2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Olmayan Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları Sayfa 162, 163, 164


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Olmayan Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164


1) Öğretmen, eline aşağıdaki uzunlukta bir kurdele almıştır. 

Öğretmen ve öğrenciler ellerindeki kurdele ile panonun uzunluğunu ölçmüştür. Buna göre aşağıdaki cümlelerin kimlere ait olduğunu yazınız.


Cevap :

Kitabın uzunluğu 8 kurdele kadardır. = Öğretmen
Kitabın uzunluğu 16 kurdele kadardır. =  Zehra
Kitabın uzunluğu 32 kurdele kadardır.=  Okan


Ölçme sonuçlarının kimlere ait olduğuna nasıl karar verdiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Verilen verilere göre karar verdik.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 163 Cevapları


2) Kestiğiniz şeritlerle tablodaki nesnelerin uzunluğunu ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164”

3) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Mavi şerit, 2 yeşil şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Yeşil şerit, 3 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Doğru ) Mavi şerit, 4 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Doğru ) Yeşil şerit, 2 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Yeşil şerit, 4 mavi şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Mavi şerit, 4 yeşil şerit uzunluğundadır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları


6) Aşağıdaki görselleri uygun ifadeyle eşleştiriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

4) Sırayla kulaç, karış ve parmak kullanarak sıranızın uzunluğunu ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı tablodaki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

  • Kulaç =  1
  • Karış =  8
  • Parmak = 17

5) Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını verilen uzunluk ölçme birimlerinden hangileriyle ölçebiliriz? Yazınız.


Cevap :

  • Kaşık: Parmak
  • Televizyon: Karış
  • Koltuk: Kulaç
  • Halı: Ayak
  • Okul koridoru: Adım


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Verileri Toplayarak Tablo ve Grafik Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160, 161


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Verileri Toplayarak Tablo ve Grafik Oluşturma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161


1) Öğretmen, çocuklara okulda açılan kurslardan hangisine gitmek istediklerini sormuştur. Her bir öğrenci tek bir kursa katılmıştır. Öğretmenin aldığı cevaplara göre topladığı veriler aşağıdaki gibidir. 

Bu verilere göre aşağıdaki çetele ve sıklık tablolarını doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 156 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 157 Cevapları


Soru : Sayfa 189’daki Ek-7’de verilen nesneleri kesiniz. Kestiğiniz şekil ve nesneleri aşağıdaki grafiğe uygun sayıda yapıştırınız. Aynı verileri nesne ve şekil grafiği ile gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 157 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları


2) Bir manavın tezgâhında 4 tane karpuz, 6 tane kavun ve 8 tane şeftali vardır. Verilerden yararlanarak çetele ve sıklık tablolarını doldurunuz. Sonra nesne grafiğini oluşturunuz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları


3) Aşağıdaki sıklık tablosunda bir çiftlikteki hayvan sayıları verilmiştir. Verilerden yararlanarak çetele tablosu ve şekil grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları


4) Merkez İlkokulu 2. sınıflar için gezi düzenlemiştir. Bu geziye; 

2/A sınıfından 12 kız 14 erkek öğrenci,
2/B sınıfından 9 kız 16 erkek öğrenci,
2/C sınıfından 15 kız 8 erkek öğrenci katılacaktır

Verilerden yararlanarak çetele ve sıklık tabloları ile ağaç şemasını uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 161 Cevapları


5) Bir sınıftaki öğrencilere en çok sevdikleri kitap türleri sorulmuştur. Şiir kitabını 4, masal kitabını 6, fıkra kitabını 3, öykü kitabını 5 öğrenci sevmektedir. Verilerden yararlanarak aşağıdaki ağaç şemasını ve şekil grafiğini doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 152-153-154

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Para Problemleri Metni Cevapları Sayfa 152, 153, 154


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Para Problemleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 152-153-154


1) Figen Hanım, marketten 39 TL değerinde malzeme almıştır. Kasiyere 50 TL veren Figen Hanım kaç TL para üstü alır?


Cevap :

  • 50 – 39 = 11 TL para üstü alır.

