2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Üniteye Hazırlık CevaplarıSayfa 14, 15
2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Üniteye Hazırlık Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15
1.Yandaki vazoda kaç tane çiçek vardır? Çiçek sayısını, vazonun üstüne yazınız.
Cevap:
8 tane çiçek vardır.
2. Yandaki yumurtaların sayısını bulunuz. Bulduğunuz sayıda, kaç onluk ve kaç birlik olduğunu yazınız.
Cevap:
1 Onluk ve 3 birlikte 13 tane vardır.
3.Yandaki sepette 10 tane kırmızı top vardır. Mavi topların sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi, sayarak kontrol ediniz.
Cevap:
6 tane mavi top vardır.
4. 1’den başlayıp 20’ye kadar sayan bir öğrenci;
Cevap :
17’den önce hangi sayıyı söyler? = 16
18’den sonra hangi sayıyı söyler? = 19
11 ile 13 arasında hangi sayıyı söyler? = 2
2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 15 Cevapları
5. Kardeşim kalem kutusundaki kalemlerini saydı. Sayarken hata yaptı. Yaptığı hatayı söyleyiniz.
Cevap:
6’dan sonra 7 sayısını unuttu.
6. Yan yana duran kutulardaki kalemlerin sayısını karşılaştırınız. İçinde daha az kalem olan kutuyu maviye boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15 Pasifik Yayınları”
7. Burcu’nun 6 tane boya kalemi vardı. 8 tane daha aldı. Burcu’nun şimdi kaç tane boya kalemi oldu?
Cevap:
8 + 6 : 14 Burcu’nun şimdi boya kalemi.
8. “Baloncunun satması gereken 8 balonu kalmıştı. Balonlardan 2 tanesi patladı. Satılacak kaç balon kaldı?” Yaptığınız işlemi sesli olarak açıklayınız.
İlkokul 2. Sınıf MatematikPasifik Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencileri ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin matematik ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla “2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları” konusu değerli Matematik öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları”
“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı” konusunda matematik ödevlerinizi kontrol etmeniz için aşağıda yer alan metin isimlerine veya sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde matematik ödevlerinize ulaşabilirsiniz. “2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları” konusunda aklınıza takılan kısımları aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak kolay ve hızlı bir şekilde Matematik öğretmenimizden cevaplarınızı alabilirsiniz.
2. Sınıf Matematik Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıKütle Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 180, 181
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Kütle Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 180-181
1) Pazardan 4 kg portakal, portakaldan 2 kg fazla da elma aldım. Pazardan toplam kaç kg meyve aldım?
Cevap:
4 + 2 = 6
6 + 4 = 10 Pazardan toplam kg meyve aldım.
2) Serhat, annesinden 28 kg daha hafiftir. Annesi 53 kg olduğuna göre Serhat ve annesi toplam kaç kg’dır?
Cevap:
53 – 28 =25
53 + 25 = 78 Serhat ve annesi toplam kg’dır.
3) Bir günde 1 kg elma ve 1 kg mandalina tüketen bir aile bir haftada kaç kg meyve tüketir?
Cevap:
2 x 7 = 14 kg meyve tüketir.
4) 4 paket tereyağı 1 kg gelmektedir. Buna göre 12 paket tereyağı kaç kg gelir?
Cevap:
12 ÷ 4 = 3 kg gelir.
5) Osman’ın kütlesi 28 kg’dır. Hakan, Osman’dan 7 kg daha ağırdır. Buna göre ikisinin kütleleri toplamı kaç kg’dır?
Cevap:
28 + 7 = 35
35 + 28 = 63 ikisinin kütleleri toplamı kg’dır.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları
6) Babam, 5 kg’lık pirinç paketlerinden 2 tane aldı. 2 kg’lık şeker paketlerinden ve 3 kg’lık salça paketlerinden ise birer tane aldı. Babamın aldığı ürünlerin toplamı kaç kg’dır?
Cevap:
5 x 2 = 10
10 + 2 + 3 = 15 kg’dır.
7) Annem, boş olan 20 kg’lık un kabına önce 12 kg sonra 4 kg un koydu. Un kabının tamamen dolması için kaç kg daha un gerekir?
Cevap:
12 + 4 = 16
20 – 16 = 4 kg un gerekir.
8) Merve, Mete ve Mine’nin kütleleri toplamı 85 kg’dır. Mete 27 kg, Sena 26 kg’dır. Buna göre Mine kaç kg’dır?
Cevap:
27 + 26 = 53
85 – 53 = 32 kg’dır.
