2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?


Kısa Cevap : “İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikelere karşı çok dikkatli olmalıyız.

İnternet ortamına iyi niyetli insanların ulaşabileceği gibi kötü niyetli insanların da olabileceğini bilmeli e dışarıda davrandığımız gibi İnternet ortamında da çok dikkatli davranmalıyız.

İnternet kullanımında yanlış veya zararlı bilgileri erişim sağlayabilir siber zorbalık ve dolandırıcılığa maruz kalabiliriz.

Kişisel bilgilerimizi aldığını söyleyen insanlar bizleri tehdit edebilir ve kötü niyetli insanların oyunlarına gelebiliriz.

Yeter de şu kumar internet bağımlılığı yabancılarla konuşma, silah ve madde kullanımı gibi kötü durumlarla karşı karşıya gelebiliriz.

Bunun için böyle bir durumla karşılaştığımız zaman hemen aile büyüklerimizden veya öğretmenimizden yardım istemeli olay büyümeden önlem almalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videonun konusunu yazalım. 


Cevap :

Güvenli internet kullanımı.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplayalım.


1. Genel ağ sayesinde hangi işlerimizi yapabiliriz? 


Cevap :

İnternet sayesinde bankacılık işlemlerimizi ve online alışverişi yapabiliriz.


2. Genel ağı güvenli kullanmadığımızda ne tür tehlikelerle karşılaşabiliriz?


Cevap :

İnterneti güvenli kullanmadığımızda kötü niyetli kişiler fotoğraf, video, şifre gibi kişisel bilgilerimizi ele geçirebilir, bu bilgileri kötü amaçlar için kullanabilirler.


3. İnterneti güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap :

Kişisel bilgilerimizi paylaşmamalı ve güvenli siteleri tercih etmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videoya faklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Genel Ağ Kullanımına Dikkat


4. Etkinlik 


Soru : İnterneti kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatalım.


Kısa Cevap : “İnterneti kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnterneti kullanırken telefon numaramız, yaşımız, TC kimlik numaramız fotoğraflarımız gibi kişisel bilgilerimizi asla başkasına paylaşmamalı ve bu paylaşımları mutlaka ailemizin bilgileri doğrultusunda güvenilir sitelere yapmalıyız.

Yabancılarla konuşmamalı, samimi olmamalı onların bize tehditlerine karşı kulak asmamalı ve hemen ailemize haber vermeliyiz.

İnternette kullanırken ayrıca yabancılarla konuşmamaya ve siber zorbalığa karşı çok dikkat ediyorum.


5. Etkinlik 


Soru : Güvenli internet kullanımı konusunda yaşadığımız veya duyduğumuz bir olayı oluş sırasına dikkat ederek yazalım. Yazımızda noktalama işaretlerini doğru yerlerde kullanalım.


Kısa Cevap : “Güvenli internet kullanımı konusunda yaşadığımız veya duyduğumuz bir olayı oluş sırasına dikkat ederek yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Haberlerde okuduğum güvenli internet kullanımı konusunda yaşadığımız veya duymuş olduğum bir başka olay da hediye verme adı altında dolandırıcılık işlemleridir.

Hediye kazandığını sanan internet kullanıcısı verilen linklere tıklamış ve kimlik bilgilerini girmişti.

Ardından para göndermek için kart bilgilerini de girince kartın içerisindeki parası alınmış ve zor durumda kalmıştır.

Bunun için güvenli siteler dışında asla kart bilgilerimizi internet ortamlarında paylaşmamalıyız ve hediye gibi verilen haberlere inanmamalı gelen yabancı linklere tıklamamalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki broşürü inceleyelim.


Cevap :

Görseli bir kaç defa gözden geçiriniz.


