2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Pastaların Dilinden Kim Anlar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230, 231


2. Sınıf Türkçe Kitabı Pastaların Dilinden Kim Anlar? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Okuduğumuz kitapları arkadaşımızın kitabıyla değiştirmenin faydaları nelerdir?


Kısa Cevap : “Okuduğumuz kitapları arkadaşımızın kitabıyla değiştirmenin faydaları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okuduğumuz kitapları arkadaşımızın kitabı ile değiştirmek bize büyük faydalar sağlar.

Bilgi paylaşımını, eşyalarımızı vermenin güzelliğini ve aynı zamanda yeni bir kitap almadan bile farklı kitaplar okuyabilmenin zevkine varırız.

Birbirimizle kitap hakkında analizlerde bulunur ve kitap hakkında konuşarak bilgi dolu konuşma ortamları meydana getiririz.

Bu bize kitap okumayı sevdirecek ve kitap okuma konusunda bize heveslendirecektir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım. 


Cevap :

Deniz Paleti Kelimesi

Sözlük Anlamı : diğer adı ile de yüzme paleti, daha az ayak ve bacak hareketi ile daha uzun mesafelerde yüzmeyi sağlayan bir araçtır.
Tahminim : denizde yüzerken ayaklara takılan bir nesne


Ekler Pasta Kelimesi

Sözlük Anlamı : yumuşak, hamurlu bir tatlı

Tahminim : bir tatlı


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Kerem ve annesi nereye gittiler? 


Cevap :

Kerem ve annesi büyük alışveriş merkezine gidiyorlar.


2. Kerem oyuncak, gofret ve bisküvi yerine neyi tercih etti? 


Cevap :

Kerem oyuncak, gofret ve bisküvi yerine kitapları tercih etti.


3. Annesi Kerem’i nasıl ödüllendirdi? 


Cevap :

Annesi Kerem’i aldığı ekler pasta ile ödüllendirdi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Kerem Alışveriş Merkezi’nde

Büyük Alışveriş Merkezi

Ne Alsam?

Kitaplar mı Oyuncak mı Pasta mı?


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede kullanalım.


Fırından iki tane ekmek aldım.

Cevap :

Üç adet kalem satın almamız gerekiyor.


Al bayrağım gökyüzünde dalgalanıyor

Cevap :

Kırmızı rengini o kadar severim ki.


Köyümüzün yanından geçen derenin suyu çok berrak.

Cevap :

Duru bir rengi vardı, o kadar sakinleştiriciydi ki.


Sınıftaki olaya herkes şahit oldu.

Cevap :

Tanıklar sözlerini bitirmeden avukat araya girdi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Okuyup etkilendiğimiz bir kitabı arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Okuyup etkilendiğimiz bir kitabı arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca Hikayeleri Derleme kitabını herkese tavsiye ederim. Nasreddin Hoca’ yı çok seviyorum.

Çizgi filmlerini de izlediğim için ona karşı ayrı bir sevgim oluştu. Bu kitapta hem gülüyor hemde yeni bilgiler öğreniyoruz. Hocanın güldürerek verdikleri öğütler akılda kalıcı ve eğlendirici oluyor.


6. Etkinlik 


Soru : Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.


Kısa Cevap : “Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitap kurdu Arkadaşım,

Sevgili arkadaşım. Bu kartı seni tebrik etmek için yazıyorum. Kitap okuma aşkını ve bu becerini her zaman takdir etmişimdir.

Senin gerçekten bir kitap kurdu olduğunu düşünüyorum. Seni örnek alıyorum. Sayende bende kitap okumaktan keyif almaya başladım. Sana bir kitap hediye etmek istiyorum. Belki daha sonra beraber kitaplarımızı değiş tokuş yapar, haklarında beraber sohbetler ederiz.


7. Etkinlik 


Soru : Derse getirdiğimiz renkli kâğıt, makas( dikkatli kullanalım!), dondurma çubuğu, boya kalemi ve yapıştırıcı ile kitap ayıraç yapacağız.


