2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 92-93-94

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Geometrik Cisimler Metni Cevapları Sayfa 92, 93, 94


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Geometrik Cisimler Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 92-93-94


1) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde bazı geometrik cisimlere günlük hayattan örnekler verilmiştir. Bu örnekleri bulmaya çalışınız. Bulduğunuz örneklerin altını çiziniz. 


Cevap :

Arkadaşım Ferhat oyun oynamak için bize geldi. Önce misketlerimle biraz oynadık. Uzaktan kumandalı arabamın pili bitmişti. Babam, arabama yeni pil taktı. Biraz arabamla oynadık. Daha sonra zekâ küpü ile oynadık. Ferhat, benden daha kısa sürede küpteki aynı renkleri bir araya getirdi. Onu tebrik ettim.

Annem bize buzdolabından limonata getirdi. Sohbet ederken limonatalarımızı içtik. Bir süre sonra Ferhat bize iyi akşamlar dileyerek yanımızdan ayrıldı. Arkadaşımla vakit geçirdiğim için çok mutlu oldum.


Soru : Aşağıdaki tabloya altını çizdiğiniz varlıkların adını ve hangi geometrik cisme benzediğini yazınız. 


Cevap :

  • Pil : Silindir
  • Buzdolabı : Dikdörtgen Prizma
  • Zeka küpü : Küp
  • Misket : Küre

Soru : Siz de bu geometrik cisimlere günlük hayattan farklı örnekler bulup yazınız. 


Cevap :

  • Bilgisayar
  • Top
  • Kapı
  • Televizyon
  • Telefon

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları


2) Aşağıdaki geometrik cisimlerin adlarını altlarına yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 92-93-94 Cevapları”

3) Aşağıdaki nesnelerin hangi geometrik cisme benzediğini altlarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları


4) Aşağıdaki nesneleri benzedikleri geometrik cisimle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Geometrik Yapılar Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Geometrik Yapılar Oluşturma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91


1) Sayfa 187’deki Ek-5’te verilen geometrik şekilleri kesiniz.

Kestiğiniz şekilleri aşağıdaki alana yapıştırarak bir robot oluşturunuz.

Sonra oluşturduğunuz robotu boyayarak ona bir isim veriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91 Cevapları”

Soru : Robotu oluştururken hangi geometrik şekilleri kullandınız? 


Cevap :

  • Daire, üçgen, kare, ve dikdörtgen gibi geometrik şekilleri kullandım.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları


2) Aşağıdaki geometrik şekillerle oluşturulan treni tamamlayınız ve boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları”

3) Aşağıdaki alana öğrendiğiniz geometrik şekilleri kullanarak bir resim çiziniz ve çizdiğiniz resmi boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 90 Cevapları


4) Aşağıdaki cisimlerin yüzleri kullanılarak çizilebilecek şekilleri noktalı alana çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 90 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları


5) Aşağıdaki geometrik şekiller hangi geometrik cisim kullanılarak çizilmiş olabilir? Eşleştiriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları”

6) Aşağıda eski medeniyetlere ait bazı eserlerin görselleri verilmiştir. Bu görsellerin süslemelerinde hangi geometrik şekillerin kullanıldığını yazınız.


Cevap :

  1. resimde ; kare ve dikdörtgen kullanılmıştır.
  2. resimde ; üçgen, kare ve daire kullanılmıştır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Geometrik Şekiller Metni Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Geometrik Şekiller Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87


1) Halime Hanım, bebek yelekleri örmektedir. Yeleklerin her birine farklı şekilde düğmeler dikmiştir. Aşağıdaki yeleklerin altına düğmelerinin hangi şekilde olduğunu yazınız.


Cevap :

  1. Kare
  2. Üçgen
  3. Dikdörtgen
  4. Çember

Soru : Düğmelerin şekillerini inceleyiniz. Düğmelerin birbirleriyle benzer ve farklı yönlerini düşününüz. Buna göre aşağıdaki tabloda yeleklerin rengini uygun yerlere yazınız.


Cevap :

  • Düğmesi 3 Kenarlı Olanlar : Köşeleri vardır.
  • Düğmesi 4 Kenarlı Olanlar :  Köşeleri vardır.
  • Düğmesi 4 Köşeli Olanlar : Kenarları vardır.
  • Düğmesi 3 Köşeli Olanlar : Kenarları vardır.
  • Düğmesi Köşesiz Olanlar : Kenarları ve köşeleri yoktur.

Soru : Şekillerin benzer ve farklı yönlerini hangi özelliklere göre belirlediniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Kenar ve köşe sayılarına göre belirledik.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2) Aşağıdaki geometrik şekillerden kenarı ve köşesi olanları bulunuz. Şekillerin altındaki kutuyu maviye boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Cevapları”

3) Aşağıdaki geometrik şekillerin kenar ve köşe sayılarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları


4) Aşağıdaki noktalı yerlere verilen ifadelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • Kare’nin dört kenar uzunluğu da birbirine eşittir.
    Üç köşesi olan geometrik şekil üçgendir.
    Dikdörtgenin karşılıklı kenar uzunlukları birbirine eşittir. 
    Daire ve çemberin köşesi ve kenarı yoktur.
    Kare ve dikdörtgenin kenar ve köşe sayıları birbirine eşittir.

5) Aşağıdaki geometrik şekillerle ilgili verilen soruları cevaplayınız.


Dört köşesi ve kenarı olan şekiller hangileridir?


Cevap : Kare ve dikdörtgen


Köşesi ve kenarı olmayan şekiller hangileridir?


Cevap : Çember ve daire


Üç kenarı ve köşesi olan şekil hangisidir?


Cevap : Üçgen


Kenar ve köşesi olan şekiller hangileridir?


Cevap : Kare, dikdörtgen ve üçgen


Çember ve daire arasındaki fark nedir?


Cevap : Çemberin içi boş, dairenin ise doludur.


2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları


6) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önündeki yıldızı kırmızıya boyayınız.


Cevap :

  • Dikdörtgen ve karenin kenar sayıları eşittir.
  • Sınıf kapısının şekli üçgene benzer.
  • Sınıf tahtasının şekli dikdörtgene benzer.
  • Daire ve üçgenin köşe sayıları eşittir.
  • Üçgenin üç, karenin dört köşesi vardır.
  • 1 TL’nin şekli daireye benzer.
  • Dairenin ve çemberin kenar ve köşesi yoktur.
  • Üçgenin 4 kenarı vardır.

7) Aşağıdaki görsellerde verilen nesnelerin hangi geometrik şekle benzediğini noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 81-82

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sıvı Problemleri Metni Cevapları Sayfa 81, 82


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sıvı Problemleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 81-82


1) Bir cezve 5 fincan su almaktadır. Annem, kahve yaparken 2 cezveye su doldurmuştur. Buna göre annem kaç fincan kahve yapmıştır?


Cevap :

  • 5 + 5 = 10 fincan kahve yapmıştır.

2) Bir damacana su ile 38 şişe dolmaktadır. Annem, dolu damacanadan 18 şişe su kullanmıştır. Buna göre damacanada kaç şişe su kalmıştır? 


Cevap :

  • 38 – 18 = 20 damacanada şişe su kalmıştır.

3) Bir sürahi su ile 12 bardak dolmaktadır. Dolu sürahiden 2 bardak su içtim. Babam ise 3 bardak su içti. Buna göre sürahide kaç bardak su kalmıştır? 


Cevap :

  • 2 + 3 = 5
  • 12 – 5 = 7 sürahide bardak su kalmıştır.

4) Bir su deposu ile 95 bidon dolmaktadır. Sular kesilince su deposundan 67 bidon su kullanılmıştır. Buna göre depoda kaç bidon su kalmıştır? 


Cevap :

  •  95 – 67 = 28 depoda bidon su kalmıştır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları


5) Ayla Hanım, tencereye 22 bardak süt doldurdu. Bu sütün 8 bardağı ile sütlaç, 9 bardağı ile yoğurt yaptı. Buna göre tencerede kaç bardak süt kalmıştır?


