2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234, 235, 236 Cevapları”, öğrencilerin 6. tema boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları”, tema kapsamında verilen bilgilerin tekrar edilmesini ve öğrenilenlerin değerlendirilmesini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikler ile çocukların dil becerilerini geliştirir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayıncılık”, öğrencilere bilgilerini kontrol etme ve eksiklerini tamamlama fırsatı sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


BENİM VATANIM

Seherlerde uyanıp
Bülbül sesine,
Bakıyorum vatanımın
Düzüne, tepesine.
(…)

Bir yanımda kanal,
Bir yanımda sahra.
Toprağında binlerce
Taze yemiş yetişir.
(…)

Hayatımız aydın
Güneş’ten, nurdan.
Bu, benim vatanım,
Bu, benim yurdum!

Nuri BAYRAMOV, Musa ÇİFTÇİ
Çağdaş Türkmen Edebiyatından Çocuk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şair, sabah güneş doğmadan neyin sesine uyanıyormuş?


Cevap : Şair, sabahları bülbül sesine uyanıyormuş.


2. Şairin vatanının özellikleri nelermiş?


Cevap : Şairin vatanı, düzlüğü, tepesi, kanalı ve sahrası olan, toprağında binlerce taze yemişin yetiştiği, güneşten ve nurdan hayat bulan güzel bir yer olarak tanımlanıyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


C. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki özel adlardan yazımı doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap : Ramazan Bayramı


2. Yazım yanlışı yapılan cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : 29 Ekim Cumhuriyet bayramını kutladık.


3. ………… çok güzel bir gösteri izledik.

Bu cümleyi doğru bir şekilde tamamlayacak ifadeyi işaretleyiniz


Cevap : 23 Nisan’da


4. Yazım yanlışı olmayan cümleleri işaretleyiniz.


Cevap : Karagöz ve Hacivat gösterisini Ailece izledik.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


5. Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılan noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : uzun çizgi


6. İsmet’in verdiği cevaba göre Zeliha’nın sormuş olabileceği soruyu işaretleyiniz.


Cevap : Yeni çantamı sen de beğendin mi?


7. Kartlarda yazan kelimeler hakkında aşağıdaki yorumlar yapılmıştır. Bu yorumlardan yanlış olanı işaretleyiniz.


Cevap : Eş anlamlı kelime kartları yan yana konumlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


8. Bu metindeki cümlelerde sembollerin yerine hangi noktalama işaretlerinin kullanılacağını işaretleyiniz.


Cevap : kesme işareti


Ç. Aşağıdaki ifadelerin başındaki kutucuklara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız. 


Cevap :

  • (D) Sınıf içinde izin alarak konuşmak gerekir.
  • (Y) Konuşan kişi, hep aynı ses tonunu kullanarak konuşmasını yapmalıdır.
  • (D) Konuşan kişi, akıcı bir dille konuşmalıdır.
  • (D) Konuşan kişiye konuyla ilgili sorular sorulmalı.
  • (Y) Dinleyen kişiler, konuşan kişinin sözünü kesip sorularını sormalıdırlar.
  • (D) Dinleyen kişiler, konuşan kişiyi saygıyla dinlemelidirler.
  • (Y) Konuşan kişiyi dinlemek istemeyenler kendi aralarında konuşabilirler.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


D. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazarak bulmacayı çözünüz. 


Cevap :

  1. uslu – yaramaz
  2. bayat – taze
  3. cesur – korkak
  4. tembel – çalışkan
  5. zengin – fakir
  6. sert – yumuşak
  7. hızlı – yavaş
  8. zor – kolay
  9. hafif – ağır
  10. sıcak – soğuk
  11. yakın – uzak
  12. ince – kalın

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Aile büyüklerinizden çocukken oynadıkları bir oyunu kurallarıyla öğreniniz. Bu oyunu arkadaşlarınıza tanıtmak için hazırlık yapınız.


Cevap :

1. Saklambaç Oyun Kuralları:

  • Bir ebe seçilir. Ebe bir duvara ya da bir ağaca dönerek yüksek sesle belirli bir sayıya kadar sayar.
  • Diğer oyuncular ebe sayarken saklanır.
  • Ebe saymayı bitirdikten sonra “Saklanmayan ebe!” diye bağırarak saklananları bulmaya çalışır.
  • Ebe birini bulursa onun ismini söyleyip saklandığı yeri işaret eder. Eğer ebe, tüm saklananları bulursa oyun tekrar başlar ve ilk bulunan kişi ebe olur.
  • Ancak saklanan oyunculardan biri ebeye yakalanmadan gelip ebe saydığı yere dokunursa “Elim sende!” diyerek kendini kurtarabilir.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, çevikliği ve strateji geliştirmeyi öğreten, eğlenceli bir çocukluk klasiğidir.


2. Çelik Çomak Oyun Kuralları:

  • İki sopayla oynanır: biri uzun (çomak), diğeri kısa (çelik).
  • Oyuncular sırayla bir çukuru hedef alır. Çeliği çukurun içine yerleştirir ve çomakla vurarak havaya atmaya çalışır.
  • Çelik havaya atılır ve uzak bir mesafeye düşerse diğer oyuncular onu ellerindeki çomaklarla çukurun içine geri getirmeye çalışır.
  • Çelik çukuru vuramazsa ya da yakalanırsa oyuncu dışarı çıkar.
  • En fazla puanı alan oyuncu oyunu kazanır.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, hızlı karar verme ve hedef alma becerisini geliştiren geleneksel bir Türk çocuk oyunudur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228, 229, 230, 231 Cevapları”, metnin detaylı analizini sunarken “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tarhana Çorbası Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metindeki olayları ve kelime anlamlarını kavramalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, tarhana çorbası üzerinden geleneksel değerlere dikkat çekerken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231 İlke Yayıncılık” etkinlikler ile öğrencilerin dil gelişimini desteklemektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-229-230-231


TARHANA ÇORBASI

Padişah, kılık değiştirerek gizlice saraydan çıktı. Amacı halkın arasına karışmak, onların hâllerini kendi gözleriyle görmekti. Bunu sık sık yapardı. Çarşı pazar dolaşır, esnafın durumunu inceler; sokak aralarında gezinir, insanların geçim sıkıntısı var mı, yok mu gözlerdi.

O gün niyeti, yakın köylerden birine gitmek ve çiftçinin durumunu öğrenmekti. Öyle de yaptı.

Köylerden birine gitti. Köy meydanında oturan birkaç köylü ile sohbet etti. Bu yıl ki ürünün bereketi, köylünün çektiği sıkıntılar, padişahtan bekledikleri hakkında fikir sahibi oldu.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


Vakit öğleden sonraydı. Hava serinlemiş, rüzgâr biraz hızını artırmıştı. Padişah oradan ayrıldı. Yolda giderken köyden epey uzakta küçük bir ev gördü. Gidip o eve misafir olmayı düşündü ve yürüdü.

Kapıyı çaldı. İçeriden yoksul olduğu her hâlinden belli bir ihtiyar adamcağız çıktı. Kapısını çalan adamı güler yüzle içeri buyur etti. Yer gösterdi. Padişah oturdu, gerçekten de çok fakir bir evde olduğunu anladı. Ev, tek odadan oluşuyordu. Ocağın bir kenarında birkaç kap kacak terekleri dolduruyordu. Bir köşede küçük bir yüklük vardı. Ocakta isli bir tencerede fokur fokur bir çorba kaynıyordu. (…)

İhtiyar adam ile padişah sohbet ettiler. Güngörmüş, saçı sakalı ağarmış adam, konuğunun tavırlarından, konuşmasındaki incelikten padişah olduğunu anladı. Anladı anlamasına da fakir evceğîzînde koskoca bir padişahı nasıl ağırlayacağını düşündükçe ezildi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


Yoksulluğunun acısını hiç bu kadar hissetmemişti. Konuğuna ikram edeceği bir tas çorba ile bir dilim çavdar ekmeğinden başka bir şeyi yoktu. (…) Ocakta kaynamakta olan çorba pişmişti artık. Konuğuna ikram etmenin tam zamanıydı.

Orta yere tahta sofrayı koydu. Çavdar ekmeğini dilimledi. Büyük bir tasa buram buram kokan sıcak çorbadan doldurdu. Konuğuna dönerek,

— Sultanım, dar hane çorbasıdır. Buyur ye. Bundan aziz yemeğim, senden aziz konuğum yoktur, dedi.
Padişah, tanınmış olmaktan biraz rahatsız olsa da sofraya oturdu. Mis gibi kokan çorbayı kaşıkladı. Bu, ömründe yediği en lezzetli çorbaydı. Bir tas daha istedi. Onu da içti. İhtiyar adama dönerek,

— Bu ne hoş bir aştır! Allah bereketini artırsın, dedi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


İhtiyar adam,
— Neylersin sultanım, dar hane çorbasıdır, dedi.

Padişah, sarayına dönünce birçok armağan vererek çeşnici başını ihtiyar adama yolladı. İçtiği çorbanın yapılışını öğrenmesini ve saray mutfağında pişirilmesini istedi.

Türk mutfağının bu lezzetli ve besleyici çorbası, o günden sonra saray mutfağında da hak ettiği yeri aldı.

Söyleyiş farklılığından ötürü, ihtiyar adamın fakirliğini vurgulamak istediği için dar hane çorbası dediği çorbanın adı “tarhana çorbası” olarak dilimizde kaldı.

Sara GÜRBÜZ ÖZEREN
Hızır Yetiş
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili açıklamalar, öğrencilere bayramın anlamını ve önemini anlatmayı hedefler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metnin her bölümüne ilişkin sorulara yönelik detaylı yanıtlar sunarak öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayıncılık”, çocuk bayramının tarihsel ve kültürel boyutları hakkında bilgi edinmelerini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Başlık: “23 Nisan”

Bugün 23 Nisan, bayram bizim,
Her çocuk mutlu, neşeyle coşar,
Yüce Türkiye, özgürlüğün simgesi,
Egemenlik bizde, asla bozulmaz.

Her 23 Nisan, büyük bir sevinç,
Cumhuriyetin ışığı hep yanar,
Çocuklar sevinçle bayram yapar,
Geleceğe umutla bakar, hep ilerler.

Egemenlik, bizim en büyük gücümüz,
Bunu korumak, hepimizin görevi,
Atatürk’ün bizlere verdiği hediye,
23 Nisan, bayram hep birlikte!


Soru : Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf içerisinde yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a . Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’dır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız.


Cevap :

  • 23 Nisan
  • Ata’nın Bayram Hediyesi

2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

  • (2) Bayram töreninde “Bayrak” şiirini okudum.
  • (3) Törene katılanlar beni coşkuyla alkışladılar.
  • (4) Törenden sonra belediye başkanını ziyaret ettik.
  • (5) Belediye başkanı, görevini geçici olarak bana teslim etti.
  • (1) Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
  • (6) Ben de belediye başkanı gibi davranarak bir emir verdim.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Bütün çocukların mutlu bir gün geçirmelerinin sebebi neymiş?


Cevap : TBMM’nin açılış yıldönümü


2. Gökçe’nin okuduğu şiirin baslığı neymiş?


Cevap Bayrak


3. Gökçe’nin okulundaki törenden sonra sembolik olarak üstlendiği görev neymiş?


Cevap : belediye başkanlığı


4. Gökçe’nin sembolik olarak üstlendiği görevde verdiği emir hangisiyle ilgiliymiş?


Cevap : Şehrine bir çöp arıtma tesisi kurulması


5. Metnin türü nedir?


Cevap : Günlük


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Ülkemize her milletten turist gelmesi çok güzel. = Ulus

Vatanım için çok çalışıyorum. = Yurt

Cumhuriyet yönetimiyle bazı özgürlüklere kavuştuk. = Hürriyet

Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. = İş

Tüm sorulara doğru cevap verdim. = Yanıt

Yarın bize misafir geleceğini öğrendim. = Konuk

Dünya barışı için çok çalışmalıyız. = Sulh

Dünyada, çocuklara bayram armağan edilen tek ülkeyiz. = Hediye


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Konuşma ve dinleme kurallarının neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Konuşma ve dinleme kuralları, etkili iletişim için önemlidir. Konuşurken sırayla ve yüksek sesle değil, uygun tonda konuşmalıyız. Karşımızdaki kişinin sözünü kesmeden dikkatlice dinlemeli, empati yaparak anlamaya çalışmalıyız. Dinlerken göz teması kurmalı ve karşılıklı saygıyı korumalıyız. Konuşmamızı nazik ve açık tutarak anlaşılır olmalıyız.


Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi konuşma kurallarına uyarak anlatınız. bir dünya etrafında tüm milletten çocukların el ele tutuşarak çember oluşturması


Cevap : Bu görselde, dünya etrafında farklı milletlerden çocuklar el ele tutuşarak bir çember oluşturmuş. Her çocuk farklı bir renkte giysi giymiş ve farklı ırk ve kültürleri temsil ediyor gibi görünüyor. Çocukların yüzlerinde mutluluk ve dostluk izleri var, bu da tüm dünyadaki çocukların birbirlerine olan sevgisini ve barış mesajını simgeliyor. Bu görüntü, dünya genelindeki kardeşliği ve birlikteliği vurgulayan bir sembol olabilir. Tüm çocukların bir araya gelmesi, hep birlikte güçlü ve mutlu bir dünya inşa etmek için bir arada olmamız gerektiğini hatırlatıyor.


Soru : c. Görseli, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilişkilendirip duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, tüm çocukların barış, kardeşlik ve eşitlik içinde yaşaması gerektiğini hatırlatan bir gündür. Görseldeki gibi farklı milletlerden çocukların el ele tutuşarak oluşturduğu çember, dünya çapında bir birlik ve kardeşlik mesajı veriyor. Bu bayramda, tüm çocuklar için eşit haklar ve mutlu bir gelecek hayaliyle bir araya geliyoruz. 23 Nisan, çocukların seslerinin duyulduğu, özgür ve bağımsız bir dünyada yaşama hakkına sahip oldukları bir bayramdır. Bu özel gün, hepimizin birlikte daha güçlü bir yarın inşa edebileceğini gösteriyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.


Cevap :

23 Nisan 2024, Salı

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladım. Sabah erkenden uyanıp bayrağımızı gördüm ve içim mutlulukla doldu. Okulda yapılan törene katıldım. Öğretmenimiz bu bayramın önemini ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri anlattı. Hep birlikte şarkılar söyledik, oyunlar oynadık ve bayramın tadını çıkardık. Arkadaşlarım ve ben çok eğlendik, çok güzel anılar biriktirdim. 23 Nisan, çocukların bir arada olmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı bana. Bugün çok özel bir gündü!


Soru : b. Yazdıklarınıza göre tablodaki soruları uygun sütundaki kutucukları “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.


Cevap :

Sağ üst köseye tarih yazdınız mı? (Evet)
Günlüğe baslarken hitap ifadesi kullandınız mı? (Evet)
Gün içerisinde yasadığınız önemli olayları sırasıyla yazdınız mı? (Evet)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Örneklerdeki gibi kelimelerin son hecesiyle başlayan birer kelime oluşturunuz. Her gruptaki son kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.


Cevap :

  • ülke = kedi = dize
  • kare = rende = dere
  • masa = sandalye = yelkenli
  • boya = yalan = ankara
  • neşe = şeker = kereste
  • sıra = ranza =  zargana
  • saat  = atak = aktar


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları”, öğrenciler için “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları” sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bayrak ile ilgili metni daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için detaylı açıklamalar ve örneklerle hazırlanmıştır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayıncılık” içerikleri, çocukların bayrak sevgisi ve anlamını kavramalarına yönelik sorularla desteklenmiştir.


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Bayrağımızı nerelerde görüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Bayrağımızı genellikle okulda, devlet dairelerinde, resmi binalarda ve özel günlerde halkın yoğun olduğu yerlerde görürüz. Ayrıca sokaklarda, meydanlarda ve milli bayramlarda da sıkça dalgalanır.


Soru : Bayrağımızın rengini belirtip üzerindeki sembolleri tanıtınız.


Cevap : Bayrağımızın rengi kırmızı ve beyazdır. Üzerinde bir hilal ve beş köşeli bir yıldız bulunmaktadır. Hilal, İslamiyet’i simgelerken, yıldız ise Türk milletinin gücünü ve birliğini temsil eder.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Bayrak” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

“Bayrak” kelimesinin bize hatırlattıkları şunlardır ;

  1. Vatan
  2. Özgürlük
  3. Millet
  4. Şehitlik
  5. Gurur
  6. Bağımsızlık
  7. Saygı
  8. Onur
  9. Birlik
  10. İstiklal

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz. Sonra bu kelimeleri aşağıdaki bulmacadan bulup ilgili kutucukları boyayınız. Boyamadığınız kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 Cevapları”

Şifre : Bayrağımız Bizi Gururlandırır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden söz edilmiştir:

  • Bayrakların en güzelidir.
  • Üzerinde ay yıldız vardır.
  • Ulusumuz için çok değerlidir.

Diğer seçeneklerde şiire yer verilmemiştir.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını şiirden bulup yazınız.


Cevap :

  • SevimliŞirin
  • AkBeyaz
  • KırmızıAl
  • MilletUlus
  • SüratHız

Soru : b. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

  • GüzelÇirkin
  • BeyazSiyah
  • VarYok
  • ÖzgürEsir
  • GökYer

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Sizce bayrağımız neden bizleri gururlandırır? Bayrağımıza neden saygı duymalıyız? Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Bayrağımız bizleri gururlandırır çünkü o, milletimizin bağımsızlığını, birliğini ve özgürlüğünü simgeler. Bayrağımızın dalgalandığı her yer, şehitlerimizin kanıyla vatanımızın özgürlüğünü kazandığı yerlerdir. O, tarihimizin, kültürümüzün ve değerlerimizin temsilcisidir. Bayrağımıza saygı duymalıyız çünkü o, bizim kimliğimizin ve milletimizin onurunun simgesidir. Her bir dalgalanışı, geçmişten geleceğe uzanan bir bağımsızlık mücadelesinin hatırlatıcısıdır.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki gazete haberini inceleyiniz. Bu haberle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.

