4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 26-27. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı İnsan Olmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 26-27 Sayfa Cevapları öğrencilerin insan olmanın gerekliliklerini kavramalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda insan olmanın sorumluluklarını uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 26-27. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite İnsan Olmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 26, 27 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı İnsan Olmanın Gerekliliği Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 26-27


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Osmanlı Devleti Padişahı Fatih Sultan Mehmet, genç yaşta devlet yönetiminde sorumluluk almak durumunda kalmıştır. Babası II. Murat’ın tahttan kısa süreli olarak çekilmesi üzerine henüz 12 yaşında iken tahta çıkarak sorumluluk bilincini göstermiştir.

Soru : Sizce Fatih Sultan Mehmet bu büyük sorumluluğu kabul ederken neler hissetmiştir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Fatih Sultan Mehmet, henüz genç yaşta büyük bir sorumluluk üstlendiği için hem heyecan hem de kaygı hissetmiş olabilir; ülkeyi yönetme görevinin ağırlığını fark ederek cesaret ve kararlılık duymuş olabilir.


Okuma Metni  Sosyal Sorumluluk 

4. sınıf öğrencileri Ozan ve Ela, öğle yemeklerini okulun yemekhanesinde yemektedir. Yemekhaneden çıkarken gördükleri çöp kutusuna atılmış olan yemekler onların dikkatini çekmiştir. Ela, bu yemeklerin barınak veya sokaklardaki hayvanlara ulaştırılabileceğini düşünmüştür. Ozan’a bu konuyu öğretmenleri ile paylaşmaları gerektiğini söylemiştir. Ozan da bu fikre katılmıştır. Öğretmenlerini konu hakkında bilgilendiren Ozan ve Ela’ya öğretmenleri bu soruna bir sosyal sorumluluk projesiyle çözüm bulabileceklerini söylemiştir. Okul müdürü ve öğretmenlerinden destek alan Ozan’la Ela bu konuda arkadaşlarını da bilgilendirmiştir. Öğretmenleri ve sınıf
arkadaşlarıyla barınakları ziyaret etmişler ve barınak çalışanlarının olumlu yaklaşımları üzerine çok mutlu olmuşlardır.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Sosyal sorumluluk projeleri ile topluma karşı hangi sorumluluklarımızı yerine getiririz?


Cevap : Sosyal sorumluluk projeleri ile topluma karşı yardım etme, duyarlı olma ve çevremizi koruma gibi sorumluluklarımızı yerine getiririz.


2. Ozan ve Ela’nın karşılaştıkları sorunu yaşasaydınız, siz nasıl sorumluluklar alırdınız?


Cevap : Ben de bu tür bir durumla karşılaşsaydım, öğretmenime durumu bildirir ve arkadaşlarımla birlikte çözüm yolları arardım.


3. Ozan ve Ela, neden böyle bir sorumluluk hissetmiş olabilir? İnsan olmanın gerekleri ile bu olay arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap : Ozan ve Ela, diğer canlılara ve çevreye karşı duyarlı oldukları için sorumluluk hissetmiş olabilir; insan olmanın gereği olarak başkalarına yardım etmek ve toplumda olumlu katkı sağlamak bu olayla bağlantılıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru :  Bu etkinlik ile ev ve okuldaki sorumluluklarımızı karşılaştıracağız. Tabloyu doldurduktan sonra defterinize bu sorumlulukları yerine getirmenin günlük hayatınızı nasıl etkilediğini yazınız. 


Cevap :

Evdeki Sorumluluklar:

  1. Odamı toplamak
  2. Yemek sonrası bulaşıkları yıkamak
  3. Evcil hayvanın bakımını yapmak
  4. Çamaşırları katlamak
  5. Çöpleri dışarı atmak
  6. Anne-babaya yardım etmek
  7. Kendi eşyalarımı düzenlemek
  8. Ev işlerinde görev almak
  9. Küçük kardeşime yardımcı olmak

Okuldaki Sorumluluklar:

  1. Ödevleri zamanında yapmak
  2. Sınıfı temiz tutmak
  3. Sıraları düzenlemek
  4. Kitap ve materyallere özen göstermek
  5. Arkadaşlarla iş birliği yapmak
  6. Ders sırasında dikkatli olmak
  7. Öğretmenin verdiği görevleri yerine getirmek
  8. Grup çalışmalarına katılmak
  9. Okul kurallarına uymak

Günlük hayata etkisi:

  1. Daha düzenli olmak
  2. Zamanı verimli kullanmak
  3. Sorumluluk bilinci kazanmak
  4. Başkalarına yardım etmeyi öğrenmek
  5. Kendi işlerini yönetebilmek
  6. Problem çözme becerisi gelişir
  7. Başkalarının haklarına saygı duymak
  8. Disiplinli bir yaşam sürmek
  9. Kendine güven duymak


 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!