2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İtfaiyeciler Göreve Gidiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164


2. Sınıf Türkçe Kitabı İtfaiyeciler Göreve Gidiyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Hangi durumlarda itfaiyeden yardım isteyebileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Hangi durumlarda itfaiyeden yardım isteyebileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İtfaiye şehir içinde veya evde meydana gelen yangınlarla karşılaşması durumunda, çöküntü, mahsur kalma, patlama ve sel gibi durumlarda yani teknik kurtarma gerektiren olaylara müdahale edilmesi durumunda çağrılabilir.

İtfaiyenin kurtarma ve söndürme hizmetleri yani afet yangın ve kazalarda yapmış olduğu çalışmalar ücretsizdir.

Ancak harici durumda su verme, su çekme, merdiven ve refakat hizmetleri her yıl belediyeler tarafından kararlaştırılan ücret karşılığı yapılır.


2. İtfaiye çağırmak için aranması gereken telefon numarasını söyleyiniz.


Kısa Cevap : “İtfaiye çağırmak için aranması gereken telefon numarasını söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Eskiden itfaiye için 110, orman yangın ihbar hattı için 177 aranıyordu.

İçişleri bakanlığı tarafından yapılan güncellemeye göre acil hatların hepsi 112 bünyesinde toplanmıştır.

112 Acil hattına mobil veya sabit hatlardan ücretsiz bağlanılabilir ve acil çağrı merkezlerini arayanların konumu otomatik belirlenebilir.

112 acil çağrı merkezlerinde 4 dilde hizmet vermektedir.


3. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


Cevap :

Metin görsellerini incelediğimde metnin itfaiyecilerin mahsur kalan bir hayvanı kurtarmaya çalışmaları ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Beste, metindeki bazı kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını açıklamış. Görsellerden yararlanarak noktalı yerlere uygun kelimeleri ve kelime gruplarını yazarak Beste’nin açıklamasını tamamlayınız.


Cevap :

İtfaiye, yangın söndürme kuruluşudur. Yangın söndürme kuruluşunda görevli kimseler itfayeci olarak adlandırılır. Yangın söndürmek üzere kullanılan özel olarak donatılmış motorlu araçlara itfaiye aracı adı verilir.


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeler ile anlamlarını eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını resimli sözlükten bulup boş kutucuğa yazınız.


Cevap :

Yetki ve sorumluluğu olan, yöneten kimse, önder, şef. = lider

Deniz, göl, ırmak vb. su kıyılarında veya karada dik yer. =  uçurum

Bitkisel liflerin veya çelik tellerin bükülmesiyle elde edilen kalın ip. =  halat

Bir nesne ve bir kişinin yaptığı iş ve işlev = görev


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. İtfaiyeciler, birilerinin yardıma ihtiyacı olduğunu nasıl öğreniyorlarmış?


Cevap :

İtfaiyeciler, birilerinin yardıma ihtiyacı olduğunu istasyondaki telefonun çalmasından öğreniyorlarmış.


2. İstasyondaki telefon çaldıktan sonra itfaiyeciler ne yapıyorlarmış?


Cevap :

İstasyondaki telefon çaldıktan sonra itfaiyeciler çok hızlı bir şekilde hazırlanıyor ve hemen araçlarına binip yola çıkıyorlarmış.


3. Yoldaki araçların, itfaiye aracını görünce uydukları trafik kuralı neymiş?


Cevap :

Yoldaki araçların, itfaiye aracını görünce uydukları trafik kuralı aracın geçebilmesi için yol vermeleridir.


4. İtfaiyeciler olay yerine varınca ne yapıyorlarmış?


Cevap :

İtfaiyeciler olay yerine varınca işe koyulmak için hazırlık yaparken liderleri çevreyi inceliyormuş.


5. Metne göre bu kez kimin itfaiyecilerin yardımına ihtiyacı olmuş?


Cevap :

Metne göre bu kez tilkinin itfaiyecilerin yardımına ihtiyacı olmuş.


6. İtfaiyeciler, tilki yavrusunu nasıl kurtarmışlar?


Cevap :

İtfaiyeciler, tilki yavrusunu uçurumun kenarına bir halat sarkıtıp içlerinden birinin bu halatla aşağıya inip tilkiyi çıkarması ile kurtarmışlar.


7. İtfaiyeciler görevlerini bitirince ne yapıyorlarmış?


Cevap :

İtfaiyeciler görevlerini bitirince bir sonraki görevlerini beklemek için itfaiye istasyonuna geri dönüyorlarmış.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

İtfaiyeciler

Küçük Tilkiyi Kurtaran İtfaiyeler


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. İtfaiyecilerin bu malzemeleri ne amaçla kullandıklarını örnekteki gibi cümleler yazarak açıklayınız.