9) Bir esnaf dükkânına 30 kg’lık 2 çuval pirinç, 20 kg’lık 1 çuval bulgur almıştır. Buna göre esnaf toplam kaç kg ürün almıştır?
Cevap:
30 x 2 = 60
60 + 20 = 80 kg ürün almıştır.
10) Bir pastacı 4 kg un ile 3 tepsi kurabiye yapıyor. Buna göre pastacı 20 kg un ile kaç tepsi kurabiye yapabilir?
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıNesneleri Tartma ve Karşılaştırma Metni Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Nesneleri Tartma ve Karşılaştırma Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 176-177-178-179
1) Ayşegül ile annesinin tatil dönüşü 3 kg’lık, 6 kg’lık, 5 kg’lık ve 4 kg’lık valizleri vardır. Ayşegül, annesine yardım etmek ister. Annesi, ona en hafif valizleri taşıyabileceğini söyler.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları”
2) Aşağıdaki eşit kollu terazilerin dengede olması için terazinin boş kefelerine hangi ağırlıkları koymanız gerekir? Uygun ağırlıkları boş kefeye yerleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 176-177-178-179 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 177 Cevapları
3) Aşağıdaki nesneleri isimleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 177 Cevapları”
4) Aşağıdaki nesnelerden kilogram ile satılanların altlarındaki kutuyu işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176-177-178”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 178 Cevapları
5) Aşağıdaki görsellerle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
En ağır meyve sepeti hangisidir? = Kaysı
En hafif meyve sepeti hangisidir? = Nar
Muz sepeti, erik sepetinden kaç kg daha hafiftir? = Erik sepeti yok.
Erik sepeti, nar sepetinden kaç kg daha ağırdır? = Erik sepeti yok.
Kayısı sepeti, nar sepetinden kaç kg daha ağırdır? = 6 kg
Muz sepeti, kayısı sepetinden kaç kg daha hafiftir? = 5 kg
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 179 Cevapları
6) Aşağıda bazı hayvanlar ve kütleleri verilmiştir. Buna göre soruları cevaplayıp aşağıdaki şifreyi bulunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176-177-178-179 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıUzunluk Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 174, 175
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 174-175
1) Kardeşimin boyu 85 cm, kuzenimin boyu 97 cm’dir. Buna göre kuzenimin boyu kardeşimin boyundan kaç cm uzundur?
Cevap:
97 – 85 = 12 kardeşimin boyundan cm uzundur.
2) Bir terzi 9 m kumaşın 4 m’si ile elbise, 2 m’si ile pantolon dikmiştir. Geriye kaç m kumaş kalmıştır?
Cevap:
4 + 2 = 6 metre
9 – 6 = 3 Geriye m kumaş kalmıştır.
3) Kerem, uzunluğu 5 cm olan şeritlerden 4 tanesini yan yana diziyor. Bütün şeritlerin toplam uzunluğu kaç cm olur?
Cevap:
5 x 4 = 20 Bütün şeritlerin toplam uzunluğu cm olur.
4) Evimiz ile bakkal arası uzaklık 47 metredir. Bakkala bir defa gidip dönünce kaç metre yol gitmiş olurum?
Cevap:
47 x 2 = 94 Bakkala bir defa gidip dönünce metre yol gitmiş olurum.
5) Pelin Hanım, balkonuna 18 m’lik çamaşır ipi asacaktır. Elinde 5 m’lik 3 tane çamaşır ipi vardır. Pelin Hanım’ın kaç m daha çamaşır ipine ihtiyaç vardır?
Cevap:
5 x 3 = 15 cm ip vardır.
18 – 15 = 3 Pelin Hanım’ın m daha çamaşır ipine ihtiyaç vardır.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 175 Cevapları
6) Çerçevemin uzun kenarı 21 cm, kısa kenarı ise 17 cm’dir. Buna göre uzun kenarla kısa kenar uzunluğu toplam kaç cm’dir?
Cevap:
21 + 17 = 38 uzun kenarla kısa kenar uzunluğu toplam cm’dir.
7) Hayriye Hanım, torunlarına elbise dikecektir. Bunun için 20 m kumaşa ihtiyacı vardır. Evinde 12 m kumaş olduğuna göre kaç m kumaşa ihtiyacı vardır?
Cevap:
20 – 12 = 8 m kumaşa ihtiyacı vardır.
8) Ayşe, uzunluğu 3 cm olan silgisi ile kitabının uzun kenarını ölçmüştür. Ölçme sonucu 7 silgi çıkmıştır. Buna göre kitabın kenar uzunluğu kaç cm’dir?