Soru : b) Bilgisayarın doğru kullanımı konusunda bir broşür de biz hazırlayalım. Broşürümüzü kendi çizimlerimizle veya bulduğumuz görsellerle zenginleştirebiliriz. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : a. Yukarıdaki görseli inceleyelim.
b. Genel ağda bu tür bir durumla karşılaştığımızda şunu
yaparım:


Cevap :

  • Sayfayı Kapatırım

Soru : İşaretlediğimiz seçeneği nedenleriyle açıklayalım:


Cevap :

Sayfayı kapatma sebebim bu linklerin güvenilir olmadığındandır. Bu linke tıklarsam kimlik bilgilerim, adres bilgilerim veya bilgisayarım ele geçirilebilir ve tehlikeli durumlar söz konusu olabilir.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapalım.


Kısa Cevap : “Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz oyununda yer alan diğer karakterler başrol oyuncusu olarak Hacivat, kadınlardan Hacivat’ın kızı, Karagöz’ün karısı, Zenneler, Salkım İnci,, Kanlı Nigar, İstanbul ağzıyla konuşan Çelebi ve Tiryaki, Anadolulu kişiler olan Kayserili Bolulu ve Kastamonulu, Anadolu’nun dışından gelen Kürt, Laz, Arnavut ,Arap ve Acemdir.

Oyunun uzunluğuna ve konusuna göre bu karakterlerden biri veya birkaçı oyun içerisinde canlandırılabilir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180


2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Astronotlar Ay’ı ve diğer gök cisimlerini incelemek, oralara ulaşmak amacıyla çalışmalar yürüten, uzaya gitmek üzere özel olarak eğitim alan, uzay araştırmalarında görev yapan insanlardır.

Astronotların uzayda hayatta kalabilmeleri için yüksek maliyetli koruyucu özel bir giysileri vardır. Bir uzay giysinin Dünya’daki ağırlığı, içinde hiç kimse yokken 127 kilodur. Uzayda hiçbir ağırlığı olmadığı için, bu ağırlığa rağmen astronotlar uzayda  kolayca dolaşabilirler.

Günümüze kadar uzaya insan gönderen ülkeler Rusya, Çin ve Amerika Birleşik Devletleridir.

Astronotlar, uzayda genellikle besin değeri yüksek dondurulmuş kuru gıdalar tüketirler.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım. Her kelimeyi birer cümlede kullanalım.


Cevap :

Uzay Kelimesi

Sözlük Anlamı :

1. (isim, gök bilimi) Gök cisimleri de dâhil olmak üzere bütün varlıkların içinde bulunduğu sonsuz boşluk; gök, feza, mekân.

2.( isim, matematik ) Çeşitli boyut ve özelliklere sahip mekân.

Tahminim :  sonsuz alan, gök

Cümlem :

  1. İleride bir astronot olup, uzaya gitmeyi çok istiyorum.
  2. Uzay ile ilgili bilgiler edinmek çok hoşuma gidiyor.

Yön Kelimesi

Sözlük Anlamı : Belli bir noktaya göre olan yer; cihet, taraf.

Tahminim : taraf, yer

Cümlem :

  1. Kaybolduğunda yönünü bulmak için neler yaparsın?
  2. Yanlış yönde gittiğimizi düşünüyorum.

Roket Kelimesi

Sözlük Anlamı :

  1. Bir çeşit füze.
  2. Atış sırasında mekanik olarak yön verilen, yörüngesinin başlangıcında öz itmeli olarak yol alan ve daha sonra yalnız balistik kanunlarına bağlı kalan mermi.

Tahminim : füze

Cümlem :

  1. Roket fırlatma anı kameralar ile kaydedildi.
  2. Sergide roketlerin içerisini gezme imkanı verilecekmiş.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiirde roketin hangi özellikleri anlatılmıştır? 


Cevap :

Şiirde roketin uçması ve ateş saçması özellikleri anlatılmıştır.


2. Şiire göre uzay nasıl bir yerdir? 


Cevap :

Şiire göre uzay yönü olmayan, insanların boşlukta olduğu, karanlık bir yerdir.


3. Şair neyi tahmin etmemizi istiyor? 


Cevap :

Şair uzayda zamanın nasıl geçtiğini tahmin etmemizi istiyor.