2) Ayşen, günde 3 TL biriktiriyor. Buna göre 1 haftada toplam kaç TL biriktirir?


Cevap :

  • 7 x 3 = 21 TL biriktirir.

3) Bir bakkalda sakız 25 kuruş, kek 45 kuruş, çikolata ise 75 kuruştur. Çikolatanın fiyatı sakız ve kekin toplam fiyatından kaç kuruş fazladır?


Cevap :

  • 25 + 45 = 70 krş
  • 75 – 70 = 5 krş fazladır.

4) Bir manavda domatesin kilosu 4 TL, muzun kilosu 12 TL’dir. Buna göre 2 kilo domates ve 1 kilo muz alan Erhan Bey toplam kaç TL ödemiştir?


Cevap :

  • 2 x 4 = 8 TL domates
  • 1 x 12 = 12 TL muz
  • 8 + 12 = 20 TL ödemiştir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 153 Cevapları


5) Mert’in 95 kuruşu vardır. 50 kuruşa bir kek ve 25 kuruşa bir sakız almıştır. Geriye kaç kuruşu kalmıştır?


Cevap :

  • 50 + 25 = 75
  • 95 – 75 = 20 kuruşu kalmıştır.

6) Sinan Bey’in 95 TL’si vardır. 7 TL’ye çorap, 75 TL’ye gömlek almıştır. Sinan Bey’in kaç TL’si kalmıştır?


Cevap :

  • 75 + 7 = 82
  • 95 – 82 = 13 TL’si kalmıştır.

7) Berna Hanım, fiyatı 55 TL olan bir tava ve fiyatı 40 TL olan bir sürahi almak istiyor. Berna Hanım’ın 85 TL’si vardır. Buna göre kaç TL’ye daha ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 55 + 40 = 95
  • 95 – 85 = 10 TL’ye daha ihtiyacı vardır.

8) Ali’nin 55 kuruşu, Ayşe’nin ise Ali’den 20 kuruş eksik parası vardır. Buna göre ikisinin toplam kaç kuruşu vardır?


Cevap :

  • 55 – 20 = 35 Ayşe’nin parası
  • 55 + 35 = 90 kuruşu vardır.

9) Kırtasiyeden 12 TL’ye bir defter, 44 TL’ye bir çanta aldım. Satıcıya 60 TL verdim. Buna göre kaç TL para üstü almam gerekir?


Cevap :

  • 12 + 44 = 56
  • 60 – 56 = 4 TL para üstü almam gerekir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 154 Cevapları


10) Kumbaramdan 1 tane 50 TL ve 5 tane 5 TL çıktı. Kumbaramda toplam kaç TL para birikmiştir?


Cevap :

  • 50 TL
  • 5 x 5 = 25 TL
  • 50 +25 = 75 TL

11) Görsellerdeki verilerden yararlanarak problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri aşağıdaki boşluklara yazınız ve çözünüz.


Cevap : Nohut 9 TL – Salça 17 TL – Sıvı Yağ 16 TL – Süt 5 TL

Problem: Ümran Hanım,  Nohut 9 TL 1 tane, Salça 17 TL 1 tane ve  Sıvı Yağ 16 TL 1 tane aldı. Ne kadar ödemesi gerekir?

Çözüm:

  • 9 + 17 + 16 = 42 TL

Problem: Nazlı Hanım ev için, 4 tane Süt 5 TL, 2 tane Salça 17 TL almıştır. 100 TL’si olan Nazlı Hanım ne kadar para üstü alır ?

Çözüm:

  • 4 x Süt 5 TL = 20 TL
  • 2 x Salça 17 TL = 34
  • 20 + 34 = 54 TL tutmuştur.
  • 100 – 54 = 46 TL para üstü alır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 148-149-150-151

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Paraları Karşılaştırma Metni Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Paraları Karşılaştırma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 148-149-150-151


1) Okulumuzdaki öğrenciler lösemili çocuklar için bağış yapmıştır. Aşağıdaki görsellerde sınıfların bağış yaptığı miktarlar verilmiştir. Buna göre:


En fazla miktarda bağışı hangi sınıf yapmıştır?


Cevap : 2/B Sınıfı


En az miktarda bağışı hangi sınıf yapmıştır?


Cevap : 2/C Sınıfı


2) Üç arkadaş bakkaldan birer tane ürün almıştır. Aşağıdaki görsellerde çocukların bakkalda harcadıkları paralar verilmiştir. Buna göre aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

  • En fazla parayı  Murat harcamıştır.
  • En az parayı Aylin harcamıştır.
  • Ceren,  Aylin fazla para harcamıştır.
  • Aylin, Ceren’den az para harcamıştır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 149 Cevapları


3) Aşağıda üç arkadaşın kumbaralarından çıkan paralar verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


En çok parayı kim biriktirmiştir?


Cevap : Burak


En az parayı kim biriktirmiştir?


Cevap : Esma


Burak, Esma’dan kaç TL fazla para biriktirmiştir?


Cevap : 19 TL


Esma, Berra’dan kaç TL az para biriktirmiştir?


Cevap : 15 TL


4) Aşağıda basketbol malzemeleri ve malzemelerin fiyatları verilmiştir. Verilenlerden yararlanarak boşluklara “pahalıdır” ya da “ucuzdur” sözcüklerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • Forma, toptan daha pahalıdır.
  • Şort, spor ayakkabıdan daha ucuzdur.
  • Forma, şorttan daha pahalıdır.
  • Basketbol topu, spor ayakkabıdan daha ucuzdur.
  • Şort, basketbol topundan daha pahalıdır.
  • Spor ayakkabı, formadan daha pahalıdır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 150 Cevapları


5) Aşağıdaki kutularda verilen paraların toplam değerini bulunuz. 

İçindeki paraların toplam değeri en çok olan kutunun altındaki yıldızı maviye boyayınız.
İçindeki paraların toplam değeri en az olan kutunun altındaki yıldızı kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 150 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6) Aşağıdaki kutularda verilen paraların değerlerini hesaplayınız. Para miktarlarını değeri büyük olandan küçük olana doğru sıralayınız. Aşağıdaki şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

7) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 2 tane 20 TL’nin değeri, 3 tane 10 TL’nin değerinden çoktur.
  • ( Yanlış ) 1 tane 20 TL ’nin değeri, 3 tane 5 TL’nin değerine eşittir.
  • ( Yanlış )3 tane 10 TL’nin değeri, 4 tane 5 TL’nin değerinden azdır.
  • ( Doğru ) 2 tane 50 TL’nin değeri, 100 TL’ye eşittir.
  • ( Yanlış )5 tane 5 TL’nin değeri, 4 tane 10 TL’nin değerinden çoktur.
  • ( Doğru ) 3 tane 5 TL’nin değeri, 1 tane 20 TL’nin değerinden azdır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Kuruş ve Lira Metni Cevapları Sayfa 145, 146, 147


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Kuruş ve Lira Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147


1) Filiz, kumbarasına 1 hafta boyunca yukarıda belirtilen miktarlarda para atmıştır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Filiz, kumbarasına kaç gün 1 TL’den az para atmıştır?


Cevap : 2 Gün


Filiz, kumbarasına kaç gün 2 TL atmıştır?


Cevap : 2 Gün


Filiz, kumbarasına kaç gün 1 TL atmıştır?


Cevap : 3 Gün


2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


2) Aşağıdaki madenî paralardan değeri en büyük olanın altındaki kutuyu işaretleyiniz. 


Cevap :

  • 4. resim  1 kuruştur.

3) Aşağıdaki paralardan değeri en büyük olanın kutusunu yeşile, en küçük olanın kutusunu maviye boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları”

4) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 2 tane 50 kr. 1 TL eder.
  • ( Yanlış ) 10 tane 10 kr. 2 TL eder.
  • ( Doğru )  1 tane 50 kr., 2 tane 25 kr. 1 TL eder.
  • ( Yanlış ) En büyük madenî paramız 5 TL’dir.
  • ( Yanlış ) 4 tane 25 kr. 2 TL eder.
  • ( Doğru )  En büyük kâğıt paramız 200 TL’dir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


5) Aşağıdaki paraların toplamlarını yanlarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. 1 TL
  2. 1 TL
  3. 75 krş.
  4. 80 krş.
  5. 1 TL
  6. 25 TL
  7. 33 TL
  8. 60 TL
  9. 80 TL


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 143-144

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zaman Ölçü Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 143, 144


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zaman Ölçü Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 143-144


1) Okula gitmek için 08.15’te servise bindim. Servisten 08.45’te indim. Buna göre serviste geçirdiğim süre kaç dakikadır? 


Cevap :

  • 30 dakikadır.

2) Saat 19.40’ta yapbozumu yapmaya başladım. 19.55’te yapbozumu bitirdim. Buna göre yapbozumu kaç dakikada tamamladım?


Cevap :

  • 15 dakikada tamamladım.

3) Ayşe Hanım, hazırladığı yemeği 17.05’te ocağa koydu. Yemek 17.55’te pişti. Buna göre yemek kaç dakikada pişmiştir?


Cevap :

  • 50 dakikada pişti.

4) Sinemada izlediğimiz film 18.00’de başladı ve 20.00’de bitti. Buna göre film kaç saat sürmüştür?


Cevap :

  • 2 saat sürmüştür.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları


5) Taner, günde 2 saat spor yapmaktadır. Buna göre Taner bir haftada kaç saat spor yapar?


Cevap :

  • 7 x 2 = 14 saat spor yapmaktadır.

6) Bir turist her ay 2 şehir gezmektedir. Buna göre turist 9 ay sonunda kaç şehir gezer?


Cevap :

  • 9 x 2 = 18 şehir gezer.

7) Tatilde 3 hafta boyunca teyzemde kaldım. Buna göre teyzemde toplam kaç gün kaldım?


Cevap :

  • 7 x 3 = 21 gün kaldı .

8) Araştırma ödevim için 2 hafta 5 gün sürem var. Buna göre ödevimi kaç günde bitirmem gerekir?


Cevap :

  • 14 + 5 = 19 günde bitirmeli.

9) Selma Hanım, 20 dakikada evi süpürdü. 45 dakikada ütü yaptı ve 10 dakikada toz aldı. Buna göre ev temizliği 1 saatten kaç dakika fazla sürmüştür?


Cevap :

  • 20+45+ 10=75
  • 75-60= 15 dakika fazla sürmüştür.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 140-141-142

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zaman Ölçü Birimleri Arasındaki İlişki Metni Cevapları Sayfa 140, 141, 142


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zaman Ölçü Birimleri Arasındaki İlişki Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 140-141-142


1) Kerem, yaz tatilinde yaptıklarını defterine yazmıştır. Kerem’in yazdıklarını okuyunuz. Okuduğunuz metne göre aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.

Yaz tatilinde dedemlere gittik. Yolculuğumuz 1 saat sürdü. Kuzenlerim de oradaydı. Onlarla birlikte 1 hafta geçirdik. Sonra onlar evine döndü. Biz dedemlerde toplam 1 ay kaldık. Daha sonra biz de evimize döndük. Mahallemizdeki arkadaşım Gökhan’ı evimize davet ettik. Gökhan, ailesinden izin alarak 1 gün boyunca bizde kaldı. Çok mutlu oldum. Ailemle ve sevdiklerimle birlikte çok güzel bir yaz mevsimi geçirdim.


Cevap :

  • Kerem, dedesine giderken yolculuğu 60 dakika sürmüştür.
  • Kerem, kuzenleri ile 7 gün geçirmiştir.
  • Kerem, dedesinde  30 gün kalmıştır.
  • Gökhan, Keremlerde  24 saat boyunca kalmıştır.
  • Kerem, ailesi ve sevdikleri ile birlikte çok güzel  3 ay geçirmiştir.

2) Aşağıdaki noktalı yerlere verilen sayılardan uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • 1 gün 24 saattir.
  • 1 hafta 7 gündür.
  • 1 saat  60 dakikadır.
  • 1 mevsim  12 aydır.
  • 1 yıl  4 mevsimdir.
  • 1 ay 4 haftadır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları


3) Aşağıdaki noktalı yerlere haftanın günlerini yazınız. 


