

İşte bu bir yazarın yazılı olabilmesinin şartıdır ve yazmak işte böyle insanı rahatlatır.

Uzun Cevap :

İnsan hayatı boyunca duygu ve düşünceler içerisinde yaşayan ve birikimlerini ister istemez hayatını aktaran bir canlıdır.

İnsanlar anlaşılabilmek ve duygu ve düşüncelerini karşı tarafa aktarmak isterler.

Duygu ve düşüncelerini anlatabilmek ve bu duygulara sahip olduğunu bilmek hayata sahiplenmek ve büyük bir rahatlık sebebidir.

Saat ve edebiyatta yazmak bir araştır. Kendini yazarak ifade eden insanlar kendilerini iyi hissettiklerini ve birçok sıkıntılarıyla bu şekilde baş ettiklerini söylüyorlar.

Yapılan bir araştırma sonucunda derinden etkileyen ve üzücü bir olay hakkında yazmanın deneysel katılımcılara duygularını daha mantıklı düşünmelerini sağladığı ve bunu da bahsi geçen olaylara çevrilen stresi azaltabilir.

Sait Faik “söz vermiştim kendime yazı bile yazmayacaktım. Yazı yazmak da bir hırstan başka neydi?… Yazmasam deli olacaktım nokta “sözleri ile ifade etmiştir.

Umberto Eco ise “hayatta kalmak için hikayeler anlatmak gerek” şeklinde yazmanın kendileri için ne kadar değerli olduğunu ifade etmiştir.

Böyle yazarların da ifade ettiği gibi yazmak insanın duygularını ifade etmesinde ve kendini var olarak hissetmesine büyük bir ihtiyaçtır.


7. ETKİNLİK


Soru : Bugün yaşadığınız olayları düşününüz. Bu olayları tarih belirterek yazınız. Dilerseniz bugünden başlayarak bir günlük oluşturabilirsiniz.


 Cevap :

Mart 2024

Bugün erkenden kalktım. Kahvaltımı yaptım. Okul için hazırlandım ve okula gittim.

Okul bittikten sonra saat birde eve geldim. Üzerimi değiştirdim. Ailemle beraber yemek hazırladık ve yedik. Ödevlerimiz yaptım. Daha sonra ailemle beraber oyun oynadık ve sohbet ettik. Biraz kitap okuduktan sonra uyudum.



 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!