İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sürpriiiiiiiz! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 19-20-21-22-23-24-25-26-27 Sayfa Cevapları, öğrencilerin dersleri daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerde doğru cevapları bulmalarına yardımcı olur.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Sürpriiiiiiiz! Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirmesini sağlar. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Sayfa Cevapları, derslerin verimli işlenmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sürpriiiiiiiz! Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24-25-26
1. Sevdiğiniz bir kişi size sürpriz yaptığında neler hissedersiniz?
Cevap : Sevdiğim bir kişi bana sürpriz yaptığında çok mutlu ve heyecanlı hissederim, yüzümde bir gülümseme oluşur.
2. Daha önce, sevdiğiniz birine sürpriz yaptınız mı? Yaptıysanız yaşadıklarınızı anlatınız.
Cevap : Evet, daha önce sevdiğim birine sürpriz yapmıştım. Ona küçük bir hediye hazırlamış ve gizlice vermiştim; onu mutlu görmek beni de çok sevindirmişti.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin anlamlarını cümledeki bağlamından hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğünüzden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazarak bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap :
sürpriz: Beklenmedik ve hoş bir durum.
Cümlem: Doğum günümde arkadaşlarım bana büyük bir sürpriz yaptı.
öykü: Kısa anlatılan bir hikâye.
Cümlem: Kitapta çocuklar için güzel bir öykü yer alıyordu.
fikir: Düşünce veya öneri.
Cümlem: Proje hakkında herkes kendi fikrini söyledi.
müthiş: Çok güzel, olağanüstü.
Cümlem: Tatilde gördüğüm manzara gerçekten müthişti.
tayin: Bir kişinin görev yerinin değiştirilmesi veya atanması.
Cümlem: Öğretmenimizin yeni okula tayini çıktı.
2. ETKİNLİK
Soru : Metne, iki farklı başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve belirleme nedenlerinizi yazınız.
Cevap :
Birinci başlığım: Heyecanlı Sürpriz
Belirleme nedenim: Metnin ana fikri, öğretmenin sınıfa hazırladığı sürprizdir; öğrenciler bu sürprizi merak ve heyecanla beklemektedir.
İkinci başlığım: Sınıfa Katılan Yeni Arkadaş
Belirleme nedenim: Sürpriz, Hamza adında yeni bir öğrencinin sınıfa gelmesidir; metinde öğrencilerin Hamza ile tanışması ve ona destek olmaları ön plana çıkmaktadır.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap :

4. ETKİNLİK
Soru : Buna göre aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir? İşaretleyiniz.
Cevap : Sürprizler, düşünmediklerimizin ve beklemediklerimizin gerçekleşmesidir.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Öğretmen, öğrencilerine sürpriz yapacağını ne zaman söylüyor?
Cevap : Öğretmen, Cuma günü son derste öğrencilere pazartesi günü bir sürpriz yapacağını söylüyor.
2. Öğretmenin, öğrencilerine sürprizi nedir?
Cevap : Öğretmenin sürprizi, sınıfa yeni bir arkadaşın katılmasıdır; adı Hamza’dır.
3. Öğrenciler, sürprizi gördüklerinde nasıl davranıyorlar?
Cevap : Öğrenciler sürprizi gördüklerinde şaşkınlıkla bakıyor ve Hamza’yı hoş geldin diyerek karşılıyorlar.
4. Hamza İstanbul’a neden geliyor?
Cevap : Hamza, babası polis olduğu için Ankara’dan İstanbul’a tayini çıktığından İstanbul’a geliyor.
5. Sürprizden sonra sınıfta neler yaşanıyor?
Cevap : Sürprizden sonra sınıfta Hamza tanıtılıyor, öğrenciler ona yardımcı olacaklarını söylüyor ve masal okumaya devam ediliyor.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
6. ETKİNLİK
“Ahmet kırmızı bir gömlek giymişti.” “Özge kendine al bir etek aldı.”
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin yerlerini değiştirdiğinizde cümlelerin anlamlarında bir değişiklik meydana geliyor mu? Düşününüz.
Cevap : Evet, cümlelerdeki “kırmızı” ve “al” kelimelerinin yerlerini değiştirirsek, cümlelerin anlamı değişir; örneğin “Ahmet bir kırmızı gömlek giymişti” yerine “Ahmet bir gömlek kırmızı giymişti” dendiğinde anlam bozulur veya anlaşılması zorlaşır.