Cevap:
7 x 3 = 21 kitabın kenar uzunluğu cm’dir.
9) Uzunlukları 3 m ve 4 m olan iki tane kilim aldık. Kilimleri sereceğimiz koridor 10 m’dir. Koridoru tam olarak kaplamak için kaç m kilime ihtiyacımız vardır?
Cevap:
3 + 4 = 7
10 – 7 =3 m kilime ihtiyaç vardır.
10) Bir öğretmen 18 m ipi 3 öğrencisine eşit şekilde paylaştırmıştır. Her öğrenciye kaç m ip vermiştir?
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıUzunluk Modelleri Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 171, 172, 173
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturma Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173
1) Hazırladığınız şeritlerle aşağıdaki görsellerin uzunluklarını ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Diş fırçası 3 şerit uzunluğundadır.
Diş fırçası 17 cm uzunluğundadır.
Kalem 2 şerit uzunluğundadır.
Kalem 12 cm uzunluğundadır.
Kâğıt parçaları ile yaptığınız hangi ölçme sonucu daha fazla çıktı? Nedenini açıklayınız.
Cevap:
Dış fırçası, kalemden daha uzun olduğu için diş fırçası çıkmıştır.
Şimdi de kestiğiniz şeritlerle tabloda verilenleri ölçünüz. Kaç cm uzunlukta olduklarını bulup noktalı yere yazınız.
Cevap:
Kitap kapağının uzun kenarı = 4 şerit 21 cm
Suluğun boyu = 4 şerit 20 cm
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları
2) Silginizi aşağıdaki kareli alan üzerinde başlangıç noktasına koyunuz. Bitiş noktasını işaretleyiniz. Bu işlemi kareli alan boyunca tekrarlayarak bir sayı doğrusu oluşturunuz.
Cevap:
Sayı doğrusu çiziniz.
3) Şeridin ilk birimini cetvelinizdeki 0 ile hizalayınız. Şerit üzerindeki birimlerin cetvel üzerinde hangi sayıya denk geldiğini bulunuz. Bu sayıları birimlerin üzerine yazınız.
Cevap:
0 – 13 arasında bir sayı doğrusu çiziniz.
4) Aşağıdaki sayı doğrusunu inceleyiniz. Sayı doğrusu üzerindeki sayılar ile cetveliniz üzerindeki sayılar arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız.
Cevap:
Aynı uzunluktadır.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları
5) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önündeki kutuya “D”, yanlış olanların önündeki kutuya “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru )Cetvel kullanarak sayı doğrusu oluşturabiliriz.
( Yanlış )Cetvelde sayı aralıkları ikişer santimetredir.
( Doğru )Sayı doğrusunda sayılar eşit aralıklarla sıralanır.
( Doğru )Standart olan ve olmayan ölçme birimleriyle sayı doğrusu oluşturulabilir.
( Yanlış )Çeşitli birimler kullanarak sayı doğrusu oluşturamayız.
6) Aşağıdaki sözcük avında uzunluk ölçme ile ilgili kavramlar verilmiştir. Bu kavramları bulup boyayınız ve noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıUzunlukları Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 169, 170
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunlukları Tahmin Etme Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 169-170
1) Bir karışınızın uzunluğunu standart ölçme birimiyle tahmin ediniz. Daha sonra karışınızın uzunluğunu ölçünüz. Tahmininizi ve ölçme sonucunuzu aşağıdaki tabloda uygun yere yazarak karşılaştırınız.
Cevap:
Tahminim = 8 cm
Ölçme Sonucu = 9 cm
Tahmininizi neye göre yaptınız? Açıklayınız.
Cevap:
Kaç santimetre olduğunu tahmin ederek işlemleri yaptık.
2) Aşağıdaki şeritlerin uzunluklarını tahmin ediniz. Sonra şeritleri cetvelinizle ölçünüz. Tahmin ve ölçme sonuçlarınızı tablodaki uygun yerlere yazarak karşılaştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 169 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları
3) Tabloda istenen uzunlukları tahmin ediniz. Sonra bu uzunlukları cetvelinizle ölçerek ölçme sonuçlarınızı tahmininiz ile karşılaştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 169-170 Cevapları”
4) Aşağıdaki varlıkların belirtilen uzunluklarını tahmin ediniz. Sonra bu uzunlukları cetvelinizle ölçerek ölçme sonuçlarınızı tahmininiz ile karşılaştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları”