2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik CevaplarıSayfa 214, 215, 216
2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
A. Aşağıdaki metni sessiz okuyunuz.
NEDEN ABUR CUBUR YEMEMELİYİM?
Bundan altmış yıl önce, günümüzün süpermarketleri henüz yoktu. İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlardı. Dolayısıyla daha taze sebze ve meyveler yiyorlardı.
O yıllarda işlenmiş gıda çok azdı. Hazır yemeklerin yokluğunda herkes yemeğini kendisi yapardı. Günümüzde ise abur cuburlar çoğu insanın yaşamının bir parçası hâline geldi.
Abur cuburlar bazı insanları çok şişman ve hatta obez yapabilir. Obezite gittikçe daha çok yaygınlaşan, ciddi bir sağlık sorunudur.
Kate KNIGHTON (Keyt NAYTIN) Neden Abur Cubur Yememeliyim? çev.: Pınar TURANLI
B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Geçmişte insanlar sebze ve meyvelerini nereden alıyorlardı?
Cevap: İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlarmış.
2. İşlenmiş gıdalar, hazır yemekler yokken insanlar ne yerlerdi?
Cevap: Herkes kendi yaptığı yemeği yermiş
3. Günümüzde yaşamımızın parçası hâline gelen nedir?
Cevap: İnsanların aceleyle bir şeyler alıp ayaküstü yeme alışkanlıkları yokmuş.
4. Abur cuburların insanlara etkileri nelerdir?
Cevap: Günümüzde yaşamımızın bir parçası hâline gelen abur cuburlarmış.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları
C. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını yazarak tamamlayınız.
Cevap:
1. Balık, yumurta ve süt sağlıklı besinlerdendir.
2. Aşılarımızı zamanında yaptırmak bizi hastalıklara karşı korur.
3. Kişisel eşyalarımızı temiz ve düzenli kullanmalıyız.
Ç. Görsellerdeki varlıkların adlarını alfabetik sırayla yazınız.
Cevap:
Sırasıyla; kaplumbağa, kedi, köpek, kuş
D. Aşağıdaki kelimeleri zıt anlamlıları ile eşleştiriniz.
Cevap:
parlak – mat,
alt – üst,
düz – ters,
geniş – dar,
dolu – boş
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları
E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Hangi seçenekteki kelimelerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulabilir?
A) çocuklar – grip – hızla – arasında – yayılan B) için – dikkat – beslenmemize – sağlığımız – etmeliyiz
C) okçuluk – sporlarımızdan – olan – ata
2. Hangi seçenekteki atasözünde zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmıştır?
A) Ev alma, komşu al.
B) İşten artmaz, dişten artar. C) Dost başa, düşman ayağa bakar.
3. Aşağıdaki kelimelerden hangisi hecelerine doğru ayrılmıştır?
A) kal-em-lik B) ke-le-bek C) öğ-re-nci
4. Hangi öğrencinin açıklaması diğerlerinden farklı bir noktalama işaretiyle ilgilidir?
A) Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır. B) Satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
C) Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.
Günümüzde telefon, internet ve bilgisayarlar ile iletişim sağlanmaktadır.
Özellikle internetin hayatımıza ve telefonlarımıza girmesiyle beraber iletişim çok daha kolay hale gelmiş ve dünyanın her yerinden haberleşme anında sağlanabilmiştir.
Günümüz neredeyse her evde bu aletler bulunmakta iletişim ve haberleşme bu aletler aracılığı ile yapılmaktadır.
Bu aletlerin çeşitlerine göre farklı kullanım şekilleri vardır.
Ancak bunlardan konuşarak, mesajlaşarak ve görüntülü arama şeklinde iletişim sağlanabilir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Kahvaltıda yiyebileceğin sağlıklı yiyeceklerden oluşan bir menü yazar mısın?
Cevap :
Süt, ekmek, yumurta, bal, peynir ve zeytin.
Soru : b. Kahvaltı menünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu broşürden edindiğiniz bilgiler hakkında onlarla konuşunuz.
Cevap :
Süt veya meyve suyu, ekmek , peynir çeşitleri, zeytin, bal veya reçel. Bu broşürden nasıl sağlıklı beslenmemiz gerektiğini öğrendim.
Günde 8 – 10 bardak su içmeli, sağlıklı olmak ve sağlıklı kalmak için her sabah mutlaka kahvaltı yapmalı, çay veya gazlı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suyu, süt ve ayran içmeli, besinleri yavaş ve iyice çiğneyerek yemeliyiz. Bunlar bizim sağlığımız için çok önemlidir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 205-206-207-208-209-210 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Aşı hastalıkların önlenmesi amacıyla vücuda üretilmiş olan sıvının verilmesi ile yapılır.
Sağlıklı bir risk grubunda olan kişilere yapılan aşı vücudun bu hastalıktaki mikropları tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlar.
Aşılamanın amacı enfeksiyon hastalıkları gibi Zorlu hastalıklara karşı vücudu korumak için bağışıklık sistemine yardımcı olmaktır.
Aşı sebebiyle söz konusu enfeksiyonuna karşı vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Aktif bağışıklık sağlamak için hazırlanan aşılarda güncelle atılmış canlı organizmalar ölü veya etkisiz hale getirmiş organizmalar yaratılmış bakteri ürünleri kullanılır.
Başarı oranın yüksek olmakla beraber hastalığa karşı ne kadar koruyacağı kişinin bağışıklığı ile ilgilidir.