3. Etkinlik 


Soru : a) Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır? Arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimizde hayatımızı kolaylaştıran teknolojik ürünler

  • Fırın
  • Ocak
  • Buzdolabı
  • Tost makinesi
  • Su ısıtıcısı
  • Mutfak robotu gibi aletler
  • Bilgisayar
  • Tablet
  • Oyun konsolu
  • Televizyon
  • Telefon
  • Ütü
  • Ocak
  • Priz
  • Elektrik
  • İnternet
  • Üçlü prizler
  • Kahve makinesi
  • Hamur yoğurma makinesi
  • Çamaşır makinesi
  • Bulaşık makinesi
  • Kurutma makinesi
  • Klima
  • Pervane
  • Şarj Cihazı

Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Kelimelerin eş anlamlıları kırmızıyla gösterilmiştir. Bu kelimeleri numaralarına göre bulmacaya yazalım. Bulmacada aynı renkteki harfleri aşağıya yazarak sloganı bulalım.


Cevap :

SLOGAN :  Bilim İlerlemektir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizdeki insanların neredeyse birbirleriyle telefon, internet , aracılığı ile haberleşiyorlar. Telefon ve internet ile konuşuyor, birbirlerini görüntülü arıyor yada mesajlaşıyorlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

Telgraf : İki merkez arasında işaretler yardımıyla yazılı haberleri ileten araç.

Cümlem : Eskiden haberleşmek için telgrafla kullanılırdı.

Bilgisayar : Çok sayıda işlemlerden oluşan işi yapan elektronik araç.

Cümlem : Bilgisayar Dünya’ nın en büyük icatlarından bir tanesidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Şiir ile ilgili sorulara verdiğimiz doğru cevapları takip ederek çıkacağımız kapıyı boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : a) Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım. Arkadaşlarımızla konuşurken uygun hitap ifadelerini kullanalım.


Kısa Cevap : “Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her teknolojide olduğu gibi bilgisayarın da hem yararları hemde zararları vardır. Önemli olan teknolojiyi amacına uygun belirli saatler içerisinde kullanmak ve hayattan kopmamaktır. Bu kurallara dikkat ettiğimiz ve belirli amaçlar için kullanıldığı zaman teknoloji bizlere hizmet eder. Aksi halde bizler teknolojinin kölesi oluruz ve bizlere bağımlılık yapabilir.

Bilgisayar haberlerin kolay elde edilmesi, bilgi elde edimi ve paylaşımını hızlandırır. İnsanlar arası iletişimi hızlandırmıştır. Yeni iş imkanları doğmuştur. Film izlemek, oyun oynamak ve ödev yapmak daha kolay hale gelmiştir.

Çok aşırı kullanımı ile bağımlılıklar, çevreden kopma , ders başarısızlıkları görülmüştür. Fiziksel bazı rahatsızlıklara sebep olmuştur. Akrabalık ve çevre ilişkilerini azaltmış, kötü insanlarla karşı karşıya gelme ve zarara uğrama durumları meydana gelmiştir.


Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


4. Etkinlik 


Merhaba, ben nokta.

Tarih atarken gün, ay ve yılın arasında beni kullanabilirsiniz.

“19. 12. 2012 (iki bin on iki) yılında doğdu.

Soru : Yukarıdaki açıklamaya uygun iki örnek cümle yazalım. 


Cevap :

  1. Annem 21.09.1992 tarihinde doğmuş.
  2. Annem 01.05.2013 tarihinde işe başlamış.

5. Etkinlik 


Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım.

merak / bilgisayar / zaman / icat 


Kısa Cevap : “Merak bilgisayar zaman icat kelimeleri kullanarak bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Merak duygusu yüzyıllar boyunca insanlara birçok icat yaptırmıştır. Bu icatlar zamanla daha da gelişmiştir. Günümüzde bir çok icat yapılmakta ve her geçen gün bu icatlar ilerletilmeye çalışılmaktadır.

Teknoloji öyle bir noktaya gelmiştir ki neredeyse hayatımızın her yerinde olmaya başlamıştır. Günlük hayatta gerek evde, gerek dışarıda gerek okul ve iş yerinde icatlar hayatımızın bir parçası haline gelmişlerdir.