Cevap :

Gaz maskesi içerideki dumandan ve zehirli gazlardan etkilenmemelerini sağlar.

Giydikleri başlık başlarını darbelerden korur.

Yangın söndürme hortumu yangını söndürebilmelerine yardımcı olur.

Yangın tüpü ısı ve oksijen arasındaki bağlantıyı kesmeye yarar.

Balta yangın ve olay yerine girmek için kırılması gereken bölgelerin kırılmasını sağlar.

Eldiven ellerinin ısıdan dolayı zarar görmemesine yardımcı olur.

Hoparlör anons yapmada ve sesin içerideki kişilere ulaşmasına yardımcı olur.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : “Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : ““Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” Sözünden anladığım yollarda mutlaka ambulansları yol verilmesi gerektiğidir.

Kişi ambulansa yol verdiği zaman ambulansın içerisinde bulunan hastanın sağlığını korumasına yardımcı olacak ve belki de onun hayatta tutunmasına yol açmış olacaktır.

Bizim ve sevdiklerimizin de bir gün ambulansta olabileceğini düşünerek mutlaka ambulansa yol vermeli ve ambulansa yol vermenin hayatı önem taşıdığının bilincinde olmalıyız.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin son hecelerinden örnekteki gibi yeni kelimeler oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.


Kısa Cevap : “Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ekmekler çeşidine göre farklı şekillerde pişirilirler.

Genel olarak bir ekmeği üretmek için buğday tohumları toplanır öğütülür ve un haline getirilir.

Un, Maya, su ve tuz gibi malzemeler karıştırılarak yorulur ve şekillendirilerek Maya dinlenip mayalanması için bekletilir.

Bir ekmeğin mayalanma süresi ekmeğin çeşidine ve koşullara göre değişebilir.

Ardından ekmeğin çeşidine göre şekil verdikten sonra gerekirse tepsi mayası yapılır ve hamur fırına verilerek pişirilir.

Ekmeğin hamur kısmı kalmadan yüzeyi kızarır ve kabarıklığı artınca fırından alınarak soğutulur ve ardından dilimlenir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tutumlu Ol Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tutumlu Ol Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Tutumlu olmanın önemi nedir? 


Kısa Cevap : “Tutumlu olmanın önemi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tutumlu olmak her insanın sahip olması gereken güzel bir ahlaki karakterdir.

Tutumlu insanlar israftan kaçınarak birikim bile yapabilir ve ihtiyaçlarını önceledikleri için borç içinde kalıp sıkışmazlar.

Tutumlu insanlar nereye ne kadar para harcayacaklarını bilir ve kaliteli ürünü uygun bir fiyata almasını bilirler.

Tutumlu insanlar kaynakları da gereksiz harcamadıkları için çevreye ve insanlığa katkı sağlamış olurlar.


2. Nasıl tutumlu oluruz? 


Kısa Cevap : “Nasıl tutumlu oluruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tutumlu olmak için tutumlu olmanın önemi hakkında bilgi sahibi olmalı, tutumlu olmanın yollarını bilmeli, israftan kaçınmalı, tasarruf yapmayı bilmeli, gelir gider hesaplamaları yapmalı, sezon sonu indirimleri gibi indirimleri bekleyerek indirimlerden faydalanmalı, indirimleri takip etmeli, atmak yerine değerlendirmeyi bilmeliyiz.

Tutumlu olmak bize katkı sağladığı gibi aynı zamanda aile ve devlet bütçemize de katkı sağlayacak çevremizin daha az kirlenmesine yardımcı olacaktır.

Tutumlu olmayı bilmeli ve israftan kaçınmalıyız.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri kullanarak verilen cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

çarşı müsrif ihtiyaç tutumlu para

• Ali gereksiz şeylere para harcayan ………… müsrif……… bir çocuktur.

………. Çarşı……….., ihtiyaçlarımızı alabileceğimiz dükkânların bulunduğu alışveriş yeridir.

• Arkadaşım Özge, gereksiz harcamalardan kaçınan ……….. tutumlu…….. birisidir.

• İstediğimiz ürünleri satın alırken …………..para……. öderiz.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Şair hangi konularda tutumlu olmamızı öğütlemiş?


Cevap :

Şair boş zaman, kullandığımız mallar konularında tutumlu olmamızı öğütlemiştir.


2. Şair hangi hayvanı örnek almamızı, hangi hayvandan ders çıkarmamızı istemiş? Sizce neden?


Cevap :

Şair karıncadan örnek almamızı, arıdan ders çıkarmamızı istemiştir. Çünkü karınca ve arı çok çalışkan hayvanlardır. Minik bir poleni ve karınca ise küçük bir kırıntıyı bile kullanır.


3. Şair çarşıdan neyi satın almamamızı istemiş?


Cevap :

Şair çarşıdan gereksiz malları satın almamızı istemiş.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin konusu : Tutumlu olmak


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki çocukların özelliklerini yazınız.


Cevap :

1. Resim: birikim yapan ve harçlıklarını israf etmeyen bir çocuktur.

2. Resim: dağınık, eşyalarının düzenli kullanmayan bir çocuktur.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki atasözlerini okuyunuz. Tutumlulukla ilgili olanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

() Dost başa, düşman ayağa bakar.
(✓) Ak akçe, kara gün içindir.
(✓) Ayağını yorganına göre uzat.
() Ev alma, komşu al.
() Acele yürüyen yolda kalır.
(✓) Damlaya damlaya göl olur.
(✓) İşten artmaz, dişten artar.
() Davulun sesi uzaktan hoş gelir.
(✓) Sakla samanı, gelir zamanı.
() Çanağa ne doğrarsan kaşığında o çıkar.
() Emek olmayınca yemek olmaz.
() İyi dost, kara günde belli olur.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : “Damlaya damlaya göl olur.” atasözünden anladıklarınızı aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : ““Damlaya damlaya göl olur.” atasözünden anladıklarınızı aşağıya kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Damlaya damlaya göl olur”  atasözünden anladığım tutumlu olmanın önemidir.

Bu atasözü küçük şeylerin zamanla birlikte büyük yatırımlara ve fırsatlara dönüşebileceği anlamına gelmektedir.

Tutumlu insanların küçük birikimleri küçümsemeyerek büyük birikimlere sahip olduğunu ve damla gibi görünen yatırımların zamanla göl kadar büyük olabileceğini ifade etmektedir.


7. ETKİNLİK 


Soru : Tutumlu olmak için okulda ve evde nelere dikkat ettiğinizi aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Tutumlu olmak için okulda ve evde nelere dikkat ettiğinizi aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tutumlu olmak için okulda ve evde hepimize düşen sorumluluklar vardır.

Ailemiz var arkadaşlarımızla beraber nasıl tutumlu olacağımız konusunda konuşabilir, evde faturaları gözden geçirerek tasarruf yollarını araştırabiliriz.

Damladığı için çok su harcayan musluk gibi bozuk olan eşyaları mutlaka tahmin ettirmeli garanti kapsamındaki ürünleri seçmeliyiz.

Gereksiz yere para harcamamalı alışverişe çıkmadan önce mutlaka eşyalarımızı kontrol ederek kendimize bir alışveriş listesi hazırlamalıyız.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, tutumlu olmakla ilgili bir afiş tasarlayınız.


Kısa Cevap : “Tutumlu olmakla ilgili bir afiş tasarlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Hangi durumlarda itfaiyeden yardım isteyebileceğinizi araştırınız. “Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünün anlamını araştırınız.


Kısa Cevap : “Hangi durumlarda itfaiyeden yardım isteyebileceğinizi araştırınız. “Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünün anlamını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Söndüremediğimiz yangın, deprem, selde mahsur kalma, patlamalarda, çökme gibi olaylarda, mahsur kalma ve arama kurtarma çalışmaları gerektiği zaman itfaiyecilerden yardım isteyebiliriz.

İtfaiyeciler bu saymış olduğumuz konularda eğitim alır ve bu işlerle ilgilenirler.

“Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” Sözünün  anlamı ambulansa yol vermenin önemi hakkındadır.

Ambulans yaralı veya hasta kişilerin hızla hastaneye götürülmeye çalışıldığı veya acil durumlarda müdahale için aranıp hastaya ulaşmaya çalışan sağlık  görevlilerini taşımaktadır.

Başkaları hayatı ile mücadele etmekteyken bizler de onlara yol vermeli bizim veya sevdiklerimizin de bir gün ambulansta olabilme ihtimalini düşünmeliyiz.

Bu yüzden ambulansa yol vermek kurtarılması gereken yaşama yol vermektir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Getirdiğiniz görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan’ı çok seviyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün bize hediye ettiği bir bayram. Türkiye Büyük Millet Meclisi açılırken Mustafa Kemal Atatürk bu güzel günü bize hediye etmiş. 23 Nisan’da oyunlar oynar gösteriler yapar ve çok eğleniriz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru :  a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya ülkeleri, dünyadaki çocukları.

çocuk : Daha bakıma muhtaç olan insan.

bayram : bir yılda veya belirli bir şekilde tekrar eden önemli bir olayı kutlamak için olan özel olan gün.

Türkiye : Bizim güzel vatanımız.