Cevap :

Yapılışı

* İstediğiniz renkteki kağıtları ince şeritler halinde kesin.
* Oluşan şeritlerin bir yüzüne yapıştırıcı sürün.
* Yapışkan yüzünü dondurma çubuğuna isteğiniz yönde sarın.
* Diğer renkteki şeritlere de aynı işlemi uygulayın.
* Çubuğun kurumasını bekleyin. Şimdi kitap ayracınız hazır!


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 220-222-223-224-225 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222, 223, 224, 225


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 220-222-223-224-225


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 220-222-223-224-225 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kütüphanelerden nasıl yararlanabiliriz?


Kısa Cevap : “Kütüphanelerden nasıl yararlanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kütüphanelerde kitap okuyarak, sessiz bir çalışma ortamı elde ederek, istediğimiz kitapları inceleyerek ve bazı kitapları eve götürüp okuyarak faydalanabiliriz. Kütüphaneler hem araştırma yapmak, hem okuma alışkanlığı kazanmak hem de farklı bir aktivite olması açısından önemlidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220-222-223-224-225 Cevapları”

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Kütüphane, içindeki kitapları neye benzetiyor? 


Cevap :

Kütüphane, içindeki kitapları çocuklarına benzetiyor.


2. Büyükler için hangi kütüphaneler vardır? 


Cevap :

Büyükler için  halk kütüphaneleri, devlet kütüphaneleri , millî kütüphaneler gibi kütüphaneler vardır.


3. Sizce kimler kitap kurdu olabilir? 


Cevap :

Bence kitap okumayı çok seven ve çok kitap okuyanlar kitap kurdu olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu : Kitaplar ve kütüphanedir.


4. Etkinlik 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlarını bulalım.


Cevap :

eski : yeni

açık : kapalı

sonra : önce


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayalım.


1. Görselde verilmek istenen mesaj nedir?


Cevap :

Görselde verilmek istenen mesaj insanların kendilerini teknolojiye çok fazla kaptırdığıdır.


2. Görselde verilenin dışında, yolculuk sırasında zamanımızı değerlendirmek için başka neler yapabiliriz?


Cevap :

Görselde verilenin dışında, yolculuk sırasında zamanımızı değerlendirmek için başka kitap okuyabilir, arkadaşımızla sohbet edebilir veya dışarıyı seyredebiliriz.


3. Günümüzde kitap okuma ve teknolojik aletlerle vakit geçirme hakkında neler söyleyebiliriz?


Kısa Cevap : “Günümüzde kitap okuma ve teknolojik aletlerle vakit geçirme hakkında neler söyleyebiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojinin ilerlemesi ve insanların teknoloji ile çok fazla muhatap olması sebebiyle kitap okuma oranları düşmüştür. Artık kitapları seven , okuyan çok az insan kalmıştır.

Kitap okumanın güzel dünyaları yerine sosyal medya ile vakit geçirilmeye başlanmış, nerdeyse tüm insanlar bu belaya tutulmuştur.

Halbuki yapmamız gereken teknolojiden birçok alanda faydalanıp, sınırlı zamanlarda sosyal medyayı kullanmak, geri kalan geniş zamanları ailemiz, çevremiz ve kitaplara ayırmamızdır.

Her işe olması gerektiği kadar zaman ayırmalı, bizlere ışık tutan kitaplara haklarını vermeliyiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Kütüphaneden ödünç aldığımız kitapları nasıl kullanmalıyız? Arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Kütüphaneden ödünç aldığımız kitapları nasıl kullanmalıyız? Arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kütüphaneden ödünç aldığımız kitaplara çok hassas davranmalı, arasına bir şey koymamalı, üzerini çizmemeli ve sıkıştırmamalıyız. Hiçbir şekilde zarar vermeden okumaya gayret etmeliyiz. Bizden sonra okuyanların da rahatlıkla okuması ve güzel bulması için kitaplara çok özenli davranmalıyız.


Soru : b) Konuşmamızı yaptıktan sonra tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu etkinlik kısmını kendinize göre değerlendirerek cevaplamanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Okumayı çok seven bir arkadaşımıza kartpostal yazalım.


Kısa Cevap : “Okumayı çok seven bir arkadaşımıza kartpostal yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgili Arkadaşım Bahar,

Benim gibi senin de kitaplara olan merakını fark ettim. Kitapların dünyasını keşfeden insanlarla beraber arkadaş olmak çok keyif verici. Seni bu konuda tebrik ve takdir ederim. Umarım senle okuduğumuz tüm kitaplar hakkında konuşma imkanı elde ederiz.

Arkadaşın Mine


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Gelecek derse renkli kağıt, makas, dondurma çubuğu, boya kalemleri ve yapıştırıcı getirelim. 


Cevap :

Bu etkinliği istenilen araç ve gereçleri getirmeyi unutmayınız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 220-222-223-224-225 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 216-217-218 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 216, 217, 218


2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 216-217-218


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 216-217-218 MEB Yayınları”

TÜRKÇEMİZ

Annenden öğrendiğinle yetinme
Çocuğum Türkçeni geliştir.
Dilimiz öylesine güzel ki,
Durgun göllerimizce duru,
Akarsularımızca coşkulu
Ne var ki çocuğum güzellik de bakım ister
Önce türkülerimizi öğren,
Seni büyüten ninnilerimizi belle,
Gidenlere yakılan ağıtları…
Her sözün en güzeli Türkçemizde,
Diline takılanları ayıkla,
Yabancı sözcükleri at.
(…)

Rıfat ILGAZ 


1, 2 ve 3. soruları şiire göre cevaplayalım. 


1. Şair Türkçemizi nelere benzetiyor? 


Cevap :

Şair Türkçemizi durgun göllerimize, coşkulu akarsularımıza benzetiyor.


2. Türkçemizi daha iyi öğrenmek için neler yapmamız gerekiyor? 


Cevap :

Türkçemizi daha iyi öğrenmek için türkülerimizi öğrenmemiz, ninnilerimizi bellememiz, ağıtları bilmemiz gerekiyor.


3. Dilimizden neleri ayıklamalıyız? 


Cevap :

Dilimizden dilimize takılanları ve yabancı sözcükleri atmamız gerekiyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


Oya, 25 kasım salı günü doğdu. Bu yıl ise doğum gününü Cuma günü kutlayacak. 

4. Yukarıda ay, yıl ve günlerin yazımında yapılan hataları düzelterek cümleyi yeniden yazalım.


Cevap :

Oya 25 Kasım Salı günü doğdu. Bu yıl ise doğum gününü cuma günü kutlayacak.


5. Aşağıdaki adreste yazım hatalarını bulalım. Hataları düzelterek adresi yeniden yazalım. 

Kurşunlu mahallesi güzelyalı
Sokak Kaya apartmanı
numara: 23 daire: 5
Of/ trabzon


Cevap :

Kurşunlu Mahallesi Güzelyalı Sokak Kaya Apartmanı, Numara: 23 Daire: 5 Of/Trabzon


6. Aşağıdaki hangi cümlelerde büyük harflerin kullanımıyla ilgili yanlışlık yapılmıştır? İşaretleyelim. 


Cevap :

Kurban Bayramı’na bir gün kala yola koyulduk.

(X) Atatürk 30 Ağustos Zafer bayramını hediye etmiştir.

(X) İstanbul 29 mayıs 1453’te (bin dört yüz elli üç) fethedildi.

Bu yıl Ramazan Bayramında bayram namazına gittim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


7. Aşağıdaki görsellerden hangisi millî kültürümüze ait değildir? 


Cevap :

Dördüncü görsel olan “gitar çalmak” milli kültürümüze ait değildir.


8. Bu temada işlediğimiz metinlerin türlerini işaretleyelim. 


Cevap :

Bilgi Dağarcığı = Düzyazı

Truva Atı = Düzyazı

Yirmi Üç Nisan Günü = Şiir

Fatih Sultan Mehmet = Şiir


9. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulalım. Kelimeleri cümle içinde kullanalım.


Cevap :

varlık : yokluk

Cümlem :

  • Annem eskiden çok yokluk çektiklerini anlatırdı.
  • Yokluk görmedikleri için anlamıyorlar.
  • Annem yokluk görmeyin diye hep dua ederdi.

koyu : açık

Cümlem :

  • Açık renkli elbiseni daha çok beğendim.
  • Açık renk kıyafetlerden pek hoşlanmıyorum.
  • Açık olan kapıları kapatır mısın?