Cevap :

  • 8 – 9 = 17
  • 22 – 17 = 5 tencerede bardak süt kalmıştır.

6) Teyzem, şişelere şerbet doldurmuştur. 6 şişe bize, 6 şişe dayımlara göndermiştir. Geriye 5 şişe şerbet kaldığına göre teyzem toplam kaç şişe şerbet doldurmuştur?


Cevap :

  • 6 + 6 + 5 = 17 teyzem toplam şişe şerbet doldurmuştur.

7) Bir depoda 99 teneke yağ vardır. Depodaki 56 teneke yağ satılmıştır. Sonraki gün depoya 24 teneke daha yağ gelmiştir. Buna göre depoda kaç teneke yağ vardır?


Cevap :

  • 99 – 56 = 45
  • 45 + 24 = 69 depoda teneke yağ vardır.

8) Annem; birinci gün 14 şişe, ikinci gün 12 şişe meyve suyu yaptı. Buna göre annem toplam kaç şişe meyve suyu yapmıştır?


Cevap :

  • 14 + 12 = 26 annem toplam şişe meyve suyu yapmıştır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 77-78-79-80

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sıvıların Miktarını Ölçme ve Karşılaştırma Metni Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sıvıların Miktarını Ölçme ve Karşılaştırma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 77-78-79-80


1) Ayla Hanım, çocuklarından bahçedeki çiçekleri sulamalarını ister. Her birine aynı büyüklükte su dolu bir kova ve  farklı büyüklüklerde kaplar verir. Çocuklardan biri kabını 5, biri 8, biri 11 ve biri de 17 defa kullanmıştır. Böylece kovalarındaki suyun tamamını boşaltmışlardır. 


Kimin kabı en büyüktür?


Cevap : Mine


Kimin kabı en küçüktür?


Cevap : Mert


Kabı 5 defa kullanarak kovayı kim boşaltmıştır?


Cevap : Mine


Kabı 17 defa kullanarak kovayı kim boşaltmıştır?


Cevap : Mert


Kabı 8 defa kullanarak kovayı kim boşaltmıştır?


Cevap : Murat


Kabı 11 defa kullanarak kovayı kim boşaltmıştır?


Cevap : Merve


Kovadaki suyun tamamını boşaltmak için kabını en çok kim kullanmıştır? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • Kabı en küçük olan Mert kullanmıştır.

Kovadaki suyun tamamını boşaltmak için kabını en az kim kullanmıştır? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • Kabı en büyük olan Mine kullanmıştır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları


2) Aşağıdaki besinlerden sıvı olanların altındaki kutuları yeşile boyayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

3) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Buna göre verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. 


Cevap :

  • ( Doğru ) Sürahi, bardaktan daha fazla sıvı alır.
  • ( Yanlış ) Bir sürahi 4 bardak su ile dolarsa 2 sürahi 6 bardak su ile dolar.
  • ( Doğru ) Fincan, bardaktan daha az sıvı alır.
  • ( Yanlış ) Kaşık, fincandan daha az sıvı alır.
  • ( Yanlış ) Kaşık, sürahiyi bardaktan daha çabuk doldurur.
  • ( Doğru ) Fincan, bardağı kaşıktan daha çabuk doldurur.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 79 Cevapları


4) Aşağıdaki kutularda standart olmayan sıvı ölçme kapları verilmiştir. Her bir kutudaki en çok sıvı alan kabın altındaki yıldızı maviye boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 79 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları


5) Yukarıdaki görsellerde verilen eşitlikleri inceleyiniz. Buna göre aşağıdaki eşitliklerden doğru olanların kutusunu maviye, yanlış olanların kutusunu ise kırmızıya boyayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 74-75-76

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Problemleri Metni Cevapları Sayfa 74, 75, 76


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Problemleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 74-75-76


1) Hareket hâlindeki bir otobüste 26 yolcu vardır.  26 – Birinci durakta otobüsten 5 yolcu inmiştir. İkinci durakta otobüse 9 yolcu binmiştir. Buna göre otobüste kaç yolcu vardır?


