4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yönümü Buluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yön bulma, harita okuma ve çevreyi tanıma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65


Soru : Sıra arkadaşınız ile bir sorun yaşadığınızı düşününüz.

1. Aşama: Bu sorunu hiç konuşmadan jest ve mimiklerinizi kullanarak çözmeye çalışınız.
2. Aşama: İkiniz aynı anda konuşarak bu sorunu çözmeye çalışınız.
3. Aşama: Bu sorunu birbirinizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözmeye çalışınız.
Bu sorunu hangi aşamada çözebildiniz. Neden? Söyleyiniz.


Cevap :

Bu sorunu 3. aşamada, birbirimizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözebildik.

Çünkü ilk aşamada sadece jest ve mimiklerle derdimizi anlatmak zor oldu, birbirimizi tam olarak anlayamadık.

İkinci aşamada ise aynı anda konuştuğumuz için karışıklık çıktı ve kimse kimseyi dinlemedi.

Ama üçüncü aşamada sakin bir şekilde sırayla konuştuk, birbirimizi dinledik ve ortak bir karar vererek sorunu çözdük.

Bu yüzden en etkili ve doğru yolun dinlemek ve uzlaşmak olduğunu gördük.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları


Konuşarak Çözebiliriz 

Arkadaşım Arda ile eve gitmek için okul çıkışında buluştuk. Evimiz okula yakın olduğu için eve beraber yürüyecektik. Fakat Arda yürümek istemediğini, otobüse binmek istediğini söyledi.

Eve yürüyerek mi otobüsle mi gideceğiz bir türlü karar veremedik. Arda sinirlenerek otobüs durağına yöneldi.

Bense üzülüp eve doğru yürümeye başladım. Birden Arda arkamdan koşarak geldi. Yağmur yağacağı için şimşek çakmasından korktuğunu, eve beraber gitmek istediğini söyledi. Bunu düşününce Arda’nın kararına saygı duyarak onunla otobüs durağına yöneldim.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Arda ve arkadaşı hangi konuda anlaşamamıştır?


Cevap : Arda ve arkadaşı, okuldan eve yürüyerek mi yoksa otobüsle mi gidecekleri konusunda anlaşamamışlardır.


2. Arda ve arkadaşı uzlaşmak için neler yaptılar?


Cevap :  Önce ayrı ayrı hareket ettiler; Arda otobüs durağına gitti, arkadaşı yürümeye başladı. Sonra Arda geri dönüp yağmurdan ve şimşekten korktuğunu söyledi. Arkadaşı da onun korkusunu anlayarak otobüse binmeyi kabul etti. Böylece konuşarak uzlaştılar.


3. Benzer bir durumda siz nasıl davranırdınız?


Cevap :  Arkadaşımla önce neden o şekilde gitmek istediğini sorar ve dinlerdim. Kendi fikrimi de sakin bir şekilde açıklardım. Sonra birlikte ortak bir karar bulmaya çalışırdım. Örneğin, arkadaşım korkuyorsa onunla otobüse binmeyi kabul edebilirdim.


Soru : Bu etkinlik ile uzlaşmanın önemini fark edeceğiz.

Öğretmeninizden yardım alarak üçer kişilik gruplara ayrılınız. Öğretmeniniz, size sosyal veya doğal çevrenizde yaşanan bir problem durumu verecektir.

Üç kişilik grupta öğrencilerden ikisi arasında söz konusu problem durumunun çözümüne ilişkin bir anlaşmazlık olduğu düşünülecek ve tartışma buna göre sürdürülecektir. Diğer öğrenci ise uzlaştırıcı rolünü üstlenecektir.

Öğrenciler ilk olarak gruplarında verilen problemi tartışır. Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayan öğrenciler, ayrılarak kendi aralarında bir grup oluştururlar. Birbirleriyle tartışma deneyimlerini paylaşırlar.

Kendi aralarında tartışan öğrenciler aynı gruptaki arkadaşlarıyla yeniden bir araya gelirler.

Problemin çözümüne ilişkin oluşturulan düşünceler tüm sınıfla paylaşılır.


Cevap :

Gruplara ayrıldık ve öğretmenimizin verdiği problemi tartıştık. İki kişi arasında anlaşmazlık olurken bir kişi uzlaştırıcı oldu. Uzlaştırıcı, iki tarafı da dinleyip ortak bir çözüm bulmamıza yardım etti.

Sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayanlar ayrı gruplara geçip yaşadıkları deneyimleri paylaştılar. Daha sonra tekrar bir araya gelerek sorunları konuşarak ve birbirimizi dinleyerek çözmenin en doğru yol olduğunu gördük.

Bu etkinlik bize uzlaşmanın kavgaları önlediğini, herkesin fikrine saygı duymayı öğrettiğini ve barışı sağladığını gösterdi.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!