Şahinbey ilçesindeki Yeditepe Mahallesi’nde yaşadığı apartmanın önünde 10 Kasım tarihinde oynarken yere düştüğünü gördüğü Türk bayrağını buradan alarak öptükten sonra katlayıp yanına alan 5 yaşındaki Bahar Kılıç’ın görüntüleri sosyal medyada yer aldı. (…)

Türk bayrağını sevdiğini anlatan küçük kız, “Bayrağı alınca ceketimin içine koydum düşmesin diye. Çünkü onun üzerinde şehitlerimizin kanı var. Bayrak yere düşmez. Onu alınca annemin yanına götürdüm. Sonra da oyunuma devam ettim.” diye konuştu. (…)


Cevap : Bu haber, bayrağımıza olan saygının küçük yaşlarda bile nasıl önemli olduğunu gösteriyor. 5 yaşındaki Bahar Kılıç, bayrağı yerden alıp öperek katlaması, onun Türk bayrağının değerini ve anlamını içgüdüsel olarak hissettiğini gösteriyor. Onun bu davranışı, bayrağımıza duyduğumuz saygının ve şehitlerimizin anısına olan borcumuzun bir göstergesidir. Bayrağın üzerindeki şehitlerimizin kanı ve mücadeleleri, onun simgesel değerini pekiştiriyor. Bu tür olaylar, bayrağımızın sadece bir sembol değil, milletimizin birlik ve direncinin simgesi olduğunu bize hatırlatıyor. Bayrağımıza saygı göstermek, geçmişimize ve geleceğimize duyduğumuz saygıyı gösterir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki bayrak görsellerini inceleyiniz. Numaralanmış bayraklar ile Türk bayrağının benzerlikleri, farklılıkları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Türk bayrağı, kırmızı zemin üzerine beyaz hilal ve yıldızdan oluşur. Diğer bayraklarla benzerlik olarak hepsi bir ülkenin kimliğini simgeler. Ancak Türk bayrağındaki hilal ve yıldız, İslam kültürüne atıfta bulunur, bu sembol diğer bayraklarda farklı anlamlar taşıyabilir. Renkler de farklılık gösterir; Türk bayrağı kırmızı ve beyazken, diğer bayraklar mavi, yeşil gibi farklı renkler kullanabilir. Bayraklar, ülkelerin tarihini ve kültürünü yansıtan önemli sembollerdir.


Soru : b. Aşağıdaki soruları, ilgili bayrak görsellerinin numarasının yer aldığı kutucukları boyayarak cevaplayınız.


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2 ve 7


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2, 3, 4, 6, 8 ve 9


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. İstiklâl Marşımızın sözlerini, Türkçe ders kitabınızın 3. sayfasına bakarak aşağıya yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI

Kahraman OrdumuzaKorkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.

MEHMET AKİF ERSOY


Soru : b. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek İstiklâl Marşımızın sözlerini okuyunuz.


Soru : c. İstiklâl Marşımızın ilk iki kıtasını ezberleyerek coşkuyla seslendiriniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : 23 Nisan ile ilgili şiirler bularak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Neşeyle dolar her yan,
Coşkuyla kutlanır zamanı.

Atatürk’ün bizlere,
Bıraktığı bu güzel miras,
Cumhuriyetin gücüyle,
Yükselir, büyür her an.

2. Şiir: 23 Nisan

Göklerde uçan bayrağım,
Dalgalanır, sevda taşır,
23 Nisan sabahı,
Çocukların neşesi başlar.

Cumhuriyetin ışığı,
Yolumuzu aydınlatır,
Bu bayram hep bizimdir,
23 Nisan, coşkumuzdur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, öğrencilere “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” konusunu işleyen etkinlikler hakkında rehberlik sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin okuma ve anlamada karşılaştıkları soruları çözmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” içeriği, öğrencilerin metni daha iyi kavrayabilmesi için özenle hazırlanmış etkinlik ve sorularla desteklenmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap : Karagöz ve Hacivat, Osmanlı’dan günümüze gelen bir gölge oyunudur. Karagöz zeki ama eğitimsiz, Hacivat ise kibar ve eğitimli bir karakterdir. İkili arasında geçen diyaloglar, insanlara ders verirken aynı zamanda güldürür. Bu oyun, özellikle Ramazan ayında çok popülerdir ve Türk kültürünün önemli bir parçasıdır.


Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Evet, izledim. Karagöz ve Hacivat gösterisini izlemek çok eğlenceliydi. Karagöz’ün hazırcevaplığı ve Hacivat’la aralarındaki komik diyaloglar beni çok güldürdü. Gösteride günlük hayattan alınmış mizahi olaylar işlendi. Karakterlerin perdeye yansıyan figürleri çok ilginçti, özellikle renkli görüntüleri çok dikkat çekiciydi. Bu oyun sayesinde hem eğlendim hem de eski bir geleneğin ne kadar keyifli olduğunu öğrendim. ?


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.

2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.

3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.

4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.

5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.

6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?


Cevap : Hacivat, kışı geçirebilmek için Karagöz’den odun ve kömür istemek için gitmiş.


2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?


Cevap : Hacivat, yazı arkadaşlarıyla denize giderek, yiyip içerek ve eğlenerek geçirmiş.


3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?


Cevap : Karagöz, Hacivat’a “Söz veriyorum bir daha yapmam. Hadi Karagöz’üm bana yardım et!” diyerek kaderi bahane etmesini eleştirmiş.


4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?


Cevap : Karagöz, Hacivat’ın çoluk çocuğuna acıdığı için ona yardım etmeye karar vermiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 Cevapları”

Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.


Cevap :

1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.

2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.

3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.

4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Metinde Hacivat, kışın yakacak bulamayınca Karagöz’e gider ve ondan yardım ister. Yazı eğlenerek geçirdiği için kışa hazırlıksız kalmıştır. Karagöz, Hacivat’a yardım etmeye karar verir, ancak ona yazın paraları boşa harcadığını ve kışı düşünmesi gerektiğini söyler. Karagöz, Hacivat’a bir ders vermek için ona yardım eder ve ona her yazın bir kışı olduğunu hatırlatır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.


Cevap :

1. Kötüİyi
2. AzÇok
3. ZenginFakir
4. BüyükKüçük
5. AkKara


6. ETKİNLİK 


Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.


Cevap :

Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.


Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.


Cevap :

Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.)
Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.)
Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? )
Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.)
Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Nokta: Bugün hava çok güzel.

Ünlem: Ne kadar güzel bir manzara!

