İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 154-155-156-157-158. Sayfa Cevapları, öğrencilerin saf madde ve karışım konusundaki bilgilerini etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda saf maddelerin özellikleri ile karışımların nasıl oluştuğunu ve hangi yöntemlerle ayrılabileceğini örneklerle açıklar.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 5. BÖLÜM: SAF MADDE VE KARIŞIM : 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları bölümünde öğrenciler, verilen örnekleri inceleyerek saf madde mi yoksa karışım mı olduğunu ayırt eder. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 154, 155, 156, 157, 158 Cevapları ise öğrencilerin gözlem yapma, sınıflandırma ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirmesine katkı sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158
1. Aşağıda verilen görsellerden saf madde olanların altındaki kutucuğu kırmızıya, karışım olanların altındaki kutucuğu ise maviye boyayınız.
Cevap :

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 155 Cevapları
2. Aşağıda verilen karışımları ayırmak için kullanılabilecek uygun yöntemleri karışımların üzerinde bulunan numaraları kullanarak eşleştiriniz.
Cevap :
- Eleme : 4 ve 5
- Süzme : 1 ve 3
- Mıknatısla Ayırma : 2 ve 6
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 156 Cevapları
3. Aşağıdaki karışımları oluşturan maddeleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
-
Salata : Domates, salatalık, biber, marul, soğan, zeytinyağı, limon
-
Turşu : Salatalık veya lahana, su, tuz, sirke, sarımsak
-
Mercimek çorbası : Mercimek, su, yağ, tuz, baharat, soğan, havuç (isteğe bağlı)
-
Limonata : Limon suyu, şeker, su
-
Çay : Çay yaprakları, sıcak su, (isteğe bağlı şeker)
-
Ayran : Yoğurt, su, tuz
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 157 Cevapları
Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap :
Örnek Tasarım: “Güneş Enerjisiyle Su Isıtma Düzeneği”
| Mühendislik Tasarım Basamakları | Açıklama |
|---|---|
| Problemin Tanımı | Elektrik kullanmadan suyu ısıtabilmek için çözüm arıyoruz. |
| Araştırma (Bilgi Toplama) | Güneş enerjisinin nasıl ısı sağladığını, siyah renkli yüzeylerin ısıyı daha fazla çektiğini araştırıyoruz. |
| Hayal Etme ve Buluş | Güneş ışığını kullanarak suyu ısıtacak bir düzenek tasarlamayı hayal ediyoruz. |
| Tasarım Yapma / Planlama | Plastik şişe, siyah boya, alüminyum folyo, hortum ve bir stand kullanarak düzeneği planlıyoruz. |
| Uygulama | Siyah boyalı şişeyi güneşe koyuyoruz, içine su dolduruyoruz ve alüminyum folyo ile ışığı yoğunlaştırıyoruz. |
| Test Etme ve Geliştirme | Düzeneği güneşte bekletip suyun sıcaklığını ölçüyoruz, daha hızlı ısınması için gerekli düzenlemeleri yapıyoruz. |
| Değerlendirme | Elektrik harcamadan, sadece güneşten faydalanarak suyun ısındığını gözlemliyoruz. Çevre dostu ve ekonomik bir çözüm olduğunu belirtiyoruz. |
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 158 Cevapları
Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.
Cevap :
🌞 GÜNEŞ ENERJİSİYLE SU ISITMA DÜZENEĞİ
Amacım:
Elektrik ya da başka bir yakıt harcamadan, yalnızca güneş enerjisini kullanarak suyu ısıtmak.
Kullandığım Malzemeler:
-
Plastik şişe
-
Siyah boya
-
Alüminyum folyo
-
Su
-
Hortum
-
Karton/tahta stand
Nasıl Çalışır:
Siyah renge boyanan şişe güneş ışığını daha fazla emer. Şişe güneş gören bir yere yerleştirilir. Alüminyum folyo ise güneş ışığını yansıtarak şişeye yönlendirir. Böylece şişenin içindeki su güneşin ısısı ile ısınır.
Sonuç:
Bu düzenek sayesinde hiçbir elektrik harcamadan suyu ısıtabiliriz. Çevre dostu, ekonomik ve sürdürülebilir bir çözüm elde edilmiş olur.
