İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıHaydi Çiçek Olalım Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 45
2. Sınıf Türkçe Haydi Çiçek Olalım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 45
HAYDİ ÇİÇEK OLALIM
Gönüller arı olsun,
Gelin çiçek olalım.
Petekler sevgi dolsun,
Gelin çiçek olalım.
Sevgiler kucak kucak,
Küskünlük olsun uzak.
El ele tutuşarak
Gelin çiçek olalım.
(…)
Yurdumuz kucaklasın,
Kucağında saklasın,
Bütün dünya koklasın,
Gelin çiçek olalım.
Sevginin hecesinde,
Dostluğun yücesinde,
Bir çocuk bahçesinde,
Gelin çiçek olalım…
Bestami YAZGAN
Uçtu Uçtu Şiir Uçtu
(Kısaltılmıştır.)
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı1. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 46, 47, 48, 49, 50
2. Sınıf Türkçe 1. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 Cevapları İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50
A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.
Cevap:
HEP GÜZEL SÖYLER DİLİM
Şakaları severim, Şakacıktan bile olsa
Neşeyle gülümserim. Asla yalan söylemem.
Ağzımdan çıkan sözün Doğruluktan ayrılmam,
Önemini bilirim. Yanlış yollara sapmam.
–
Şakacıktan bile olsa
Asla yalan söylemem.
Doğruluktan ayrılmam,
Yanlış yollara sapmam.
–
Söylediğim her söz
Elbet doğru olmalı.
Çevremdeki herkes
Bana güven duymalı.
(…)
Şerife Nihal ZEYBEK
Diyanet Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şair neyi severmiş?
Cevap: Şair, şakaları severmiş.
2. Şair neyin önemini bilirmiş?
Cevap: Şair, ağzından çıkan sözün önemini bilirmiş.
3. Şairin asla yapmayacağı şey neymiş?
Cevap: Şair, asla yalan söylemezmiş.
4. Şaire göre söylediği sözler nasıl olmalıymış?
Cevap: Şaire göre, söylediği sözler doğru olmalıymış.
5. Şiirde kaç dize ve kaç dörtlük bulunmaktadır?
Cevap: Şiirde toplam 16 dize ve 4 dörtlük bulunmaktadır. (Şiirin tamamı dikkate alınırsa)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
C. Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Kelimelerin uygun heceleriyle yeni kelimeler oluşturup yazınız.
Cevap:
2. Zeki
3. yemek
4. gece
5. ambar
6. baba
Ç. Listelerin başındaki kelimelerin zıt anlamlılarını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
iyi : kötü
aynı : farklı
eski : yeni
D. Aşağıdaki metnin numaralanmış yerlerinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Buna göre eşleştirmelerdeki boş kutucuklara uygun numaraları yazınız.
Cevap:
Benim adım Kübra 1 Beş kişilik bir ailenin bi 2(kısa çizgi)
reyiyim 3(nokta) Annem 4(virgül) ağabeyim 5(virgül) ablam ve an 6(kısa çizgi)
neannem aile bireylerimdir 7(nokta) Sizin aileniz kimler 8(kısa çizgi)
den oluşuyor 9(soru işareti)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
E. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Heceleri karışık olarak verilen kelimelerden hangisinin sözlükte diğerlerinden önce yer aldığını işaretleyiniz.
Cevap:
Fasulye
Zürafa
Faydalı
2. Yazım yanlışı yapılan cümleleri işaretleyiniz.
Cevap:
Yazım yanlışı yapılan cümleler:
Cumhuriyet 29 ekimde ilan edildi.
Yanlış: “ekimde” → Doğru: “Ekim’de” (Tarih bildiren ay adları büyük harfle başlar.)
Arkadaşım, köpeğim duman’ı sevmeye geldi.
Yanlış: “duman’ı” → Doğru: “Duman’ı” (Hayvan isimleri büyük harfle başlar.)
Diğer cümle doğrudur:
Kardeşim Duru ana sınıfına başladı.
3. Bir kitaptaki konu başlıklarını sayfa numaralarıyla gösteren listeyi işaretleyiniz.
Cevap: içindekiler
4. Pembe kutucuklardaki kelimeler karşıt anlamlıları ile eşleştirildiğinde çıkan şekli işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
5. Paragraftaki kelimeleri tek tek saydı. Bu cümledeki altı çizili kelimenin yerine yazılabilecek kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap: sözcükleri
6. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin yerine bazı semboller kullanılmıştır.
Buna göre aşağıdaki eşleştirmelerden doğru olanları işaretleyiniz.
Cevap:
Kesme işareti ve virgül doğrudur.
7. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların bulundukları kutucuklar boyanacaktır.
güz konuk ek yaz ilave misafir
Çalışma doğru olarak tamamlandığında kutucukların nasıl görüneceğini işaretleyiniz.
