İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85-86 Sayfa Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler metinlerdeki önemli ayrıntıları yakalayabilir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, ders sürecini destekleyerek öğrencilere kolaylık sağlar.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere aile ve değerler konusunu daha iyi kavratır. Bu doğrultuda 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Sayfa Cevapları, öğrencilerin metinleri yorumlamasına ve derslerde daha başarılı olmasına yardımcı olur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Yılın Babası Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85-86
1. Toplu taşıma araçlarında nasıl davranmanız gerektiğini açıklayınız.
Cevap : Toplu taşıma araçlarında başkalarını rahatsız etmeden sessiz olmalı, yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermeli, sıra beklerken kurallara uymalıyız. Ayrıca araç içinde temizliğe dikkat etmeli ve güvenlik için kurallara uymalıyız.
2. Aşağıda verilen işaretlerin ne anlama geldiğini tahmin edip söyleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeler ve kelime grubunu anlamlarından hareketle bulmacadaki yerlerine yazınız. Ardından bu kelimeler ve kelime grubunu birer cümlede kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.
Cevap :
1. Eli açıklık. (Cömertlik)
2. Bir kimseye yaranmak veya yardım etmek için üstün çaba harcamak. (Fır dönmek)
3. Birine, ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet. (Miras)
4. Telaş, şikâyet vb. sebeplerle yüksek sesle bağırmak. (Haykırmak)
5. Yapması için birinden bir iş isteme. (Teklif)
6. Leyleğin gagasıyla çıkardığı ses. (Laklak)
7. Ceket altına giyilen kolsuz ve kısa giysi. (Yelek)
Kelimelerle ilgili Cümleler :
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Baba, mektubu okurken nasıl bir ruh hâli içindedir?
Cevap : Baba, mektubu okurken çok sevinçli ve duygulu bir ruh hâli içindedir; gözlerinden sevinç gözyaşları süzülmektedir.
2. Baba, mektubu okuduktan sonra nasıl davranıyor?
Cevap : Baba, mektubu okuduktan sonra çocuğunu bağrına basıp öper, havaya kaldırır ve sevinçle evin içinde fır dönerek oynar.
3. Mektupta neler yazıyor? Sizce yazılanlar bir babayı mutlu edecek kadar güzel şeyler mi? Neden?
Cevap : Mektupta çocuğun otobüste yaşlı birine yer vermesi ve saygılı davranışı anlatılmaktadır. Evet, yazılanlar bir babayı mutlu edecek kadar güzel şeylerdir çünkü çocuğunun saygılı ve yardımsever bir birey olduğunu gösterir.
4. Yaşlı amca çocuğun babasını nereden tanıyor?
Cevap : Yaşlı amca çocuğun babasını camide tanışmış olmaları nedeniyle tanımaktadır.
5. Çocuk yaşlı amcaya nasıl yardım ediyor? Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap : Çocuk yaşlı amcaya otobüste yer vererek ve paketlerini taşımaya yardımcı olarak yardım ediyor. Ben de onun yerinde olsaydım aynı şekilde davranırdım çünkü yaşlı birine yardım etmek hem insanlık görevidir hem de toplumsal saygıyı gösterir.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu: Çocuğun otobüste yaşlı bir yolcuya yardım etmesi ve babasının mektubu okuyunca sevinç duyması.
Metnin ana fikri: Saygı ve yardımlaşma, hem yapan kişiye hem de çevresindekilere mutluluk kazandırır.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede altı çizili kelime grubuna dikkat ediniz. Cümlenin anlamını bozmayacak şekilde bu kelime grubunun yerine hangi kelime ya da kelime grupları yazılabilir? Söyleyiniz.
“Hayvanat bahçesini gezerken de (kesenin ağzını açtı.)
Cevap : “Kesenin ağzını açtı.” yerine “bol bol harcama yaptı, cömert davrandı, çok para harcadı, eli açık davrandı” denilebilir.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Metinde geçen deyimleri belirleyerek aşağıdaki yazma alanına yazınız. Bu deyimlerin anlamlarını geçtikleri cümleden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Cevap :
-
Sevinç gözyaşları dökmek: Çok mutlu olup ağlamak.
-
Dudak bükmek: Beğenmeyip küçümsemek.
-
Gözlerinin içi gülmek: Yüzünden mutluluğu belli olmak.
-
Fır dönmek: Bir iş için çok çaba harcamak, sürekli koşturmak.
-
Nefes nefese kalmak: Yorulup hızlı hızlı solumak.
