4. Sınıf Türkçe Kitabı 93-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Nar Ekşisi Sokak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmesi için hazırlanmıştır. Bu kaynak sayesinde öğrenciler metinlerdeki olayları ve karakterleri daha iyi kavrayabilir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, ders sürecinde öğrencilere yol gösterici olur ve etkinliklerde rehberlik eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-95-96-97-98-99 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Nar Ekşisi Sokak Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hikaye anlatımı ve yorumlama becerilerini destekler. Bu nedenle 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde daha etkin ve bilinçli olmalarını sağlamaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Nar Ekşisi Sokak Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97-98-99


1. Komşularınızla ilişkileriniz nasıldır? 


Cevap : Komşularımla iyi ilişkilerimiz var, birbirimize yardım eder ve gerektiğinde destek oluruz.


2. “Ev alma, komşu al.” atasözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Bu atasözü, evin sadece binadan ibaret olmadığını; komşuların da hayatımızda önemli olduğunu ve iyi komşu seçmenin mutluluk için önemli olduğunu anlatır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını geçtikleri dizeden hareketle tahmin ediniz. Ardından bu kelimelerle anlamlarını örnekteki gibi eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”

Kelimelerle ilgili Cümlelerim 

Gevrek: Sabah kahvaltısında simit çok gevrektı.
Sardunya: Balkonumuzda sardunya çiçekleri açmış.
Hanımeli: Bahçede hanımeli kokusu etrafa yayılıyordu.
Defne: Yemeklere defne yaprağı ekledik.
Ruh: Bu şarkı bana huzur veren bir ruh hali yaşattı.
Macun: Dişlerimi fırçaladıktan sonra macun kullandım.
Güleç: Komşumuz güleç yüzüyle bizi karşıladı.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Şiirde geçen sokağın adı nedir?


Cevap : Nar Ekşisi Sokak


2. Sokakta kimler yaşamaktadır?


Cevap : Gevrekçisi, sütçüsü, zilli macuncusu, Ayşe teyze ve Hüseyin amca gibi güleç insanlar yaşamaktadır.


3. Şiirdeki çocuğun arkadaşları kimlerdir?


Cevap : Selçuk ve Yusuf


4. Şiirdeki insanlar birbirlerine karşı nasıl davranmaktadır?


Cevap : Yardımsever, saygılı ve iyiliksever bir şekilde davranmaktadırlar.


5. Şiirin konusu nedir?


Cevap : Sokaktaki insanların birbirine yardımseverliği ve sokak yaşamının güzelliği.


6. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap : Hoşgörü, sevgi ve dayanışma duygusu.


3. ETKİNLİK 


Soru : Okuduğunuz metinde anlatılan sokakla kendi yaşadığınız sokağı karşılaştırınız. Aralarındaki benzerlik ve farklılıkları yazınız.


Cevap :

Benzerlikleri: Komşular birbirine yardım ediyor ve dostane ilişkiler var.

Farklılıkları: Benim sokağımda bazı insanlar daha az tanışık ve yardımlaşma sınırlı olabilir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Okuduğunuz metne farklı iki başlık önererek bu başlıkları, seçme nedenlerinizle birlikte yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Güleç Sokak
Seçme nedenim: Şiirde insanların güleç ve neşeli olduğu vurgulanıyor.

İkinci başlığım: Yardımlaşan Komşular
Seçme nedenim: Şiirin ana teması, insanların birbirine yardım etmesi ve dayanışmasıdır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne ait görsellerini inceleyiniz. Görselleri beğenip beğenmediğinizi, bunların metin için uygun olup olmadığını nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız. 


Cevap : Görselleri beğendim çünkü sokaktaki insanların samimi ilişkilerini, komşuluk ve yardımlaşma duygusunu çok güzel göstermiş. Metindeki sokak tasviriyle görseller uyum içinde; insanların neşeli ve yardımsever halleri, metnin sıcak ve dostane havasını pekiştiriyor.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyip yanlarındaki kutucuklara yazınız. 


Cevap :

• Bizim sokağın adını çok seviyorum. → ismi
• Ali’nin evi okulun hemen karşısında. → konutu
• Özge’nin öykülerini severek okuyorum. → hikâyelerini
• Güz gelince ağaçların yaprakları sararır. → blattları (ya da “dalları” bağlama göre)
• Zeynepler uzak bir şehirden geldiler. → sadece (yanlış; doğru eş anlamlı: muhit açısından uzakmesafeli)


7. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede kullanılan noktalama işaretlerine dikkat ediniz. 


Cevap :

“Ankara-İzmir yolu bugün itibarıyla ulaşıma açıldı.”

Cümlesinde kullanılan noktalama işaretleri kısa çizgi (-) ve noktadır(.). Noktanın görevlerini öğrendiniz.