Aşı hasta olmayan ve risk altında olan kişilere belirli hastalıklardan koruyabilmek için yapılan sağlık uygulamasıdır.
İnsanlar bu hastalıklara yakalanmamak veya yakalandıkları zaman hafif atlatabilmek için aşı olurlar.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.
Aşı sağlıklı olup risk grubunda olan kişilere yapılan bağımsızlıktaki mikropları vücudun tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlayan gelişmiş bir teknolojidir.
Aşı sebebiyle vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Ayşe bana bunları ve belirli aralıklarla yapılan iğneleri hatırlatıyor.
Hastalık :
Hastalık kişinin yaşam kalitesini düşüren ve ağrı gibi durumlar sebebiyle her insanın bazen veya sıklıkla başına gelen durumları hatırlatıyor.
Hastalık grip gibi zaman zaman hayatımızda olup geçen bazen de ağır durumlar gibi insanı yatağa düşüren veya uzun süreli tedavi gerektiren durumları da hatırlatmaktadır.
Kişi bunun için bağışıklığını kuvvetlendirmeli sağlıklı beslenip spor yaparak hastalıklara karşı direnç kazanmalıdır.
Soru : b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap :
duyuru: herhangi bir olguyu, bir işi, bir durumu duyurmak için yayımlanan yazılı veya sözlü haber ilan, anons
hepatit: Sarılık
virüs: hastalık yapıcı, bakterilerden daha küçük, yaşamak için bir başka hücrenin içine girmek zorunda olan ve ancak elektron mikroskobunda görülen parazit.
Soru : c. Yukarıdaki kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.
Cevap :
duyuru:
Yapılan duyurunun herkes tarafından duyulduğundan emin olmanı istiyorum.
Duyuru herkesi şaşırtmış ,büyük bir sessizlik meydana getirmişti.
hepatit:
Hepatit hastalığı çocuklarda ve yetişkinliklerde görülebilen bir hastalıktır.
Doktor yakalanmış olduğu hepatit hastalığına karşı tedavi yollarını anlatıyordu.
virüs:
Virüslere karşı ellerini nasıl yıkayacağını gösteriyordu.
Virüslere karşı bağışıklık sistemimizi kuvvet tutmalıyız.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Okul bahçesinde oynayanlar kimlermiş?
Cevap :
Okul bahçesinde oynayanlar Selin, Sibel , Zeynep ve arkadaşlarıymış.
2. Öğretmen, sınıfa gelir gelmez ne söylemiş?
Cevap :
Öğretmen Birgül sınıfa gelir gelmez okula sağlık görevlilerinin gelip aşı yapacaklarını söylemiş.
3. Aşıdan korkanların hangi davranışı diğerlerini güldürmüş?
Cevap :
Aşıdan korkanların tavşanlar gibi küçücük olup sıraların altına girmesi davranışı diğerlerini güldürmüş.
4. Zeynep ve Selin niçin plan yapmışlar?
Cevap :
Zeynep ve Selin aşı olmak istemedikleri için plan yapmışlar.
5. Sağlık görevlisi, öğrencilere neler açıklamış?
Cevap :
Sağlık görevlisi, öğrencilere birazdan yaptıracakları hepatit aşısı ile hastalığa karşı güçlenmiş olacaklarını açıklamış.
6. Selin ve Zeynep aşı olmaya nasıl karar vermişler?
Cevap :
Senin ve Zeynep aşı olmaya sağlık görevlisinin söylemiş oldukları bilgiler sonrasında karar vermişler.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : Aşı
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap :
Okulda Aşı
Hepatit Aşısı
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Selin, Zeynep ve arkadaşlarının, teneffüste oynadıkları oyunun adını noktalı yere yazıp kurallarını okuyunuz. Bu oyunu, kurallarına uygun olarak arkadaşlarınızla okul bahçesinde oynayınız.
Cevap :
Kör Ebe Oyununun Kuralları
• Bir tekerleme yardımıyla ebe olacak kişi seçilir.
• Ebenin gözleri bir eşarpla bağlanarak kapatılır. Diğer oyuncular, ebenin çevresinde serbest bir şekilde gezinir.
• Ebe, diğer oyunculardan birine dokunarak ebeliğini ona devretmeye çalışır. Diğer oyuncular ise “Körebe, sesime gel!” diye seslenerek, ebeye dokunup kaçarak eğlenirler.
• Ebe, kendisine seslenen, dokunup kaçan oyuncuların yerini belirmeye çalışır. Bu sayede onlara dokunarak ebeliğini devreder.
Soru : b. Siz de bildiğiniz bir oyunu, kurallarını aşağıya yazarak arkadaşlarınıza tanıtınız.
Bu bir takım oyunudur ve takımlar en az ikişer kişiden oluşur.
Ancak yeterlik işi olmayınca 3 kişi arasında da takımsız olarak oynanabilir.
Atıcı olan takım belirli bir mesafede durur ve ortada olan kişiyi topla vurmaya çalışır.
Topa yakalanmadan karşıya geçmeye çalışır.
Topu eliyle tutabilirse bir can kazanmış olur ve kazandığı canlar sayısınca vurulduğu zaman oyundan çıkmaz.
Kazanmış olduğu bu canı arkadaşına da verebilir.
Bütün herkes yanıncaya kadar oyun devam eder ve ortadakilerin hepsi yanınca sıra atan takıma geçer.