Cevap :

  • 26 – 5 = 21
  • 21 + 9 = 30 yolcu vardır.

2) Anneannem, 27 tane bebek patiği ördü. Patiklerin 18 tanesini hediye etti. Daha sonra 5 tane daha patik ördü. Buna göre patik sayısı kaç oldu?


Cevap :

  • 27 – 18 = 9
  • 9 + 5 = 14 tane patik oldu.

3) Kerem’in 14 TL’si vardır. Kerem; parasının 2 TL’si ile kalemtıraş, 8 TL’si ile defter almıştır. Buna göre Kerem’in kaç TL’si kalmıştır?


Cevap :

  • 2 + 8 = 10 harcadı.
  • 14 – 10 = 4 TL’si kalmıştır.

4) Bayramda 28 tane şeker topladım. Kardeşim ise 17 tane şeker topladı. İkimizin şekerlerini birleştirdik. Şekerlerimizin 20 tanesini kuzenlerimize verdik. Geriye kaç tane şekerimiz kaldı?


Cevap :

  • 28 + 17 = 45 tane şeker oldu.
  • 45 – 20 = 25 tane şekerimiz kaldı.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları


5) Kitaplığımızda 63 kitap vardı. Öğretmenimiz kitaplığımıza 32 kitap daha koydu. 28 tanesini ise öğrencilere dağıttı. Buna göre kitaplığımızda kaç tane kitap kaldı? 


Cevap :

  • 63 + 32 = 95 kitap oldu.
  • 95 – 28 = 67 tane kitap kaldı.

6) Ali 16, Melih 18 yaşındadır. Ela’nın yaşı ise Ali ile Melih’in yaşları toplamından 15 eksiktir. Buna göre Ela kaç yaşındadır?


Cevap :

  • 16  + 18 = 34
  • 34 – 15 = 19 yaşındadır.

7) Okulumuzdaki 72 öğrencinin 25’i basketbol, 27’si voleybol oynamaktadır. Geriye kalan öğrenciler ise futbol oynamaktadır. Buna göre futbol oynayan öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 25 + 27 = 52
  • 72 – 52 = 20 futbol oynayan öğrenci sayısı

8) Selim’in misket sayısı 43’tür. Murat’ın misket sayısı, Selim’inkinden 17 eksiktir. Buna göre ikisinin toplam misket sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 43 – 17 = 26 Murat’ın bilye sayısı
  • 43 + 26 = 69 toplam bilye sayısı

9) Okul kantinindeki 80 ayranın 42 tanesi satıldı. 11 tanesi ise son kullanma tarihi geçtiği için iade edildi. Buna göre kantinde kaç tane ayran kalmıştır?


Cevap :

  • 42 + 11 = 53
  • 80 – 53 = 27 tane kalmıştır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 76 Cevapları


10) Görsel sanatlar dersinde yaptığımız toplam 58 resmin 24 tanesi okul panosuna, 10 tanesi sınıf panosuna asıldı. Geriye kalan resimleri öğretmenimiz sergiye gönderdi. Buna göre sergiye gönderilen resim sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 24 + 10 = 34
  • 58 – 34 = 24 tane sergiye gönderilen resim sayısı

11) Görseldeki verilerden yararlanarak problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri aşağıdaki boşluklara yazınız ve çözünüz.


Cevap :

Problem: Cemre 15, Ahmet ise 9 yaşındadır. Annelerinin yaşı 44 olduğuna göre çocukların yaşları toplamı annelerinden ne kadar eksiktir?

Çözüm:

  • ı5+9=24
  • 44-24=20 eksiktir.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 72-73

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eşitlik Kavramı Metni Cevapları Sayfa 72, 73


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eşitlik Kavramı Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 72-73


1) Aşağıdaki görselde Sevim Hanım ve Enver Bey’in taşıdığı poşetlerin kütleleri verilmiştir. Her ikisinin de sağ ve sol ellerinde toplam kaç kilogramlık poşet olduğunu işlem yaparak bulunuz. İşlemleri uygun boşluklara yazınız. İşlemlerin arasına uygun işareti koyunuz.