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 216-217-218 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Esnemenin Nedeni Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 214, 215


2. Sınıf Türkçe Kitabı Esnemenin Nedeni Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215 MEB Yayınları”

ESNEMENİN NEDENİ

Hoca bir gün, uzun bir yolculuktan sonra
Bir köye varmış aç karnına,
Buyur etmişler Hoca’yı
Köy odasına.

Hatır sorulmuş, söz edilmiş şundan bundan
Ama Hoca’ya yemek çıkarmak
Geçmemiş kimsenin aklından.

Hoca’nın karnı zil çalıp dururken
Oturanlardan biri karışmış lafa,
Bir soru yöneltmiş Hoca’ya:


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları


– Hocam, demiş; bilirsin sen,
Acaba insan neden esner söylesene?

Bu soruyla öyle bir fırsat geçmiş ki Hoca’nın eline;
“Tam zamanıdır, taşı koymalı gediğine! “
Diye düşünüp soruyu yanıtlamış ardından:

– Esnemenin nedeni çok!
Lâkin bana sorarsanız;
İnsan ya uykusu gelir esner ya açlıktan!

Sonra esnemiş çeneleri ayrılasıya
Ve bir açıklama eklemiş sözlerine kısaca:
Ama benim uykum y0k!

Eray CANBERK 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 210-211-212-213 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Fatih Sultan Mehmet Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213


2. Sınıf Türkçe Kitabı Fatih Sultan Mehmet Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 210-211-212-213


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 210-211-212-213 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : İstanbul hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “İstanbul hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İstanbul ülkemizin en güzel şehirlerinden bir tanesidir.

Tarihi mimarisi ve güzelliği ile geçmiş tarihlerden beri herkesin ilgi odağı olmuştur.

Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlamakta şehrin içinden deniz geçmekle bilinmektedir.

Birçok imparatorluğa ev sahipliği yapmış bu şehir en kalabalık ve en çok göç alan şehrimizdir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin görselini inceleyelim. Dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin ederek yazalım.


Cevap :

Metnin görselini incelediğimde Metin konusunun İstanbul’un fethi hakkında olduğunu düşünüyorum.


2. Etkinlik 


Soru : Metne göre Fatih Sultan Mehmet’e ait olan özellikleri işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 210-211-212-213 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Öğretmen Can’a ödev verdi. Can, İstanbul hakkında yazması gerekiyordu. Babası işten geldiğinde Can ona yardım istedi. Babası Can’a İstanbul ve Fatih Sultan Mehmet hakkında bilgi verdi. Can da öğrendiklerini yazdı.


4. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Can’ın İstanbul ve Fatih Sultan Mehmet hakkında öğrendikleridir.


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Öğretmen öğrencilerine ödev olarak ne vermiştir?


Cevap :

Öğretmen öğrencilere, bildikleri bir şehir hakkında yazmalarını ödev olarak vermiştir.


2. Can ödevini yapmak için kimden yardım istemiştir?


Cevap :

Can ödevini yapmak için babasından yardım istemiştir.


3. Babası, Can’a Fatih Sultan Mehmet ile ilgili neler anlatmıştır?


Cevap :

Babası, Can’a Fatih Sultan Mehmet’in genç yaşta İstanbul’u nasıl fethettiğini ve onun ne kadar akıllı ve bilgili bir padişah olduğunu anlatmıştır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Fatih Sultan Mehmet’in hayatıyla ilgili sizi en çok etkileyen olay nedir? Anlatalım.


Kısa Cevap : “Fatih Sultan Mehmet’in hayatıyla ilgili sizi en çok etkileyen olay nedir? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fatih Sultan Mehmet’in hayatı ile ilgili beni en çok etkileyen olay ekası, İstanbul fethi sırasındaki çözüm yolları ve imkansızlıklar içerisinde olmasına rağmen başarmasıdır.


7. Etkinlik 


Soru : Yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.


• Teyzemler çamlıca mahallesinde oturuyor.

Cevap :

Teyzemler Çamlıca Mahallesi’nde oturuyor.


• Fatih Sultan Mehmet 29 mayıs 14 53 (bin dört yüz elli üç) tarihinde İstanbul’u fethetti.