Bu sefer atan takım ortadadır ve oyun bu şekilde devam eder.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi hecelerine ayırarak yazınız.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203-204 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Soru : b. Kelimeleri hecelerine ayırırken kullandığınız noktalama işaretinin adını söyleyiniz.
Cevap :
Eğik çizgi olarak adını ifade edebiliriz.
Soru : c. Aşağıdaki açıklamaları okuyarak heceleri göstermek için kullandığınız bu noktalama işaretinin diğer görevlerini öğreniniz.
Cevap :
• Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
• Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberden edindiğiniz bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Grip salgını ile kuru hava arasında nasıl bir bağ var?
Gribin bir salgın dönemi vardır. Yakın zaman öncesine kadar kimse bu hastalığın neden kış aylarında yayıldığını bilmiyordu. Sorunun cevabı virüsün bulaşma yollarıyla ilgili.
Hava sıcaklığı düşer düşmez grip sezonu da başlar. Ateş ve kol ve bacaklarda bir haftadan fazla süren ağrı ve sızı hissedilir. İşte bu griptir. Bu kadar çok insanı etkileyen ve ne zaman vuracağı belli olan bir hastalığın neden soğuk havada yayıldığı konusunda bilim insanlarının pek fikir sahibi olmaması inanılır gibi değil. Fakat son beş yılda bu sorunun cevabı bulundu. Her şey hapşırma sonucu çıkan virüslerin havada varlığını koruması ile açıklanıyor.
Dünyada her yıl beş milyon kişi gribe yakalanıyor… Grip virüsü öyle çabuk değişim geçiriyor ki bir sonraki sezonun virüs türüne vücudun hazırlanmaya zamanı olmuyor.
(Genel ağdan alınmıştır.)
Cevap :
Bu haberden gribin kış aylarında daha yaygın olduğunu bakış aylarında artma sebebinin hapşırma sonucu virüslerin havada varlığını koruması ile olduğu bilgilerini öğrendim.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sembolleri, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203-204 Cevapları”
Kişinin hayatını tehlikeye sokacak herhangi bir kaza veya Hayati tehlikeye düşüren bir durum olduğu zaman ilk yardım yapılması gerekebilir.
İlk yardımı sadece eğitim almış kişiler yapmalı ve bu eğitimi bilmeyen kişilerin insanlara fayda sağlayayım derken zarar verebileceğini unutmamalıdır.
İlk yardım eğitimi hayati değer taşımaktadır.
İlk yardımın amacı ilk yardım yapılan hastayı hayata tutarak sağlık kuruluşuna ulaştırmaktır.
İlk yardım kişinin hayatının riske girmiş olduğu acil durumlarda, ve herhangi bir kaza durumunda yapılmaktadır.
İlk yardım yapacak olan kişinin kesinlikle bu eğitimi almış olması gerekmektedir.
İlk yardım sağlık görevlileri tarafından tıbbi yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması veya durumun daha kötüye gitmemesi için olay yerinde olan malzemelerle yapılır.
Amaç hastayı hayatta tutmak ve sağlık kuruluşuna ulaştırarak tedavisinin orada yapılmasını sağlamaktır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelime ve kelime grubu ile anlamlarını eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelime grubunun anlamını boş kutucuğa yazınız.
Cevap :
Kazazede : Kazaya uğramış kaza geçirmiş olan kimse
Yaya kaldırım : Cadde ve sokaklarda yürümek için yapılmış yüksekçe yer
İlkyardım : Kaza geçirenin hayatını kurtarmak veya durumunun daha kötüleşmesini önlemek için yapılan yardım
Üst geçit : Trafik akışını kesmemek için bir yolun üstünden geçirilen köprü biçimden üstü açık geçit
Yaya : Yürüyerek giden (kimse).
Soru : b. Bu kelime ve kelime grubunu kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap :
Kazazede : Kazazedenin durumu çok ağır görünüyordu.
Yaya kaldırım : Trafikte mutlaka yaya kaldırımında kullanmalıyız.
İlkyardım :İlk yardım kesinlikle bu eğitimi almış sağlık görevlileri tarafından yapılmalıdır.
Üst geçit :Yayalar için ayrılmış olan üst geçitler trafik için güvenli alanlardır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. İlk yardımda bulunacak kişi hangi özelliklere sahip olmalıdır?
Cevap :
İlk yardımda bulunacak kişi onu ile ilgili kuruluşlardan İlk yardım eğitimi almış olma özelliğine sahip olmalıdır.
2. Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarına ne sebep olmaktadır?
Cevap :
Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarına çoğunlukla insan hataları sebep olmaktadır.
3. Cadde ve sokaklarda nerede yürümeliyiz?
Cevap :
Cadde ve sokaklarda her zaman yaya kaldırımından yürümeliyiz.
Niye kaldırımında her zaman sağ taraftan yürümeliyiz.
4. Yaya kaldırımından yürürken diğer yayalara karşı nasıl davranmalıyız?
Cevap :
Yaya kaldırımından yürürken diğer yayalara karşı saygılı olmalıyız.
5. Karşıdan karşıya geçerken nereleri tercih etmeliyiz?
Cevap :
Kaçtan karşıya geçerken varsa alt ve üst geçitleri, yaya geçitlerini, trafik polisinin olduğu yerlerde ve trafik ışıklarının olduğu yerleri tercih etmeliyiz.