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü 365 günde tamamlar.

çocuk : Çocuklar, gelecek nesillerin yetişkinleridir.

bayram : Bayramı kutlamak için, büyükannemin yanına gidecektik..

Türkiye : Türkiye’de doğduğum için, çok mutluyum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Türkiye hangi özelliğiyle dünyanın tek ülkesiymiş?


Cevap : Çocuklara bayram veren tek ülke Türkiye’dir.


2. “Siyah, beyaz, sarı olsun,” derken şair kimlerden bahsetmiş?


Cevap : Siyah, beyaz, sarı olsun derken şair insanların ten renginden bahsetmiştir.


3. Şair kimlerin neşemize ortak olmasını istemiş?


Cevap : Şair bütün çocukların neşemize ortak olmasını istemiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını şiirden bulup karşılarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


siyah = beyaz

Cümlem : Resmini kullanmak için siyah ve beyaz boyayı karıştırarak gri boya elde etti.

kapalı = açık

Cümlem : Kapalı hediye kutusunun acele ile açtı.

düşman = dost

Cümlem : Düşman dost ayırt etmeden herkese ön yargısız yaklaşmaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan gününde

Atamız önemli bir günde

Hediye etti bize bu bayramı

Tüm dünyada bir tek çocuk bayramı

23 Nisan gününde

Ay yıldızlı bayrağımız

Şehitlerin kanıyla sulanmış

Elimizde, sallıyoruz göklere

23 Nisan gününde

Atatürk düşmanlardan temizledi

Emanet etti bu cennet vatanı

Özgürlüğümüzü verdi

23 Nisan gününde


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Önceki etkinlikte yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okurken nelere dikkat ettiniz? Aşağıdaki davranışlardan uyguladıklarınızı işaretleyiniz.


Cevap : Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , noktalama işaretlerine ve duygu ile okumaya dikkat ettim.

Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , duygularımı katarak okumaya çok dikkat ettim. Şiirdeki noktalama işaretlerine de dikkat etmeye çalıştım. Heyecanlanmadan okumaya dikkat ettim.

Satırları parmağımla takip ettim.
(X) Şiiri ezbere okudum.
(X)Acele etmeden, anlaşılır hızda okuma yaptım.
(X)Kelimeleri doğru telaffuz etmeye özen gösterdim.
(X)Vurgu ve tonlamaya dikkat ettim.
(X)Arkadaşlarımın duyabileceği bir ses tonu kullandım.
(X)Sesimi gereksiz yere alçaltıp yükseltmedim.
(X)Noktalama işaretlerine dikkat ettim, doğru yerlerde nefes aldım.
(X)Beden dilimi uygun şekilde kullandım.
(X)Dinleyicilerle göz teması kurdum.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.


Kısa Cevap : “Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat geleneksel Türk tiyatrosunun başlıca türlerinden birisidir. Karagöz ve Hacivat taklit ve konuşmaya dayalıdır. Perdede oynanan bir gölge oyunudur. Karagöz öğrenim görmemiştir ve zekidir. Hacivat ise eğitim görmüş ve gösteriş meraklısıdır.


“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kardan Adamın Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kardan Adamın Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

KARDAN ADAMIN ŞARKISI

(…) En hareketli ve cıvıl cıvıl mevsim bahardı. Baharın sesi her yerde duyulurdu. Bazen cıvıldayan bir kuş, bazen vızıldayan bir arıydı bu ses. Bazen de kış uykusundan uyanıp homurdanan huysuz bir ayı ya da bahçesini tırmıklayan bir tavşan…


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Yaz da pek farklı değildi. Sokaklar insanlarla dolar, ormandaki canlılar gölge arardı. Sonbaharda önce yapraklar sararırdı, sonra rüzgâr savururdu onları her yere. Bastıkça “haşır huşur” diye ses çıkarırdı kuru yapraklar. Ta ki temizlik görevlisi gelip yaprakları süpürene kadar. Temizlik görevlisinin süpürgesi de en az yapraklar kadar gevezeydi. “Haş huş” diye şarkı söylerdi süpürge, temizlik görevlisi onu salladıkça.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Kışınsa tüm doğa sessizliğe bürünürdü. Ne çayırlarda fındığını “kıtır kıtır” kemiren bir sincabın ne de ağacı “tak tak” oyan bir ağaçkakanın sesi duyulurdu. Kışın yalnız ayılar ve kaplumbağalar değil, sanki tüm doğa uyurdu. Etrafta ne birbirini kovalayan tül kanatlı helikopter böcekleri ne rengârenk kelebekler ne de “vız vız” uçuşan arılar olurdu.