Cevap :

  1. Pazartesi
  2. Salı
  3. Çarşamba
  4. Perşembe
  5. Cuma
  6. Cumartesi
  7. Pazar

4) Aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  • Cuma – Cumartesi – Pazar
  • Pazartesi – Salı – Çarşamba
  • Çarşamba – Perşembe – Cuma

5) Aşağıda mevsimlere ait görseller verilmiştir. Görsellere göre aşağıdaki tabloyu doldurunuz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları


6) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 1 yıl dört mevsimdir.
  • ( Yanlış ) Bir mevsimde dört ay vardır.
  • ( Yanlış ) 1 saat 45 dakikadır.
  • ( Doğru ) Ocak ayı 31 gündür.
  • ( Doğru ) 7 gün 1 hafta eder.
  • ( Doğru ) Bir gün 24 saattir.
  • ( Yanlış ) İki hafta 15 gündür.
  • ( Doğru ) 60 dakika 1 saattir.
  • ( Yanlış ) Bugün perşembe ise yarın çarşambadır.

7) Aşağıdaki zaman ölçülerini uygun şekilde eşleştiriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Tam, Yarım ve Çeyrek Saatler Metni Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Tam, Yarım ve Çeyrek Saatler Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139


1) Aşağıda her biri farklı uçağa binen dört kişinin yaptığı uçak yolculuğuyla ilgili bilgiler verilmiştir.

Nurdan Hanım, uçaktan öğleden sonra inmiştir.
Ali Bey, uçağa buçuklu bir saatte binmiştir.
Filiz Hanım, uçaktan gece yarısı inmiştir.
Fatih Bey, uçağa öğleden önce binmiştir.

Soru : Yukarıdaki bilgileri kullanarak uçakların kalkış-iniş saatlerini veren tabloyu uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. Ali Bey
  2. Fatih Bey
  3. Nurdan Hanım
  4. Filiz Hanım

2) Aşağıdaki dijital saatleri analog saatlerde gösteriniz. Saatlerin okunuşlarını altına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 137 Cevapları


3) Aşağıdaki saatleri dijital ve analog saat üzerinde gösteriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 137 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 138 Cevapları


4) Aşağıdaki analog saatlerin öğleden önce ve sonraki dijital saat gösterimlerini yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139 Cevapları”

5) Aşağıdaki saatlerden tam saat olanların altlarındaki kutuyu maviye boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 138 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 139 Cevapları


6) Saatlerin arasındaki zamana göre aşağıdaki boş saatleri doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 139 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Bütün, Yarım Ve Çeyrek Metni Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Bütün, Yarım Ve Çeyrek Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135


1) Öğretmen, birleştirilmiş bir sınıfta panoyu yukarıdaki gibi eş parçalara bölmüştür. Eş parçalardan her birini görselde belirtilen sınıflar için kullanacaktır. Buna göre aşağıda verilen kelimelerle boşlukları doldurunuz.


Cevap :

  • Pano dört eş parçaya bölünmüştür.
  • Her bir sınıfa panonun çeyreği ayrılmıştır.
  • Panonun yarısı resimlerle kaplanmıştır.
  • Panonun bütünü 4 sınıf için bölünmüştür.

Boşluklara yazdığınız ifadelere nasıl karar verdiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Pano incelenerek boşlukları doldurduk.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 133 Cevapları


2) Aşağıdaki şekillerden bütün olanları kırmızıya, yarım olanları yeşile boyayınız.

3) Aşağıdaki şekillerin çeyreğini boyayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135”

4) Aşağıdaki modelleri “bütün, yarım ve çeyrek” ifadelerinden uygun olanıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 133 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134 Cevapları


5) Aşağıdaki noktalı yerleri uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  • 4 bütün elma 8 yarım elma eder.
  • 6 bütün limon  24 çeyrek limon eder.
  • 10 yarım armut 5 bütün armut eder.
  • 4 yarım simit 8 çeyrek simit eder.
  • 8 çeyrek elma 2 bütün elma eder.
  • 12 çeyrek portakal  6 yarım portakal eder.