Virgül: Ali, Ayşe, Mehmet ve Hasan sinemaya gidecekler.

Kesme işareti: Ali’nin kitabı masanın üzerinde.

Soru işareti: Bu akşam sinemaya gitmek ister misin?

Kısa çizgi: Lütfen 3-5 arası sayıları yazın.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.


Cevap : Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları” kapsamında hazırlanmış olup öğrencilerin dil bilgisi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için detaylı cevaplar sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin daha anlaşılır ve uygulanabilir olması için yol gösterici bir kaynaktır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayıncılık” içerikleri, öğrencilerin metni anlamaları ve etkinliklerden maksimum verim alabilmeleri için dikkatlice oluşturulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz Nasreddin Hoca fıkralarından en beğendiğinizi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Bir gün Nasreddin Hoca, köyde bir işini halletmek için eşeğine binmiş ve yola koyulmuş. Ancak herkesin alışık olduğunun aksine, Hoca eşeğe ters binmiş, yani yüzü eşeğin kuyruğuna dönük şekilde ilerliyormuş. Yolda köylülerden biri, Hoca’nın bu garip halini fark etmiş ve yanına yaklaşarak sormuş:

  • Hoca, hayırdır? Neden eşeğe böyle ters bindin?
    Hoca gülümseyerek cevap vermiş:
  • Ters bindiğimi kim söyledi? Ben doğru oturuyorum. Eşeğin kafası yanlış tarafa bakıyor!

Köylü Hoca’nın bu cevabına şaşırmış ve gülmeye başlamış. Ama yetmemiş, bir başkası da gelmiş ve Hoca’ya seslenmiş:

  • Hoca, böyle ters oturursan yolda bir şey göremezsin, düşersin de!
    Hoca hiç durur mu? Hemen bir cevap daha yapıştırmış:
  • Yok yok, asıl ben doğruyu görüyorum. Böyle oturunca eşeğin arkasında kim var, ne var, hepsini izliyorum. Siz de bir gün deneyin, arkada neler kaçırdığınızı görürsünüz!

Hoca’nın bu akıllıca ve esprili sözleri köy halkını kahkahalara boğmuş. Herkes onun sadece komik değil, aynı zamanda zeki bir adam olduğunu bir kez daha anlamış.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri metinden bulup anlamını işaretleyiniz.


Cevap :

Girmek

Bir yerden ayrılmak.
(✓) Dışarıdan içeriye geçmek.
Bir olaya tanık olmak.

Çalmak

Bir yere ulaşmak, varmak.
Üzerinde bulunduğu yere yıkılmak.
(✓) Başkasının malını gizlice almak.

Baca

(✓) Dumanı ocaktan çekip havaya vermeye yarayan yol.
Bir yapının, bir evin damını kuran parçaların bütünü.
Çatıları örtmekte kullanılan, suyu asagıya geçirmeden dısarı akıtacak biçimde yapılmıs levha.


Soru : b. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Girmek: Öğrenciler derse zamanında girmek için acele ettiler.
  • Çalmak: Komşunun bahçesindeki elmayı çalmak, doğru bir davranış değildir.
  • Baca: Soğuk kış gecelerinde bacalardan tüten duman sıcacık yuvaları hatırlatır.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


Soru : c. Aşağıdaki kelime gruplarının metindeki anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap :

Silip süpürmek

( ) Evi, ortalığı temizlemek.
() Ne var ne yoksa hepsini yemek.
( ) Ne var ne yoksa hepsini alıp götürmek.

Kol gezmek

( ) Güvenlik amacıyla dolaşmak.
( ) Dolaşmak, gezmek, gezinmek.
() Kötü durum ve davranışlar çokça olmak.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hırsız kimin evine girmiş?


Cevap : Hırsız, Nasreddin Hoca’nın evine girmiş.


2. Hırsız, eve ne zaman girmiş?


Cevap : Hırsız, gece vakti eve girmiş.


3. Hırsız, evden neler almış?


Cevap : Hırsız, evde ne varsa hepsini almış, her şeyi silip süpürmüş.


4. Komşuları, Nasreddin Hoca’yı niçin eleştirmişler?


Cevap : Komşuları, Hoca’yı kapıyı ve bacayı açık bıraktığı, tedbir almadığı için eleştirmişler.


5. Nasreddin Hoca söylenenleri nasıl dinlemiş?


Cevap : Nasreddin Hoca, söylenenleri ah çekerek dinlemiş.


6. Nasreddin Hoca, komşularına ne cevap vermiş?


Cevap: Nasreddin Hoca, komşularına “Evimde rahat rahat uyumuşum, bu çok mu? Hırsızın suçu yok mu?” diyerek cevap vermiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Nasreddin Hoca’nın evine hırsız girmesi, komşularının onu eleştirmesi ve Hoca’nın hırsızın suçunu sorgulaması üzerinedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 Cevapları”

Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre görsellerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. Pencereyi açık bırakan Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş.
  2. Nasrettin Hoca’nın evinde ne varsa çalmış.
  3. Komşuları, pencereyi açık bıraktığı için Nasrettin Hoca’ya kızmış.
  4. Nasrettin Hoca’da evinde rahat rahat uyumak suç mu? diyerek cevap vermiş.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseli boyayınız.


Cevap : Boyayı dilediğiniz gibi güzelce yapınız. Boyamada ailenizden yardım alabilirsiniz.


Soru : b. Görsele göre Nasreddin Hoca’nın konuşma balonunda aşağıdakilerden hangisinin yazılması uygun olur? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

İnsan oturduğu dalı keser mi hiç?
Düşmesem de inecektim zaten.
(✓) Ben saygısızlığı sevmem, size sırtımı dönmek istemem.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Nasreddin Hoca fıkrasını yansıtan aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen cümlelerin numaralarını ilgili konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

  1. Hayrola komşu, bir şey mi kaybettin?
  2. Mührümü düşürdüm de onu arıyorum.
  3. Nerede düşürdün?
  4. Evin içinde düşürdüm!
  5. Evin içinde düşürdüğün mührü neden dışarıda arıyorsun komşu?
  6. Çünkü dışarısı daha aydınlık.
  7. Afiyet olsun komşu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkrasını okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

BEN YAPACAĞIMI BİLİRİM

Bir gün Hoca, bir köye konuk olur (.) Birkaç gün sonra heybesi kaybolur (.) Köy ağalarına:
— Bana bakın (,) heybemi bulursanız bulun (,) yoksa ben yapacağımı bilirim (,) der (.)
Ağaları bir telaştır almış (.) Köylüleri arayıp taramışlar (.) Sonunda Hoca’nın heybesini bulmuşlar (.) Ağalardan biri merak edip:
— Hocam! Eğer heybeni bulmasaydık bize ne yapacaktın (,) diye sorar (.)
Hoca gülerek cevap verir (:)
— Size yapacağım bir şey yoktu (.) Evdeki eski kilimi bozup heybe yapacaktım (.)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Genel ağdan Karagöz ve Hacivat ile ilgili araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri kısaca defterinize yazınız.