Kısa çizgi (-) dilimizde genellikle şu görevlerde kullanılır:

1. Arasözlerin başında ve sonunda kullanılır:
Senin gelmenle birlikte -keşke hiç gitmesen- ağaçlar çiçek açtı.
2. Birbiriyle ilgili iki adın arasında kullanılır:
Beşiktaş-Galatasaray karşılaşması bugün saat 20:30’da yayınlanacak.
3. Satır sonunda bitmeyen sözcüklerin bölünmesinde kullanılır:
Her bayram günü sokağımızın bir ucundan diğer ucuna doğru büyük bir kalabalık heyecanla yürürdü.
4. Rakam veya sayılar arasında (“ile” anlamında) kullanılır:
2019-2020 öğretim yılında bütün öğrencilere başarılar diliyorum.
5. Dil bilgisinde heceleri göstermek için kullanılır:
A-ta-söz-le-ri


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Kısa çizginin her kullanım alanı için yukarıda verilen örnekler dışında birer örnek de siz yazınız.


Cevap :

Arasözlerin başında ve sonunda kullanılır:

  • Bugün – inanamayacaksınız – çok ilginç bir olay yaşandı.

Birbiriyle ilgili iki adın arasında kullanılır:

  • Ankara–İstanbul otobüs seferleri yoğun.

Satır sonunda bitmeyen sözcüklerin bölünmesinde kullanılır:

  • Okula gidiyor-du-ğumuz gün çok güzeldi.

Rakam veya sayılar arasında (“ile” anlamında) kullanılır:

  • 10–15 kişi pikniğe katıldı.

Dil bilgisinde heceleri göstermek için kullanılır:

  • Ka-lem, kit-ap, ev-lik.


8. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfınıza getirdiğiniz tekerleme ve mânileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Onlardan, getirdiğiniz tekerleme ve mânileri okumalarını isteyiniz. Siz de onlarınkini okuyunuz. Ardından yanda verilen karikatürü inceleyiniz.


Cevap :

Tekerleme:
Hoş görü, paylaş, yardım et,
Mutlu ol, dostlarınla beraber.
Gül yüz, güzel söz, sevgi dolu,
Dünya olsun hep renkli ve huzurlu.

Mani 1:
Paylaşınca ekmek, çoğalır mutluluk,
Yardım edince düşer dert yükü.

Mani 2:
Hoşgörü ile yaklaş, kin ve nefret bırak,
Sevgi dolsun kalbine, hayat güzelleşsin bak.

Mani 3:
El ele verelim, dostluğu çoğaltalım,
Paylaşalım sevgiyi, dünyayı ısıtalım.


Soru :  Ailede iş birliği yapmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda nezaket kurallarına uyarak uygun hitap ifadeleri kullanınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Ailede iş birliği yapmak çok önemlidir. Ev işlerini paylaşmak, birbirimize yardım etmek aile bağlarını güçlendirir ve evde huzurlu bir ortam oluşmasını sağlar. Örneğin, yemek hazırlarken veya temizlik yaparken birlikte çalışırsak iş daha hızlı ve kolay biter.

Ayrıca birbirimize saygı göstererek ve nazik davranarak aile içindeki sevgi ve güveni artırabiliriz. Bu yüzden ailede iş birliği hem işleri kolaylaştırır hem de mutluluğu çoğaltır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : “Sevgi” konulu bir şiir yazınız. 


Cevap :

Başlık: Sevgi

Sevgiyle dolsun her kalp,
Mutluluk gelsin her adımda.
Gülümse dostlarına her an,
Paylaş sevgini durmadan da.

Sevgi bir köprü, insanları birleştirir,
Acıyı azaltır, gönülleri ısıtır.
Dostluk, kardeşlik sevgiyle başlar,
Hayat güzelleşir, umut çoğalır.


Soru : Yardım kampanyaları hakkında güvenilir genel ağ siteleri, dergi, kitap ve gazetelerden araştırma yaparak edindiğiniz bilgileri sınıfa getiriniz.


Cevap :

AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı): Deprem, sel ve yangın gibi afetlerde ihtiyaç sahiplerine yardım sağlar.

LÖSEV (Lösemili Çocuklar Vakfı): Lösemili çocuklar ve ailelerine gıda, eğitim ve sağlık desteği sunar.

Türk Kızılayı: Afet ve savaş bölgelerine yardım gönderir, kan bağışı ve sosyal yardımlar düzenler.

TEMA Vakfı: Doğayı ve ormanları korumak için fidan bağışı ve çevre eğitimleri yapar.

İHH İnsani Yardım Vakfı: Yurt içinde ve yurt dışında ihtiyaç sahiplerine gıda, giysi ve sağlık yardımı ulaştırır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!