6. Oyunlarımızı nerelerde oynamalıyız?
Cevap :
Oyunlarımızı boşarsa da, okul bahçelerinde ve oyun bahçesinde oynamalıyız.
7. Kaç yaşından önce taşıtların ön koltuğunda oturmamalıyız?
Cevap :
11 yaşından önce taşıtların ön koltuğunda oturmamalıyız.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : İlk yardım ve kazalardan korunmak için neler yapmalıyız? Aşağıya yazınız.
Trafik ışıkları ve trafik polisi trafiğin güvenliğini sağlamak için konulmuştur.
Trafik kazalarına baktığımız zaman en büyük nedeninin insan kaynaklı hatalar olduğunu görüyoruz.
Bu yüzden trafik kurallarına çok dikkat etmeliyiz.
Trafik ışıkları ve trafik polisinin olmadığı alanlarda daha da dikkatli olmalı düşünerek hareket etmeliyiz.
Yayı olarak yürüdüğümüz zaman mutlaka kaldırımları tercih etmeli kırmızı ışık yansa bile araçların durup durmadığını kontrol ettikten sonra karşıdan karşıya geçmeliyiz.
Sürücüler ve yayalar trafik kurallarına uyuduktan sonra kaza yapma riski de azalacak ve insanlar daha güvende olacaktır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazınız.
Cevap:
hâl = durum
hata = yanlış
tat = lezzet
fayda = yarar
okul = mektep
doktor = tabip
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla yazınız.
Cevap:
ders
doktor
karar
kaymak
pasta
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerden ilk harfi büyük yazılması gerekenleri işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 187-192-193-194-195-196 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazınız.
1. besinden – yemeliyiz – her – kadar – gerektiği
Cevap:
Her besinden gerektiği kadar yemeliyiz.
2. için – yararlı – vücudumuz – tüketmeliyiz – besinler
Soru : Aşağıdaki cümlelerde, kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.
Cevap:
• Size haber vermek için geldim (.)
• Ahmet bizi duyuyor musun (?)
• Ankara (,) İzmir (,) İstanbul ve Eskişehir (‘) de yaşamış.
• Bursa (‘) nın Gemlik ilçesinde mi oturuyorsunuz (?)
• Eyvah (!) anahtarımı evde unuttum (.)
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : “Aşı nedir?” ve “Neden aşı oluruz?” sorularının cevapları hakkında araştırma yapınız.
Aşı hastalıkların önlenmesi amacıyla vücuda üretilmiş olan sıvının verilmesi ile yapılır.
Sağlıklı bir risk grubunda olan kişilere yapılan aşı vücudun bu hastalıktaki mikropları tanıyarak savunma geliştirilmesini sağlar.
Aşılamanın amacı enfeksiyon hastalıkları gibi Zorlu hastalıklara karşı vücudu korumak için bağışıklık sistemine yardımcı olmaktır.
Aşı sebebiyle söz konusu enfeksiyonuna karşı vücudun bağışıklık kazanmasına çalışılır.
Aktif bağışıklık sağlamak için hazırlanan aşılarda güncelle atılmış canlı organizmalar ölü veya etkisiz hale getirmiş organizmalar yaratılmış bakteri ürünleri kullanılır.
Başarı oranın yüksek olmakla beraber hastalığa karşı ne kadar koruyacağı kişinin bağışıklığı ile ilgilidir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 187-192-193-194-195-196 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır ve geleneksel bir Türk sporudur.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek bu oyunu oynadıkları için bu isimle anılmıştır.
Yağlı güreş “er meydanı tırnak işaretlerinden genellikle yeşillikli alanlarda yapılır.
Yalanım vücutları tutmak zor olduğu için büyük güç ve ustalık gerekir.
Resmi kaynaklara göre Türklerin Anadolu’dan Rumeli’ye geçtikleri tarihten beri bu spor yapılmaktadır.
Yağlı güreş sporu düğünlerde, panayırlarda, mola veren askeri birliklerde eğlence unsuru olarak yapılmaya devam edilmiştir.
Osmanlı devleti zamanında da özellikle Ramazan ayında düğün ve Ramazan güreşçileri adı altında müsabakalar düzenlemişlerdir.
Yağlı güreşlerde genellikle müsabakalar 40 dakika sürmektedir.
Bu süre içerisinde biri kazanamazsa süresiz atmaya gidilir ve ilk puanı alan güreşçi kazanmış olur.
Cirit
At üzerinde oynanan Ata sporlarımızdan bir tanesidir.
At üzerinde olan sporcunun ciritini rakibe karşı isabetli bir şekilde atması ve rakibine üstün gelmesini amaçlayan bir spordur.
Günümüzde genellikle kar, Bayburt, Ardahan, Uşak ve Erzurum’da oynanır.
Ata sporumuz olan cirit Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geldikleri dönemden beri oynadığı düşünülmektedir.
Aslında bu bir savaş oyunudur
Müsabakalarda yaşanan hayati tehlike nedeniyle ülkücü Mahmut döneminde oyun yasaklanmış daha sonra bu oyun tekrar Anadolu’da oynamaya başlanmıştır.
Oyunda müsabakaların ana konusu güçlü olanın galibiyeti ve savaşta düşmanı takım halinde alt etmeye olan çabadır.
Diğer sporlarda olmamasına rağmen Bu sporda karşı tarafa affetme puan kazandırmaktadır.