Cevap: 3. kutucuğu işaretleyiniz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
8. Dört dizeden oluşan şiir bölümlerini işaretleyiniz.
Cevap: dörtlük
9. Sözlükte diğerlerinden önce yer alanı işaretleyiniz.
Cevap: Cetvel
10. Aşağıdaki cümlenin bazı kelimelerinde yazım yanlışı yapılmıştır. Cümlenin altındaki kutucuklar, sırasıyla bu cümledeki kelimeleri ifade etmektedir. Okuduğu fabıldaki olaylar çok eylenceliydi. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuğu yeşile, yanlış olan kelimelerin kutucuğu pembeye boyanacaktır.
Çalışma doğru olarak tamamlandığında kutucukların nasıl görüneceğini işaretleyiniz.
Sonbahar geldiğinde doğada birçok değişiklik gözlemleyebiliriz. Mesela yapraklar sararmaya başlar. Yazın yemyeşil olan yapraklar sonbahar gelmeye yakın sararırlar ve dökülmeye başlarlar.
Sonbahar geldiğinde hiç yağmur yağacağını düşünmezken aniden yağmur yağmaya başlayabilir. Gözlemlenmesi en güzel olay kuşların farklı yerlere göç etmesidir. Artık hava soğumaya başlayınca kuşlar daha sıcak bölgelere göç etmeye başlarlar.
2. Metnin görselini sonbahar mevsimine uygun olarak renklendiriniz.
Cevap: Sonbahara uygun olarak kendi zevkinize göre boyamanız gerekir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarını eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını sözlükten bulup yazınız.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 Cevapları”
Soru : b. Noktalı yerlere yukarıdaki kelimelerden uygun olanları yazıp cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
• Rüzgârın etkisiyle yapraklar = Rüzgarın etkisiyle yapraklar sağa sola sallanıyordu.
• Yağmur bulutları şehrin üzerine = Yağmur bulutları şehrin üzerine hızlı bir şekilde geliyordu.
• Armutlar olgunlaşıp = Armutlar olgunlaşıp yemeğe hazır olacaktı.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Sonbaharda meyvelerde hangi değişiklikler olur?
Cevap : Yazın şeftali, üzüm, karpuz, kavun meyveler yetişir ama sonbaharda mandalina, portakal, kivi yetişir.
2. Sonbaharda ağaçlar neden güzel görünür?
Cevap : Sonbaharda ağaçlar güzel gözükür çünkü ağaçlar rengarenktir. Yeşil renginin sarı ve kahverengiyi dönerek geçişli renkler oluşturur. Bu da insanın gözünden güzel gözükür.
3. Sonbaharda havada hangi değişiklikler olur?
Cevap : Sonbaharda hava yavaş yavaş soğumaya başlar. Genellikle hava yağmurlu olur. Hava yağmurlu gibi gözükmezken aniden yağmur yağmaya başlayabilir.
4. Sonbaharda ağaçların hissettiği duygu nedir?
Cevap : Sonbahar olduğu zaman ağaçlar yorgun hisseder çünkü onları çok güzel gösteren yapraklarını bir süreliğine terk etmek zorunda kalırlar. Bu zorlu süreçte çok yorulurlar ama bir gün tekrar yeşil yapraklarını kavuşacakları ümidiyle biraz da mutlu olurlar.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Sonbahar olunca doğada meydana gelen değişimler.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap : Sonbahar Geliyor
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi hecelerine ayırarak yazınız.
Cevap :
meyveler = mey-ve-ler
yağmur = yağ-mur
yapraklar = yap-rak-lar
ağaç = a-ğaç
dere = de-re
olgunlaştı = ol-gun-laş-tı
sarardı = sa-rar-dı
bulut = bu-lut
ilkbahar =ilk-ba-har
rüzgâr = rüz-gar
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanları örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
güz = sonbahar
yıl = sene
rüzgâr = yel
özlem = hasret
yanıt = cevap
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. “Ağaçlarda Sonbahar” başlıklı şiiri bir kez daha dinleyiniz. Bu şiiri aşağıya yazıp resimlerle süsleyiniz. Şairin adını yazmayı unutmayınız.
Cevap :
Ağaçlarda Sonbahar
Kızardı olgunlaştı
Ballandı meyveler
Dallardan düşüyor
El değmeden
–
Yapraklar sarardı
Uçuşuyorlar
Ağaçlarda kalmadı güzellik
Yağmur bulutları çöktü göklere
–
Taşmasın dere
Denizler dalgalı
Göller bulanık
Esmiyor rüzgarlar ılık
–
Göçmen kuşlarda başladı ayrılık
Kolsuz çıplak, ağaçlar
Kısa günlerde
Uzun gecelerde uyanık
–
Üzüntülerle ayakta bütün ağaçlar
Bekler ilkbaharı
Fakat sonbaharında başka tadı var
Dağlara yağsa da kar
–
Ali Ertan- sonbahar şiirleri
Soru : b. Yazdığınız şiirin kaç dizeden oluştuğunu belirleyiniz.