Cevap :

Fatih Sultan Mehmet , 29 mayıs  1453 (bin dört yüz elli üç) tarihinde İstanbul’ u fethetti.


• Dedemler 6 nisan pazar günü geleceklermiş.

Cevap :

Dedemler, 6 Nisan Pazar günü geleceklermiş.


• Okullar 14 haziranda tatile girecek.

Cevap :

Okullar 14 Haziran’ da tatile girecek.


• 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı kutlamaları vatan caddesinde başladı.

Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı kutlamaları, Vatan Caddesi’ nde başladı.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 210-211-212-213 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yirmi Üç Nisan Günü  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yirmi Üç Nisan Günü Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm okullarda olduğu gibi Bizim okulumuzda da neşe ile kutlanır.

Sınıfımızı süsleyerek günün anlam ve önemi hakkında konuşmalar yaparız.

Öğretmenlerimiz yarışmalar düzenleyerek dereceye giren arkadaşlarımıza hediyeler verirler.

Bazı sınıflardaki arkadaşlarımız gösteriler yaparak bayram havasında bir kutlama yapılır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-207-208-209 Cevapları”

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. 23 Nisan’da çocuklar neden sevinçlidir? 


Cevap :

23 Nisan’da çocuklar bayramları oldukları için sevinçlidir.


2. Büyük Millet Meclisi ne zaman açıldı? 


Cevap :

Büyük Millet meclisi 1920’de açıldı.


3. Şiire göre milleti sevindiren nedir? 


Cevap :

Şiire göre milleti sevindiren yeni bir Türk devleti ilan edilmesidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Arkadaşımıza 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamak için bir kartpostal yazalım.


Cevap :

Canım arkadaşım,

Bugün bayramımız olan 23 Nisan’ı büyük bir coşkuyla kutladık. Umarım sen de bu güzel günü Neşe ve mutluluk içerisinde geçirmiş çok eğlenmişsindir.

Gazi Mahallesi Fındık Caddesi Sevgi Apartmanı Kat 2 Daire No:4 İstanbul/Şişli


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki zarfa ev adresimizi yazalım.


Cevap :

Bu kısma kendi ev adresinizi yazmanız gerekmektedir.


Soru : b) Yazım yanlışı olan cümlelerin başındaki kutuları işaretleyelim.


Cevap :

( ✓) Şair, lale Sokaktaki mavi boyalı evde doğmuş.

( ✓) Cumhuriyet bayramı kutlamalarında şiir okudum.

( ✓) Kuyumcular mahallesi buraya çok yakın.

( ✓) Değirmen sokak buranın en sakin sokağıdır.

( ) Haziran ayında doğum gününü ailesiyle kutlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205


2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Şu ana kadar ülkemizde hangi şehirleri gördünüz? 


Cevap :

Şu ana kadar ülkemizde sadece Ankara’yı görme imkanı buldum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım.


Cevap :

Seyahat Kelimesi

Sözlük Anlamı : yolculuk, gezi

Tahminim : gezmek


Kale Kelimesi

Sözlük Anlamı : Düşmanın gelmesi beklenilen yollar üzerinde, askeri önem taşıyan şehirlerde, geçit ve dar boğazlarda güvenliği sağlamak için yapılan

Tahminim : Şehirlerin korunması için yapılan büyük yapılar.


2. Etkinlik 


Soru : Görselde neler görüyorsunuz? Bunlar size ülkemizle ilgili neleri hatırlatıyor? Anlatalım.


Cevap :

Görselde Nasrettin Hoca’yı ve ters bindiği eşeğini görüyorum.

Bunlar bana ülkemiz ile ilgili Akşehir’i hatırlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara kim verdi? 


Cevap :

Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara babaannesi veriyor.


2. Truva atı nerededir? 


Cevap :

Truva atı Biga’ dadır.


3. Tahta atın içinde ne vardı? 


Cevap :

Tahta hatun içinde en cesur askerler vardı.


4. Çocukların gördüğü tahta at neden çürümemişti? 


Cevap :

Çocukların gördüğü tahta at o zamanlar yapılmış at olmayıp benzeri olduğu için çürümemişti.


4. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Okuduğumuz metne farklı başlıklar

  • Babaannemle Gezmek
  • Truva Atı Efsanesi

5. Etkinlik 


Soru : Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca namaz vaktini beklerken telaşlı bir şekilde kapısının tokmağına vurulduğunu işitir ve kapıyı açınca komşusunu görür.

Komşunun telaşını sorunca komşusu karısıyla baldızının saç saça dövüştüğünü söyler.

Hoca ayırdın mı diye sorunca komşu yanlarına bile yaklaşamadıklarını söyler.

Neden kavga ettiklerini sorunca adam bilmediğini söyler. Bu defa Hoca “sakın, “sen yaşlısın , ben yaşlıyım ” diye kavga etmesinler? ” diye sorar.

Komşu başka bir konudan kavga ettiklerini düşündüğünü söyleyince Hoca”o zaman telaşa gerek yok belki şimdiye barışmışlardır bile” diye cevap verir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Gezip gördüğümüz yerlerden birini seçelim. Aşağıdaki soruları gezdiğimiz bu yeri düşünerek cevaplayalım.


1. Gezdiğiniz yer ülkemizin hangi şehrindedir?

Cevap :

Gezdiğimiz yer ülkemizin İstanbul şehrindedir.


2. Kimlerle oraya gittiniz?

Cevap :

Oraya ailemle beraber gittim.


3. Buraya hangi araçla gittiniz?

Cevap :

Buraya otobüs ile gittim.


4. Yollarda neler gördünüz?

Cevap :

Yollarda birçok yapıt, köprüler gördüm.


5. Molada ne gördünüz, ne yediniz?

Cevap :

Molada birçok insan, süs ve sanat eşyaları gördüm. Ailemle beraber kebap yedik.


6. Nerede kaldınız? Nasıl bir yerdi?

Cevap :

Aile yakınımızda kaldık. Bizlere çok sıcak ve samimi davrandılar.


7. Nereleri gezdiniz? En çok ilginizi ne çekti?

Cevap :

Birçok tarihi eseri gezdik ve denizi izledik. En çok ilgimi çeken Ayasofya Camii idi.


8. Buradan ayrılırken hangi duyguları yaşadınız?

Cevap :

Buradan ayrılırken bu şehri çok sevdiğimi düşündüm ve büyüyünce burada yaşamak istedim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


Soru : b) Sorulara verdiğimiz cevaplardan hareketle bir günlük yazalım.


Cevap :

Sevgili günlüğüm,

Bugün ailemle beraber İstanbul’u ziyaret etmek için yolculuğa çıktık.

Uzun zamandan beri annem ve babam İstanbul hakkında konuşuyor gezilecek yerler konusunda birbirleriyle fikir alışverişinde bulunuyorlardı.

Kendisinde kaldığımız akrabamız bizi samimi bir şekilde karşıladı. Yaptığı güzel yemekleri yedikten sonra deniz kenarına çıktık ve orada çay içtik.

Diğer gün erkenden kalkıp gezilecek yerleri gezdik ve harika bir gün geçirdik.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Ev adresimizi bir büyüğümüzden öğrenelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği kendi ev adresinize göre yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat’ın eskiden yaşayan iki insan oldukları düşünülmektedir.

Perde ile oynanan bir gölge oyunudur.

Yardımcı oyuncular olmakla beraber başrol oyuncular Karagöz ve Hacivat’ tır.

Karagöz öğrenim görmemiş zeki bir tiptir.

Hacivat ise öğrenim görmüş, gösteriş meraklısı ayrı bir tiptir.

Bu oyun içerisinde komedi katılarak daha ilginç ve komik hale gelmiş seyircilerin daha çok dikkatini çekmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin bir bölümünü arkadaşımızla birlikte okuyalım. Okumamızı aşağıdaki tabloya göre değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı sınıf arkadaşlarınızla birlikte doldurmanız gerekmektedir.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Karagöz Hacivat’ı niçin aramaktadır? 


Cevap :

Karagöz, Hacivat’ı gelen mektubu okutmak için arıyormuş.