Yazılışları farklı, anlamları aynı olan kelimelere eş anlamlı kelimeler denir. “Kırmızı” ve “al”, yazılışları farklı olmasına rağmen anlamları aynı olan eş anlamlı iki kelimedir.
Soru : Bu bilgiye göre aşağıda verilen kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
Eş anlamlı kelimeler:
- yaşlı – ihtiyar
- hediye – armağan
- kirli – pis
- yanıt – cevap
- temiz – temiz (zaten kendisi anlamlı)
7. ETKİNLİK
Soru : “Okulum Açılıyor” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : “Sürpriiiiiiiz!” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini söyleyiniz.
Cevap :
Konuşma çizgisi (—): Konuşmaları göstermek için kullanılır.
Nokta (.): Cümleleri bitirmek için kullanılır.
Virgül (,): Cümlede sözleri ayırmak için kullanılır.
Soru : Yukarıda verilen bilgilerden faydalanarak aşağıdaki cümlelerde ( ) gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap :
– Yarınki geziye Ahmet, Nehir ve Filiz de gelecek.
– Belki ben gelemem; kendimi iyi hissetmiyor; arabaya binince daha kötü olacağımdan korkuyorum.
– Dişlerimi fırçaladım, saçlarımı taradım, kıyafetlerimi giyindikten sonra evden çıktım.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma doğrultusunda hazırlamış olduğunuz yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. Siz de onların yazdıklarını dinleyiniz. İstiyorsanız öğretmeninizin kontrolünde tahtaya çıkarak yazdıklarınızı okuyabilirsiniz. Ardından arkadaşlarınızla boş vakitlerinizde zamanınızı nasıl geçirdiğiniz hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken kelimeleri anlamına uygun kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap : Ben boş vakitlerimi genellikle kitap okuyarak, resim yaparak ve arkadaşlarımla oyun oynayarak geçiriyorum. Arkadaşlarım ise spor yapmak, müzik dinlemek veya bilgisayar oyunları oynamak gibi etkinliklerle vakitlerini değerlendiriyor. Konuşmamız sırasında herkesin yaptığı aktiviteleri ve hislerini birbirimize anlattık ve kelimeleri doğru kullanmaya özen gösterdik.
10. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen görseli inceleyerek paragrafı okuyunuz.
Savaşlar yüzünden birçok çocuk ülkesini, evini hatta ailesini terk etmek zorunda kalıyor. Bu çocuklardan şanslı olanlar farklı ülkelerde okullara gidebiliyorken birçoğu büyük bir özlem içinde bir yerden başka bir yere savruluyor. Dünyaca bilinen Türk misafirperverliğinin de etkisiyle birçok ülkeden çok sayıda çocuk ülkemizde eğitim alıp hayatlarına devam edebiliyor.
Soru : Sınıfınıza yabancı bir ülkeden yeni bir öğrencinin geldiğini düşününüz. Onun kendini daha iyi hissetmesi ve okulunuza alışması için neler yapar, ona nasıl davranırdınız? Aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak yazınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra tekrar okuyunuz. Yazım ve noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Yazınızı arkadaşlarınıza okuyarak paylaşınız.
Cevap :
Başlık: Yeni Arkadaşımıza Hoş Geldin
Sınıfımıza yabancı bir öğrencinin geldiğini düşünürsek, ona arkadaşça davranır ve kendini rahat hissetmesini sağlardık. Ona okul kurallarını ve sınıfımızı tanıtır, derslerde ve etkinliklerde yanında olurduk. Boş vakitlerde birlikte oyun oynayarak ve sohbet ederek ona arkadaşlığımızı gösterirdik. Böylece yeni öğrencinin okula alışması daha kolay olur ve kendini mutlu hissederdi.
Soru : Aile büyüklerinizden yardım alarak bir uçurtma yapınız. Yaptığınız uçurtmayı “Haydi Uçurtma Yapalım” metninin işleniş sürecinde sınıfa getiriniz.
Cevap : Ailemden yardım alarak renkli kağıt, çubuk ve ip kullanarak bir uçurtma yaptım. Uçurtmamın şeklini ve renklerini kendim seçtim. “Haydi Uçurtma Yapalım” metninde öğrendiğim adımları uygulayarak uçurtmamı tamamladım ve sınıfa getirerek arkadaşlarımla paylaştım.