Cevap : Yazdığım şiir 5 dizeden oluşuyor.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Sınıfa hepimiz farklı görseller getirmişiz. Bence her mevsim çok farklı ve güzel. Mevsimlerin hepsini seviyorum. Baharda havalar bir başka oluyor. Ayrıca her mevsimde farklı meyve ve sebzeler çıkıyor.
Her mevsimde hava şartlarına uygun şekilde farklı giyiniyoruz. Kışın kar topu oynamak, kardan adam yapmak çok eğlenceli. Yazın ise yüzmek, tatile gitmek çok güzel. Okullara ara vererek yeni yıla da hazırlanmış oluyoruz.
2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap:
Metnin görsellerine bakınca bir kral, bir kadın ve dört tane çocuk görüyorum. Bence çocuklar mevsimleri temsil ediyorlar.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerle ilgili görseller verilmiştir. Bu görsellere uygun kelimeleri, anlamlarının karşısına yazınız.
Soru : Aşağıdaki görsellere uygun mevsim adlarını renkli kutucuklara yazınız. Bu mevsimlerin size hatırlattıklarını listeleyiniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin varlık kadrosunun kimlerden oluştuğunu belirleyip işaretleyiniz.
Cevap :
Toprak Ana
Bahçıvan
Doktor
Mevsim kardeşler
Soru : b. Metindeki mevsim kardeşlerin adlarını renkli kutucuklara yazınız. Kardeşlerin, Toprak Ana’ya neler getirdiklerini ve neler yaptıklarını yazınız.
Cevap :
Metindeki mevsim kardeşlerin adları; İlkbahar, Yaz, Sonbahar ve Kış’ tır.
İlkbahar, çantasından tomurcuklanmış dallar, renk renk çiçek demetleri, cıvıl cıvıl ötüşen kuşlar çıkarmış.
Yaz, çantasından çilek, kiraz, şeftali, erik gibi meyveler çıkarmış.
Sonbahar, kuşları kovmuş. Her yeri sarıya boyamış. Ortalığa bir sessizlik çökmüş.
Kış, çiçekleri, meyveleri dağıtmış. Her yeri beyaza boyamış.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu Toprak Ana ve dört mevsim olan çocukların ona misafir olmasıdır.
5. ETKİNLİK
Soru : Metne uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap :
Metne uygun farklı başlıklar şunlardır ;
Toprak Ana
Toprak Ana ve Dört Mevsim
Dört Mevsim Misafir Oluyor
6. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. En sevdiğiniz mevsim hangisidir? Nedenini de belirterek aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı o mevsime ait görsellerle süsleyiniz.
En sevdiğim mevsim ilkbahar. İlkbaharda havalar yavaş yavaş ısınmaya başlar, etrafta çiçekler rengarenk açarlar, ağaçlar yemyeşil olur.
Bu bana huzur veriyor ve arkadaşlarımla dışarıda oyunlar oynayabiliyorum. Ailemle kırlara pikniğe gidiyorum. Bunların hepsi çok eğlenceli geçtiği için ilkbahar çok seviyorum.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Çevrenizde bulunan ağaç türleri hakkında araştırma yapınız. Sınıfa farklı türlere ait ağaç görselleri getiriniz.
2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Cevap: Bence susamuru ve köstebek çok iyi arkadaşlardır ve beraber gün batının izlemek için dağa çıkmışlardır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerinden yararlanarak olayların oluş sırasına göre metni anlatınız.
Cevap :
Köstebeğin annesi köstebeğe tünel kazmayı öğretiyormuş. Köstebek yokuşlu yerlerden aşağıya doğru kayarak eğleniyormuş. Birden karanlıkta bir göz gördüğünü fark etmiş. Bu susamuruymuş.
Susamuru ile sohbet etmeye başlamışlar. Susamuru denizde yüzmeyi, köstebek ise tünelde yokuştan aşağı kaymayı seviyormuş. Ĵkisi de sevdiği oyunları birbirlerini öğreterek beraber yapmaya başlamışlar. Böylelikle oynadıkları oyun onlara daha çok mutluluk vermeye başlamış. Ve çok iyi arkadaş olmuşlar.
Soru : b. Metnin konusunu belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap :
Metninkonusu : bizi mutlu eden şeyleri diğer insanlarla paylaşırsak Onlar da mutlu olur onların mutluluğu bizim mutluluğumuza eklenerek hepimiz çok mutlu oluruz
2. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metnin varlık kadrosu kimlerden oluşmaktadır?