2. Mektup zarfının üzerinde neler olmalıdır? 


Cevap :

Mektup zarfının üzerinde pul ve tarih olmalıdır


3. Karagöz’e mektubu kim göndermiştir? 


Cevap :

Karagöz’e mektubu kimse göndermemiştir. Mektubu amcasına gönderecekken pul ve tarihi eksik olduğu için mektup gitmemiş kendisi de mektubu kendine geldi sanmıştır.


4. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu Hacivat ve Karagöz gölge oyunudur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlarını yazalım.


Cevap :

  • kolay : zor
  • : dış
  • güzel : çirkin
  • sağlam : çürük
  • gülmek : ağlamak
  • doldurmak : boşaltmak
  • boş : dolu
  • cevap : soru

6. Etkinlik 


Soru : Araştırdığımız Karagöz oyunundaki karakterleri arkadaşlarımıza tanıtalım.


Cevap :

Araştırdığım Karagöz oyunundaki karakterler Hacivat ve Karagöz dışında Laz, Ermeni ve Çelebidir.

Araştırdığım karagöz oyunundaki karakterler Hacivat ve Karagöz dışında oğlu, eşi ve Laz’dır.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

( _) Yaz tatilinde nereye gittiniz (? )
( _) İstanbul ( ‘) a gittik ( .)
( _) Nereleri gördünüz (? )
( _) Sultan Ahmet Camii ( ‘) ni ( ,) Topkapı Sarayı ve
Beylerbeyi Sarayı (‘ ) nı gördük (. )
( _) Peki (, ) ya Kız Kulesi (? )
(_ ) Oraya gitmeye zamanımız olmadı (. )


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Metinden alınan bölümü aşağıdaki alana bakarak yazalım. Yazdıklarımızı harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama işaretlerine göre düzenleyelim.


Cevap :

KARAGÖZ — Ne istiyorsun?

HACİVAT — Mektubu versene! Nedir bu dalgınlığın canım?

KARAGÖZ — Benim kimseyle dargınlığım falan yok! Sen mektubu oku!..

HACİVAT — Vermiyorsun ki okuyayım! Bak ceplerine…

KARAGÖZ — Bende mektup yok…Nerede?

HACİVAT — Pekalâ, yolda postacı mı verdi?

KARAGÖZ — Yalıda pastacı vermedi. Oğlum masanın üstüne bırakmış… Çok merak ediyorum, kimden geliyor, ne yazıyor?


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 188, 189, 190


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları”

SANAL GERÇEKLİK KASKLARI SADECE EĞLENDİRİR Mİ?

Bir sanal gerçeklik kaskı taktığınızda, korkunç bir kaleyi keşfedebilir ya da uzayın derinliklerine dalabilirsiniz.

Bir bilgisayar, farklı bir yere yolculuk yapmışsınız gibi görmenizi sağlar. Ayrıca sanal gerçeklik kaskları, insanlara nasıl araba kullanmaları gerektiğini öğretmede veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapmalarında kullanılabilir. (…)

Mimarlar tasarladıkları bir binanın içinde sanal gerçeklik kaskı takarak dolaşabilirler. Hem de bina daha inşa edilmeden!

Richard MEAD ( Riçırt Mit)
Çeviren: Bora Denker


1, ve 2. soruları metne göre cevaplayalım. 


1. Sanal gerçeklik kaskları ile neler yapılabilir? 


Cevap :

Sanal gerçeklik kaskları ile farklı bir yere yolculuk yapmış gibi görürüz.

Yeni araba sürmeye başlayan kişilerin nasıl araba kullanmaları gerektiği veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları bu kasklarla yapılabilir.


2. Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi nasıl algılarız? 


Cevap :

Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi gerçekmiş gibi algılarız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


Ben de büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum. Yurdum ve insanlık için yeni icatlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden vaktimi boşa harcamayıp planlı çalışıyorum.

3. Metinde geçen eş anlamlı kelimelerin altını çizelim. Bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak metni yeniden yazalım. 


Cevap :

Ben de kocaman olunca bilim adamı olmak talep ediyorum.

Vatanım ve insanlık için yeni buluşlar yapmayı muhakeme ediyorum.

Bunun için şimdiden zamanımı boşa sarf etmemek için planlı çalışıyorum.