Cevap :

  • 5 + 2 = 7
  • 4 + 3 = 7

Yazdığınız iki işlem arasına hangi işareti koydunuz? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • Sonuçlar eşit olduğu için eşitlik işareti koyduk.

2) Aşağıdaki eşitliklerden doğru olanların başına mutlu, yanlış olanların başına üzgün yüz ifadesi çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 72-73 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları


2) Aşağıdaki eşitliklerde noktalı yerlere gelmesi gereken sayıları yazınız.


Cevap :

  • 5 + 8 = 9 + 4
  • 14 + 26 = 23 + 17
  • 36 – 17 = 7 + 12
  • 42 – 25 = 29 – 12
  •  10 + 35 = 24 + 21
  •  28 + 36 = 89 – 25

3) Aşağıdaki eşitliklerin sağlanması için noktalı yerlere toplama ya da çıkarma işaretlerinden uygun olanı koyunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları”

4) Aşağıdaki ifadelerden eşit olanları aynı renge boyayınız. Bu eşitlikleri noktalı yerlere örnekteki gibi yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72-73 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama ve Çıkarma Arasındaki İlişki Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama ve Çıkarma Arasındaki İlişki Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71


1) Selim, pul koleksiyonu yapmaktadır. Başlangıçta bir miktar pul biriktiren Selim’e babası 18 pul daha vermiştir. Böylece Selim’in toplam pul sayısı 50 olmuştur. Buna göre Selim’in başlangıçta kaç tane pulu vardır?


Cevap :

  • 50 – 18 = 32 tane  Selim’in başlangıçta pulu vardır.

Yukarıdaki problemde verilenleri aşağıdaki işlemde uygun yere yazınız. Problemi uygun işlem ile aşağıda çözünüz. 


Cevap :

  • ? + 18 = 50
  • 50 – 18 = 32 tane  Selim’in başlangıçta pulu vardır.

Selim’in başlangıçtaki pul sayısını nasıl buldunuz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Toplam pul sayısından babasının verdiği pul sayısını çıkarak bulduk.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları


2) Aşağıdaki işlemleri toplama ve çıkarma işlemi arasındaki ilişkiden yararlanarak yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Cevapları”

3) Aşağıda verilen çıkarma işlemlerindeki eksilen sayıları, toplama işlemi yaparak bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları


4) Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen toplananları bularak arıları kovanlarına ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları


5) Aşağıdaki işlemleri okları takip ederek yapınız. 


Cevap :

  • 85 – 57 = 28
  • 25 + 57 = 85
  • 85 – 27 = 57

6) Aşağıdaki çıkarma işlemlerinde çıkan sayıyı bulunuz. 


Cevap :

  1. 38
  2. 31
  3. 17
  4. 47
  5. 43

7) Aysel Hanım, ördüğü patiklerin 23 tanesini satmıştır. Geriye 12 tane patik kalmıştır. Buna göre Aysel Hanım başlangıçta kaç tane patik örmüştür? Boşlukları doldurunuz. Kareli alana işlem yaparak cevabı bulunuz.


Cevap :

  • ? = Toplam patik sayısı
  • 23 = Satılan patik sayısı
  • 12 = Geriye kalan patik sayısı
  • 23 + 12 = 35 patik örmüştür.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 65-66-67

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 65, 66, 67


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 65-66-67


1) Aşağıda dört takımın attığı basket sayıları verilmiştir. Takımların attığı basket sayıları arasındaki farkı tahmin ediniz. İşlem sonucu ile tahmininizi karşılaştırarak tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 65-66-67 Cevapları”

Hangi takımlar arasında tahmininiz ile işlem sonucu arasındaki fark diğerlerine göre daha fazladır? Açıklayınız.


