3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 104-105 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin renk, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini tanımasını sağlar. Bu sayfalarda çevremizdeki maddelerin nasıl ayırt edilebileceği ve özelliklerine göre nasıl sınıflandırılacağı örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını göstererek öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin gözlem yaparak maddelerin benzerlik ve farklılıklarını anlamasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 104, 105 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders sürecine rehberlik ederek konuların daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 105 Cevapları


1. Vitrinde gördüğünüz bir ayakkabıyı, giysiyi, oyuncağı arkadaşınıza tarif ederken neler söylersiniz? Anlatınız.


Cevap :  Onun rengini, şeklini, desenini ve büyüklüğünü söylerim. Mesela: “Vitrinde kırmızı, parlak bir spor ayakkabı gördüm. Üzerinde beyaz çizgiler var ve bağcıklı. Altı da kalın ve kaymaz görünüyor.”


2. Bir maddeyi tanımaya çalışırken o madde ile ilgili nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap Rengine, şekline, kokusuna, sert ya da yumuşak olmasına, pürüzlü mü pürüzsüz mü olduğuna dikkat ederim. Gerekirse dokunur, koklar, ağırlığını anlamak için elime alırım (tehlikeli değilse).


3. İlk kez gördüğünüz bir varlığı daha iyi tanıyabilmek için neler yaparsınız? Açıklayınız.


Cevap :  Önce dikkatlice incelerim; rengine, şekline ve hareket edip etmediğine bakarım. Dokunur veya koklarım (güvenliyse). Gerekirse başkalarına sorar veya kitaplardan/İnternet’ten araştırırım.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Beril, kuş cıvıltılarıyla gözlerini açtı. Ama hâlâ uykusu vardı. Başını tekrar yumuşacık yastığına gömüp gözlerini kapattı. O sırada burnuna kızarmış ekmek kokusu geldi. Annesinin ekmek kızarttığını anladı. Yataktan fırladı, mutfağa koştu. Hızla koşarken ayağını kapıya çarptı.

– Ah! Çok canım acıdı, diye bağırdı. Keşke bu kapılar bu kadar sert olmasaydı.

Beril, elini yüzünü yıkadıktan sonra masaya oturdu. Ne yazık ki sakarlığı üzerindeydi. Meyve suyu bardağına çarpıverdi. Elini hızla çekerken bu kez de plastik yumurtalığa çarptı.

Meyve suyu bardağı da yumurtalık da yere düştü. Yumurtalık kırılmadı ama  meyve suyu bardağı paramparça olmuştu.


* Yastığın özelliği nasıldır? Söyleyiniz.


Cevap :  Yumuşacıktır.


* Beril, annesinin ekmek kızarttığını nasıl anladı? Açıklayınız.


Cevap :  Burnuna kızarmış ekmek kokusu geldiği için anladı.


* Beril, kapıdan niçin şikâyetçi oldu? Anlatınız.


Cevap :  Koşarken ayağını kapıya çarptı ve canı çok acıdığı için kapının sert olmasından şikâyet etti.


* Yere düşen maddelerden hangisi kırıldı? Niçin?


Cevap Meyve suyu bardağı kırıldı, çünkü camdan yapılmıştı. Plastik yumurtalık ise plastik olduğu için kırılmadı.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!