Önemli olan bu icatlardan faydalanmak, zararlarından kaçınmak ve bizim onlara değil, onların bize hizmet etmesini sağlamaktır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.


Kısa Cevap : “En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence en önemli icat telefondur. Telefon sayesinde iletişim sağlanmış ve insanlar birbirleriyle kolaylıkla haberleşebilmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştirelim.

1. Daha önceden olmayanı üretme, var etme, buluş.

2. Resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların ya da bilimsel çalışmalar yapanların çalıştığı yer.

3. Bitki bilimi.

4. Elektrik üreten araç, pil.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Aleksander Graham Bell’in ilk icadı nedir? 


Cevap :

Alexander Graham belin ilk icadı değirmendeki unu öğütmeye yarayan pratik bir el aletidir.


2. Bell ve Watson’ın ilk telefon konuşması nasıl gerçekleşmiştir? 


Cevap :

Bell ve Watson’ ın ilk telefon konuşmasını yardımcısı bak sonra seslenmek isterken farkında olmadan kablo aracılığıyla yapmasıyla oldu.


3. Radyofon adı verilen alet ile telefonda nasıl bir gelişme sağlandı? 


Cevap :

Radyofon adı verilen alet ile telefonda uzak mesafeden sesin ulaşması gelişmesi sağlandı.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Telefonun icadı


4. Etkinlik 


Soru : İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. 


Kısa Cevap : “İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde birçok icat edilen teknolojik alet vardır ki neredeyse hayatımızda bütünleşmişlerdir.

Hepimiz bu teknolojik aletlerden en az bir ikisini gün içerisinde mutlaka kullanırız.

Bir şeyler izleyebilmek için televizyon, dinleyebilmek için radyo, bilgi edinmek ve derslerimizi yapabilmek için bilgisayar, istediğimiz yazıları çıkarabilmek için yazıcı, müzik veya herhangi bir şey dinleyebilmek için MP3 çalar, zamanı öğrenebilmek için saat, çamaşırlarımızı yıkayabilmek için çamaşır makinesi yıkabilmek için bulaşık makinesi ütüleyebilmek için ütü elde edebilmek için, mutfak işlerimizi kolaylaştırmak için doğrayıcı gibi mutfak aletleri, istediğimiz yere gidebilmek için çeşitli arabalar , elektronik aletleri şarj etmek ve çalıştırmak için elektrik ve aydınlanabilmek için ışık, lamba gibi aletleri örnek olarak gösterebiliriz.

Daha birçok teknolojik alet olmakla beraber bunlar gün içerisinde en çok kullandığımız aletlerdir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyalım.


Cevap :

TELEFONUN İCADI 

1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefon on yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.


Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazalım.


Cevap :

Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazalım. Yazım ve noktalamaya dikkat edelim. 

Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.


Kısa Cevap : “Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben bir mucit olsaydım insanla yararı dokunacak robotlar icat etmek isterdim.

Böylelikle hayatın her alanı kolaylaşmış olurdu.


Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 159, 160, 161


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları”

SAĞLIK MUTLULUKTUR

Sağlıklı olmak için
İyi beslenmeliyiz.
Et, süt, yumurta, meyve,
Sebze de yemeliyiz.

Hastalıklara karşı
Güçlü olmak gerekir.
Temiz hava, bol güneş
Sağlığa iyi gelir.

Yalnızca bunlar yetmez,
Aşı da olmalıyız.
Temizliği sevmeli,
Uykuyu tam almalıyız.


1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayalım. 


1. Sağlıklı olmak için nasıl beslenmeliyiz? 


Cevap :

Sağlıklı olmak için iyi beslenmeli, et, süt, yumurta, meyve ve sebze yemeliyiz.


2. Sağlığa neler iyi gelir? 


Cevap :

Sağlığa temiz hava bir gün bol Güneş aşılar, temizlik ve uyku iyi gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


3. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

a) İki takım maç boyunca iyi mücadele etti.

b) Diş fırçamıza leblebi tanesi kadar diş macunu koymalıyız.

c) Burun koku almamızı sağlayan duyu organımızdır.