Okçuluk
Okçuluk ata sporlarımızdan bir tanesidir.
Osmanlı’da spor maksatlı okçuluk yarışmalarında birkaç çeşit bulunmaktaydı.
Bunlardan bir tanesi uzun mesafe atışlarıydı. Bu müsabakalara büyük rekorlar girmiştir.
2. yarışma ise hedef atışlarıydı. Hedeflenen bölgeye oklar vurmaya çalışılır ve yarışmalar bu şekilde düzenlenirdi.
Genelde günümüzde kullanılan zeytin çekirdeği formundaki metal uçlar kullanılırdı.
Diğer yapılan gösteriler ve yarışmalar ise sert cisimleri delme ve atlı okçuluk disiplinleriydi.
Bu yarışmalarda ve müsabakalarda ucu sertleştirilmiş Çelik uçlarla kalın ağaç kütüklerini veya sert maden levhaları delmek üst üste konmuş birkaç maden levhayı kolaylıkla delebilmeye çalışılırdı.
Binicilik
Binicilik sporu ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Tarihe baktığımız zaman birincilik sporu ilk olarak Türklerde görülmektedir.
Ata binen ilk kavim Türklerdir ve atlar ilk kez Türkler tarafından evcilleştirilmiştir.
Tarihimiz boyunca engelli veya engelsiz olarak at üzerinde gösterirler ve yarışmalar yapılmıştır.
Ata sporlarımızın başlıcaları yağlı güreş, cirit , okçuluk ve biniciliktir.
Yağlı güreş geleneksel bir Türk sporudur yarışma veya gösteri şeklinde birçok yerde sergilenmektedir.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek rakiplerini yenmeye çalıştıkları için bu ismi almıştır.
Oyun süresi 40 dakikadır ve eğer kazanan olmazsa sınırsız uzatmaya gidilir.
Ata sporlarımızdan bir tanesi de at üzerinde oynanan cirittir.
Cirit oyununda sporcunun rakibine karşı atması ve rakibine üstün gelmesi amaçlanmakla beraber rakibini affetmesi de puan kazandırmaktadır.
Okçuluk oyunu da diğer bir ata sporumuzdur. Spor ve gösteri maksatlı oku en uzak alana atma ve verilen hedefe isabet ettirme gibi çeşitleri vardır.
Diğer bir ata sporumuz olan birincilik ise ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Ata ilk evcilleştiren ve ilk olarak kullanan, binen kişiler Türklerdir.
2. Arkadaşlarınızın yaptıkları sunumlardan hangisinin ilginizi çektiğini nedenini de belirterek söyleyiniz.
Cevap:
Arkadaşlarımızın yaptıkları sunumların hepsini beğendim. Çünkü her birinin başka güzel bir yanı vardır.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri yazınız.
Cevap :
Ekipman : Bir işte veya bir yerde kullanılan eşya veya aletlerin tamamı.
Hedef : Nişan alınacak yer.
Yay : Ok atmaya yarayan, iki ucu arasına esnek bağ gerilmiş, eğri ağaç veya metal çubuk.
Okçuluk : Ok ve yay kullanarak yapılan spor.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Okçulukta kullanılan ekipmanlar nelermiş?
Cevap :
Okçulukta kullanılan ekipmanlar ok ve yaydır.
2. Yay ve okların üretiminde neler kullanılırmış?
Cevap :
Yay ve okların üretiminde ahşap ya da çelik kullanılırmış.
3. Hedef tahtasında hangi renk daireler bulunurmuş? Bu daireler nasıl numaralandırılırmış?
Cevap :
Hedef tahtasında sarı, kırmızı, mavi, siyah ve beyaz renkler bulunurmuş.
Bu daireler içten dışa doğru 10′ dan 1’e kadar numaralandırılırmış.
4. Metinde, okçuluk hakkında başka hangi bilgiler verilmiş?
Cevap :
Okçuluk hakkında her okul hedefte vurduğu yere göre puan aldığı, yarışmanın birincisi her turda yaptığı atışlardan aldığı puanları belirlendiği bilgileri verilmiştir.
Ayrıca okçuluk sporuna başlamanın yaşının 9-10 yaşları oldu okçuluğun hem bireysel hem de takım sporu olarak oynanabileceği, Türklerin tarihi boyunca okçuluğa büyük önem verdiği, konsantrasyon, sabır, güçlü kol ve sırt kasları isteyen bir oyun olduğu bilgileri de verilmiştir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : Okçuluk
Soru : b. Metne uygun bir başlık yazınız.
Cevap :
Ata Sporlarımızdan Okçuluk
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı cümleler oluşturunuz.
Cevap :
Ok yayın gerdirilmesiyle hedefe fırlatılır.
Okun vurduğu hedefte puana bakılır.
her turda alınan puanlar hesaplanır.
Türkler okçuluğa büyük önem vermişlerdir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, sporun faydaları ile ilgili bir slogan yazınız. Bu sloganı kullanarak bir afiş hazırlayınız.
2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik CevaplarıSayfa 178, 179, 180
2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
İHTİYAR ADAMIN ÇOCUKLARINA ÖĞÜDÜ
İhtiyar bir adam, üç oğluna öğütler veriyormuş. Birbirine bağlanmış birkaç daldan oluşan demeti çocuklarına uzatmış:
— Bakalım bunları kırabilecek misiniz, demiş.