4. Aşağıdaki noktalı yerlere tarih ve günleri doğru yazarak cümleleri tamamlayalım. 


Cevap :

• Okullar ………… 11 Eylül 2023…………………….. tarihinde açıldı.

• Mahallemize her ……………….. Cuma………………. günü pazar kurulur.

• Ben ………………. 4 kasım 2015………………. tarihinde doğdum.

• ………Mart……… , ………….Nisan………….. , …………. Mayıs……………. ilkbahar aylarıdır.

• Her …..10…. ……. Kasım……….. günü Atatürk’ü anarız.

• Karneleri ……… Haziran …………… ayında alacağız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

Bugün bize ders çalışmaya gelecek misin ( ?)
En çok doğayı ( ,) bitkileri (, ) hayvanları anlatan kitapları
seviyorum (. )
Eyvah (, ) defterimi bulamıyorum ( !)
Şimdi ne yapacağım (? )
Büyüklerimizi saymalı (, ) küçüklerimizi korumalıyız ( .)
Bayat ekmekleri martılara (, ) serçelere veya balıklara
verebiliriz ( .)


6. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adları

  • Aleksander Graham Bell
  • İletişim Dünyası
  • Roket
  • İnterneti Nasıl Kullanmalıyım?
  • İnatçı Gölgeler

6. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

İşlediğimiz metinlerden en çok …..” Aleksander Graham Bell” metnini.…… beğendim. Çünkü  ………..çok farklı ve ilgi çekici bir metindi.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları”

İNATÇI GÖLGELER
*
Bahar güneşi kırları tazeliyordu. (…) Fizi ve Çekirdek güle eğlene güneşin altında dolaşıyorlardı. Her hareketlerini taklit eden gölgeleriyse, önlerine düşmüş, onlarla birlikte yol alıyorlardı. Fizi onları merakla izledi.

Bir süre sonra ise “Of, sıkıldım artık bu gölgelerden! Ne yapsam aynısını yapıyorlar!” diye homurdanmaya başladı. Yerinde zıpladı, etrafında döndü. Gölgesinden kurtulmaya çalıştı. Çekirdek de burnunu sallayarak Fizi’yi taklit etti. O da yerinde zıpladı, etrafında döndü. Sonra da koşarak bir ağacın arkasına saklandı. Her ikisi de ne yaptılarsa gölgelerini atlatmayı başaramadılar. Sonunda hayal kırıklığına uğramış bir hâlde sessiz sessiz dolaşmayı sürdürdüler.

Yürürlerken birdenbire serin, sert bir rüzgâr çıktı. Fizi adımlarını hızlandırdı. Çekirdek peşinden yetişmekte zorlanmaya başladı. Esmekte olan rüzgâr o kadar sertleşmişti ki zavallı Çekirdek’in dikenleri bile titremeye başladı. Bir bulut Güneş’e doğru yaklaşıp önüne geçerken gölgeler de yavaş yavaş ortadan kayboldu. Fizi gözlerini hemen gökyüzüne dikti.
“Bir sorunumuz daha var şimdi. Gölgeler. Yeniden ortaya kmadan önce bu gölge meselesini çözmemiz lazım!” dedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Çekirdek! kucakladığı gibi koşmaya başladı. Fakat geç kalmışlardı çünkü rüzgâr Güneş’in önündeki bulutları savurmuş ve gölgeler yeniden ortaya çıkmışlardı. Fizi “İnanamıyorum, bu gölgelerden kurtulmak mümkün değil! Onları görünmez kılmak için bir an önce bir formül bulmam lazım.” diye söylendi. Bir süre daha yürümeye devam ettiler. Sonra Fizi aniden durdu ve “Evet, elbette!” diye haykırdı. Çekirdek şaşırarak yerinden sıçradı.

“Neden gölgemiz var Çekirdek biliyor musun?” diye sorarak konuşmasına devam etti. Sonra da kendi sorusunu yanıtladı: “Çünkü bizler arkamızdan gelen güneş ışığının geçmesi için engel oluşturuyoruz! Işınlar geçemiyorlar ve bu nedenle gölge, yani diğer bir deyişle ışığın yokluğu, önümüzde beliriyor!” Bunları duyan Çekirdek şaşkın şaşkın baktı. (…)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!