4. Aşağıda karışık olarak verilen hecelerden kelime, kelimelerden anlamlı cümleler oluşturalım.


Cevap :

Temiz olmayı seviyorum.

Düzenli yürüyüş yaparım.

Dişlerime iyi bakarım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


5. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulup bulmacayı çözelim.


Cevap :

  1. Ulus
  2. Misafir
  3. Fakir
  4. Rüya

6. Cümleleri doğru noktalama işareti ite tamamlayalım.


Cevap :

Yaşlı kadın (,) pazarcıya sordu:
(—) Taze yumurtan var mı (?)
Pazarcı:
(—) Var teyze (,) kaç tane vereyim (?)


7. Verilen cümlelerin sonuna uygun soru eklerini (mı, mi, mu, mü) getirerek cümleleri yazım ve noktalama kurallarına uygun yazalım.


Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur.

Cevap : Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur mu?

Melike parkta koşuyor.

Cevap :  Melike parkta koşuyor mu?

Kahvaltıda yumurta yedi.

Cevap : Kahvaltıda yumurta yedi mi?

Kabanını giymeyince üşüdü.

Cevap : Kabanını giymeyince üşüdü mü?


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158


2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları”

BEYAZ BIYIKLAR

Öğle yemeğinde ıspanak vardı.
— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş. ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.
~ Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?
Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.
— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı. Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.
— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi. bak, beyaz bıyıkların var.
Orhan ağabeyini anlayamadı:
— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.
Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Ust dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:
— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?


Kısa Cevap : “Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Diş sağlığımızı korumak için şunların yapılması gerekiyor ;

  • Diş ipi kullanmalı
  • Dişlerimizi doğru fırçalamalı
  • Meyve ve sebze tüketilmeli
  • Bol su içmeli
  • Çok fazla şekerli ve asidi içecekler içmemeli
  • Düzenli olarak dişlerimizi kontrol ve muayene ettirmeli
  • Diş sağlığına zararlı bir şeyler yedikten sonra mutlaka hemen dişlerimi fırçalanması
  • Günde en az iki kez dişlerimizi fırçalamalıyız

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videoyu izlerken cümlelerdeki boşlukları dolduralım.


Cevap :

* Abur cubur yemeyi biraz ………………. kesmeli……………………. çikolata şekeri ölçülü yemeli.

* ………..Leblebi…………………………. kadar macun yeter dişlere.

* Kimi keser dişlerin, kimi ……………. çiğnemek…………………….. için.

* Sabah kalkıp fırçala, …………….. yemeklerden…………… sonra da.

* Atıştırmalardan sonra da ağzını …………..iyi……………………. çalkala.

* Elma, ……..peynir…………………………….. iyi gelir dişleri korumaya.


2. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videonun konusunu yazalım.


Cevap :

İzlediğimiz videonun konusu diş sağlığı, bakımı ve dişlerimizi korumak için fırçalamaktır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandıralım.


1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir? 


Cevap :

Videodaki karakterlerin isimleri Kıpırdak, Şıpırdak’tır.


2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor? 


Cevap :

Videodaki karakterler ormanda yaşıyor.


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metne farklı başlıklar belirleyelim. 


Cevap :

Fırçala Dişleri

Dişlerimiz İçin


5. Etkinlik 


Soru : Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

Videodaki karakterlerin beden dillerinden diş sağlığına önem verdiklerini ve hareketli kişiler olduklarını anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dişlerimi korumak için dişlerime zarar veren abur cubur şeker gibi zararlı gıdalara dikkat ediyor, onları az tüketiyorum.

Şekerli bir şey yedikten sonra mutlaka dişlerimi fırçalıyor eğer fırçalama imkanım yoksa su ile çalkalıyorum.

Dişlerimi günde en az iki defa fırçalıyor ve diş sağlığıma dikkat ediyorum.

Dişleri besleyen sağlıklı yiyecekleri tüketmeye dikkat ediyorum.