Cevap : Köstebeğin annesi, köstebek susamuru.
2. Metinde anlatılan olay nerede gerçekleşmiştir?
Cevap : Netinde anlatılan olay yerin altındaki bir tünelde gerçekleşmiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.
Cevap :
ileri = geri
gelmek = gitmek
cevap = soru
aşağı = yukarı
mutlu = hüzünlü
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerdeki hayvanların adlarını bulmacadan bulup örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 Cevapları”
Soru : b. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap :
Arkadaşlık İlişkilerimiz önemlidir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri kullanarak Elif ve Arda’nın açıklamalarını tamamlayınız.
Cevap :
• Konuşan arkadaşlarımızı dinlemeli ve onlarla göz teması kurmalıyız.
• Soru sormak istediğimizde konuşan arkadaşımızdan söz almalıyız.
• Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını anlamaya çalışmalıyız.
• Konuşurken beden dilimizi etkili kullanmalıyız.
• İşitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, kelimeleri doğru telaffuz ederek konuşmalıyız.
• Konuşmalarımızda uygun hitap ifadeleri kullanmalı, dinleyenlerle göz teması kurmalıyız.
Soru : b. Arkadaşlarınızla ilişkilerinizde nelere önem verirsiniz? Konu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken ve arkadaşlarınızı dinlerken yukarıdaki nezaket kurallarına uymayı unutmayınız.
Arkadaşlarımla ilişkilerimde birbirimize saygı ve sevgi göstermemize dikkat ediyorum. Çünkü bunlar olmazsa birbirimizle anlaşamaz. birbirimizin kalbini kırarız. Arkadaşlarım benim için çok değerlidir. Onların kalbini kırmak istemem.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki heceleri, boş vagonlara yazarak yeni kelimeler oluşturunuz.
Cevap :
lu = lunaparl
suz = suzan
fak = fakir
u = ufak
luk = suluk
mut = mutlu
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerin yazım hatalarını gidererek bu cümleleri sırasıyla konuşma balonlarına yazınız.
Cevap :
— Asya hangi şehirde yaşıyorsun?
— Ankara’da yaşıyorum.
— Anıtkabir’e hiç gittin mi?
— Evet, birkaç defa gittim.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Bizim komşuluk ilişkilerimiz çok iyi. Her hafta sonu komşumuzun çocukları ile beraber sokakta oyunlar oynarız ve çok eğleniriz. Bazı günler komşularımız bize gelir ve bizim evde oyunlar oynarız.
Bazı günlerde biz onlara gideriz. Annem komşularımızla beraber çok iyi anlaşır. Ben de onların çocuklarıyla çok güzel oyunlar oynarım.
2. Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler veriniz.
Maddeler Halinde Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler şunlardır ;
Bayram yemekleri,
Düğünler
Sünnetler,
Salça yapımı,
Kış hazırlıkları örnek olarak verilebilir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelere uygun görselleri işaretleyiniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : b. Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap :
Bu kısmı kendinize göre yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kunduz ailesi nerede yaşıyormuş?
Cevap : Kunduzun ailesi ağaçların arasında şırıl şırıl akan bir derede yaşarlarmış.
2. Kunduz ailesi kimi ziyarete gitmiş?
Cevap : Kunduz ailesi, anne kunduzun annesine gitmişler.
3. Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde neden şaşırmışlar?
Cevap : Kunduzlar şaşırmış çünkü eve döndüklerinde yabancı bir kunduz gelip onların iki tabak ağacı ötesine yerleşmiştir.
4. Anne kunduz bir komşusu olmasını neden istememiş?
Cevap : Anne kunduz bir komşusunun olmasını istiyormuş çünkü suyun akıntısı ile yuvasına atıkların gelmesini istemiyormuş.
5. Anne kunduzun yavruları niçin sele kapılmış?
Cevap : Anne kunduzun yavruları sele kapılmıştır çünkü anne kunduz komşusunun olmasını istemiyormuş. Gece vakti herkes uyurken komşusunun yuvasına gidip ağaç bağını çözmüş, akıntıyla beraber komşusunun büyük odun parçaları yuvasına doğru gitmeye başlamış. Barajda biriken sular ile birlikte ani bir şekilde büyük odun parçaları yuvasına dalmış.
6. Yavru kunduzları selden kim kurtarmış?
Cevap : Yavru kunduzları komşu kunduz kurtarmıştır.
7. Olayı duyan Kral Kuskunduz ne demiş?
Cevap : Olayı duyan Kral Kuskunduz “Küçük bir haksızlığa uğradığınız zaman, onu gidermek için daha büyük bir haksızlık yapmayın.” demiştir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde gerçek bir olayın mı, gerçek olmayan bir olayın mı anlatıldığını söyleyiniz.