6) Aşağıdaki yeşil renkli uzun çubuk bir bütündür. Buna göre; 

Uzun çubuğun yarısı kadar olanları maviye boyayınız.
Uzun çubuğun çeyreği kadar olanları kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


7) Aşağıdaki şekillerde boyalı alanlar çeyreği, yarımı veya bütünü ifade etmektedir. 

Çeyreği ifade edenlerin altındaki kutuyu maviye boyayınız.
Yarımı ifade edenlerin altındaki kutuyu yeşile boyayınız.
Bütünü ifade edenlerin altındaki kutuyu kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları”

8) Aşağıdaki noktalı yerlere mavi kutularda verilen sayılardan uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • 4 yarım  2 bütün eder.
  • 2 yarım 4 çeyrek eder.
  • 2 bütün 4 yarım eder.
  • 8 çeyrek 2 bütün eder.
  • 3 bütün  6 yarım eder.
  • 2 çeyrek 1 yarım eder.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 127-128-129-130

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Bölme İşlemi Metni Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Bölme İşlemi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 127-128-129-130


1) Annem, tepsideki 18 kurabiyeyi 3 tabağa eşit sayıda paylaştırmak istiyor. Her tabakta kaç kurabiye olur? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 127 Cevapları”

Yaptığınız bölme işleminde aşağıdaki terimleri ifade eden sayıları uygun yere yazınız.


Cevap :

  • Bölünen:  18
  • Bölen:  3
  • Bölüm: 6

Soru : Hangi sayının hangi terimi ifade ettiğine nasıl karar verdiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Bölmek istediğimiz sayı bölünen, böleceğimiz sayıyı parçalara ayıran bölen, sonuç bölünendir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları


2) Zeki, her gün 4 tane mandalina yemektedir. Buna göre Zeki 16 mandalinayı kaç günde yer? 


Cevap :

  • 16 ÷4 = 4 günde yer.

3) Bir fırıncı, raftaki 8 ekmeği poşetleyip ihtiyacı olan 4 aileye eşit sayıda paylaştırıyor. Her poşette kaç ekmek olduğunu bulunuz. 


Cevap :

  • 8 ÷4 = 2 ekmek vardır.

4) 18 fidan, 2 okula eşit olarak paylaştırılacaktır. Her okula kaç fidan düştüğünü bölme işlemi yaparak bulunuz. Bölme işleminin terimlerini noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • 18 ÷ 2= 9

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları


5) Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 8 ÷ 2 = 4
  • 15 ÷ 5 = 3
  • 20 ÷ 4 = 5
  • 18 ÷ 3 = 6
  • 9 ÷ 3 = 3
  • 12 ÷ 4 = 3
  • 14 ÷ 2 = 7
  • 20 ÷ 5 = 4

6) Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 10 ÷ 5 = 2
  • 12 ÷ 3 = 4
  • 8 ÷ 4 = 2
  • 6 ÷ 3 = 2
  • 16 ÷ 4 = 4
  • 6 ÷ 2 = 3

7) Aşağıdaki terimleri bölme çizgisindeki uygun yerlere yazınız. Daha sonra bölme işlemini yaparak bölümü bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları


8) Ayla Hanım,15 havluyu 5 arkadaşına eşit sayıda hediye etmek istiyor. Ayla Hanım’ın her arkadaşına kaç havlu vermesi gerekir? 


Cevap :

  • 15 ÷ 5 = 3 havlu vermesi gerekir.

9) Bir kırtasiyeci 2 deste silgiyi 4 kutuya eşit sayıda ayırmak istiyor. Bu durumda her kutuda kaç silgi olur?


Cevap :

  • 2 deste 20 tane yapar.
  • 20 ÷ 4 = 5 havlu vermesi gerekir.

10) 16 tane ceviz, 2 kardeşe eşit sayıda paylaştırılacaktır. Her kardeşe kaç ceviz düşer?


Cevap :

  • 16 ÷ 2 = 8 kardeşe ceviz düşer.

11) Bir aile bir düzine elmadan her gün 4 tane yiyor. Bu aile tüm elmaları kaç günde bitirir?


Cevap :

  • 1 düzine 12 tanedir.
  • 12 ÷ 4 = 3 aile tüm elmaları günde bitirir.


 

Our Score
error: Content is protected !!