2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıZihinden Toplama İşlemi Metni Cevapları Sayfa 59, 60, 61
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zihinden Toplama İşlemi Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 59-60-61
Sayfa 185’teki Ek-4’te verilen çiçek görsellerini kesiniz. Aşağıdaki saksılarda bulunan toplama işlemlerini zihinden yapınız. İşlemlerin sonuçları kestiğiniz çiçeklerin üzerinde verilmiştir. Buna göre çiçekleri uygun saksıya yapıştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 59-60-61 Cevapları”
Toplama işlemlerini zihinden yaparken hangi yöntemleri kullandınız? Açıklayınız.
Cevap:
En yakın onluğa yuvarlayarak zihinden toplama işlemlerini yaptık.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları
2) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:
40 + 10 = 50
60 + 30 = 90
30 + 20 = 50
50 + 30 = 80
80 + 10 = 90
90 + 10 = 100
20 + 40 = 60
70 + 30 = 100
10 + 60 = 70
3) Okları takip ederek aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
4) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:
23 + 16 = 39
32 + 14 = 46
25 + 20 = 45
18 + 28 = 46
17 + 19 = 36
15 + 26 = 41
31 + 16 = 47
27 + 21 =48
5) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. Toplamları doğru olan kutuları kırmızıya boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıToplama İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 56, 57, 58
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 56-57-58
1) Fırat ve Leyla’nın iki ayda okudukları kitap sayıları aşağıda verilmiştir.
Fırat ve Leyla’nın okudukları toplam kitap sayılarını tahmin ediniz. İşlem sonucu ile tahmininizi karşılaştırarak tabloyu uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 56-57-58 Cevapları”
Tahminlerinizi nasıl yaptınız? Açıklayınız.
Cevap:
En yakın onluğa yuvarlayarak işlemleri yaptık.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları
2) Aşağıdaki kutularda toplama işlemlerinin sonuçları tahmin edilmiştir. Siz de örnekteki gibi toplananların en yakın onluğunu bularak sonuçları tahmin ediniz. Tahminlerinizin olduğu kutuları boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları
3) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonucu ile tahmininizi karşılaştırarak tabloyu uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıVerilmeyen Toplananı Bulma Metni Cevapları Sayfa 54, 55
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Verilmeyen Toplananı Bulma Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 54-55
1) Bir bakkalın ekmek rafında 6 adet ekmek kalmıştır. Bakkal fırına ekmek siparişi vermiştir. Fırından yeni gelen ekmekler raflara dizilince toplam ekmek sayısı 2 düzine olmuştur.
Cevap:
2 düzine ekmek 24 tane olmaktadır.
Rafta 6 tane ekmek kalmıştır.
24 – 6 = 18 tane ekmek daha eklenmesi gerekiyor.
Bakkala fırından kaç tane ekmek gelmiştir?
Cevap:
24 – 6 = 18 tane ekmek gelmiştir.
Soru : Aşağıdaki işlemde sayıları uygun yerlere yazarak işlemi yapınız.
Cevap:
18 + 6 = 24
Gelen ekmek sayısını nasıl buldunuz? Açıklayınız.
Cevap:
İlk olarak 2 düzine 24 tane olduğu hesapladım.
Sonra 18 tane ekmekle kalan 6 ekmeği topladım.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları
2) Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen toplananları bularak örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları”
3) Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen toplananları bularak yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıZihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 51, 52
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52
1) Öznur, babasının verdiği 50 TL ile marketten çay ve tereyağı alır. Çayın fiyatı 30 TL, tereyağının fiyatı ise 10 TL’dir. Öznur, artan para ile fiyatı 15 TL olan bir kitap almak ister.
Sizce Öznur’un artan parası kitap için yeterli midir? Zihinden bulunuz.
Cevap:
Öznur’un artan parası kitap için yeterli değildir.
30+10=40
50-40=10 TL kalır.
Soru : Zihinden çıkarma işlemini nasıl yaptığınızı açıklayınız.
Cevap:
Onlukları yuvarlayarak ve çıkararak işlemi yaptık.
2) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. Sonucu aynı olan havuçları aynı renge boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları
3) Okları takip ederek aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıEldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47
1) Yukarıdaki görselde balıkların üzerindeki toplama işlemlerini yapınız. Toplama işlemi eldeli olan balıkları kırmızıya, eldesiz olan balıkları maviye boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”
Hangi işlemlerin eldesiz toplama işlemi olduğunu nasıl belirlediniz? Açıklayınız.
Cevap:
Birler basamağının toplamı tiki basamaklı sayı çıktığında işlem eldeli olur.
Hangi işlemlerin eldeli toplama işlemi olduğunu nasıl belirlediniz? Açıklayınız.
Cevap:
Birler basamağının toplamı tiki basamaklı sayı çıktığında işlem eldeli olur.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları
2) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları”
3) Okları takip ederek aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları
4) Aşağıda modellenmiş sayıları noktalı yerlere yazınız. Yazdığınız sayıları toplayarak sonuçları uygun şekilde modelleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları
5) Boşlukları doldurarak aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıEn Yakın Onluğunu Belirleme Metni Cevapları Sayfa 41, 42, 43
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı En Yakın Onluğunu Belirleme Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43
1) Salih Bey, yüksek hızlı trenle Konya’dan Ankara’ya gidecektir. Salih Bey, bilet numarasının en yakın onluğu olan 30 numaralı kapıdan yüksek hızlı trene binecektir.
Buna göre Salih Bey’in koltuk numarası olabilecek sayıları yazınız.
Cevap:
20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30
Bu sayıları nasıl belirlediniz? Açıklayınız.
Cevap:
20 ve 30 arasında var olan sayıları yazarak bulduk.
2) Aşağıdaki sayıların hangi onluğa daha yakın olduklarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
3) Çiçeğin yapraklarına, ortasındaki sayı en yakın onluğu olacak şekilde örnekteki gibi sayılar yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları”
4) Aşağıdaki sayıların en yakın onluklarını maviye boyayınız.
Cevap:
17 = 20
43 = 40
86 = 90
54 = 50
78 = 80
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
5) Aşağıdaki sayılardan bazılarının en yakın onluğu yanlış verilmiştir. Doğru verilenlerin önündeki yüzü boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları”
6) Aşağıdaki soruları cevaplayınız. Soruların yanındaki harfi cevabın bulunduğu kutuya yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap: Şifre : AFERİN
4 onluk 6 birlikten oluşan sayının en yakın onluğu kaçtır? = 50
En yakın onluğu 30 olan en büyük sayı kaçtır? =34
Onlar basamağı 7 olan sayılardan en yakın onluğu 80 olan en büyük sayı kaçtır? =79
6 onluk 6 birlikten oluşan sayının en yakın onluğu kaçtır? =70
En yakın onluğu 80 olan en büyük sayı kaçtır? =84
Onlar basamağı 2 olan sayılardan en yakın onluğu 30 olan en büyük sayı kaçtır? = 29
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıSayıları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39-40
1) Yukarıdaki görselde dört arkadaşın ağaçtan topladıkları elma sayıları verilmiştir. Bu sayıları büyükten küçüğe sıralayarak aşağıdaki kutulara yazınız.
Cevap:
Özlem 35 elma
Emre 27 elma
Betül 21 elma
Özgür 16 elma
Soru : Sayıları sıralarken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.
Cevap:
Büyükten küçüğe doğru sırlamaya çalıştım.
Soru : Sayıları sıralarken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.
Cevap:
En fazla elmayı Özlem toplamıştır.
En az elmayı Özgür toplamıştır.
Betül, Özgür ’den fazla elma toplamıştır.
Emre, Özlem ’den az elma toplamıştır.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları
2) Aşağıdaki sayılardan en büyük olanı kırmızıya boyayınız.
Cevap:
43
3) Aşağıdaki sayılardan en küçük olanı maviye boyayınız.
Cevap:
17
4) Aşağıdaki sayılar büyükten küçüğe doğru sıralanmıştır. Noktalı yere sıralamaya uygun bir sayı yazınız.