Cevap :

Karagöz ve Hacivat

Karagöz ve Hacivat, geleneksel Türk gölge oyunudur. Osmanlı döneminden günümüze kadar ulaşan bu oyun, genellikle bir perdenin arkasına yansıtılan figürlerle oynanır. Karagöz, eğitimsiz ama zeki ve hazırcevap bir karakterdir. Hacivat ise daha eğitimli, kibar ve biraz ukaladır. İkili arasındaki diyaloglar ve olaylar, hem eğlendirici hem de düşündürücü bir nitelik taşır.

Oyunlarda genellikle günlük hayattan, toplumsal olaylardan ve insan ilişkilerinden mizahi bir şekilde bahsedilir. Karagöz ve Hacivat figürleri deriden yapılır ve sopalar yardımıyla hareket ettirilir. Bu oyun, Ramazan aylarında ve özel günlerde sıkça sergilenir.

Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır ve UNESCO tarafından Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne dahil edilmiştir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilere dil bilgisi kurallarını tekrar etmeleri ve anlama becerilerini geliştirmeleri için çeşitli etkinlikler sunmaktadır. Bu sayfalarda, öğrenciler okuduklarını anlama, metin üzerinde düşünme ve yazılı anlatım becerilerini geliştiren çalışmalar yapar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklere yönelik doğru ve rehber nitelikteki cevapları içerir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlar. Bu çalışmalar, öğrencilerin ders sürecinde edindikleri kazanımları değerlendirmeleri için önemlidir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları, öğrencilerin öğrendiklerini ölçme ve kendilerini geliştirme fırsatı sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198


5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR

Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)

Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)

Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)

Seçil GÜVENÇ HEPER
Meraklı Minik dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.


Cevap : Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


3. Pulman vagon neye denirmiş?


Cevap : Pulman vagon, çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış yolcu vagonlarına denirmiş.


4. Kompartıman ne demekmiş?


Cevap : Kompartıman, yolcu vagonlarında yer alan küçük odalara denirmiş.


5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?


Cevap : İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.


Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
  2. Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
  3. Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
  4. Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
  5. Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları”

2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.


Cevap :

Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:

  1. İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
  2. Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
  3. Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
  4. Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.

Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.


Cevap :

Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:

  • ahmet
  • çelebi
  • masal
  • galata

• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.

4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.


Cevap : Hikâyedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.


Cevap :

Nasreddin Hoca’nın Akıl Hocası

Bir gün Nasreddin Hoca, bir akıl hocası arayışına girer. Bir bilgeye gider ve sorar:

  • “Sizden bir akıl almak istiyorum, bana bir şeyler öğretin.”

Bilge, Hoca’ya bakar ve der ki:

  • “Öncelikle bana bir soru sor.”

Hoca hemen sorar:

  • “Hoca, bana akıl verebilir misiniz?”

Bilge gülümseyerek cevap verir:

  • “Sen zaten akıllısın, kendi aklını kullan!”

Hoca bu cevap karşısında sevinir ve der:

  • “Demek ki, ben aslında kendi aklımı kullanıyormuşum!”

Bu fıkralar, Nasreddin Hoca’nın zekasını ve mizah anlayışını yansıtan güzel örneklerdir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192, 193 Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yorum yapma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış etkinliklerle doludur. Bu sayfalarda, metinlerle ilgili sorular ve dil bilgisi çalışmaları yer alır. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere etkinlikleri başarıyla tamamlamaları için yol gösterici nitelikte olup öğrenme süreçlerini desteklemektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların iş makinelerini tanımalarını ve bu konuda bilgi edinmelerini sağlayan eğlenceli bir metindir. Bu metinle birlikte gelen etkinlikler, öğrencilerin konuyu kavramalarına ve kendi düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların hem okuma hem de yazma becerilerini geliştirirken öğrenme sürecini eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193


İŞ MAKİNELERİ ÇEŞİT ÇEŞİT

Çevrende gördüğün binalar, köprüler ve yollar nasıl yapılıyor dersin? Elbette çeşit çeşit iş makinelerinin yardımıyla. İnsanlar bu makineleri kullanarak binaları, köprüleri ve yolları, hem hızla hem de kolayca yapabiliyorlar. Bu iş makinelerinden bazılarını tanımaya ne dersin?

Yandaki gibi büyük kazı makinelerine ekskavatör denir. Ekskavatörün kocaman kepçesi ve hareketli kolu sayesinde derin çukurlar açılabilir. Bu nedenle bu makineye kazıcı da denir.

Yandaki silindir, üzerinden geçtiği yerlerin düzleşmesini sağlar. Silindir, özellikle yol yapımında kullanılır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


İşte bir kule vinç! Kule vinç, insanların kaldıramayacağı kadar ağır
yükleri çok yükseklere kaldırmaya yarar. Gökdelenlerin yapımında kule vinç kullanılır.

Yanda gördüğün özel bir kamyon. Arkasındaki sarı beyaz çizgili bölüm, bir beton karma makinesi. Bu bölümün içinde sıvı beton var. Beton, inşaatların yapımında kullanılır. Ancak beton karıştırılmazsa hemen katılaşır. O zaman da inşaat yapımında kullanılamaz. Betonun taşınırken katılaşmasını önlemek için sürekli karıştırılması gerekir. Beton karma makinesi döndükçe beton karışır ve katılaşmaz.