Cevap : Metinde gerçekleşen olay gerçek değildir çünkü kunduzlar konuşamaz.
Soru : b. Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız. Hikâyede “yer”, “olay” ve “varlık kadrosu”nun ne olduğunu öğreniniz.
Cevap :
Olay : Hikâyede anlatılan yaşantı ya da durumdur.
Varlık kadrosu : Olayın oluşmasında etkili olan ya da olayı yaşayan kişi (şahıs) veya varlıklardır.
Cevap : Anne kunduz, nine kunduz, komşu kunduz, Kral kuskunduz, yavru kunduzlar.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.
Cevap :
Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde yeni bir komşuları olduğunu görmüşler. (2)
Bir gün anne kunduz, yavrularını da alıp annesini ziyarete gitmiş. (1)
Komşusunun, yuvasını taşımadığını gören anne kunduz sinirlenmiş. (4)
Anne kunduz, yeni komşusuna onu orada istemediklerini, yuvasını taşımasını söylemiş. (3)
Komşu kunduz, anne kunduzun ve yavrularının yardımına koşmuş. (5)
5. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
zaman = vakit
sevinç = neşe
durum = hâl
sorun = mesele
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki hikâyeyi birkaç cümle yazarak tamamlayınız. Yazınızda harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Güvercin ile Karınca
Çok susayan güvercin, bir derenin kıyısına inmiş. Tam eğilip su içecekken bir karınca suya düşmüş. Zavallı karınca, kurtulmak için suyun ortasında çırpınıp duruyormuş. Güvercini görünce seslenmiş:
— Güvercin kardeş, ne olursun kurtar beni! Beni kurtarırsan belki bir gün benim de sana bir iyiliğim dokunur.
Güvercin, karıncaya küçümseyerek bakmış:
— Senin gibi küçücük bir karıncanın bana nasıl bir iyiliği dokunabilir ki, demiş.
Ama karıncaya acımış. Suya küçük bir dal parçası atmış. Karınca da bu dala tutunup kıyıya çıkmış. Bu sırada bir avcı, güvercini görmüş ve çok sevinmiş. “Ne güzel av!” diye içinden geçirmiş. Her şeyden habersiz olan güvercine nişan almış. Bunu gören karınca
Cevap :
Karınca hemen avcıya doğru yürümüş. Avcının ayaklarından çıkarak vücuduna girmiş. Vücudunu ısırarak avcıyı kaşındırmaya başlamış. Vücudu kaşınmaya başlayan avcı ne yapacağını şaşırmış.
Bir oyundan bir bu yana bükülüp duruyormuş. En son dayanamayıp koşa koşa hastaneye gitmiş. Avcının gittiğini gören karınca vücudundan yere atlamış.
Böylelikle av olmaktan kurtulan güvercin yaptığı kibirli tavırlardan dolayı karıncaya özür dilemiş. Birbirlerinin hayatlarını kurtardıkları için birbirlerine teşekkür edip, yakın arkadaş olmuşlar.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa saksı, toprak ve domates tohumu getiriniz.
Cevap:
Bu etkinliği yapmak için ailenizden destek alarak istenenleri okula getiriniz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Evet, yalancı çoban hikayesini biliyorum. Bu bir masaldır.
Bir zamanlar köyün birinde bir çoban varmış. Koyunları otlatırken canı sıkılmış ve köylülere bir şaka yapmaya karar vermiş. Köye koşarak , “koyunlara kurt saldırıyor ” diye bağırmış. Köylüler koşarak gelmişler ve kurt olmadığını görmüşler.
Bunu üç kere tekrarlamış. Köylüler üçüncü seferinde inanmak istemeseler de yemin ederek onları ikna etmiş. Koyunları otlatırken sürüye gerçekten kurt saldırmış. Çoban koşarak köylülere haber vermiş.
Köylüler yine şaka yaptığını düşünerek ona inanmamışlar. Çoban üzgün bir şekilde sürüye geri dönmüş. Kurt sürüdeki koyunları yemiş. Çobanda yalanından dolayı çok pişman olmuş.
2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap:
Metnin görsellerini inceledim. Bence konusu bir çocuk, kedisi ve ailesinin başından geçenler hakkındadır. Bağlığından da ortada bir yalan söyleme konusu olduğunu tahmin ediyorum.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri uygun görsellerle eşleştiriniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19-20-21 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimeleri, anlamlarının karşısına yazınız.
Cevap :
inat : Bir konuda direnme, ısrar etme.
hayret : Beklenmedik bir şeyin sebep olduğu şaşkınlık.
mahcup : Bir topluluk içinde gereken güven ve cesareti kendinde bulamayan, rahat konuşamayan ve rahat davranamayan, utangaç.
yalan : Doğru olmayan, gerçeğe uymayan söz.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Sözlüğünüzü inceleyiniz. Kelimelerin sözlükte nasıl sıralandığını arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.
