4. Sınıf Türkçe Kitabı 87-89-90-91-92. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 87-88-89-90-91-92 Sayfa Cevapları, öğrencilerin tarih ve kültür konularında bilgilerini pekiştirmesi için hazırlanmıştır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler metinleri daha iyi anlayabilir ve yorumlayabilir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, ders sürecinde rehberlik ederek öğrencilerin başarısını artırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 87-89-90-91-92 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin Mimar Sinan’ın eserlerini ve sanatını kavramasına yardımcı olur. Bu doğrultuda 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 87, 88, 89, 90, 91, 92 Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde daha etkin ve bilinçli olmalarını destekler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92


1. Gerçekleştirmek istediğiniz bir hayaliniz var mı? Söyleyiniz. 


Cevap : Evet, bir gün kendi kitaplarımı yazıp basılmasını hayal ediyorum.


2. Bu hayali gerçekleştirmek için neler yapıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :  Her gün düzenli olarak yazı yazıyor, kitap okuyor ve hayal gücümü geliştiriyorum.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru :  “Baş Harflerin Sırrı” oyunuyla ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyarak oyunu öğretmeninizin kontrolünde oynayınız.


Cevap :

BAŞ HARFLERİN SIRRI OYUNU

Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz. Daha sonra öğretmeninizin kontrolünde tahtaya çıkınız. Anlamını bilmediğiniz kelimelerden bir tanesini seçerek bu kelimenin harfleriyle başlayan kelimeler yazınız.

Örnek: Seçtiğiniz kelime “külliye” olsun. Tahtaya bu kelimenin baş harfleriyle başlayan “kar – ütü – lacivert – leğen – iğne – yaşlı – eşya” kelimelerini yazınız.

Arkadaşlarınızdan anlamını bilmediğiniz kelimeyi tahmin etmelerini isteyiniz. Yanlış tahminde bulunan arkadaşlarınıza ikinci bir söz hakkı vermeyiniz. Kelimeyi bulan arkadaşınızdan da kelimenin anlamını tahmin etmesini isteyiniz. Tahminden sonra kelimenin anlamını sözlüğünüzden bularak okuyunuz. Yerinize oturmadan önce arkadaşınızı tebrik ediniz. Oyun esnasında sınıf kurallarına uyunuz.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız. 


Cevap :

Metnin Konusu: Mimar Sinan’ın yaşamı, yaptığı eserler ve farklı alanlardaki yetenekleri.

Metnin Ana Fikri: Mimar Sinan, yalnızca ünlü bir mimar değil; aynı zamanda asker, mühendis, öğretmen ve bilim insanı olarak da büyük başarılar elde etmiştir.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Mimar Sinan, ne tür tarihî eserler yapmıştır?


Cevap : Camiler, köprüler, su yolları, kervansaraylar, külliyeler ve daha birçok tarihî eser yapmıştır.


2. Bazı bilim adamları, Mimar Sinan için hangi tanımı kullanıyorlar. Bu tanımı kullanmalarının sebepleri neler olabilir?


Cevap : “Uzaydan gelmiş gibi” tanımını kullanıyorlar. Çünkü onun sanatı erişilmez derecede yüksektir ve eserleri günümüzde bile hayranlık uyandırmaktadır.


3. Mimar Sinan, mimarlık dışında başka hangi özellikleri taşıyordu?


Cevap : Asker, öğretmen, mühendis, insan kaynakları yöneticisi ve imar bakanı özellikleri taşıyordu.


4. Mimar Sinan’ın pek çok alanda başarılı olmasının nedenleri neler olabilir?


Cevap : Çok yetenekli, çalışkan, disiplinli, üstün dehaya sahip ve azimli olmasından dolayıdır.


5. Mimar Sinan, eserlerini yaklaşık olarak kaç yılda yapmıştır?


Cevap : 50 yılda yaklaşık 500 eser yapmıştır.


6. Yazar, “Mimar Sinan, bunların hepsini ve çok daha fazlasını yapmıştır.” diyor. Sizce çok daha fazlası neler olabilir?


Cevap : Pek çok öğrenci yetiştirmesi, Osmanlı’ya yön veren projeler üretmesi, çağının ötesinde buluşlara imza atması olabilir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Önceki bilgilerinizden hareketle “Ustalar Ustası Mimar Sinan” metninin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerindeki bilgileri kısaca yazınız. 


Cevap :

Giriş: Mimar Sinan’ın Osmanlı’nın en tanınmış ve saygı duyulan mimarlarından biri olduğu, eserlerine duyulan hayranlık anlatılır.

