İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Adalet ve Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 54-55. Sayfa Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitlik kavramlarını anlamasına ve günlük hayatta uygulamasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin adil davranma ve herkesin eşit haklara sahip olduğunu kavrama konusunda bilinçlenmesini destekler.

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Adalet ve Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 54, 55 Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitlik ilkelerini daha iyi kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendi haklarını korumayı hem de başkalarının haklarına saygı göstermeyi öğrenerek adil ve eşitlikçi bireyler haline gelir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 54-55
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.
1. Üç kardeşin aynı boy sepetleri almaları eşit bir paylaşım olmuş mudur? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Hayır, aynı boy sepet almak ilk bakışta eşit görünse de adil değildir. Çünkü kardeşlerin yaşları, güçleri ve çalışma kapasiteleri farklıdır. Küçük kardeş büyükler kadar elma toplayamaz.
2. Kardeşlerden büyük olanı diğerlerine karşı adil davranmış mıdır? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Büyük kardeş adil davranmamıştır. Çünkü küçük kardeş elinden gelen çabayı göstermesine rağmen gücü yetmemiştir. Adalet, herkesin gücüne ve imkânlarına göre değerlendirme yapmak demektir.
3. Kardeşler arasında adaletin sağlanması için nasıl bir paylaşım yapılmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Adalet sağlanması için kardeşlerin yaş ve güçlerine uygun sepetler verilmesi ya da toplanan elmaların bir araya getirilip eşit şekilde paylaşılması gerekir. Böylece hem emek hem de herkesin durumu gözetilmiş olur.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 55 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruyu cevaplayınız.

Taşımalı eğitim sistemi ile hangi öğrencilere nasıl bir pozitif ayrımcılık yapılmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Taşımalı eğitim sistemi, okulu kendi köyünde veya yaşadığı yerde olmayan öğrenciler için uygulanmıştır. Bu sistemle bu öğrencilere ücretsiz servis ve yemek imkânı sağlanarak okula erişimleri kolaylaştırılmıştır. Böylece eğitimde eşitlik desteklenmiş ve her çocuğun okuma hakkı korunmuştur.
Soru : Taşımalı eğitim sistemi ile hangi öğrencilere nasıl bir pozitif ayrımcılık yapılmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Taşımalı eğitim sistemi, köyünde veya yakın çevresinde okul bulunmayan öğrenciler için uygulanmıştır. Bu sistemle onlara ücretsiz servis ve yemek imkânı sağlanarak okula devam etmeleri kolaylaştırılmıştır. Böylece eğitimde fırsat eşitliği desteklenmiş ve tüm çocukların okuma hakkı korunmuştur.
Soru : On yaşlarında ikiz çocuğu olan bir anne, aşağıdaki kutular içerisinde yer alan nesneleri çocuklarına eşit olarak paylaştırmak istiyor. Anne, eşit bir paylaşım için kutularda belirtilen nesneleri nasıl paylaştırmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
-
Kek: Keki iki eşit parçaya bölerek her çocuğa yarısını vermelidir.
-
Elma: Elmayı ikiye bölerek yarım yarım paylaştırmalıdır.
-
Bisiklet: Bisiklet tek olduğu için ya sırayla kullanmaları sağlanmalı ya da her birine eşit süre kullanma hakkı verilmelidir.
Soru : Kadınlar erkeklerden veya erkekler kadınlardan daha fazla haklara sahip olmalı mıdır? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Hayır, kadınlar da erkekler de eşit haklara sahip olmalıdır. Çünkü herkes insan olarak aynı değere sahiptir ve adalet, cinsiyet ayrımı yapmadan herkese eşit haklar tanınmasını gerektirir. Bir cinsiyete daha fazla hak vermek haksızlık ve ayrımcılık olur.