4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı İnsanlar Eşittir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 56-57. Sayfa Cevapları, öğrencilerin eşitlik kavramını anlamalarına ve herkesin eşit haklara sahip olduğunu kavramalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin adil davranma ve ayrımcılığa karşı duyarlı olma bilincini geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : İnsanlar Eşittir Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 56, 57 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal hayatta eşitlik ilkesini benimsemelerine katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, herkese adil ve saygılı davranmayı öğrenerek daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsanlar Eşittir Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 56-57


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Ahmet’in İsmet Bey ile yaptığı röportajdan yola çıkarak Anayasa’nın 10. maddesi ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Anayasa’nın 10. maddesi, herkesin dil, din, ırk, cinsiyet, düşünce gibi hiçbir nedenle ayrım yapılmadan kanun önünde eşit olduğunu belirtir. Bu madde sayesinde kadın ve erkekler aynı haklara sahiptir ve devlet bu eşitliği hayata geçirmekle yükümlüdür. Böylece toplumda adalet korunur ve kimse farklılıkları yüzünden haksızlığa uğramaz.


2. Devletin vatandaşların haklarını kullanabilmeleri için alabileceği ek tedbirler neler olabilir? Araştırınız, araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Devletin vatandaşların haklarını kullanabilmeleri için alabileceği ek tedbirler:

  • Engelliler için özel yollar, rampalar, asansörler ve ulaşım araçları sağlamak.

  • Taşımalı eğitim ve ücretsiz yemek hizmeti ile uzak bölgelerdeki çocukların okula erişimini kolaylaştırmak.

  • Maddi imkânı olmayanlara burs, ücretsiz kitap ve kırtasiye desteği vermek.

  • Sağlık hizmetlerinde öncelik ve kolay erişim sağlamak.

  • Sosyal yardımlar ve projelerle yoksulluğu azaltmak.

  • Göç edenler için dil kursları ve uyum programları sunmak.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevapları


1. Görseldeki herkes eşit oy kullanma hakkına sahip midir? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Evet, görseldeki herkes eşit oy kullanma hakkına sahiptir. Çünkü Anayasa’ya göre kadın, erkek, genç ya da yaşlı fark etmeksizin seçme hakkı olan her vatandaş eşit şekilde oy kullanabilir ve her oy aynı değere sahiptir.


2. Adaletli ve eşit bir şekilde sınıf başkanınızı seçmek için nasıl bir seçim ortamı oluştururdunuz? Sınıfta canlandırınız.


Cevap : dil ve eşit bir seçim için önce herkesin aday olmasına izin verirdim. Adaylar kendilerini tanıtır ve fikirlerini paylaşırdı. Sonra tüm öğrenciler gizli oy kullanarak oylarını verir, sandıkta toplanan oylar sınıf önünde sayılırdı. Böylece herkes eşit söz hakkına sahip olur ve seçim şeffaf şekilde yapılırdı.


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyarak soruları cevaplayınız.

Kadın, erkek, çocuk, yaşlı,
Tüm insanlar eşittir.
Fark etmez rengi, ırkı,
Ülkemizde kardeştir.
Kimi fakir kimi zengin
Kimi uzun kimi kısa.
Yasalar hepsi için
Yoktur ayrım aralarında.
Anayasa ve kanunlarla
Eşitlik sağlanmakta.
Haksızlık önleniyor.
Adalet oldukça
Huzurluyuz, mutluyuz
Yasalarla korunuruz.
Biz biriz, çok büyüğüz,
Adil, eşit ve güçlüyüz.


1. Yukarıdaki şiire uygun bir başlık yazınız.


Cevap : Eşitlik ve Adalet


2. Şiirde, insan hakları ile ilgili hangi konulara değinilmiştir? Yazınız.


Cevap : Şiirde; kadın, erkek, çocuk ve yaşlıların eşit olduğu, insanlar arasında ayrım yapılmaması gerektiği, yasaların herkese eşit uygulanması, adaletin sağlanması ve haksızlıkların önlenmesi gibi konulara vurgu yapılmıştır.


Soru : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin maddelerini araştırarak inceleyiniz. Bu maddelerden hangilerinde eşitliğin kurallar ve yasalar aracılığıyla güvence altına alınmasına değinilmiştir? Araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 2. maddesi, tüm çocukların ayrım yapılmadan eşit haklara sahip olduğunu ve bu hakların yasalarla güvence altına alınması gerektiğini belirtir. Ayrıca 3. madde de çocukların haklarının korunması için devletin gerekli önlemleri almasını zorunlu kılar. Bu maddeler, her çocuğun eşit şekilde haklardan yararlanmasını sağlamayı amaçlar.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!