En büyük oğlu, demeti eline almış. Bütün gücüyle kırmaya çalışmış ama bir türlü başaramamış:
— Benden güçlü olan denesin, diyerek demeti geri vermiş.
Bu kez demeti ortanca oğul almış. O da uğraşmış ama başaramamış. Son olarak demeti, en küçük oğul almış. Onun da uğraşmaları bir sonuç vermemiş. Çocuklarını dikkatle izleyen ihtiyar adam, dal demetini eline almış:
— Şimdi size gücümle neler başarabileceğimi göstereceğim, demiş.
İhtiyar adamın oğulları, babalarının kendilerine şaka yaptığını sanarak gülmüşler. (…) İhtiyar adam, dalları demetten birer birer ayırmış ve hepsini teker teker kırmış:
— Dallar bir aradayken onları kıramadınız. İşte birliğin gücü budur. Ama onları birbirinden ayırdığım zaman hepsini kolayca kırdım. Sevgili çocuklarım, siz de birlik ve beraberlik içinde olun, demiş.
Jean De La FONTAINE (Jon Dö La FONTEN) La Fontaine’den Seçmeler haz.: Emel İPEK
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. İhtiyar adam, çocuklarından ne yapmalarını istemiş?
Cevap : Dallardan oluşan demeti kırmalarını istemiş.
2. İhtiyar adam, dallardan oluşan demeti nasıl kırmış?
Cevap : Dalları demetinden birer birer ayırmış ve hepsini teker teker kırmış.
3. İhtiyar adamın çocuklarına öğüdü neymiş?
Cevap : İhtiyar adamın çocuklarına öğüdü birlik beraberlik içinde olmalarıymış.
C. Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu atasözlerini yazınız.
Cevap :
1. Ne ekersen onu biçersin.
2. İşleyen demir pas tutmaz.
3. Evdeki hesap çarşıya uymaz.
4. Gülme komşuna gelir başına.
5. İyilik eden, iyilik bulur.
6. Ayağını yorganına göre uzat.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları
Ç. Aşağıdaki açıklamaları uygun noktalama işaretlerinin adlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
1. Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelimelerin arasına konur. = virgül
2. Soru eki veya kelimesi içeren cümle veya sözlerin sonuna konur. = soru işareti
3. Sevinç, korku gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna konur. = ünlem işareti
D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Ahmet’in, atasözlerimizle ilgili açıklamalarından hangisi yanlıştır?
A) 1 B) 2 C) 3
2. Hangi seçenekteki kelimeler zıt anlamlı değildir?
A) gerekli – lüzumlu
B) müsrif – tutumlu
C) üretim – tüketim
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır ve geleneksel bir Türk sporudur.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek bu oyunu oynadıkları için bu isimle anılmıştır.
Yağlı güreş “er meydanı tırnak işaretlerinden genellikle yeşillikli alanlarda yapılır.
Yalanım vücutları tutmak zor olduğu için büyük güç ve ustalık gerekir.
Resmi kaynaklara göre Türklerin Anadolu’dan rumeli’ye geçtikleri tarihten beri bu spor yapılmaktadır.
Yağlı güreş sporu düğünlerde, panayırlarda, mola veren askeri birliklerde eğlence unsuru olarak yapılmaya devam edilmiştir.
Osmanlı devleti zamanında da özellikle Ramazan ayında düğün ve Ramazan güreşçileri adı altında müsabakalar düzenlemişlerdir.
Yağlı güreşlerde genellikle müsabakalar 40 dakika sürmektedir.
Bu süre içerisinde biri kazanamazsa süresiz atmaya gidilir ve ilk puanı alan güreşçi kazanmış olur.
Cirit
At üzerinde oynanan Ata sporlarımızdan bir tanesidir.
At üzerinde olan sporcunun ciritini rakibe karşı isabetli bir şekilde atması ve rakibine üstün gelmesini amaçlayan bir spordur.
Günümüzde genellikle kar, Bayburt, Ardahan, Uşak ve Erzurum’da oynanır.
Ata sporumuz olan cirit Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geldikleri dönemden beri oynadığı düşünülmektedir.
Aslında bu bir savaş oyunudur
Müsabakalarda yaşanan hayati tehlike nedeniyle ülkücü Mahmut döneminde oyun yasaklanmış daha sonra bu oyun tekrar Anadolu’da oynamaya başlanmıştır.
Oyunda müsabakaların ana konusu güçlü olanın galibiyeti ve savaşta düşmanı takım halinde alt etmeye olan çabadır.
Diğer sporlarda olmamasına rağmen Bu sporda karşı tarafa affetme puan kazandırmaktadır.
Okçuluk
Okçuluk ata sporlarımızdan bir tanesidir.
Osmanlı’da spor maksatlı okçuluk yarışmalarında birkaç çeşit bulunmaktaydı.
Bunlardan bir tanesi uzun mesafe atışlarıydı. Bu müsabakalara büyük rekorlar girmiştir.
2. yarışma ise hedef atışlarıydı. Hedeflenen bölgeye oklar vurmaya çalışılır ve yarışmalar bu şekilde düzenlenirdi.
Genelde günümüzde kullanılan zeytin çekirdeği formundaki metal uçlar kullanılırdı.
Diğer yapılan gösteriler ve yarışmalar ise sert cisimleri delme ve atlı okçuluk disiplinleriydi.