Cevap :
Alfabemizde 29 harf vardır. Harfler belli bir sırayla alfabemizde yer alır. Harflerin bu sıralanışı alfabetik sıralamayı oluşturur. Kelimeler sözlüklerde alfabetik sıraya göre sıralanır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Orhan, balık tutmaya ne zaman gitmiştir?
Cevap :
Orhan, balık tutmaya pazar sabahı gitmiştir.
2. Ablası, evden çıkmadan önce Orhan’a ne demiştir?
Cevap :
Ablası, evden çıkmadan önce Orhan’ a , balık tutamadığını , her zaman elinin boş döndüğünü ve zamanını farklı şekilde değerlendirmesini demiştir.
3. Orhan, kendisinin tuttuğunu söylediği balıkları nerede bulmuştur?
Cevap :
Orhan, kendisinin tuttuğunu söyledikleri balıkları ileride suyun kenarında bulmuştur.
4. Evin kedisi Pamuk niçin hastalanmıştır?
Cevap :
Evin kedisi Pamuk , yedikleri balıklar zehirli olduğu için hastalanmıştır.
5. Pamuk’un zehirlendiği nasıl anlaşılmıştır?
Cevap :
Pamuk’ un zehirlendiği veteriner muayene edince anlaşılmıştır.
6. Orhan hatasını nasıl anlamıştır?
Cevap :
Orhan hatasını kedisi Pamuk’ un zehirlendiğini , veterinerden öğrenince anlamıştır.
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin içeriğine uygun iki farklı başlık bulup aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin içeriğine uygun iki farklı başlık
Orhan’ ın Yalanı
Orhan’ ın Zehirli Balıkları
Yalanın Sebep Oldukları
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Türkçe ders kitabınızı inceleyiniz. Aşağıdaki bölümlerden hangilerinin kitabınızda bulunduğunu işaretleyiniz.
Cevap :
Hepsi kitabımızda yer almaktadır.
Soru : b. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.
Cevap :
Bir kitabın baş veya sonuna konulan, konu başlıklarını sayfa numaralarıyla gösteren liste “içindekiler” bölümüdür.
Kitapta geçen kelimelerin, kelime gruplarının alfabetik sırayla tanımlarının yapıldığı bölüme sözlük denir.
Soru : c. Diğer ders kitaplarınızı inceleyiniz. Hangi kitaplarınızda sözlük bölümünün bulunduğunu yazınız.
Cevap :
Ders kitaplarımın hepsinde sözlük kısmı bulunmaktadır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Gruplardaki kelimelerin alfabetik sıralamasının nasıl yapıldığını inceleyip açıklamaları okuyunuz.
Cevap :
Alfabetik sıralama için önce kelimelerin ilk harflerine bakarız. Kelimeleri, ilk harflerinin alfabetik sıralanışına göre sıralarız.
İlk harfleri aynı olan kelimelerin alfabetik sıralamasını yapmak için ikinci harflerine bakarız. Kelimeleri, ikinci harflerinin alfabetik sıralanışına göre sıralarız.
Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla yazınız.
balık veteriner yalan abla ilginç
Cevap :
Abla, balık, ilginç, , veteriner, yalan
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen örnekteki gibi kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.
Cevap :
yeni = eski
büyük = küçük
tatlı = acı
dolu = boş
soğuk = sıcak
az = çok
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Görsellerdeki noktalama işaretlerinin adlarını söyleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin kendilerini tanıttıkları cümlelere ait numaraları, görsellerin altlarına yazınız.
Cevap :
1. Sevinç, öfke, korku gibi duyguları anlatan cümlelerin sonunda bulunurum.
2. Soru bildiren cümle ya da kelimelerden sonra gelirim.
3. Özel adlara gelen bazı ekler benimle ayrılır.
4. Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonunda kullanılırım.
9. ETKİNLİK
Soru : “Arkadaş, oyun, okul” kelimelerini kullanacağınız birer cümle yazınız.
Aile büyüklerime komşularımızla ilişkilerimizin nasıl olması gerektiğini sordum. Komşularımız bize yakın oldukları için bizim ikinci ailemiz gibiymiş.
Darda kaldığımızda bize yardım ederler. İyi ve kötü zamanlarda yanımıza gelir, bizlere yardımcı olurlar. Çocuklarıyla oyun oynarız. Büyüklerimizde ellerinde bulunan yemek gibi şeylerden komşulara ikram ederler. Eğer yardım istersek bizlere hemen yardım ederler.