Dişimde bir çürük veya sıkıntı olduğu zaman hemen doktora giderek tedavi oluyorum.


7. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğimiz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım. 

diş doktoru / sınıf / diş taraması / ödül / arkadaşlar 


Cevap :

Sevgili arkadaşlarım , diş sağlığımız çok önemlidir. Dişlerimiz konusunda bilinçlenmeli ve eğer çürürlerse bir daha asla geri dönmeyeceğini bilmeliyiz.

Düzenli olarak diş doktoruna gidip diş taraması yaptırmalıyız.

Kendimize bazen küçük ödüller ile şekerli v içecekler versek de ardından hemen dişlerimizi fırçalamalı veya o an imkanımız yoksa mutlaka hemen su ile çalkalamalıyız.

Dişlerimizi günde en az iki defa fırçalamalıyız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vücudumu temiz tutmayı çok önemsiyorum.

Vücudumu temiz tutmak için mutlaka düzenli olarak banyo yapıyorum.

Ellerime ve yüzümü, bazen de ayaklarımı uyanınca ve dışarıdan gelince mutlaka yıkıyorum.

Kış aylarında ellerini çatlamaması için nemlendirici sürüyorum.

Günde en az iki kere dişlerimi fırçalıyor ve kirlendikçe mutlaka banyo yapıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Engel Kelimesi

Sözlük Anlamı : bir şeyin gerçekleşmesini önleyen sebep, mani, bariyer

Tahminim : yarışma veya yolda mani olan


Gövde Kelimesi

Sözlük Anlamı : Bir şeyin asıl bölümü

Tahminim : insan vücudunun ayak ile baş arasında kalan kısmı


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Vücudumuzun bölümleri nelerdir? 


Cevap :

Vücudumuzun bölümleri; baş, gövde, kol ve bacaktır.


2. Canlı kanlı bir vücut için ne yapmak gerekir? 


Cevap :

Canlı kanlı bir vücut için su içmemiz gerekir.


3. Sağlıklı ve dengeli bir vücut için neleri yememiz gerekir?


Cevap :

Sağlıklı ve dengeli bir vücut için sebze ve meyve yememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire iki farklı başlık belirleyelim. 


Cevap :

Sağlıklı Bir Vücut İçin

Vücudumuz


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğumuz şiirle ilgilidir?


Cevap :

Aşağıdaki görsellerden 1.,3. ve 4. Görsel okuduğumuz şiirle ilgilidir


5. Etkinlik 


“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.”

Soru : Yukarıdaki sözden neler anladığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Kısa Cevap : ““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yukarıdaki söz çok anlamlıdır.

Hepimiz temiz bir çevrede yaşamak isteriz.

Mahallemizin ve gideceğimiz park gibi alanların tertemiz olmasını isteriz.

Ancak temiz bir çevre istediğimiz gibi bizim de bu alanları temiz bırakmamız ve kirlettikçe temizlememiz gerekmektedir.

Herkes üzerine düşen sorumluluğu yaptığı zaman bütün mahalle temizlenmiş ve toplu bir düzen sağlanmış olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kullanılmış ürünleri geri dönüştürmek istiyoruz. Önce ortadaki simgenin adını, sonra ürünlerin nereye atılacağını yazalım.


Cevap :

plastik atık : yoğurt kabı,  plastik şişe,

organik atık : yumurta kabukları,  çürük domates

cam atık : kırılmış kavanoz,

kâğıt atık : kullanılmış defterler,  eski gazete, süt şişesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Soru eklerinin yanlış yazıldığı cümleleri işaretleyelim. Yanlışları düzeltip cümleleri yeniden yazalım.


Sen de her sabah spor yapıyormusun?

Cevap :

Sen de her sabah spor yapıyor musun?


Bahçede oyun oynayanları gördün mü?

Cevap :

Bahçede oyun oynayanları gördün mü.


Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadımı?

Cevap :

Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadı mı?


Bu ay en temiz sınıf bizim sınıfmı?

Cevap :

Bu ay en temiz sınıf bizim sınıf mı?


Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?

Cevap :

Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?


8. Etkinlik 


Soru : “Temizlik“ konulu bir şiir yazalım. Şiirimize bir başlık belirleyelim ve arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : ““Temizlik“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Temiz Ol Sağlıklı Ol

Elleri yıkamalı

Sık sık banyo yapmalı

Tırnakları hep kesmeli

Yerlere yatmamalı

Sağlıklı olmak için

Bunlar kolay kurallar

Temiz ol sağlıklı ol

Mutlu olsun organlar


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kahvaltıda neler yersiniz?


Kısa Cevap : “Kahvaltıda neler yersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kahvaltı önemli bir öğündür. Sağlıklı olmak ve okulda zihnimizin açık olması için sağlıklı bir kahvaltı yapmalıyız.

Kahvaltıda peynir, zeytin, yumurta mutlaka yemeliyiz.

Eğer mevsimi ise domates ve salatalığı soframızdan eksik etmemeliyiz.

Kahvaltıda börek, menemen, sucuk ve yumurta çeşitleri yiyebiliriz.

Mevsim yeşilliklerini ve maydanozu da kahvaltımızı ekleyebiliriz.

Ailemizin yapmış olduğu pankek, krep, pişi lor salatası, simit ve poğaça gibi kahvaltılıkları da yiyebiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metne göre cevaplayalım.


1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız? 


Cevap :

Kahvaltı yapmadığımız zaman beynimizde yeterince enerji oluşmaz. Bu da biz de yorgunluk, baş ağrısı, dikkat ve algılama azlığı gibi sıkıntılar yaşatır.


2. Çocuklar kahvaltıda mutlaka ne yemelidir? 


Cevap :

Çocuklar kahvaltıda mutlaka bir bardak süt içmeli, 1 adet portakal, domates salatalık ve benzeri sebze ya da meyve tüketmelidir.

Süt içmeyen çocuklar yeterli miktarda peynir veya yoğurt tüketmeli, meyve suyu, domates, biber ve havuç gibi sebzeler yenilmelidir.

Ayrıca reçel, peynir , zeytin, yumurta,fındık ezmesi, ekmek ve kahvaltılık tahıl ürünleri kahvaltıya eklenmelidir.


3. Kahvaltıda ne içilmelidir? 


Cevap :

Kahvaltıda süt veya meyve suyu içilmelidir.


4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir? 


Cevap :

Kahvaltı yapmak kuvvetli ve dinamik olmak, derslerimizi iyi anlayabilmek ve bağışıklığımız için önemlidir.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Kahvaltı yapmanın önemi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yemekten önce ve sonra elleri yıkamalı çok fazla su tüketmemeliyiz.

Suyumuzu yemekten çok önce veya yarım, 1 saat kadar sonra içmeye devam edebiliriz. Bu sindirimimizi kolaylaştıracaktır

Yemeğin yanında asitli gazlı içecekler, hazır ve katkılı gıdalar tüketmemeye dikkat etmelidir.

Sağlıklı beslenmeye dikkat etmeli yemeğimizi ne az ne de çok miktarda yemeliyiz.


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazalım.


Cevap :

Bayram Sabahı

Kurban Bayramı sabahı erkenden uyandım. Babamla ilk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annem bayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.


Kısa Cevap : “Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi de çıtır yumurta tarifidir.

Kaynayan suyun içerisine sirke ve tuz konularak kaynatılır.

Tenceredeki suyu kaşık yardımıyla karıştırıp bir göbek oluşturulur vks’ye kırılan yumurta bu girdabın içerisine yavaşça bırakılır.

Yaklaşık 3 dakika kadar pişirdikten sonra su süzdürülerek tencereden alınır ve pişirdiğimiz yumurta önce una sonra 1 adet çırptığımız yumurtaya bulanır.

Son olarak taze biberiye ile ekmek kırıntıları bir kasede karıştırılır. Un ve yumurtaya buladığımız yumurtaları ekmek kırıntısına bularız ve iki dakika arkalı önlü altın rengi olacak şekilde kızartırız.