Gelişme: Sadece mimarlıkta değil, mühendislik, askerlik ve öğretmenlik gibi farklı alanlarda da olağanüstü başarılar elde ettiği açıklanır.

Sonuç: Yaklaşık 50 yıl içinde 500’e yakın eser ortaya koyduğu, Osmanlı’ya büyük katkılar sağladığı ve daha pek çok başarıya imza attığı bir deha olduğu vurgulanır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen cümleleri okuyarak cümlelerdeki noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap :

“Bunu (ilk kez) Mimar Sinan başardı.”
“Babam, 22/11/1985 tarihinde doğmuş.”

Cümlelerde kullanılan noktalama işaretleri yay ayraç ( ), nokta (.), virgül (,) ve eğik çizgidir ( / ). Noktanın ve virgülün görevlerini öğrendiniz.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. 


Cevap :

Sabah erkenden kalktı(.) Takvimde işaretli yere baktı(.) Tarih 28.01.2019’du(.)

Onun doğum günüydü bugün(.) Alacağı hediyeyi önceden seçmişti(.) Biricik kızına, İdil’ine güzel bir bebek almıştı(.) Birazdan otobüse binecek(.) Otobüs demeye bin şahit ister(!) Kızına, karısına doğru gidecekti(.) Dört aydır görmüyordu onları(.)

Yeni görev yerinde işler o kadar yoğundu ki, bir türlü fırsat bulup gidememişti yanlarına(.)

Acaba nasıllardı(?) İdil’in boyu uzamış mıydı(?) Babasını çok özlemiş miydi(?)

Merak etmesine gerek yoktu(.) Nasılsa birkaç saat sonra onların yanında, sıcacık yuvasında olacaktı(.)


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Hayallerinizi ve bunları gerçekleştirmek için neler yapabileceğini anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili öğretmenim ve arkadaşlarım,

Hepimizin hayalleri vardır. Benim hayalim, ileride kendi hikâyelerimi yazmak ve insanların okurken keyif alacağı eserler ortaya koymaktır. Bu hayalimi gerçekleştirmek için her gün düzenli olarak yazı yazıyor, kitap okuyarak kendimi geliştiriyorum ve hayal gücümü besliyorum.

Hayallerimizi gerçekleştirmek sabır, azim ve çalışkanlık ister. Küçük adımlarla ilerleyerek büyük hedeflere ulaşabiliriz. Unutmayalım ki, hayallerimiz bizi motive eder ve yaşamımıza anlam katar.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Sınıf içerisinde beşerli gruplara ayrılınız. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma sonucunda defterinize yazdığınız atasözlerini okuyunuz. Grup kararı olarak bu atasözlerinden biri hakkında bir metin çalışması yapınız. Bunun için grup içerisinde bir kişiyi yazman olarak seçiniz.

Metnin başlığına; giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde yer vereceğiniz bilgilere, örneklere tartışarak karar veriniz.


Cevap :

Başlık: Azimli ve Çalışkan Olmak

Giriş: Çalışkan ve azimli olmanın insan hayatındaki önemi anlatılır. Her başarı, emek ve sabırla kazanılır.

Gelişme: Çalışkanlık, küçük yaşta başlar ve düzenli olarak sürdürülürse büyük hedeflere ulaşmayı sağlar. Örneğin, bir öğrenci düzenli çalışarak sınavlarda başarılı olabilir. Benzer şekilde, bir sporcu antrenmanlarını aksatmadan yaparsa şampiyonluk kazanabilir.

Sonuç: Azim ve çalışkanlık, hem kişiye hem de çevresine fayda sağlar. Sabırlı ve gayretli olmak, hayallerimizi gerçekleştirmemizi mümkün kılar.


Soru : Sınıfınıza hoşgörü, paylaşma ve yardımseverlik temalı tekerleme ve mâniler getiriniz.


Cevap :

Tekerleme:
Hoş görü, paylaş, yardım et,
Mutlu ol, dostlarınla beraber.
Gül yüz, güzel söz, sevgi dolu,
Dünya olsun hep renkli ve huzurlu.

Mani 1:
Paylaşınca ekmek, çoğalır mutluluk,
Yardım edince düşer dert yükü.

Mani 2:
Hoşgörü ile yaklaş, kin ve nefret bırak,
Sevgi dolsun kalbine, hayat güzelleşsin bak.

Mani 3:
El ele verelim, dostluğu çoğaltalım,
Paylaşalım sevgiyi, dünyayı ısıtalım.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!