Pınar DÜNDAR Meraklı Minik dergisi



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191 Cevapları, öğrencilere okuma ve anlama becerilerini geliştirme fırsatı sunan çeşitli etkinliklerle doludur. Bu sayfalardaki sorular, çocukların metinleri anlamalarını sağlarken dil bilgisi kurallarını uygulama becerilerini de pekiştirir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri başarıyla tamamlamalarına yardımcı olmak için gerekli bilgileri sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedeflerken, icat etme ve keşfetme konularında merak uyandırır. Kiraz’ın ilk icadı hikayesi, çocuklara hayal güçlerini kullanma ve düşünme becerilerini geliştirme fırsatı tanır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, öğrenme süreçlerine de önemli katkılar sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz icatlarla ilgili yazılı ve görsel materyalleri sınıf panosuna asınız. Panoya asılan materyalleri arkadaşlarınızla inceleyiniz.


Cevap :

Ateş, insanlık tarihinin en önemli keşiflerinden biridir. İlk insanlar, yaklaşık 1-1.5 milyon yıl önce doğal yollarla ateşi keşfetmiş, daha sonra bunu kontrol altına almayı başarmışlardır. Ateşin icadı, besinlerin pişirilmesini sağlayarak sağlık ve beslenmeyi geliştirdi. Ayrıca, soğuk havalarda ısınma ve yırtıcı hayvanlardan korunma aracı olarak kullanıldı.

Ateş etrafında toplanan insanlar, sosyal ilişkiler kurarak toplumsal yaşamın temellerini attılar. Sonuç olarak, ateş, insanlık gelişiminde kritik bir rol oynamış ve pek çok icadın önünü açmıştır.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”

Soru : En çok hangi icadın ilginizi çektiğini belirtip bu icadın hayatımızı nasıl kolaylaştırdığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

En çok ilgi alanıma giren icat, internet. İnternet, bilgiye erişimimizi devrim niteliğinde değiştirdi. Her türlü bilgiye anında ulaşabilmemizi sağlarken, iletişimi de kolaylaştırdı.

Artık dünyanın dört bir yanındaki insanlarla anlık olarak iletişim kurabiliyoruz. İş, eğitim ve sosyal yaşamda büyük kolaylıklar sağladı. Online alışveriş, uzaktan eğitim ve sosyal medya gibi imkanlar, yaşamımızı daha verimli ve bağlantılı hale getirdi.

Ayrıca, sağlık alanında da internet üzerinden bilgi paylaşımı, araştırmalar ve tedavi yöntemlerine erişim konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. Kısacası, internet hayatımızı daha hızlı, daha erişilebilir ve daha etkili kıldı.


Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Kiraz ve dedesinin icatlarını konu alıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Soru: Bilim yarışmasına katılan kimmiş?


Cevap : Kiraz’ın dedesi


Soru: Bilim yarışmasının adı neymiş?


Cevap : Uçan İcatlar


Soru: Kiraz’ın dedesi, yarışma için güneş ve rüzgâr enerjisiyle kanat çırpan bir…icat etmiş. Bu cümledeki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?


Cevap :  uçak


Soru: Mucit dede icadı için çalışmalarını nerede yapmış?


Cevap :  garajda


Soru: Aşağıdakilerden hangisi metinde anlatılan olaylardandır?


Cevap :   Kiraz ve kardeşinin, dedelerinin icadına ilham vermeleri ()


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız. Yaptığınız numaralandırmaya göre metnin içeriğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metinin konusu ; çocukların dedeleriyle beraber icat yaparak yarışmada birinci olmalarını konu almaktadır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Genç Mucitler ve Dedeleri


4. ETKİNLİK 


Soru : Okulumuz adına “Uçan İcatlar Yarışması”na çocuk kategorisinde davet edildiğinizi düşününüz. Siz de bir icat tasarlayıp aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap :

Adınız Soyadınız: Ali Yılmaz
Okulunuzun Adı: Özgürlük İlkokulu
Sınıfınız: 2. Sınıf Şubeniz: A Yaşınız: 8

İcadınızın adı: Uçan Okul Çantası

İcadınızın ne işe yarayacağı: Bu çanta, öğrencilerin okulda taşımaları gereken tüm malzemeleri otomatik olarak havada taşımalarını sağlar. Çanta, öğrencinin gideceği yere uçup geri gelir, böylece taşıma derdi ortadan kalkar.

İcadınızın özellikleri: Çanta hafif ve dayanıklı bir malzemeden yapılmış olup, sesli komutlarla yönlendirilir. Şarj edilebilir bir bataryaya sahiptir ve bir kere şarj edildiğinde 4 saat boyunca çalışabilir. Hava koşullarına göre kendini ayarlayabilme özelliği vardır.

İcadınızda kullanacağınız araç gereçler: Hafif metal çerçeve, şarj edilebilir batarya, motor, uzaktan kontrol cihazı, hafif kumaş, sensörler.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden ne anladığınızı, bu karikatürü komik bulup bulmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Karikatürde dünya dışı olabilecek olan canlıların bizden daha ileri bir teknolojiye sahip olduklarını sandığımız konu almaktadır. Bence komik bir karikatür değil.


6 ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini inceleyiniz. Doğru noktalama işareti kullanılan cümlelerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Deden bugün atölyesine gidecek mi? (✓)
Hayal gücümüzün gelişmesi için kitap okumalıyız?
Hayalini kurduğu icadın mı resmini çizmiş.
Eyvah, masal makinesinden dumanlar çıkıyor! (✓)
Kumaş-tel-yapıştırıcı-işlem gibi araç gereci hazırladım.
Peki, bu kuş tüyleriyle ne yapacaksınız? (✓)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki oyunda, metinde geçen bazı kelimeler yer almaktadır. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuklarını boyayınız. Boyadığınız kutucuklar arasına örneklerdeki gibi uygun yönde oklar çizerek robotu kupaya ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve etkinliklerle doludur. Bu bölümler, öğrencilere metin okuma ve anlama yeteneklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde çözmelerine rehberlik ederek, onların öğrenme süreçlerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hava durumu ile ilgili kavramları anlamalarını sağlar ve onları doğa olaylarına karşı daha bilinçli hale getirir. Bu metin sayesinde öğrenciler, günlük yaşamda hava tahminlerini daha dikkatli takip etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olur ve öğrenme süreçlerine katkı sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmek, günlük yaşamımızda pek çok fayda sağlar. Örneğin, yağmur yağacağını öğrenerek yanımıza şemsiye alabiliriz, böylece ıslanmaktan korunuruz. Kar fırtınası ya da yoğun sis gibi tehlikeli hava koşulları öncesinde önlem alarak yolculuklarımızı planlayabiliriz.