Kışın bu sessizlik, kar yağana kadar sürerdi. Kar yağınca doğanın sessizliği bozulurdu. Atkısını takan, paltosunu ve şapkasını giyen çocuklar fırlardı dışarıya, oyun oynamaya. O kış da yine bol bol kar yağdı. Çocuklar sımsıkı giyinip çıktılar dışarıya. Ayşe, Ömer, Ali, Suna, Tuna… Neşeli kahkahalarla önce kartopu oynadılar. Karda dolaşıp yuvarlandılar. Sonra da kızakla kaydılar.

Sıra gelmişti kardan adam yapmaya. Karları top top yuvarladılar. Kocaman da bir baş yaptılar ona. İki kömür göz, bir de upuzun havuç burun. Suna, eski püskü atkısını da getirmişti yanında. Sımsıkı bağladılar atkıyı kardan adamın boynuna.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Kardan adam çocukları çok sevdi:
— Ne neşeli çocuklar bunlar, dedi.
Çocuklar, kardan adamın karşısına geçip bir de şarkı söylediler. (…)

Akşama doğru çocuklar, kardan adama el sallayıp evlerine gittiler. Her yer yine sessizliğe büründü. Kardan adamın canı çok sıkıldı. Ofladı kardan adam, pufladı… Gece ilerledikçe kendini iyice yalnız hissetti. Sonra da başladı çocuklardan duyduğu şarkıyı mırıldanmaya:

“Kar yağıyor lapa lapa,
Kar, oyundur çocuklara…”

Söyledikçe neşelendi, neşelendikçe söyledi. Kardan adamın şarkısıyla tüm doğa şenlendi. (…)

Koray Avcı ÇAKMAN
Masal Rüzgârı
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Gökyüzü ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Kısa Cevap : “Gökyüzü ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gündüzleri gökyüzüne baktığım zaman masmavi bir gök görmekteyim. Güneş sapsarı bir şekilde parıldıyor. Beyaz bulutlar etrafta dolaşıyor. Yağmurlu günde ise bu beyaz bulutlar simsiyah olabiliyor. Akşam gökyüzüne baktığımda ise simsiyahtır. Beyaz yıldızlar gökte parıldıyor ve Ay’ı görüyorum.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap : Güneş çok yorgun gözüküyor. Sanırım uyuyacak bu uyku sırasında hayvanların başına gelenleri anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Güneş kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Kısa Cevap “Güneş kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güneş bana kocaman bir yıldızı hatırlatıyor. Gökyüzüne baktığım zaman parıl parlayan bu yıldız gördükçe beni mutlu ediyor. Güneşin doğuşunu ve batışını izletmekte çok heyecan verici.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız. Bu kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.


Cevap :

gece = Gündüz yapmadığı ödevini gece tamamlaması gerekiyordu.

gündüz = Gündüz işleri için dışarı çıkacaktı.

sabah = Sabah dersine geç kalmıştı.

akşam = Akşam eve gelmediği için herkesi meraklandırdı.

gökyüzü = Çimlerin üstüne uzanıp gökyüzünü seyretmeyi çok seviyordu.

Konuşma:

Fatih tableti ile gece gece oynadığı için geç uyudu. Yarın dersi olduğundan habersizdi. Uyandığında hemen gökyüzüne baktı. Parıl parıl parıldayan güneşi görünce dersini hatırladı. Fatih sabah dersine geç kalmıştı. Gündüz onun için çok verimsiz geçmişti. Çünkü çok uykusuzdu. Eve gelince akşama kadar uyudu. Bir daha geceleri tabletle oynamayacağına kendi kendine söz verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

2…  Top oynamak, ip atlamak, dilediği kadar uyumak istiyordu.
3… Etrafa saçtığı ışığı alıp çantasına koydu.
1… Güneş’in canı çok sıkılıyordu.
5.. Okula giderken üşüyen bir çocuk Güneş’e seslendi.
4.. Her yer kapkaranlık oldu.
6… Üşüyen çocuğu görünce Güneş, kendinden çok utandı.


4. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki cümleleri metne uygun ifadelerle tamamlayınız. 


Cevap :

Güneş’in canı çok sıkılıyordu çünkü ; artık başka bir şeyler yapmak istiyordu. Top oynamak, ip atlamak, dilediği kadar uyumak istiyordu.

Güneş, kendisinden çok utandı çünkü  ; okula giden bir çocuk güneş olmadığı için elleri, yüzü, kulakları soğuktan buz gibi olmuştu.

Her yer kapkaranlık olmuştu çünkü ; Güneş etrafı saçtı parıl parıl ışığı çantasına koydu.

Dünyadaki insanlar çok sevindiler çünkü ; Güneş çantasına koyduğu ışınlarını tekrar yaymaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen kelimelerin zıt anlamlılarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

uyumak – uyanmak

çürük – sağlam

giriş –  çıkış

aydınlık – karanlık

kapalı – açık

gündüz – gece


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hava durumu sembollerini anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Siz de aşağıya karlı havayı ifade eden farklı bir işaret çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıda ön ve arka yüzleri görülen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalda nerelerde büyük harf kullanıldığını belirleyiniz.


Cevap :

Özel isimlerde, cümle başında  ve özel günlerde büyük harfler kullanılmıştır.


Soru : b. Kartpostala göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap :

Kartı yazmaya hitap ifadesiyle başlarız. D

Mesajımızı kısaca, açık ve anlaşılır olarak yazarız. D

Adımızı, soyadımızı yazarak kartın yazımını tamamlarız. D

Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanırız. D

Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakırız. D


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayarak siz de bir kartpostal hazırlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği yönergeleri takip ederek evinizde yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiğini araştırınız.


Kısa Cevap : “Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiğini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sonbahar geldiğinde havalar yavaş yavaş soğumaya başlar. Gündüzler kısalır, geceler uzar. Güneş geç doğal erken batar. Artık daha uzun ve kalın kıyafetler giymeye başlarız.

Yapraklar kahverengi sarı renklerine dönerler ve etrafta yapraklar düşer. Ağaçlar yapraklarını döker. Göçmen kuşlar havalar soğuduğu için daha sıcak bölgelere göç etmeye başlarlar. Sonbaharda artık mandalina  portakal ve elma görmeye başlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇİFTÇİ İLE ÇOCUKLARI

Koşun durmadan çalışın, didinin;
Topraklar altındır çalışanlara.
Çok hasta olan zengin bir çiftçi,
Çocuklarını çağırttı, dedi ki onlara:
“Tarlaları satmaya kalkmayasınız sakın.
Ecdadımızdan kaldı bize onlar.
İçinde büyük bir hazine yatar.
Yerini bilemem, kendiniz bulun çıkarın.
Bir parçacık gayretle hakkından gelirsiniz;
O hazine sayesinde de yükselirsiniz.
Kazın, çapalayın, sürün, belleyin, tarayın;
El değmedik yerini bırakmayın.”
Sarıldılar kazmaya çocuklar.
Sürüldü, çapalandı tarlanın dört bir yanı;
Mahsul pek bol oldu harman zamanı.
Ne hazine ne de bir şey; tecrübeli ihtiyar
Sade şunu anlatmak istemişti:
Dünyada en büyük hazine işti.

Orhan Veli KANIK
La Fontaine’in (La Fonten) Masalları


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Metnin varlık kadrosu kimlerden oluşmaktadır? 


Cevap : Zengin çiftçi, zengin çiftçinin çocukları.


2. Metnin konusu nedir? 


Cevap : Metnin konusu: İnsanın çabalayarak çalışmasını en büyük hazine olduğunu anlatmaktadır.


C. Aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

(Y) 1. Alfabemizde 28 harf vardır.
(D) 2. Kelimeler, sözlüklerde alfabetik sıraya göre sıralanır.
(D) 3. Hikâye, gerçek veya tasarlanmış olayları anlatan düzyazı türüdür.
(Y) 4. Yer adlarında geçen mahalle, cadde, sokak gibi kelimelerin ilk harfi küçük yazılır.
(D) 5. Millî ve dinî bayramların adları büyük harfle başlar.
(Y) 6. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları küçük harfle başlar.


Ç. Alfabemizdeki harflerden eksik bırakılanları alfabetik sıraya göre noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


D. Aşağıdaki cümleleri uygun noktalama işaretlerini kullanarak tamamlayınız.


Cevap : 1. Dün gece seni rüyamda gördüm.

2. 18 Mayıs’ta doğum günümü kutladık.

3. Tuna 2. sınıfa gidiyor

4. Eyvah! Okula geç kaldım.

5. Erol domates fidelerini suladın mı?


E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Kitabınızda bulunan metinleri sayfa numaralarıyla liste hâlinde görebileceğiniz bölüm aşağıdakilerden hangisidir?


A) İçindekiler B) Kaynakça C) Sözlük


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yazım yanlışı yoktur?


A) Komşumuz fatma teyze ile selamlaştık.
B) Aslı, annesine gecikeceğini haber verdi.
C) Köpeğim tarçın ile parkta dolaştık.


F. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanları eşleştiriniz. Noktalı yere, eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını yazınız.


Cevap :

Dost : Düşman

Zor : Kolay

Tok : Aç

Kötü : İyi


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa, mevsimlerle ilgili görseller getiriniz.


Kısa Cevap : “Sınıfa, mevsimlerle ilgili görseller getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 241, 242, 243


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243 MEB Yayınları”

OKUYALIM

Okumaya kuvveti var;
Okumalı genç, ihtiyar.
Bilginin faydası çoktur,
Okumanın yaşı yoktur.

Sanatını ilerletmek,
Yeni bilgiler öğrenmek,
Her işin sırrını bilmek,
Ancak okumayla olur.
İlmini alanlar bulur.

Başladı uzayın çağı,
Bilenler aşıyor dağı,
Fenle füzeyi, uçağı,
Yeni yeni buluşların,

Sahibi onlardır yarın,
Ne olursa olsun yaşın,
Kitap olsun arkadaşın.

Osman YILDIZ


1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım. 


1. Şiire göre kimler kitap okumalıdır? 


Cevap :

Şiire göre genç, ihtiyar herkes kitap okumalıdır.


2. Şiire göre niçin kitap okumalıyız? 


Cevap :

Şiire göre sanatı ilerletmek, yeni bilgiler öğrenmek, her işin sırrını bilmek ve ilim almak için kitap okumalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


3. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulalım. Kelimeleri aynı cümle içinde örnekteki gibi kullanalım. 


sağlam : çürük

Cümlem :

  • Pazardan aldığım meyveler çürük çıktı.
  • Meyvelerin çürük olan yerlerini ayıklayarak sağlam olan taraflarını yedi.
  • Aldığım masa çok çürük çıktı.
  • Dişim çürüdüğü için bu kadar acı çekiyorum.

kalın : ince

Cümlem :

  • Havalar ısındığı için daha ince olan kıyafetlerimizi tercih etmeliyiz.
  • Serçe parmağımız diğer parmaklarımızdan daha incedir.
  • Onun parmakları benimkinden ince olduğu için yüzük elini olmadı.
  • İnce bir bez parçası ile sorunu çözebiliriz.

giriş : çıkış

Cümlem :

  • Annem okulun çıkış vakti gelmeden kapıda olurdu.
  • Okul çıkışında parka gider güzelce eğlenirdik.
  • Annem iş çıkışında alışverişe gideceğimizi söyledi.
  • Babam iş çıkışında istediğim oyuncağı almaya götürecek.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları


4. Yukarıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını bulmacada bulup boyayalım. Kalan harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulalım.

sonbahar – kent – ıslak – kafa – pis – konut – çağrı – defa – ıssız – tamir – rüzgâr – dil – cümle 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241-242-243 Cevapları”

5. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

Bu tema içinde işlediğimiz metinler

Kütüphane
Pastaların Dilinden Kim Anlar?
Bizim Gazete (Dinleme Metni)
Sevgili Günlük (Serbest Okuma Metni)

İşlediğimiz metinlerden en çok “Pastaların Dilinden Kim Anlar? ” metnini beğendim. Çünkü çok farklı ve güzel bir metindi.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgili Günlük Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgili Günlük Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 MEB Yayınları”

SEVGİLİ GÜNLÜK

Heyyy dedim,
Hatırlattığın için
Sevgili günlük
Üç yıl önceyi bana.

Sayfaları karıştırdıkça
Bakıyorum da neler yaşamışım:
Mesela şu derede yüzmüşüm,
Şurada koca bir
Balıktan kaçmış,
Şu kayadan atlarken
Dizimi yaralamışım.

Yazmasaydım eğer bunları
Hatırlayamazdım neler yaptığımı.
Lütfen bana öyle bakmayın,
Ağaç altında pinekleyen
Sayın kaplumbağa.
Eğer günlüğünüz hiç olmadıysa
Lütfen kendinize, gidin
Bir günlük alın.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bizim Gazete Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bizim Gazete Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Gazetelerde en çok yazılar mı resimler mi dikkatinizi çeker? Niçin?


Cevap :

Gazetelerde en çok resimler dikkatimi çeker. Sanırım göze hitap ettiği için böyle oluyor.

Kitap okurken de resimler çok dikkatimi çekerler.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : “Bizim Gazete“ adlı şiirin görselinden hareketle metnin konusunu tahmin edip yazalım.


Cevap :

“Bizim Gazete” adlı şiirin görselinden hareketle metnin konusunun çocukların yapmış olduğu okul gazetesi olduğunu düşünüyorum.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz şiire farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

  • Yeni Nesil Gazete
  • Küçük Çınar
  • Bilge Küçükler

3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiire göre gazeteyi kimler çıkarıyor? 


Cevap :

Sınıfça yazılarak çıkarılıyor, yani tüm sınıf öğrencileri tarafından çıkarılıyor.


2. Çıkarılan gazetede neler yer alıyor? 


Cevap :

Gazetede haberler, resimler, fotoğraflar, fıkralar, bilmeceler, karikatürler, öyküler ve tekerlemeler yer alıyor.


3. Öğretmen gazetede ayrıca neyin yer almasını istiyor? 


Cevap :

Öğretmen gazetede ayrıca şiirlerin de yer almasını istiyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Seçtiğimiz bir mesleği beden dilimizi kullanarak tanıtmaya çalışıp arkadaşlarımızdan tahmin etmelerini isteyelim.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yaparak etkinliği değerlendiriniz.


Soru : b) Konuşmacının beden diliyle verdiği mesajlar nelerdir?


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yapmış olduğunuz çalışma sonucunda doldurmanız gerekmektedir.


5. Etkinlik 


Soru : Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini aşağıdaki boşluklara yazalım. Yazımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir gazete çıkaracak olsaydım ona sınıfımızın ismini verirdim. Gazetemizde müdürümüz, öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımızla yaptıklarımız röportajlara, dilek ve şikayetlere, fıkralara, güncel haberlere yer verirdim.

Gelen özel günler ile ilgili kompozisyon, şiir ve resimler koyardım.

Bu gazeteyi öğretmenlerin ve arkadaşlarınla beraber çıkarırdık.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplarıma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplarıma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : En son okuduğunuz kitabın adı nedir?


Cevap :

En son okuduğum kitabın adı “Ömer Seyfettin’in yalnız Efe”dir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Şiirin görsellerinden hareketle konusunu tahmin edip yazalım.


Cevap :

Şiirin görsellerinden hareketle konusu tahminimce kitapların insanlara vermiş olduğu bilgiler ve insanları bambaşka hayal dünyalarına alıp götürmesidir.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire gör cevaplayalım.


1. Şaire göre kitapların içerisinde neler yer almaktadır? 


Cevap :

Şiire göre kitapların içerisinde hayvanlar, uçaklar, gemiler, yazılar, öğütler ve bilgiler yazar.


2. Şair, kitaplarını korumak için neler yapıyor? 


Cevap :

Şair , kitaplarını korumak için çantasında taşıyor, üstlerini örtüyor ve adını yazıyor.


3. Şair, kitaplardan öğrendiklerini nerede tutmaktadır? 


Cevap :

Şair, kitaplardan öğrendiklerini aklının içinde tutmaktadır.


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Okuduğumuz şiire farklı başlıklar

  • Değerli Kitaplarım
  • Kitaplar
  • Değerli Kitaplarım

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazarak örnekteki gibi cümle içinde kullanalım. 


kalp = yürek

Cümlem :

  • Bu sözleri yüreğimin en içten duyguları ile söylüyorum.
  • Yüreğimin en derinliğinde kendini bulacaksın.

doktor = hekim

Cümlem :

  • Hekim çocuğun iyi olması için elinden geleni yapıyordu.
  • Hekim, yeni ilaçlar yazarak hastanın düzenli olarak takip edilmesini istedi.

mektep = okul

Cümlem :

  • Okulumu ve öğretmenimi çok seviyorum.
  • Okuldaki ilk günüm olduğu için çok heyecanlıydım.

önder = lider

Cümlem :

  • Liderler cesur, merhametli ve kararlı olmalıdır.
  • Liderlerde ileri görüşlülük olmazsa olmazdır.

5. Etkinlik 


Soru : En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En çok masal kitapları okumayı seviyorum.

Masal kitaplarındaki olağanüstü kişilikler ve olaylar dikkatimi çok çekiyor.

Masal kitaplarını okuyunca kendimi bambaşka bir dünyada gibi hissediyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : “Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım. Şiirimizi harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım. Şiirimize uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : ““Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitap Hayattır

Kitap oku hayat bul

Yepyeni dünyalar bul

Denizin derinliklerinde

İnciler mercanlar bul

Gel kitap okuyalım

Kültürlerle dolalım

Hangi dünyayı istersen

Onunla donanalım


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Verilen kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım. Yazımızı harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım.

orman / kitap / çocuk / masal 


Kısa Cevap : “Orman kitap çocuk masal kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocuklar eğer sevdirilirse masallar ve kitaplarla bütünleşebilir ve o rengarenk dünyalarda yepyeni bilgiler elde edebilirler.

Ormanlarda yeni şeyler keşfeder gibi dünyaları keşfedebilir masalların verdiği güzel öğütler ile eğlenerek öğrenebilirler.

Kitapların çocuklara sevdirmenin ilk yolu masallardır.

Masallar çocukların renkli hayallerine eşlik eder ve onları masal oyunları içerisinde alarak harika bir bütünlük ve beraberlik elde ederler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!