İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 52-53 Sayfa Cevapları öğrencilerin adaletsizliğin duygulara etkilerini anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda adaletsiz durumlara karşı duyarlı olmayı öğrenirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve adaletsizliğin duygular üzerindeki etkilerini fark ederler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 52, 53 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 52-53
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : “Adalet nedir? Meyve ağaçlarına su vermektir. Zulüm nedir? Dikeni sulamaktır.” Mevlana bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap : Mevlana bu sözle, adaletin iyilikleri desteklemek ve hak edenlere doğru davranmak, zulmün ise kötülüğü beslemek ve haksızlığa göz yummak olduğunu anlatmak istemektedir.
Okuma Metni Yasaklar Ülkesi
Bir ülkede
• İstediğin yere taşınamamak,
• İstediğin saç kesimine sahip olamamak,
• İstediğin televizyon kanalını izleyememek,
• Uluslararası telefon görüşmesi yapamamak,
• Araba kullanamamak gibi sınırlamalar vardır.
Vatandaşlar bunlara uymaya zorlanmaktadır.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Bu yasakların olduğu ülkede yaşasaydınız neler hissederdiniz? Neden?
Cevap : Bu yasakların olduğu bir ülkede yaşasaydım kendimi özgürlüğüm kısıtlanmış, mutsuz ve baskı altında hissederdim; çünkü günlük yaşamımı istediğim gibi düzenleyememek rahatsız edici olurdu.
2. Bu yasaklar neden konulmuş olabilir?
Cevap : Bu yasaklar muhtemelen halkı kontrol altında tutmak, iktidarın gücünü korumak ve insanların davranışlarını sınırlamak amacıyla konulmuş olabilir.
3. Bu yasaklar konulurken halka danışılmış olabilir mi? Halkın bu tarz yasakları onaylaması mümkün müdür?
Cevap : Bu yasaklar halka danışılmadan alınmış olabilir; halkın bu tarz kısıtlamaları onaylaması zordur, çünkü özgürlüklerin kısıtlanması genellikle hoş karşılanmaz.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen beyin fırtınası tablosunu uygun bir şekilde doldurunuz.
Cevap :
Tüm insanlar haklı olsaydı = Sürekli tartışma olur.
Tüm insanlar haksız olsaydı = Adaletsizlik artar.
Tüm insanlar barış içinde yaşasaydı = Huzur olur.
Tüm insanlar kavga etseydi = Kaos olur.
Tüm insanlar empati kursaydı = Anlayış artar.
Tüm insanlar kendi çıkarını gözetseydi = Bencillik olur.
Tüm insanlar aynı zevklere sahip olsaydı = Monoton olur.
Tüm insanlar birbirini dinlemeseydi = Yanlış anlaşılır.
Dünyadaki anlaşmazlıklar çözülemeseydi = Sorunlar çoğalır.
Soru : Haksızlığa uğradığınız bir durumu düşününüz. Haksızlığa uğradığınızda neler hissettiğinizi, eşitliğin ve adaletin sağlanması için neler yapılabileceğini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Haksızlığa uğradığımda üzgün, kızgın ve bazen çaresiz hissederim. Eşitlik ve adaletin sağlanması için durumu yetkililere veya öğretmen gibi güvenilir bir kişiye bildirebilir, haklarımı savunabilir ve sorunun çözülmesi için gerekli adımların atılmasını isteyebilirim. Ayrıca başkalarının da hakkını gözetmek, empati yapmak ve adil davranmak önemlidir.