Bu yarışmalarda ve müsabakalarda ucu sertleştirilmiş Çelik uçlarla kalın ağaç kütüklerini veya sert maden levhaları delmek üst üste konmuş birkaç maden levhayı kolaylıkla delebilmeye çalışılırdı.
Binicilik
Binicilik sporu ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Tarihe baktığımız zaman birincilik sporu ilk olarak Türklerde görülmektedir.
Ata binen ilk kavim türklerdir ve atlar ilk kez Türkler tarafından evcilleştirilmiştir.
Tarihimiz boyunca engelli veya engelsiz olarak at üzerinde gösterirler ve yarışmalar yapılmıştır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Şule Piknikte Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 175, 176, 177
2. Sınıf Türkçe Kitabı Şule Piknikte Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
ŞULE PİKNİKTE
O gün günlerden pazardı. Şule sabah erkenden kalktı. Pencereden dışarı baktı. Güneş parıl parıl parlıyordu. Şule çok mutluydu. Çünkü ailesi ile birlikte pikniğe gideceklerdi.
Hemen banyoya giderek elini yüzünü yıkadı. Dişlerini fırçaladı. Şule, her sabah kalkar kalkmaz bunları yapması gerektiğini çok iyi biliyordu. Böylece temiz ve sağlıklı oluyordu. Sabah temizliğini yaptıktan sonra mutfağa gitti. Annesine, “Günaydın anneciğim.” dedi. Annesi de, “Günaydın yavrum.” diyerek ona karşılık verdi.
Annesi piknik için hazırlık yapıyordu. Babası da eşyaları arabaya yerleştirmeye başlamıştı. Tüm hazırlıklar bittikten sonra neşe içinde yola çıktılar. (…)
Çok geçmeden piknik yapacakları yere geldiler. Burası çok güzel bir yerdi. Hemen arabadan indiler. Piknik yerinde daha pek çok aile vardı. Herkes neşe içinde piknik yapıyordu.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları
Hava mis gibi kokuyordu. Gelincik ve papatya çiçekleri çok güzel görünüyordu. Kuşlar ötüyor, kelebekler uçuyordu. Çocuklar oyun oynuyorlardı. Şule de onlara katıldı. Her şey çok güzeldi. Bir süre sonra Şule acıktığını hissetti. Annesi ve babası yemeği hazırlıyordu. Sofraya oturdular ve iştahla yemeklerini yediler. (…)
Akşama doğru bazı aileler gitmek için toparlanmaya başladı. Bir saat sonra pek çoğu piknik yerinden ayrıldı. Şule, çevresine baktığında birden çok üzüldü. Sabah geldiklerinde piknik yeri tertemizdi. Oysa şimdi çevre çok kötü görünüyordu. Çöpler toplanmadan bırakılmıştı. Her tarafta boş şişeler vardı. (…)
Şule arkadaşlarını topladı. Onlara, “Arkadaşlar, doğayı kirletmeye hakkımız yok. Bakın her şey ne kadar kötü görünüyor. Çevremizi temiz tutmalıyız. Yoksa bir daha piknik yapacak yer bulamayız.” dedi. (…)
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları
Çocuklardan biri söz aldı. “Öyleyse hepimiz birlik olalım. (…) Çöpleri ve boş şişeleri poşetlere toplayalım. Sonra bunları uygun yerlere atalım. (…)” dedi.
Şule, “Ayrıca bundan sonra çevremizin kirlenmesine izin vermeyelim. Yerlere çöp atanları uyaralım. Yaptıklarının yanlış olduğunu söyleyelim.” dedi. Sonra hep birlikte çöpleri toplamaya başladılar. Kısa sürede piknik yeri tertemiz oldu.
Babası, Şule’ye, “Aferin Şule. Bugün sen ve arkadaşların çok faydalı şeyler yaptınız. Ülkesini seven herkes böyle davranmalı. Sizinle gurur duyuyorum.” dedi.
Hülya ŞAT Şule Piknikte (Kısaltılmıştır.)
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Eski2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilinçli Tüketiyorum Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 170, 171, 172, 173, 174
2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilinçli Tüketiyorum Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
1. Ailenizin tüketim alışkanlıkları ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Ailem de özellikle annem hazır şeyler yerine doğal şeyleri tercih eder.
Babam bu konuda anneme destek verir.
Biz bazen hazır gıdalar ve yiyecekler tercih etsek de ailemizin bizler için hazırladıkları sağlıklı yiyecekleri çok severiz.
2. Metnin görselini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
Cevap:
Metin görseline baktığında metnin içeriğinin alışveriş listesi hazırlayarak alışveriş yapmaya giden bir ailenin yaşadıkları hakkında olduğunu tahmin ediyorum.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tüketmek ne demekmiş?
Cevap :
Tüketmek harcamak, satın almak, sahip olmak demekmiş.
2. Günümüzde daha çok üretip daha çok tüketmemizin sebebi neymiş?
Cevap :
Günümüzde daha çok üretip daha çok tüketmemizin sebebi Dünya nüfusunun artması ve reklamlarmış.
3. Tüketimin artması neden endişe vericiymiş?
Cevap :
Tüketimin artması doğal kaynaklarımızın tükenmesi nedeniyle endişe vericiymiş.
4. Tüketiciler olarak çevremizi korumak için neler yapabilirmişiz?
Cevap :
Tüketiciler olarak çevremizi korumak için satın aldığımız her şeyin çevremize olan etkilerini bilerek alışveriş yapmalı, bilinçli alışveriş yapmalı, atıklarımızı atmak için yollar geliştirmeliymişiz.