Komşularımız bizim akrabalarımız gibi bizlere yakın olurlar. Sık sık onları ziyaret ederiz. Onlarda bize gelirler. Ziyaretler sırasında annelerimiz çok güzel yemekler ve ikramlar hazırlarlar. Beraber sohbet eder , neşeli vakit geçiririz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19-20-21 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Getirdiğimiz domates bitkisinin yetişmesi için güneş gören yerde olması gerekmektedir. Eğer güneşin gelen ışınlardan gerekli vitamini alırsa daha verimli domatesler elde ederiz.
Domatesleri soğuk yerde saklamamalıyız veya çok sıcak yerleri de sevmeyeceklerdir. Onları günde bir kere sulamalıyız. Eğer gübre verirsek domateslerimiz daha verimli ve daha çok olacaktır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanıp bitki yetiştirme konusunda bir konuşma yapınız.
Cevap :
Bir gün heves ederek dedemin yanına gittim. Benimle beraber saksıda domates yetiştirip yetiştirmek istemediğini sordum. Dedem de evet diyerek beni çok mutlu etti.
Dedem ile beraber pazardan tohum gübre ve saksı aldık. Eve geldikten sonra saksıya tohumumuzu ektik, gübresini koyduk ve suladık. Ektiğimiz tohumları her gün sabrederek suladım. Hayalini ettiğim domateslerim yakın zamanda yetişeceklerdi. Bir gün sabah uyandığımda domateslerin filizlendiğini fark ettim. Domates fidem yeşerdiği için çok mutluydum.
Yaklaşık bir hafta sonra domates fidanı olmuştu. Çok kısa bir zaman sonra domates vermeye başladılar ve onları dedemle birlikte afiyetle yedik.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde gerçek bir olayın mı, gerçek olmayan bir olayın mı anlatıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Metinde gerçek bir olay işlenmiştir.
Soru : b. Metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.
Cevap : Erol, Erol’un kız kardeşi Ayşe, Erol’un annesi.
3. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Erol, hangi mevsimin gelmesini sabırsızlıkla beklemiş?
Kış Yaz ilkbahar
2. Erol, kış süresince neyin hayalini kurmuş?
Arkadaşlarıyla bahçede top oynamanın Bahçede yetiştireceği domateslerin
Yetiştireceği domatesleri satmanın
3. Erol, domates tohumlarını kiminle birlikte ekmiş?
Annesi Ablası Babası
4. Erol, hayallerini niçin bir sonraki yıla ertelemiş?
Ektiği tohumlar filizlenmediği için
Domates fidelerini sulamayıp kuruttuğu için Domatesleri kendisi toplayamadığı için
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerde domatesin yetişme aşamaları verilmiştir. Bu aşamaları oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 Cevapları”
5. ETKİNLİK
Soru : a. Evdeki ve okuldaki sorumluluklarınız nelerdir? Aşağıya yazınız. Yazınızda harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakınız.
Okuldaki sorumluluklarım; derslere katılmak, derslerde sessiz olmak, arkadaşlarıma karşı nazik davranmak, öğretmenlerime saygılı olmak, yerlere çöp atmamak ödevlerimi yapmak benim sorumluluklarımdandır.
Evdeki sorumluluklarım; odamı toplamak, kıyafetlerimi düzenle tutmak, kitaplarımı ve kitaplığımı toplamak, aileme ev işlerinde yardım etmek sorumluluklarımın arasındadır.
Soru : b. Sorumluluklarınızı yerine getirmezseniz neler olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Eğer sorumluluklarımızı yerinize getirmezsek faydalı bireyler olmayız. Çevremizdeki insanların yük olur. Ortama uyum sağlama ve dışlanırız. Sorumluluklarımızı yerimize getirmek birbirimize karşı sevgimizi ve saygımızı arttırır. Bizi mutlu bireyler haline getirir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.
Cevap :
Geniş : Dar
Hızlı : Yavaş
Uzun : Lısa
Kuru : Islak
Genç : Yaşlı
Kirli : Temiz
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.
Cevap :
Cümlenin ilk harfi büyük yazılır. (Komşularımızla selamlaşırız.)
Yer adları (il, ilçe, köy, semt, mahalle, cadde, sokak) büyük harfle başlar. (Arkadaşım İzmir’e taşındı.)
Kişi adlarıyla soyadları, hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar. (Köpeğim Boncuk, kulübesinde uyuyor.)
Millî ve dinî bayramların, anma ve kutlama günlerinin adları büyük harfle başlar. (Okulda Cumhuriyet Bayramı’nı kutladık.)
Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları büyük harfle başlar. (23 Nisan’da Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlarız.)
Soru : b. Açıklamalara göre aşağıdaki cümlelerin yazımlarını inceleyiniz. Cümlelerdeki yazım hatalarını bulup örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
• Adının ÖzerÖztürk olduğunu söyledi.
• Orhan, kedisi pamuk ile pencereden dışarıya bakıyor.