Soru : Aşağıdaki atasözlerini anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
-
Ağacın kurdu içinde olur. → Bir topluluğu çökertecek olan şey kendi içinden çıkar.
-
Vakit nakittir. → Zaman çok değerlidir, boş yere harcanmamalıdır.
-
Baş dille tartılır. → Kişinin aklı söylediği sözlerle ölçülür.
-
Yuvarlanan taş yosun tutmaz. → Sürekli olarak iş değiştiren bir kimse başarı kazanamaz.
-
Üzüm üzüme baka baka kararır. → Her zaman bir arada bulunan, arkadaşlık eden kimseler birbirlerine huy aşılar.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : “Yılın Babası” metninin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap :
OLAY: Çocuğun otobüste yaşlı bir adama yer vermesi ve babasının mektup sayesinde “yılın babası” seçildiğini öğrenmesi.
ZAMAN: Çarşamba günü; metnin geçtiği günler ve mektubun okunma zamanı.
MEKÂN (YER): Ev, otobüs, masanın üzeri.
VARLIK KADROSU (KİŞİLER): Çocuk, babası, yaşlı amca, otobüsteki diğer yolcular.
6. ETKİNLİK
Soru : Toplu taşıma araçlarında veya başka yerlerde yaşlılara, engellilere, hamilelere veya zor durumdaki insanlara karşı nasıl davranmamız gerektiği konusunda bir konuşma yapınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Toplu taşıma araçlarında veya başka yerlerde yaşlılara, engellilere, hamilelere ve zor durumda olan insanlara karşı daima saygılı ve yardımsever olmalıyız.
Onlara yer vermeli, ihtiyaç duyduklarında destek olmalı ve zor durumda kalmalarını önlemeliyiz. Küçük bir yardım bile onların yüzünü güldürür. Unutmayalım ki biz de bir gün onların durumunda olabiliriz. Bu yüzden her zaman anlayışlı, sabırlı ve duyarlı davranmalıyız.
7. ETKİNLİK
Soru : Defterinize “Yardımlaşma” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenize bir plan dâhilinde serim, düğüm ve çözüm bölümlerini tasarlayarak başlayınız. Ayrıca olay, varlık kadrosu, mekân ve zaman unsurlarını da doğru ve etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Başlık: Paylaşılan Çanta
Plan:
-
Serim: Ali okuldan eve dönerken yaşlı bir amcayla karşılaşır.
-
Düğüm: Amcanın ağır çantaları vardır ve taşımakta zorlanır.
-
Çözüm: Ali amcaya yardım eder, amca teşekkür eder ve Ali çok mutlu olur.
Hikâye:
Bir gün Ali okuldan çıkıp evine doğru yürüyordu. Yolun kenarında yaşlı bir amca gördü. Amca, elindeki büyük çantaları taşımakta güçlük çekiyordu. Çantalar o kadar ağırdı ki birkaç adımda bir dinlenmek zorunda kalıyordu.
Ali hemen yanına gidip, “Amca istersen çantalarını ben taşıyayım,” dedi. Amca önce şaşırdı, sonra gülümseyerek kabul etti. Ali çantaları alıp amcanın evine kadar taşıdı. Amca çok sevinmişti, “Allah senden razı olsun evladım,” dedi.
Ali, küçük bir yardımın bile insanları nasıl mutlu ettiğini gördü. Eve vardığında içi huzur dolmuştu.
Olay: Ali’nin yaşlı bir amcaya yardım etmesi.
Varlık Kadrosu: Ali, yaşlı amca.
Mekân: Sokak, ev.
Zaman: Okul çıkışı, öğleden sonra.
Soru : Çalışmak ve azimle ilgili atasözleri araştırınız. Ulaştığınız atasözlerinin doğru kullanılıp kullanılmadığını sorgulamak için www.tdk.gov.tr İnternet sitesini ziyarete ediniz. Bu sitenin sözlük kısmında olan üç atasözünü defterinize yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap :
Çalışmak ve azimle ilgili atasözleri:
- Azıcık aşım kaygısız başım.
- Azıcık iş, azıcık aş, her gün artar kışa kış.
- Azıcık işten çok iş doğar.
- Çalışkan karınca, yazın yiyeceğini kışın düşünür.
- Azıcık aş, çok çalışmakla çoğalır.
- Taş yerinde ağırdır, emekle değer kazanır.
- Çalışkanın harmanı, tembelin yorganıdır.
- İşleyen demir ışıldar.
- Azıcık alın teri, çok mal getirir.
- Azıcık sabır, büyük başarı getirir.