5. Gezegenimizin sağlıklı kalabilmesi için hepimizin sorumluluğu neymiş?
Cevap :
Gözeneğimizin sağlıklı kalabilmesi için yaşam şeklimiz de ve tüketim alışkanlıklarımızda küçük değişiklikler yapmak hepimizin sorumluluğuymuş.
6. Çevreyi korumak için en etkili hareket neymiş?
Cevap :
Çevreyi korumak için en etkili hareket kaçınılmaz ihtiyaçlar dışında tüketmemektir.
7. Yazarın, sorumluluk sahibi bir tüketici olmamız için tavsiyesi neymiş?
Cevap :
Yazarın , sorumluluk sahibi bir tüketici olmamız için tavsiyesi istediğimiz bir şeyi almadan önce birkaç gün beklemek ve ona gerçekten ihtiyacımız olup olmadığına bu şekilde karar vermekmiş.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Ailenizin bir ay boyunca neler tükettiğini düşünüp aşağıya listeleyiniz.
İlk önce almış olduğu ürünün bir ihtiyaç mı yoksa bir istek mi olduğuna karar verir.
Alacağın ne gerçekten ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa veya ihtiyaçlarını aldıktan sonra elinde birikimi varsa ürünü kaliteli ve en uygun fiyata almak için araştırma yapar.
Alacağı ürünün özelliklerine bakıp karar verdikten sonra üründe herhangi bir ayıp olmamasına dikkat eder.
Ürünü aldıktan sonra faturası ve fişini alarak eğer garantisi varsa garantisini yaptırır ve elektronik ürün ise çalışıp çalışmadığını kontrol eder.
Üründe veya kargolanmasında veya kargolanmasında herhangi bir sıkıntı oluştuysa veya ürün çalışmıyorsa müşteri hizmetlerini arayarak hakkını savunur.
Mağdur edilmeye çalışıldığı durumda ise çiçek alet etmesine ve gerekirse dava açarak hakkını savunmasını bilir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Ekmeğin üretim aşamaları ilk önce buğday halinden toplanarak öğütülmesi ve un haline getirilmesiyle başlar.
Ardından ekmeğin çeşidine göre içerisine tuz ve Maya katılarak mayalandırılır ve yine çeşidine göre şekil verilerek pişirilir.
Uzun Cevap:
Ekmekler çeşidine göre farklı şekillerde pişirilirler.
Genel olarak bir ekmeği üretmek için buğday tohumları toplanır öğütülür ve un haline getirilir.
Un, Maya, su ve tuz gibi malzemeler karıştırılarak yorulur ve şekillendirilerek Maya dinlenip mayalanması için bekletilir.
Bir ekmeğin mayalanma süresi ekmeğin çeşidine ve koşullara göre değişebilir.
Ardından ekmeğin çeşidine göre şekil verdikten sonra gerekirse tepsi mayası yapılır ve hamur fırına verilerek pişirilir.
Ekmeğin hamur kısmı kalmadan yüzeyi kızarır ve kabarıklığı artınca fırından alınarak soğutulur ve ardından dilimlenir.
2. Ekmeğin üretim aşamalarına uygun olarak aşağıdaki görselleri numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap :
çiftçi = Geçimini toprağı ekerek sağlayan kimse; fellah
buğday = Buğdaygillerden, karasal iklimin olduğu bölgelerde yetişen, un yapımında kullanılan tanelerini taşıyan kılçıklı çiçekleri olan, tek yıllık otsu bitki (Triticum)
başak = Arpa, buğday, yulaf vb. ekinlerin tanelerini taşıyan kılçıklı başı
harman = Biçildikten sonra tahıl demetlerinin üzerinden düven geçirilerek tanelerin başaklarından ayrılması işi
Soru : b. Şiire göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Çiftçi önce tarlayısürer.
Ardından buğday tohumlarını toprağaeker.
Buğday bitkisi büyür, gelişir; başaklarıolgunlaşır.
Yazın buğday başaklarısararır.
Sararanbaşaklar biçilir.
Buğday taneleri saplarındanayrılır.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde ekmeğin üretim aşamalarından hangileri anlatılmıştır?
Cevap :
Şiirde ekmeğin üretim aşamalarından buğdayın ekilmesi ve toplanması kısmı anlatılmıştır.
2. Şair, şiirde ekmeğe nasıl seslenmiştir?
Cevap :
Şair, şiirde ekmeğe “güzel kokulu ekmek” diye seslenmiştir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki malzemelerden istediklerinizi seçip uygun cümleler yazarak bir turşu tarifi hazırlayınız.
Cevap :
Benim Turşu Tarifim
Malzemeler: Kornişon, sarımsak, sirke ,tuz ve su
Yapılışı: Ben kornişon turşusunuçok severim. Bir bardak sirkenin üzerine yetecek kadar su ve tadına bakarak birkaç kaşık tuz ilave ederim.
Konuşanları yıkayıp turşu yapacağım kaba koyduktan sonra üzerine bu sirkeli tuzlu su karışımını ekler ve sarımsakları da ilave ettikten sonra ağzını kapatırım.
Konuşuyorlar rengi değişir olma seviyesine kadar bekleriz.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-166-167-168-169 Cevapları”
5. ETKİNLİK
Soru : Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi? Düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.