• Annesi, Erol’un domates tohumlarını ekmesine yardım etti.
• Ankara ilinin Çankaya ilçesinde oturuyoruz.
• EvimizKoru mahallesi’nde, Ankaralılar caddesi’ndedir.
• Atatürk, 19 Mayıs’taSamsun’a çıktı.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Büyük harflerin kullanımına dikkat ederek zarfın üzerindeki bilgileri uygun şekilde doldurunuz.
Cevap :
Gönderen: Buse Gümüş
Cumhuriyet Mahallesi Kahraman Caddesi Jalem Sokak No:15 Kadıköy / İstanbul
Alıcı: Kerem Demir
Ok Mahallesi Gelecek Caddesi Muhteşem Sokak No:12 Bodrum / Muğla
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin son heceleri ile başlayan kelimeler yazınız.
Cevap :
pırasa = salata
çiçekçi = Çimen
türkü = kültür
Ankara = rakam
Baraka = karmaşık
Helva = Vatan
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Çocuk oyunlarında söylenen sayışma ve tekerlemeleri araştırıp öğreniniz.
Tekerlemeörneği: Sizin damda var beş boz başlı beş boz ördek, bizim damda var beş boz başlı beş boz ördek. Sizin damdaki beş boz başlı beş boz ördek; bizim damdaki beş boz başlı beş boz ördeğe: “Siz de bizim gibi beş boz başlı beş boz ördeksiniz demiş.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91
2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : Getirdiğiniz görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
23 Nisan’ı çok seviyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün bize hediye ettiği bir bayram. Türkiye Büyük Millet Meclisi açılırken Mustafa Kemal Atatürk bu güzel günü bize hediye etmiş. 23 Nisan’da oyunlar oynar gösteriler yapar ve çok eğleniriz.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.
Cevap :
dünya : Dünya ülkeleri, dünyadaki çocukları.
çocuk : Daha bakıma muhtaç olan insan.
bayram : bir yılda veya belirli bir şekilde tekrar eden önemli bir olayı kutlamak için olan özel olan gün.
Türkiye : Bizim güzel vatanımız.
Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap :
dünya : Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü 365 günde tamamlar.
çocuk : Çocuklar, gelecek nesillerin yetişkinleridir.
bayram : Bayramı kutlamak için, büyükannemin yanına gidecektik..
Türkiye : Türkiye’de doğduğum için, çok mutluyum.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Türkiye hangi özelliğiyle dünyanın tek ülkesiymiş?
Cevap : Çocuklara bayram veren tek ülke Türkiye’dir.
2. “Siyah, beyaz, sarı olsun,” derken şair kimlerden bahsetmiş?
Cevap : Siyah, beyaz, sarı olsun derken şair insanların ten renginden bahsetmiştir.
3. Şair kimlerin neşemize ortak olmasını istemiş?
Cevap : Şair bütün çocukların neşemize ortak olmasını istemiş.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını şiirden bulup karşılarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
siyah = beyaz
Cümlem : Resmini kullanmak için siyah ve beyaz boyayı karıştırarak gri boya elde etti.
kapalı = açık
Cümlem : Kapalı hediye kutusunun acele ile açtı.
düşman = dost
Cümlem : Düşman dost ayırt etmeden herkese ön yargısız yaklaşmaya karar verdi.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Önceki etkinlikte yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okurken nelere dikkat ettiniz? Aşağıdaki davranışlardan uyguladıklarınızı işaretleyiniz.
Cevap : Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , noktalama işaretlerine ve duygu ile okumaya dikkat ettim.
Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , duygularımı katarak okumaya çok dikkat ettim. Şiirdeki noktalama işaretlerine de dikkat etmeye çalıştım. Heyecanlanmadan okumaya dikkat ettim.
Satırları parmağımla takip ettim. (X) Şiiri ezbere okudum. (X)Acele etmeden, anlaşılır hızda okuma yaptım. (X)Kelimeleri doğru telaffuz etmeye özen gösterdim. (X)Vurgu ve tonlamaya dikkat ettim. (X)Arkadaşlarımın duyabileceği bir ses tonu kullandım. (X)Sesimi gereksiz yere alçaltıp yükseltmedim. (X)Noktalama işaretlerine dikkat ettim, doğru yerlerde nefes aldım. (X)Beden dilimi uygun şekilde kullandım. (X)Dinleyicilerle göz teması kurdum.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.
Karagöz ve Hacivat geleneksel Türk tiyatrosunun başlıca türlerinden birisidir. Karagöz ve Hacivat taklit ve konuşmaya dayalıdır. Perdede oynanan bir gölge oyunudur. Karagöz öğrenim görmemiştir ve zekidir. Hacivat ise eğitim görmüş ve gösteriş meraklısıdır.
“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.