4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları” öğrencilerin toplu taşıma araçlarını güvenli ve kurallara uygun şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde otobüs, metro, tramvay gibi araçlara binerken ve inerken dikkat edilmesi gereken kurallar anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, toplu taşıma araçlarında güvenli davranışlar sergilemenin ve başkalarına saygılı olmanın önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda toplu taşıma araçlarını daha bilinçli ve güvenli şekilde kullanmayı öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 38-39-40


1. Toplu taşıma araçları denince aklımıza hangi araçlar gelmektedir? 


Cevap : Otobüs, minibüs, dolmuş, metro, tramvay, tren, vapur ve feribot gibi herkesin birlikte kullanabildiği ulaşım araçları aklımıza gelmektedir.


2. Bu araçlardan hangilerini kullandınız? 


Cevap :  Otobüs, metro ve minibüs kullandım. Bazen şehir içi ulaşımda tramvay ve trenle de yolculuk yaptım.


Soru : Sizce, toplu taşıma araçlarını kullanmanın hava ve gürültü kirliliğine etkisi var mıdır? Cevabımızı örneklerle destekleyelim, arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Evet, toplu taşıma araçlarını kullanmak hem hava hem de gürültü kirliliğini azaltır. Örneğin, herkes kendi arabasını kullanırsa trafikte daha fazla araç olur ve egzoz gazlarıyla hava kirlenir, gürültü artar. Ancak otobüs, metro veya tren gibi toplu taşıma araçlarını kullanırsak daha az araç yola çıkar, böylece hava daha temiz kalır ve trafik gürültüsü azalır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : a. Ulaşım araçlarının (taşıdığı her 1 kişi için) kilometre başına atmosfere yaydığı karbon miktarını gösteren grafiği inceleyelim, yorumlayalım.


Cevap : Grafiğe göre en çok karbon salınımı uçakta, en az ise vapurda oluyor.


Soru : b. Kişilerin en sık kullandıkları ulaşım araçları ile ilgili bilgileri okuyalım. Grafikten ve bilgilerden yararlanarak soruları cevaplayalım.


1. Karbon salınımı en fazla olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?

Cevap : Hasan, çünkü uçakla yolculuk ediyor.


2. Karbon salınımı en az olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?

Cevap : Sema, çünkü vapur kullanıyor.


3. Mert ve Gülçin’in araçlarının karbon salınımı farkının sebebi nedir?

Cevap : Mert’in aracı motorinlidir. Gülçin’in aracı benzinli. Bu yüzden salınımları farklıdır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 40 Cevapları


Soru : Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak “Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları” etkinliğini yapalım.

Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları

1. Şiir, resim, hikâye ve afiş masası olmak üzere sınıfta dört masa oluşturulur.
2. Masaların üzerine kâğıt, kalem, makas, boya kalemleri vb. ihtiyaç duyulacak malzemeler yerleştirilir.
3. Sınıftaki öğrenciler dört gruba ayrılır.
4. Masalarda “Trafikte Toplu Taşıma Kullanmanın Önemi” konulu şiir, resim, hikâye ve afiş çalışmaları gruplar tarafından dönüşümlü olarak yapılacaktır.
5. Her grubun bir masada çalışma süresi beş dakikadır.
6. Süre dolduğunda gruplar bir sonraki masaya geçerler ve o masadaki çalışmayı kaldığı yerden devam ettirirler.
7. Grupların bir sonraki masaya geçişleri dört masada da çalışma yapana kadar devam eder.
8. Grupların son masadaki çalışma süresi bittiğinde o masadaki çalışmanın tamamlanmış olması gerekir.
9. Tüm çalışmalar tamamlanınca gruplar ilk çalışma yaptıkları masaya dönerek o masadaki çalışmayı sınıfa sunarlar.


Cevap :

Şiir : Trafikte Toplu Taşıma

Otobüsler dolup taşar, yollar olur neşeli,
Azalır trafikte sesler, hava olur temiz, serin.
Birlikte yol alırken herkes huzur bulur,
Toplu taşıma sayesinde dünya nefes alır.

Az yakıtla çok insanı aynı yolda taşırız,
Hem cebimizi korur hem de çevreyi yaşatırız.
Paylaşınca yolları hayat kolaylaşır,
Toplu taşıma ile şehirler rahatlar.

Başlık: Otobüsle Daha Mutlu Bir Şehir

Bir sabah Elif okula gitmek için evden çıktı. Annesi, yoğun trafikten dolayı geç kalabileceğini söyledi. Elif, otobüse binmeyi önerdi. Önce annesi tereddüt etti ama sonra kabul etti.

Otobüs kısa sürede geldi. İçeride pek çok insan vardı ama herkes rahatça yolculuk yapıyordu. Elif pencereden dışarıya baktığında arabaların sıkışıp kaldığını gördü. Annesi “İyi ki otobüsle geldik, hem hızlı hem de rahat oldu.” dedi. Elif çok mutlu oldu çünkü toplu taşıma sayesinde hem zamandan kazandılar hem de çevreyi kirletmeden yolculuk yaptılar.


Soru : Bilgileri okuyarak soruyu cevaplayalım.

On kişilik arkadaş grubu hafta sonu gerçekleştirilecek olan kitap fuarına gitmeyi planlamaktadır. Ulaşımlarını sağlamak için farklı seçenekleri vardır: kitap fuarına otobüs kullanarak gitmek, kendi araçlarıyla gitmek vb.

Kitap fuarına gitmek isteyen bu gruba ulaşımlarını sağlamak için neler önerirsiniz? Cevabımızı nedenleriyle yazalım.


Cevap : Otobüs veya minibüs gibi toplu taşıma araçlarını kullanmalarını öneririm. Böylece hem daha ekonomik olur hem trafik yoğunluğu azalır hem de çevreye daha az zarar verirler. Tek araçla gitmek isterlerse bir arabada toplanmaları da yakıt tasarrufu ve daha az park sorunu sağlar.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!