4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlüklerin ihlal edilmesi durumlarını anlamalarına ve bu tür durumlara karşı bilinçlenmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak ihlallerine karşı duyarlı olmasını ve haklarını korumayı öğrenmesini destekler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin haklarını nasıl savunmaları gerektiğini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlüklerinin sınırlarını ve hak ihlallerine karşı bilinçli bir şekilde nasıl tepki vereceklerini öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 37-38-39


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37-38 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Forsa metninde geçen Türk denizcinin hangi hakları kısıtlanmıştır? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Türk denizcinin birçok temel hakkı elinden alınmıştır:

  • Özgürlük hakkı: Korsanlar tarafından esir edilip yıllarca zincirlenmiştir.

  • İnsanca yaşama hakkı: Geminin dibinde kötü şartlarda tutulmuş, açlık ve yoksulluk yaşamıştır.

  • İbadet özgürlüğü: Abdest alamadığı için ibadetlerini gizlice yapmak zorunda kalmıştır.

  • Ailesiyle yaşama hakkı: Memleketine dönememiş, ailesinden uzun süre ayrı kalmıştır.


2. Türk denizcinin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yerinde olsaydım çok üzülür, çaresiz ve yalnız hissederdim. Ailemi görememek, özgürlüğümü kaybetmek ve uzun yıllar zincirli yaşamak beni umutsuz yapardı; ama yine de kurtulma ve özgürlüğe kavuşma umudumu korumaya çalışırdım.


3. Türk denizcinin yıllarca esir olarak yaşamasının kendisi ve ailesi için doğurduğu sonuçlar neler olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kendisi için: Gençliğini esaret altında geçirmiş, özgürlüğünü kaybetmiş, ağır koşullarda çalışmış ve sağlığı zarar görmüştür.

  • Ailesi için: Eşi ve çocuğu ondan ayrı kalmış, baba sevgisini yaşayamamış, ailesi uzun yıllar onsuz kalmıştır.

  • Hayatı için: Hayallerini gerçekleştirememiş, ülkesine ve mesleğine katkı sağlayamamış, yaşlılığını yalnızlık içinde geçirmiştir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : Tabloda günlük hayatta karşılaşılan durumlara ait örnekler verilmiştir. Örnekleri okuyarak yaşanan durumlar karşısında kişilerin neler hissettiklerini anlatan uygun yüz ifadelerini karşısındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • Bebeğini yeni uyutmuş annenin tam dinleneceği sırada üst kat komşunun yüksek sesle müzik dinlemesi → 😠 Kızgın

  • Simge’nin her gün oyun oynadığı parka insanların motorlu araçları ile girerek park alanını işgal etmesi → 😠 Kızgın

  • Ülkesinden başka bir ülkeye göç eden Farah’ın gittiği ülkenin dilini konuşamadığı için orada okula alınmaması → 😢 Üzgün

  • Eve alınacak yeni televizyon için çocuklardan en küçüğü olan Barış’ın fikrinin alınmaması → 😢 Üzgün

  • Nakliye firmasına şoförlük başvurusunda bulunan Ayten Hanım’ın şartları sağlamasına rağmen kadın olduğu için başvurusunun reddedilmesi → 😠 Kızgın


Soru : Kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edebilir miyiz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edemeyiz. Çünkü herkesin hak ve özgürlükleri eşittir ve birbirine saygı göstermek zorundayız. Bir kişinin özgürlüğü, başkasının sınırlarını aşmamalıdır. Başkalarının özgürlüğüne zarar vermek adaletsizlik yaratır ve toplumda huzursuzluğa neden olur.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!