Tarımda ise çiftçiler hava durumuna göre ekim ve hasat zamanını düzenleyerek ürünlerini koruyabilirler. Aynı şekilde, denizciler ve pilotlar da hava tahminlerine göre hareket ederek güvenli bir yolculuk sağlarlar. Hava olaylarını önceden bilmek, hem kişisel hem de toplumsal güvenliği artırır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.


Cevap :

  • meteoroloji istasyonu
  • meteoroloji uzmanı
  • meteoroloji uydusu
  • meteoroloji haritası

Soru : b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Meteoroloji istasyonu: Meteoroloji istasyonu, hava durumu tahminlerini doğru şekilde yapabilmek için gerekli verileri toplar.
    Cümle: “Kasabamızda yeni bir meteoroloji istasyonu kuruldu, böylece hava durumu tahminleri daha isabetli olacak.”
  • Meteoroloji uzmanı: Meteoroloji uzmanı, hava olaylarını inceleyip tahminlerde bulunan kişidir.
    Cümle: “Haberlerdeki meteoroloji uzmanı, hafta sonu şiddetli yağış olacağını söyledi.”
  • Meteoroloji uydusu: Meteoroloji uydusu, dünya atmosferini gözlemleyerek hava durumu verileri toplar.
    Cümle: “Meteoroloji uydusundan alınan görüntüler sayesinde yaklaşan fırtına önceden tespit edildi.”
  • Meteoroloji haritası: Meteoroloji haritası, hava durumu hakkında görsel bilgi veren bir haritadır.
    Cümle: “Meteoroloji haritasına bakarak hangi bölgelerde yağış olacağını kolayca öğrenebiliriz.”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?


Cevap : Meteoroloji uzmanı denirmiş.


2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?


Cevap : Meteoroloji uzmanları, meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uydulardan gönderilen görüntüleri kullanarak hava durumunu tahmin ediyorlarmış.


3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?


Cevap : Eskiden insanlar, gökyüzüne bakarak veya bitkilerin ve hayvanların tepkilerini izleyerek hava tahminlerini yapıyorlarmış. Örneğin, kurbağalar vıraklıyorsa yağmur yağacağını, sabah sisliyse gün içinde yağmur yağmayacağını düşünüyorlarmış.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

5. ETKİNLİK 


Soru : a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.

b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği konuyu işlediğiniz dönemde yaşadığınız yere göre doldurmanız ve arkadaşlarınızla paylaşmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.


Cevap :

Önceleri denizde bir damla suydum. Benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim; buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim. Bu nedenle durmadan yükseliyordum.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • Yanlış ↔ Doğru
  • Fakir ↔ Zengin
  • Şişman ↔ Zayıf
  • İnce ↔ Kalın
  • Temiz ↔ …Kirli)…

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

  • Yağmur yağacağı için şemsiyesini almış.
  • Eyvah, pazartesi günü kar yağacakmış!
  • Yarın hangi hava olayı gerçekleşecekmiş?
  • Öğleden sonra hava soğuyacak, değil mi?
  • Off, kara bulutlar gökyüzünü kapladı!
  • Hafta sonu hava güneşli olacakmış.
  • Rüzgâra karşı yürümek zor oldu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.


Cevap :

•Özlem Menekşe Sokağı’nda oturuyor.

• Selcen ile Ceren ikiz kardeştir.

• Bu sene Ramazan Bayramı’nda dedemlere gittik!

• 10 Mart 2024’te İstanbul’da kar yağışı mı bekleniyor?


10. ETKİNLİK 


Soru : En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap :

En sevdiğimiz hava olayı yağmur. Çünkü yağmur, doğayı canlandırır ve bitkilere hayat verir. Ayrıca, yağmur sonrası hava genellikle serinler ve ferahlatıcı bir his yaratır.

Özellikle yağmur altında yürümek veya pencereden yağmuru izlemek huzur verici bir deneyimdir. Yağmurun çıkardığı ses de çok rahatlaticidir. Bununla birlikte, yağmur sonrası oluşan gökkuşağını görmek de oldukça keyifli bir anıdır. Tüm bu nedenlerle, yağmur en sevdiğimiz hava olayıdır.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.


Cevap :

İcatlar Hakkında Araştırma

  1. İcatların Önemi:
    • İcatlar, insanların yaşamını kolaylaştıran, verimliliği artıran ve hayat standartlarını yükselten yeniliklerdir. Tarih boyunca pek çok icat, toplumların gelişimine ve ilerlemesine katkıda bulunmuştur.
  2. Önemli İcatlar:
    • Tekerlek: Taşımacılığı kolaylaştıran bu icat, insanlık tarihinin en önemli yeniliklerinden biridir.
    • Ateş: İlk insanlar için hayatta kalmanın anahtarı olan ateş, pişirme, ısınma ve savunma gibi alanlarda devrim yarattı.
    • Yazı: Bilgiyi kaydetme ve iletme imkanı sunarak kültürel gelişimi hızlandırdı.
    • Telefon: İletişim alanında devrim yaratan bu icat, insanların birbirleriyle anlık olarak iletişim kurmasını sağladı.
  3. Görsel ve Yazılı Materyaller:
    • Gazete Haberi: “Teknolojinin Geleceği: Yapay Zeka ve İnovasyon”
      • İçeriğinde yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri ve gelecekteki potansiyeli hakkında bilgi bulunmaktadır.
    • Fotoğraflar: Tekerleğin evrimini gösteren bir fotoğraf dizisi ve ilk telefonun görüntüsü.
    • Karikatür: İcatların insan hayatını kolaylaştırdığına dair bir karikatür, örneğin eski bir icat ile modern bir icadı karşılaştıran bir çizim.
  4. Sonuç:
    • İcatlar, toplumları ileri taşıyan en önemli unsurlardır. Bu nedenle, icatların tarihini ve gelişimini anlamak, gelecekteki yenilikleri daha iyi kavramamıza yardımcı olur.

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!