4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte can güvenliğinin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yayaların, sürücülerin ve yolcuların trafik kurallarına uyarak güvenli bir şekilde hareket etmeleri gerektiği anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca öğrenmesini ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte dikkatli olmanın ve kurallara uymanın hayati önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 10, 11, 12 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte güvenli davranışlar geliştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi öğrenir.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni”
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 10-11-12
Soru : Trafik denince aklımıza gelen kelimeler nelerdir? Yazalım.
Cevap : Araç, yol, sürücü, yaya, ışık, trafik işareti, emniyet kemeri, kaza, polis, hız, toplu taşıma.
Soru : Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük’te ve Karayolları Trafik Kanunu’nda yer alan trafik tanımlarını okuyalım. Bu iki tanımdan yola çıkarak kendi trafik tanımımızı yazalım.
Cevap : Trafik; kara yollarında araçların, yayaların ve hayvanların düzenli ve güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlayan kurallar ve işaretler bütünüdür.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 11 Cevapları
Soru : Emniyet kemerinin gelişimini gösteren zaman şeridini inceleyelim. Soruları konuşarak cevaplayalım.
1930 : Birçok Amerikalı doktor, arabasına iki noktadan araca bağlı emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
1950 : Colorado (Kolorado) Eyaleti Tıp Birliği, emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayımladı.
1955 : California (Kaliforniya), araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı zorunlu hâle getirdi.
1967 : Amerikalı araç üreticileri, arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi.
1970 : İsveç, arka koltukta emniyet kemeri bulunmasını zorunlu hâle getirdi.
1987 : New York (Niv York), okul servislerinde ve otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hâle getirdi.
1. Emniyet kemerini ilk kullanan kişilerin mesleği nedir?
Cevap : Doktorlar.
2. Sizce, bu kişilerin meslek hayatında karşılaştıkları hangi olaylar emniyet kemerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi fikrinde etkili olmuştur?
Cevap : Doktorlar, trafik kazalarında çok sayıda yaralanma ve ölüm gördükleri için araçlara emniyet kemeri takılmasını önermiştir.
3. Emniyet kemerinin tasarımı ve kullanımı zaman içerisinde nasıl bir gelişim göstermiştir?
Cevap : Önce ön koltuklara iki noktalı kemerler yerleştirildi, sonra arka koltuklara da takıldı ve okul servisleri ile otobüslerde zorunlu hâle getirildi.
4. İnsanların hangi temel ihtiyacı, emniyet kemerinin icadı ve zaman içerisindeki gelişiminde etkili olmuştur?
Cevap : Can güvenliği ve kazalardan korunma ihtiyacı.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12 Cevapları
Soru : Metni okuyarak soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.
2018’de İçişleri Bakanlığı tarafından 81 ilde “trafik güvenliği farkındalığı” kapsamında proje başlatılmıştır. Görsel ve sosyal medyada kampanya tanıtımı yapılarak kırmızı düdük, görev kartı ve el broşürleri uygulama noktalarında çocuklarımıza dağıtılmıştır.
Kampanyanın amacı çocukların birer trafik polisiymiş gibi sorumluluk bilinci kazanmasıdır. Çocuklar, anne ve babaları araç kullanırken cep telefonu kullanımı, aşırı hız ve emniyet kemeri hususlarında kural ihlali yaptıklarında onları kırmızı düdük çalarak uyarırlar. Projede 4 radyo spotu, 3 kampanya tanıtım filmi ve 81 ilde asılacak 10 bin afiş hazırlanmıştır.
1. Kırmızı düdük projesinin amacı nedir?
Cevap : Çocukların birer trafik polisi gibi sorumluluk bilinci kazanmasını sağlamak.
2. Kırmızı düdük projesinde çocuklar hangi durumlarda sorumluluk alacaklardır?
Cevap : Anne ve babaları cep telefonu kullanırsa, aşırı hız yaparsa, emniyet kemeri takmazsa onları kırmızı düdük çalarak uyarmak.
3. Kırmızı düdük, trafikte nasıl bir fark yaratmış olabilir?
Cevap : Sürücülerin kurallara daha fazla uymasını sağlamış, trafik güvenliği konusunda farkındalık artırmıştır.