Cevap:
37
5) Aşağıdaki sayılar küçükten büyüğe doğru sıralanmıştır. Noktalı yere sıralamaya uygun bir sayı yazınız.
Cevap:
89
6) Aşağıdaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
7) Aşağıdaki sayıları küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları”
8) Yukarıdaki görselde verilen varlığı bulmak için aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
40’tan küçük sayıları kırmızıya boyayınız.
45’ten büyük sayıları maviye boyayınız.
Cevap:
Verilen bilgilere göre resmi boyayınız.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
Sayfa 183’teki Ek-2’de verilen görselleri kesiniz. Kestiğiniz görselleri aşağıdaki yönergeden yararlanarak sırasına uygun yerlere yapıştırınız.
9) Çocuklar, diktikleri fidanları sulayacaklardır. Çeşme başında su doldurmak için sıraya girmişlerdir. Ayşe 1. sırada, Mehmet 2. sırada, Soner 3. sırada, Ayfer 4. sırada, Ferhat ise 5. sıradadır.
Aşağıdaki boşlukları görselden yaralanarak “önce, sonra, arasındadır” kavramlarından uygun olanıyla doldurunuz.
Cevap:
Mehmet, Soner’den önce gelir.
Ayfer, Soner ile Ferhat’ın arasında
Ayşe’den sonra Mehmet gelir.
Mehmet, Ayşe ile Soner’in arasında
Ayfer, Ferhat’tan önce gelir.
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları
10) Aşağıdaki sıra bildiren sayılardan önce ve sonra gelen sıra sayılarını boşluklara yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları”
11) Aşağıdaki sıra bildiren sayıların arasındaki sıra sayısını bularak boşluklara yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39-40 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları
12) Görsele göre aşağıdaki boşlukları verilen sözcüklerden uygun olanı ile doldurunuz.
2. Sınıf Matematik Çalışma KitabıSayı Örüntüleri Metni Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33-34
1) Yukarıdaki sporcuların forma numaraları belli bir kurala göre verilmiştir. Sporcuların forma numaralarını inceleyiniz. Forma numarası olmayan sporculara kurala uygun forma numarası yazınız.
Cevap:
21 ve 29
Soru : Forma numarası olmayan sporculara numara verirken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.
Cevap:
Kurallara uygun bir şekilde 4’er olarak ileriye doğru ilerlemektedir.
2) Aşağıdaki trenin vagonlarındaki sayılar bir örüntü oluşturmaktadır. Buna göre verilmeyen sayıları bulunuz.
Cevap:
32 37 42 47 52 57 62
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
3) Aşağıda verilen sayılar arasındaki değişimi ve örüntülerin kuralını belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Örüntününkuralı: 5 artarak ilerleyen örüntü
Örüntününkuralı:3’er olarak geriye doğru örtülü
Örüntününkuralı: 2’er olarak geriye doğru örtülü
Örüntününkuralı: 3 artarak ilerleyen örüntü
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları
4) Aşağıdaki sayı örüntülerinin kuralını bularak örüntüleri tamamlayınız. Örüntülerin kuralını altlarına yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 34 Cevapları
5) Aşağıdaki sayı örüntülerinde kuralı bozan sayıyı bulup işaretleyiniz. Örüntüyü bozan sayının yerine yazılacak sayıyı yaprağın içine yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları”
11) 30’dan başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayıp sayıları taşlara yazınız. Böylece tavşanı havuca ulaştırınız.
Cevap:
30 – 27 – 24 – 21 – 18 – 15 – 12 – 9 – 6 – 3 – 0
12) 40’tan geriye doğru dörder ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları tabloda boyayarak tavuğu civcivlerine ulaştırınız.
Cevap:
40 – 36 – 32 – 28 – 24 – 20 – 16 – 12 – 8 – 4 – 0
2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
13 ) Sayfa 183’teki Ek-1’de verilen parçaları kesiniz.
Aşağıdaki tabloda verilen ritmik saymaları devam ettiriniz. Kestiğiniz parçaların arkasındaki sayılara dikkat ederek parçayı çerçevedeki ilgili harfin üzerine yapıştırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları”