İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Çocukluğum Bitti Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 36-37-38-39 Sayfa Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, her etkinlik için doğru ve açıklayıcı yanıtlar sunar.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Çocukluğum Bitti Mi? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni dikkatle dinleyip anlamalarını kolaylaştırır. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 36, 37, 38, 39 Sayfa Cevapları, derslerde etkin öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğum Bitti Mi? Dinleme Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39
1. Daha önce kütüphaneye gittiniz mi? Kütüphanede nasıl davranmanız gerektiğini biliyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap : Evet, daha önce kütüphaneye gittim. Kütüphanede sessiz olmak, kitaplara zarar vermemek ve sırayla kitap almak gerektiğini biliyorum.
2. Sevdiğiniz yazarlar kimlerdir? Bu yazarların kitaplarından birini neden sevdiğinizi açıklayınız.
Cevap : Sevdiğim yazarlar arasında Jules Verne ve Gülten Dayıoğlu var. Jules Verne’in kitaplarını seviyorum çünkü macera dolu ve hayal gücünü geliştiren hikâyeler içeriyor.
Soru : Metni dinlemeden önce aşağıdaki görselleri inceleyerek metnin konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi 1. etkinliğe yazınız. Metni öğretmeninizin kontrolünde dikkatlice dinleyiniz.
Cevap : Tahminim: Metin, yazarın çocukluk dönemini, kitaplarla ve oyunlarla geçirdiği zamanları, yaşadığı anıları ve yazar olma sürecini anlatıyor olabilir.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metne ait görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıdaki yazma alanına yazınız.
Cevap : Tahminim: Metin, yazarın çocukluk anılarını, kitaplar ve oyunlarla geçirdiği zamanları, kütüphane ve masallarla olan ilişkilerini ve bunların yazarlık hayatına etkilerini anlatıyor olabilir.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeleri metinden ve anlamlarından hareketle bulmacada uygun yere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
Cevap :
-
FABL → Kahramanları çoklukla hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı güden hikâye.
-
BEZİRGÂN → Alışverişte çok kâr amacı güden kimse.
-
HARÇLIK → Ufak tefek gereksinimler için harcanacak para.
-
YANIT → Bir soruya, bir isteğe, bir söz, bir davranış veya yazıya verilen karşılık.
-
ÖYKÜ → Ayrıntılarıyla anlatılan olay.
-
YATILI → Geceleri de kalınıp yatılan.
-
SADIK → Dostluğu ve bağlılığı içten olan.
-
SOLUK → Akciğerlere çekilen, akciğerlerden atılan hava.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıdaki yazma alanına yazınız.
Cevap :
Konusu: Yazarın çocukluk yılları, oyunlar ve kitaplarla geçen zamanı, aile ve okul yaşantısı.
Ana Fikir: Çocukluk anıları ve kitaplarla kurulan ilişki, insanın içindeki çocuğu canlı tutar; hayal gücünü, sevgiyi ve umudu hayat boyu besler.
4. ETKİNLİK
Soru : Metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.
1. Yazar çocukluğunda nasıl biridir?
Cevap : Yazar çocukluğunda sessiz, içine kapanık ve kitaplarla dost bir çocuk olarak tanımlanıyor.
2. Yazar okula kaç yaşında gidiyor?
Cevap : Yazar okula beş yaşında gidiyor.
3. Yazar kütüphanede neler yapıyor?
Cevap : Kütüphanede kitaplarla ilgileniyor, masada uyuyakalıyor ve görevli amca onun okuduğu kitapları kaydediyor.
4. Yazar hangi kitapları okuyor?
Cevap : Andersen, Binbirgece Masalları, La Fontaine’in Fablleri, Jul Vernes ve Kemalettin Tuğcu’nun kitaplarını okuyor.
5. Yazar ilk ödülünü kaçıncı sınıfta alıyor?
Cevap : Yazar ilk ödülünü ilkokul dördüncü sınıfta alıyor.
6. Yazar okulda hangi oyunları oynuyor?
Cevap : Okulda ip atlama, küçük lastik toplarla yakan top, köşe kapmaca, saklambaç ve bezirgân oyunlarını oynuyor.
7. Metni beğendiniz mi? Neden?
Cevap : Metni beğendim çünkü yazarın çocukluk anılarını ve kitap sevgisini içten bir şekilde anlatması, çocuklukla ilgili duyguları bize hissettirmesi etkileyici.
5. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metne farklı iki başlık önererek bu başlıkları, seçme nedenlerinizle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.
Cevap :
Birinci başlığım: Çocukluk Yıllarım ve Kitaplarla Kurduğum Bağ
Seçme nedenim: Yazarın çocukluk döneminde kitaplarla kurduğu samimi ilişki ve kütüphanede geçirdiği zaman metnin temel konusunu oluşturuyor.
İkinci başlığım: İçimdeki Çocuğu Hatırlamak
Seçme nedenim: Yazar, büyüdükten sonra çocukluk anılarını ve içindeki çocuğu yazdığı masal ve öykülerle yeniden yaşatıyor; bu durum metnin ana fikrini destekliyor.
6. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metne ait görselleri beğendiniz mi? Neden? Siz olsaydınız metin için hangi görselleri kullanırdınız? Nedenleriyle yazınız.
Cevap : Evet, görselleri beğendim çünkü metindeki olayları ve konuları iyi yansıtıyordu. Ben olsaydım kütüphanede kitap okuyan bir çocuk, masal anlatan bir ebeveyn ve ip oynayan çocukları gösteren görselleri de eklerdim; böylece metindeki kişiler ve olaylar daha açık bir şekilde anlaşılırdı.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aile büyüklerinizin oynadıkları oyunlarla sizin oynadığınız oyunları karşılaştırarak bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız çalışmayı göz önünde bulundurunuz. Konuşmanızda oyunlarınızın benzer ve farklı özelliklerine örneklerle değininiz.
Cevap : Ben aile büyüklerime çocukken hangi oyunları oynadıklarını sordum. Onlar genellikle saklambaç, körebe ve mendil kapmaca gibi açık alan oyunları oynarmış. Biz ise bilgisayar oyunları, kutu oyunları ve bazı geleneksel oyunları oynuyoruz.
Benzer yönleri, hem onların hem bizim oyunlarımızın arkadaşlık kurmayı ve eğlenmeyi sağlamasıdır. Farklı yönleri ise onlar genellikle sokakta ve basit malzemelerle oynarken, biz bazen teknolojik araçlar kullanıyoruz. Bu karşılaştırmayı yaparken “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında öğrendiğimiz yöntemleri ve sorularımızı da göz önünde bulundurduk.
8. ETKİNLİK
Soru : Bir zaman makinesiyle geleceğe gittiğinizi düşününüz. Sizce gelecekteki çocuklar hangi oyunları oynuyor olabilirler? Hayal ediniz. Hayalinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız. Metninize başlık koymayı unutmayınız.
Cevap :
Başlık: Geleceğin Oyunları
Geleceğe gittiğimi hayal ediyorum. Gelecekteki çocuklar sanal gerçeklik gözlükleriyle, hologram oyunları oynayabilirler. Belki de uçan robotlarla yarış yapıyor veya bilgisayar programlarıyla kendi oyunlarını tasarlıyor olabilirler.
Yine de arkadaşlarıyla birlikte açık havada koşup oyun oynamayı da ihmal etmiyorlar. Bu oyunlar hem eğlenceli hem de yaratıcı düşünmelerini sağlıyor.