Sıcak servis ederiz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Hangi spor dallarını biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hangi spor dallarını biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bildiğim spor dalları

  • Artistik buz pateni
  • Atıcılık
  • Aikido
  • At yarışı
  • Atletizm
  • Badminton
  • Basketbol
  • Beyzbol
  • Bilardo
  • Binicilik
  • Bisiklet
  • Boks
  • Bowling
  • Bungee Jumping
  • Dağcılık
  • Dalgıçlık
  • Dark
  • Eskrim
  • Fitness
  • Futbol
  • Golf
  • Güreş
  • Hentbol
  • Jimnastik
  • Judo
  • Kayak
  • Koşu
  • Kriket
  • Kürek
  • Lakros
  • Maraton
  • Masa tenisi
  • Motor sporları
  • Okçuluk
  • Paintball
  • Paraşüt
  • Paten
  • Rafting
  • Snowboarding
  • Sokak kızağı
  • Su topu
  • Tekvando
  • Tenis
  • Voleybolda
  • Yağlı güreş
  • Yelken
  • Yüzme

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazalım.


Cevap :

pota =

Potaya atmış olduğu top tam isabet etmişti.

çevik =

Sporcu güçlü ve çevik olmalıdır.

basketbol =

Basketbol benim en sevdiğim spordur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Basketbolda her takımın amacı nedir? 


Cevap :

Basketbolda her takımın amacı topu karşı takımın potasına atmaktır.


2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?


Cevap :

Türkiye erkek milli basketbol takımımızın ismi “12 Dev Adam”, kadın milli basketbol takımının ismi ise “Potanın Perileri” dir.


3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız? 


Cevap :

Basketbola ilgimiz ve yeteneğim yeteneğimiz var ise, Türkiye Basketbol Federasyonu ‘ nun pek çok yere açtığı “12 Dev Adam Basketbol Okulları”na kayıt yaptırabilir.


3. Etkinlik 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştirelim. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları”

Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?


Cevap :

Takım Sporları : Futbol, Voleybol, Kano

Bireysel Sporlar : Güreş, Yüzme, Kayak


5. Etkinlik 


Soru : Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun ve fiziki etkinlikler dersi çocukların beden, zihin, ahlak, ruh ve Duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmelerine katkıda bulunmaktır.

Çocukların hareket becerilerini geliştirmek Ve spor dallarını tanıtmaya yönelik iyi bir imkandır.

Bu derste fiziksel aktiviteler yapılarak takma atma gibi hareketlerin doğru yapılması, futbol, basketbol ve voleybol gibi birçok spor dalı oynanır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını dolduralım.


Cevap :

Bu kısmı kendi bilgilerinizle doldurmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı?
( – ) Bu hafta babam yazdıracak.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : “Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım. Yazımızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösterelim. Yazımıza uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : ““Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi

Hepimiz sağlıklı ve hastalıksız bir yaşam istersin.

Bunu elde etmemiz için de sağlıklı beslenme ile beraber aynı zamanda düzenli bir şekilde egzersiz ve spor yapmamız da gerekmektedir.

Orta yoğunluklu bir egzersiz yaptığımız zaman kan dolaşımında yer alan bağışıklık hücrelerinin diğer hücrelere ulaşmasını sağlayarak bağışıklığı uyardığı ve böylelikle bağışıklığımızın kuvvetlendidiği bilinmektedir.

Kalp hastalığı, diyabet ve yüksek tansiyon gibi hastalıklar da düzenli egzersizle beraber daha kolay baş edilebilir hale gelir.

Düzenli egzersiz aynı zamanda stres, anksiyet ve depresyon gibi hastalıklara karşıda koruyucu hesap açıcıdır.

Düzenli spor yapmanın burada ele almadığımız birçok yararı bulunmaktadır.

O yüzden sağlıklı olmak için düzenli spor yapmamız çok önemlidir.

Mutlaka düzenli olarak spor yapmalı bunu bir hayat aktivitesi ve hayatımızın parçası haline getirmeliyiz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!