Cevap :

  • Aşağı doğru yuvarlanan onluklarda işlemler arasında yer alan farklar daha fazladır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları


2) Aşağıdaki kutularda çıkarma işlemlerinin sonuçları tahmin edilmiştir. Siz de örnekteki gibi toplananların en yakın onluğunu bularak sonuçları tahmin ediniz. Tahminlerinizin olduğu kutuları boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


3) Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonucu ile tahmininizi karşılaştırarak tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama İşlemi Problemleri Metni Cevapları Sayfa 62, 63, 64


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama İşlemi Problemleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64


1) Dün kitabımın 28 sayfasını, bugün ise 17 sayfasını okudum. Buna göre toplam kaç sayfa okudum?


Cevap :

  • 28 + 17 = 45  sayfa okudum.

2) Dedemin ağılında 12 koyun, 14 keçi vardır. Buna göre ağılda toplam kaç hayvan vardır?


Cevap :

  • 12 + 14 = 26 hayvan vardır.

3) Bir trene ilk istasyonda 24, ikinci istasyonda 13, üçüncü istasyonda ise 21 yolcu binmiştir. Bu durumda trendeki  yolcu sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 24 + 13 + 21 = 58  trendeki yolcu sayısıdır.

4) Kolye yapmak için 16 tane kırmızı, 22 tane mavi boncuk aldım. Kırmızı ve mavi boncuklarımın toplam sayısından 7 fazla sarı boncuk aldım. Buna göre toplam kaç tane sarı boncuğum vardır?


Cevap :

  • 16 + 22 = 38 kırmızı ve mavi
  • 38 + 7 = 45 tane sarı boncuğum vardır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları


5) Bir top havuzunda 32 sarı, sarılardan 17 fazla mavi top vardır. Buna göre havuzdaki toplam top sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 32 + 17 = 49 havuzdaki toplam top sayısı

6) Annem 32 yaşındadır. Babam annemden 4 yaş büyüktür. Buna göre ikisinin yaşları toplamı kaçtır?


Cevap :

  • 32 + 4 = 36 Babamın yaşı
  • 36 + 32 = 68 ikisinin yaşları toplamı

7) Alper’in 1 düzine misketi vardır. Hülya’nın misket sayısı, Alper’in misket sayısından 14 fazladır. Buna göre ikisinin toplam misket sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 1 düzine 12 tanedir.
  • 12 + 14 = 26 Hülyanın misket sayısı
  • 12 + 26 = 38 ikisinin toplam misket sayısı

8) Bir simitçi öğleden önce 36 tane simit satmıştır. Öğleden sonra, öğleden önce sattığı simit sayısından 12 tane fazla simit satmıştır. Buna göre simitçi toplam kaç simit satmıştır?


Cevap :

  • 36 + 12 = 48 Öğleden sonra sattığı simit sayısı
  • 48 + 36 = 84 simitçi toplam simit satmıştır.

9) Annem parasının 35 TL’si ile şapka, 47 TL’si ile etek alınca 3 TL’si artmıştır. Buna göre annemin başlangıçta kaç TL’si vardı?


Cevap :

  • 35 + 47 + 3 = 85 TL’si vardır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları


10) Bir ormanda 37 tane çam ağacı, çam ağacından 18 fazla meşe ağacı vardır. Buna göre ormandaki toplam çam ve meşe ağacı sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 37  + 18 = 55 meşe ağacı
  • 55 + 37 = 92 toplam çam ve meşe ağacı sayısı kaçtır.

11) Tablodaki verilerden yararlanarak toplama işlemi gerektiren problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri boşluklara yazınız ve çözünüz.


Cevap :

Problem: Bir çiftlikte 34 tavuk, 23 hindi ve 15 ördek vardır. Çiftlikte toplam kaç hayvan vardır ?

Çözüm:

  • 32 + 23 + 15 = 70 tane hayvan vardır.

Problem: Kümeste 34 tavuk vardır. Sonrasında 15 ördek daha getirildi. Kümeste kaç hayvan olmuştur?

Çözüm:

  • 34 + 15 = 49 hayvan olmuştur.


 

Our Score
error: Content is protected !!